- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- One mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Redmi Note 14 Pro+ 5G - a tizenhármas átka
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola G86 - majdnem Edge
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
wm2
őstag
válasz
abéla #111535 üzenetére
Köszi. Nekem a kistesó SV-500 van csak. AudioSolutions O322B-vel. Kellene egy kicsit nagyobb szoba.
Ezt a polcsugárzót el kell pakolni a faltól. Az SV-500 esetében a két trióda (6N1) cseréje a kötelező. A fázisfordító nem hoz akkora változást. Bár kinek mennyit ér a dolog. Biztosíték az Hydra Fuse Gold. Még Hunnia1920 ajánlotta. Érezni a változást, de azt is, hogy az SV-227 sokkal jobb. Viszont még így sem mertem neki adni Fine Audio dobozokat. Szeretem a Vincent erősítőket. Nincs panaszom a mélyekre, de nagyon nem mindegy milyen dobozt kap. Nagyon nem. Szerintem.
Lemezjátszót fogom egyelőre tovább fejleszteni. Ha sikerülne szereznem egy OL Allience hangkart "olcsón", akkor hagynám magam lebeszélni az Edwards TT6-ról.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
abéla #111538 üzenetére
Nem volt olcsó az a D2D, de újonnan még jóval drágább. És ha valaki pont ilyet keresett, ráadásul épp csak bejáratott darab volt, akkor megérte neki megvenni, mert 100%-ot kapott 70%-os áron. 10-20 éves doboznál sokkal jobb az ár/érték mutató, ez tény.
EQ-t én sem piszkálnám, hiszen természetes, hogy egy 40-50 éves analóg felvétel egészen másképpen viszonyul a zenéhez, mint egy 21. századi hiphop, vagy elektronikus zene.
Mindegyik felvételben van valami jó és ezt nem szerencsés uniformizálni azzal, hogy belenyúlsz eq-val, mert onnan kezdve elvész az eredeti bája mondjuk egy Szabó Gábornak, vagy egy Thievery Corporationnak, vagy mondjuk egy LGT-nek. Távol álljon tőlem, hogy megmondjam mi helyes, vagy mi nem, én csak azt mondom, jó az a 60-as évekbeli "laposabbnak" tűnő felvétel is, csak kell hozzá egy olyan rendszer, ami a helyére teszi a hangokat/tonalitást.A ProAc (is) olyan doboz, amitől méreteit meghazudtolóan sokat kaphat az ember. Nálam, ha nem különösen ócska a felvétel, ott van minden hang, ahol kell. Nem sikít a magas, van tisztességes basszus és akár gyönyörűen is szólhat akár 40-50 éves felvétel is.
Két "szélsőség", két nagyon eltérő hangzás, mégis mindegyik jó a maga módján:
[link] [link] Ezekbe nem "illik" belenyúlni.Szerintem...sem.
-
ozzy711
őstag
válasz
abéla #111546 üzenetére
albumonként (lévén egyébként is érdemes az előadó eredeti tálalásában értelmezni a művészetét)
Ezt nem igazán tudom értelmezni, de nagyjából sejtem mire gondoltál.
Az általad felvetett számonkénti állítgatás általában a rossz ( rosszul megválasztott hallgatási pozíció ) akusztika , dinamika hiányos rendszereknél fordul elő véleményem szerint.
Az az alap nálam, hogy minden eq, treble, bass, ki legyen kapcsolva az erősítőn ( nekem spec. ilyen nincs, de ez lenne az alap ) és ( ha van ) a front end szoftverében is.
Egyedül a hangerőszabályzó amit nem lehet kikerülni. a felvételi szintek különbözősége miatt.Erre a szintre eljutni nem könnyű, hosszú, rögös út vezet idáig ( főleg a basszus tartomány megzabolázása igazi kihívás, de ezzel nem hiszem, hogy újat mondok).
Az "egyen hangzásra" nem érdemes törekedni, mivel pont ez a lényeg ahogy írtad is, hogy hagyni kell az "eredeti tálalásban" a felvételt.A szobaméretet azért kérdeztem, mert gondolom, hogy a hosszabb oldalra helyezted el a rendszert, így az 5 méter hosszúság elég barátságos.
A 2 méteres szélesség viszont eléggé behatárolja a hallgatási háromszöget, de a faltól minimálisan 30-30 cm. mindenképpen javasolt a dobozok elhúzni, így kb. 1,4-1,5 métered marad a dobozok között, ami lehet sok is, kevés is.
Ehhez viszont a középtengely síkjához viszonyítva 2 méter körüli érték ( +-50 cm ) lehet nagyjából optimális, így a terjengős mélyeket ki tudod kerülni, de mérve ezt könnyen be lehet lőni.
Így a térhatás sem lesz olyan gáz, mivel a hátsó faltól elvileg el tudod húznia dobozokat akár 1- 1,5 méterre is, amik mögé remek akusztikus elemeket lehet faragni.Ha ezen már túl vagy akkor vedd a fentieket megerősítésnek.
-
#14752768
törölt tag
válasz
abéla #111535 üzenetére
Én voltam az, aki a Wharfedale Linton hangfalakat rendelte Romániából, két nap alatt ide is értek. A csomagolás is rendben volt, a dobozok azóta is jól működnek. Én is aggódtam először, de a hazai forgalmazók tavaly november végén leghamarabb idén februárra ígértek a hangdobozból (és akkor még nem volt háború), illetve az ár is kb.30%-kal volt kedvezőbb a másik forrásból, így vállaltam a rizikót. De nagyon tisztességesek voltak, és ugyan a honlap román nyelvű, de angolul is beszélnek. Persze azt is megértem, ha valaki nem akar kockáztatni. Náluk most a barna és fehér verzió van készleten, 375 ezer egy pár meg talán 15-20 ezer a szállítás. Itthon én 600 ezer alatt nem nagyon láttam így hirtelen.
-
Jorgi Kormi
senior tag
válasz
abéla #111535 üzenetére
Azt hittem , hogy a bukaresti cégtől akartad megrendelni , mert kb..400 eFt -ért (szállítással) igen jó vétel lenne , de azt se tudtam , hogy problémák szoktak lenni az R 3 típussal .
Azért az elég gáz , ha egy hangfallal garizni kell , mi a sz@r tud besz@rni egy "dobozban " , mikor elektronika minimál , a hangszóró készletnek meg éveket évtizedeket kell vígan elmuzsikálniuk. ( Mondjuk én a saját szir , szer, sz@rjaimból indulok ki , amik mellesleg 24 évesek) -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
abéla #111523 üzenetére
Adam A7V-ről jókat hallottam/olvastam, de én magam nem hallottam.
Csak egy megjegyzés... a múltkor "szóvá lett téve" hogy a Proac megtévesztő (nem pontos) technikai adatokat ad meg. Nos, az általad linkelt daraboknál és még az összes általam ismert és nem ismert gyártónál is hasonlóképpen jár el a gyártó. Csak hogy tisztázzuk már, hogy amibe akarok, bele tudok kötni, bárhol és bármikor.
És még valami a mélyátvitellel kapcsolatban... abban a szobában, ahol most is zenét hallgatok immáron 39 éve (azóta lakom ott, nem akkor kezdtem), elég sok (tucatnyi) hangkeltő megfordult már. Eddig a ProAc az, ami a legközelebb hozta a zenét. A szoba módusa miatti, esetlegesen a 30Hz körüli frekvencia feldúsulásról meg annyit, hogy volt évtizedig egy Trianlge Antal 202 dobozom, ami (köztudottan) enyhén mélyhiányos. Na, nálam is pont annyira volt mélyhiányos, mint bárki másnál, aki szerint van némi beesés 50 Hz-től lefelé az Antalnál. Kérdem én, ha a szoba fikarcnyit sem változott, akkor hogy lehet most kiemelésem 30 Hz környékén, ha egyébként az összes előző dobozom mélyhiánnyal küzdött? Vagy kizárólag a ProAc márkára nem érvényesek a szobám sajátos módusai és kiemel ott, ahol eddig semmi nem emelt ki. Mindenesetre érdekes, nemde?
Nagyon nagyon régen volt Stand Art dobozom is, ami szintén lapos volt, mint a terelővonal. Ott miért nem érvényesült a szoba módus miatti feldúsulás az alsóbb régiókban? Talán azért, mert a doboz "néma volt" 50 Hz-től lefelé... ?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
abéla #111427 üzenetére
Te tudod! Bocsánat, hogy beleszóltam.
Való igaz, nem figyeltem alaposabban arra, hogy íróasztalra keresel dobozt, mert ha ezt észlelem, esküszöm egy betűt sem írtam volna.
Nem fejtek ki semmit, mert minek, hiszen tudod mit akarsz.Gold 100 után B&W 606 erős viszalépés, az biztos. De az is biztos, hogy a D18 is fényévre van tőle (606). KEF-ek hangja nekem nem jön be legyen elég ennyi, de ha neked tetszik, akkor én kérek elnézést.
Opelt sem vennék soha, habár milliók imádják. Biztos bennem van a hiba..
-
fehér_ember
addikt
válasz
abéla #111392 üzenetére
Fülmagasságban legyen a duálkoncentrikus. Állványon és messzebbről hallgatva jobb lesz (nem lesz ott köztetek az asztallap nagyon korai elsődleges visszaverődési pontnak + a mély több lesz távolabbról); de majd meghallod. Egyébként van hardveraprón is.
Persze olyan is volt aki tőlük vásárolt, szállítottak hozzánk. -
abéla
senior tag
válasz
abéla #111359 üzenetére
Ahogy látom, az imént linkelt hájend Usher SD500 esetén is leginkább a doboz, meg a gyémánt-tweeter vitte a pénzt (a woofert ugyis
lopták, khm továbbfejlesztették).
Érdekes egyébként, ahhoz képest, hogy a crossoveren mennyi minden múlik(-na), mégis -akár ilyen szinten- is, milyen nevetséges minőségben csapják hozzá az egészhez,
de audiofil, meg hájend jja. Bár ez csak a belépő szint Ushernél, lehet itt csak ennyi jár(meg hát nem is látszik : ) ).
Aztán megy a mantra, hogy a gyári mérnökök tudják mit csinálnak ...ja, hát ők lehet, de majd jön a pénzügy + marketing.
Egyébként érdekes hogy a korábban felmerült LS3/5A fejlesztési metódus ennek majd minden tekintetben inverze volt és mégis üzletileg is sikeres tudott lenni hosszútávon;
na persze az elmúlt pár évtized tekintetében ebben nem vagyok olyan biztos.
szerk:
Mathiask : ok ez a csóka sem egy szent, de ez az Amir jelenség is kezd már minden határt túllépni,
Persze, sokra tartom a tevékenységének műszaki oldalát, viszont legalább annyira ellentmondásos az, egyéb aspektusok tekintetében (persze nyilván erre a Richire is igaz lehet mindez, bár ő legalább a alkotási vonalon is próbálkozik, nem csak a kényelmes, biztonságos kritikusi -ráadásul a témát tekintve, sokszor kérdéses támpontok alapján- álláspontot képviseli) -
Mathiask
senior tag
válasz
abéla #111357 üzenetére
"Látom, volt itt szó már róla(nem feltétlen pozitív megítéléssel)"
Annyit még hozzá tennék, hogy a legújabb 3"-os hangsugárzóval szerelt "giant killer" kitjéből kért amir (ASR) tesztre egyet. A válasz az volt hogy nem kell megmérni, mert ő már megmérte, de ha szeretné meghallgatni és a rendszere megfelel, akkor megfontolja(!), hogy elküldi.
Amir leírta, hogy azért megmérné, mert ugye a gr research mérése limitált.(amirnak ugye a ~100e dolláros(!) Klippel Near Field Scanner-e van, ami elég durva cucc) Illetve, hogy RME+purifi, illetve Matrix audio+Mark Levinson rendszerben szokta meghallgatni a beérkező cuccokat.
A hosszú ellenséges és goromba válasz Danny-től az volt, hogy a kábelezés és szoba mind számít és úgy tűnik amir környezete nem elég jó, hogy meghallgassa a 3"-os sugárzóval(40$ Danny-től, kínából gondolom kevesebb) szerelt kit-et.(Nem tudom a vevők környezetét is ilyen alaposan kikérdezi-e eladás előtt) -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
abéla #111354 üzenetére
Az Aurum Cantus is hasonló, agyon dicsérik a márka termékeit ázsiai és néhány európai review, amerikaiak bár ismerik, nem írnak róla, nincs (azaz ideáig) nem volt dealer-ük a régióban, egy több, mint 30 éve high-end gyártóknak bérgyártó cég amúgy. (Most már saját termékpalettával is, miközben továbbra is beszállít nagy neveknek). Még a weboldaluk is tök lassan tölt. A termékpaletta igen csinos, fentebbi linket lekattintva, de ezt meghallgatni .. áhh.. (max Belgiumban).
-
Mathiask
senior tag
válasz
abéla #111341 üzenetére
Ismerősömnek van sima, még nem metás LS50-e. Ő esküszik rá. Én is gondolkoztam másod, "desktop" rendszernek egyszer venni egy ilyet. Mert amúgy nekem elég szimpatikus a Kef hozzáállása. Egyrészt az a marketing szöveg is jól cseng, hogy anno a híres bbc-s LS3/5a-ban kef hangszórók voltak és a cég 50 éves évfordulójára (ezért LS50) szerették volna feléleszteni azt a monitor dobozt. De aztán, mivel már uniQ-ban utaznak ezért úgy álltak hozzá, hogy mit csinálnának, ha a mai tudásukkal kéne összehozni egy "referencia" monitor dobozt. Legalábbis ez a marketing.
Másrészt a kef eléggé sok technikai részletet közöl a dobozairól(white paper-ök), illetve az LS50 tervezéséről is van youtube-on egy előadás és ezekből azért látszik, hogy nagyon alaposan átgondolják, mit miért csinálnak. Legalábbis abból, hogy pl a mágneses tér, így, meg úgy volt a meghajtó légrésében és most meg amúgy van, mert úgy picit jobb, nekem ez jön le. De nyilván sok a marketing is benne.
Mindenesetre az LS50ről az jött le a tesztekből is, hogy elég komoly megépítési minősége van. És innen olyan ~350e ha jól számolom. [link] -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
abéla #111343 üzenetére
Megvan még a gép nekem is, a floppy-k jók, már régóta neki akarok esni a lemezeknek, teljes disk copy-val átmásolni ôket másikra, majd vissza, kicsit újramágnesezni az adatokat
[link] még egy jazz.. 6 perctôl zongora istenem, egy könnycseppet elmorzsoltam
Fantasztikus produkció.
-
abéla
senior tag
válasz
abéla #111341 üzenetére
...bocs a (hejjesirási) hibákért a végén (szerk. idő miatt kapkodtam)
Ja és köszi a hozott zenékért: a jazz nagyon jó nyugis/hátradőlős, a International Karate téma meg mikor megütötte a fülem, kb lepergett előttem a gyermekkorom jó pár nyara,
...ehh kellene az Amigám mellé egy c64, bár a tapasztalatom az, hogy néha jobb megőrizni a szép emlékeket, úgy ahogy megdermedtek kocsonyás masszámban anno
; max kicsit felpiszkálni egy ilyen SID-singgel -
-
-
abéla
senior tag
válasz
abéla #111271 üzenetére
Én is kérdeznék a nagyérdeműtől:
kicsi(10mˇ2), akusztikailag kezel(getet)t szobában, döntően, de nem feltétlen a legjobb minőségű zenei élménygyűjtéshez (melyek főleg hangszeres, jazzes, rockos és ezek permutációi vonal), alapvetően a kissé analitikusabb, teresebb, világosabb hangzásra törekedvén (de azt nem túltolva, eljutva a szikár, nyers hangzásig) egy ATC SCM7 elég lehet vagy elfér/kell(ene) egy SCM11, netán egy ATC 12pro, esetleg fekete karbon-lóként, egy AE500 lenne a pajtásom mindebben?A kiszemelt egy BW 606s2-t váltana, aminek a hangzásvilágával nem lenne bajom, ha lenne közepe, teste, mitnemondjak, több jelenléte.
Kb a BW magasa/részletezőképessége, a Gold100 közepe/tere/testessége/frekiátmenetek simasága és a kis Dalim (Ob1) gyorsasága lenne a cél egy doboz személyében
(a többi hallott, "tesztelt" sz*r falaimat most nem sorolnám fel).
Mély nem kell sok, subbaszusnak meg ott az SVS, ha lusta, majd jól megtömöm a lyukait.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
abéla #111170 üzenetére
SCM11:
Sensitivity: 85dB @ 1W @ 1metre
Max SPL: 108dB1 méterről mérve a teljesítmény igények rendre:
85dB - 1W
88dB - 2W
91dB - 4W
94dB - 8W
97dB - 16W
100dB - 32W
103dB - 64W
106dB - 128W
108dB - ~200WSüketszobában (ahol specifikálják is ugye az érzékenységet). Szóval erre a szoba azért rásegít masszívan azért, főleg a mély-mélyközép tartományban, de a többiben is valamennyire.
Egy 100W-os elég hozzá szerintem, de ne olyan 100W-os legyen, amire 100 van specifikálva és tényleges méréseken 70W körül már elkezdi összefosni a bokáját - sajnos sok ilyen van minden márkában és ligában. Ezeket azért hajtani kell tudni rendesen.
Tisztességes 100W elég hozzá szerintem. Mondjuk szobahangerőre, semmi nagy buli, még a csoffadt 100W is.
Jó cucc, én behúznám.
-
HUNNIA1920
őstag
válasz
abéla #105116 üzenetére
Én anno az SV-500-ason csak a külső biztosítékot cseréltem, a belsőre nem is gondoltam, de aki csinálta a biztosítékot, ő is azt mondta, hogy a belsőket nem szokták cserélni (általános esetben). Nálam a külső biztosíték csere is hallható változást hozott, több év távlatából már nem tudom, hogy mennyire volt pozitív, de volt változás. Igaz nekem az SV-500 nem volt a szívem csücske, meg rajtam kívül két másik rendszer és ember esetében is ez volt a vélemény.
A mostani előfokomban csak belső biztosíték van, azt kíváncsiságból cseréltem, de nem vettem észre változást. Lehet a belsőt emiatt sem cserélik, mert nem hoz annyi változást?
Remélem ezzel nem indul el a heti vita, hogy a biztosítékon csak át folyik az áram, semmi változást nem hoz a cseréje.
-
abéla
senior tag
válasz
abéla #105102 üzenetére
Ha -rajtam kívül- valakit még esetleg érint:
a Vincent sv 227mk (ez még a usb dac-bemenettel bíró) biztosítékai az alábbiak:
külső: T 6.3A 5x20mm(1db)
belső: F10AL 6x30mm(6.3x32??)(2x2db) - ez utóbbi nem nagyon van hifi-tuning biztik között (hála az égnek, lenne vagy 80péz)
-
válasz
abéla #105048 üzenetére
"egyfajta egyensúlyi állapot fontosságára próbáltam felhívni a figyelmet"
Hátőő..... ha nem jött volna át.... én is.
Pl: ".....Szerintem jól megfér egymás mellett az objektív és a szubjektív: a mérés, aztán a fül és ízlés alapján döntés. Kiegészítik egymást, segítik a cél elérését...."
Egyetértek veled abban, hogy a zenei élmény inkább egyéni/pszichológiai jelenség, és nem kell technokrata módon a szabványokról szólnia. Viszont a lineárishoz leginkább közelítő, kiemelésektől, besüppedésektől mentes frekvenciamenetre való törekvés azok jelentős részének is fontos, akik elutasítják a mérést. Ők is leginkább a kiegyenlített hangú, átengedő, dominanciáktól mentes rendszert preferálják, pl. kábelben is ezt keresik, legalábbis azok, akik már átestek a tetszetős, hatásos kiemelések, torzítások kedvelésének gyermekbetegségén. Tehát a cél nagyjából közös, a megvalósítás különböző. A kiegyenlítettséget egyesek szerint méréssel és a szoba kezelésével lehet leghatékonyabban megközelíteni, mások szerint meg a komponensek próbálgatásával, cseréjével, ízlés és fül szerint meghatározott szinergiájával. Nincs ezzel semmi baj...... -
válasz
abéla #105004 üzenetére
"Ezzel a mérés mindenekfölöttről, nem is tudom miért, de ez jutott eszembe:...."
Nekem meg az egyéni ízlés mindenekfölöttről ez: (Ide lenne egy remek facepalm-GIFem, de annyira elcsépelt a facepalm-linkelés, hogy inkább hanyagolom.
)
Nagyon félre tudja vinni a megítélést a saját "ízlés" (ami megfelelő külső vagy belső sorvezető hiányában ízléstelenség is lehet), a rossz beidegződés, a durva kiemelések megszokása stb. Ezt szerintem helyre tudja tenni a mérés, segít a kiegyenlített hangkép igényének kialakításában. Szerintem jól megfér egymás mellett az objektív és a szubjektív: a mérés, aztán a fül és ízlés alapján döntés. Kiegészítik egymást, segítik a cél elérését, és a cél szerintem a hanghűség magasfokon.
-
bkercso
nagyúr
-
bta1
őstag
válasz
abéla #104568 üzenetére
"elfogadható IEC male(C14, "A" type) dugót sem nagyon találtam"
https://www.soselectronic.hu/products/schurter/4781-0100-63356
Bár csavarozva is megbízható, sodrott kábelt ebbe is ajánlatos a csavarkötés mellett beforrasztani (érintkezői kiszedhetők, forrasztás előtt tisztítani kell). Most már csak megfelelő (hang)minőségű kábelre és villásdugóra lesz szükséged(Audiokészülék 230V-os kábelét szerintem ne toldozgasd.)
-
nLali
őstag
válasz
abéla #104558 üzenetére
Én egy üres nyákot rendeltem az ATL-től. [link]
Ez az eszköz, csak magamnak forrasztgattam. Olcsóbb és szebb sem lett. Ha most venném, akkor inkább a kész terméket rendelném. Én a 2V DC-t szűrő verziót rendeltem. Erre van kötve bkercso féle Dragon 2 tápszűrő. Először a Dragon 2 volt, ami egyértelmű előrelépést hozott, de pl a régi Samsung lézer nyomtató morgatta az erősítő trafóját.
Ezen segített az ATL féle DC szűrő.
Ha lesz fejestali, akkor mindkettőt elviszem. Az én rendszeremben is kipróbálható lesz mindkettő, de bárkinek kölcsönadom a tali alatt, hogy több rendszerben is kipróbálhassa egyenként, vagy együtt is. -
bkercso
nagyúr
válasz
abéla #104482 üzenetére
210V nem okozhatna gondot egy hifinek szerintem. 10%-on belül van.
A rosszabb eset a túlfesz, 250V is előfordul egyes helyeken. Ez is "csak" 10%, de felfelé...Megtisztelsz
, de fizikailag csak 30-ast taposom.
Amúgy a frekvencia függvényében a zajt meg lehetne lesni. Főleg fázishasítós vagy inverteres fogyasztó esetén, amilyen egy mosógép. Kíváncsi vagyok, mennyit szűr rajta a csoda-szünetmentes. De ehhez kell egy jó műszer. Min. egy kézi szkóp és egy ellenállásosztó.
A szünetmentes szűri a hálózati DC-t? Manual nem ír erről? Ez is tud gondot okozni, 0,1V már elég, hogy zúgjanak a trafók tőle. -
abéla
senior tag
válasz
abéla #104482 üzenetére
"de gyak. 220-225 között ingázik folyamatosan"
most skubiztam 10 percig: 223-228 között volt(dominansan 225-228 között), 3x 222 (ez alatt most nem volt), frq: 49.9-(ritkábban)49.8 (50 még véletlenül sem)
...ennél részletesebben nincs kedvem, meg mennem is kell kicsit dolgozni
-
wm2
őstag
válasz
abéla #104424 üzenetére
Minden influenszer ezt csinálja. Mondjuk elég ciki, hogy már ennyire elment a “törlés” irányba , mert vmelyik hálózati lejátszónál kapott olyan kommenteket, hogy hogyan lehet olcsóbban is kihozni a dolgot és azokat nem törölte. Vagy akkor még nem.
Naivan azt gondolom, hogy biztos a kialakuló vitákat szeretné elkerülni, mint az Alma vs Droid szekcióban. Egy jól érzékelhető kettősséget látok nála én is, ami nagyon nem veszi már ki jól magát. De van tőle rosszabb.
-
#92251648
törölt tag
válasz
abéla #103680 üzenetére
"Ehhez képest egyből jött az elbizonytalanítás, fűszerezve némi bennfenteskedő cinizmussal."
Csak hogy lásd a helyzetet egy kicsit más szemszögből is...
Az elbizonytalanítás legerősebb oka az, hogy nincs tuti tipp. Értem és látom, a kezdők nagy része azt gondolja, hogy van a piacon 5 féle készülék, ebből kettő tökéletes, a többi meg vállalhatatlan. Ha így lenne, rendkívül könnyű lenne vásárlási tanácsokat adni. A valóság viszont az, hogy van a piacon ezerféle erősítő, amiből 600 jól sikerült, közülük 200 kimondottan jól. Ez még mindig túl nagy merítés ahhoz, hogy győztest lehessen hirdetni, pláne hogy nincs ember, aki mindegyiket ki tudta tapasztalni, no meg ami Pistának tetszik, az Józsinak már nem feltétlenül, Béla meg kimondottan gagyinak hallja. (Általában egyik ítélet sem a készülékről, sokkal inkább az ítészről szól.)
A HiFi-ben végtelen számú hiedelem és tévhit kering. Ezek egy része arról szól, hogy X hangsugárzó Y erősítővel szól jól. A kezdők ezeket azonnal készpénznek veszik, pedig legalább annyi ellenpélda is létezik.
A kérdések nagy része a legalsó szintet firtatja. Ám a haladó hobbitársaknak pont ott van a legkevesebb tapasztalatuk, hiszen vélhetően már rég túlhaladták azt a kategóriát és nem is igazán tudják, mit lehet kapni jelenleg 50-100 ezerért. Nekem legalábbis fogalmam sincs róla. Nem azért, mert dúsgazdag sznob vagyok, hanem mert nem érdekel az a szint.
Visszatartó erő még a hálátlanság is. 2 évtizeden keresztül rengeteg embernek adtam tanácsot legjobb tudásom szerint. Ezt általában megköszönték, de olyan eset is volt, hogy az illető megharagudott rám, mert az általam javasolt készülék nem repítette a HiFi Valhallába, miközben nekem kimondottan tetszett a produkció. (Lásd fentebb Pista, Józsi és Béla esetét!) A francnak sem hiányzik az ilyen lelki összetűzés, így inkább nem adok vásárlási tippeket már sok éve, "jobb a nyugalom" jeligével.
A kérdések mögött sokszor lustaság lapul. No de aki lusta hazacipelni néhány készüléket próbára, az mégis milyen alapon várja el másoktól, hogy helyette megoldják a problémáját? Vallom, hogy a hifizésben a keresgélés, próbálgatás, saját tapasztalatok gyűjtése legalább annyira élvezetes, mint egy jó rendszert birtokolni. Akinek ez a hobbi csupán néhány tuti vásárlásból áll, azzal én nem is igazán tudok beszélgetni, hiszen nem ugyanazt a hobbit űzzük.
Súlyosabb eset, ha a kérdezőnek már van egy határozott elképzelése arról, mit szeretne vásárolni, de kérdésnek álcázza valamelyik fórumon és várja a megerősítést. Aztán ha jön valaki és kiábrándítja, akkor megint jön a lelki tusa, mint a bölcsiben altatás előtt.
A minap egy ismerősöm a tanácsomat kérte, hogy két 20-30e forintos hordozható hangsugárzó közül melyiket vegye meg. Tudja rólam, hogy 35 éve foglalkozom HiFi-vel, meg még hangmérnök is vagyok, tehát szerinte biztosan tudom, mi a jó. Ez kb olyan, mint egy matematikustól megkérdezni, melyik számológép jobb, vagy egy szakácstól megkérdezni, hogy a piros, vagy a kék kés az élesebb. Mégis honnan tudhatná?
-
abéla
senior tag
válasz
abéla #103145 üzenetére
nna, csak hogy a ketsege járvány/karantén-szitunak legyen vlmi pozitív hozadéka -legalábbis ebből az aspektusból- :
íme az eredeti banda, otthonról -
Eugene Roe
őstag
válasz
abéla #103136 üzenetére
[link] 99% hogy kb. ugyanez a difi a 61:81 között is (3. oldal).
Tehát dual-mono design -> tisztább jelút (elméletben, de ahhoz szett (forrás és hangfal) is kell, hogy ez kijöjjön)
Kicsit nagyobb trafó, kicsit nagyobb kondik -> nagyobb erőtartalékÉrdekes, hogy 61-81-hez nincs ilyen gyári doksi, vagy csak béna vagyok és nem találom.
-
válasz
abéla #103045 üzenetére
Oké, az öreg Paconak nem kell bizonyítania. Mondjuk mi klasszik vonalról beszéltünk, de a spanyol csávónak is van felvétele, ahol Manuel de Fallát játszik, remekül. Az meg már megint klasszik (nekem még kazin van meg, most nem kerestem linket rá, hogy van-e egyáltalán).
-
migabi24
nagyúr
válasz
abéla #102996 üzenetére
Szerintem nyugodj le az olcsóbb, ha nincs atomra kihegyezve a hifid, akkor szinte nem is hallanál különbséget a a Cambridge és a Marantz között, én kezdő koromba ugyanezt a döntést hoztam meg csak akkor még Topaz SR 20 néven futott az erősítőd, első lépésként cseréltem alap kábelezéssel rossz elhelyezéssel, és vártam a csodát, aztán jött a koppanás, szinte semmivel nem lett jobb a kapott hang, aztán elkezdtem rendbeszedni a hifit, rendes kábelezéssel, elhelyezéssel, egyéb reszelgetéssel, és szép lassan megkaptam azt a + amit vártam, csak érdekesség képpen írtam le, hogy így is járhatsz pl
-
L4D1K
őstag
válasz
abéla #102944 üzenetére
Köszi 😊.
Nekem enermax tápom van és enermax belsővel (PRO II 82+), 10 év múlva is táp lesz. Nincs hangja, bármilyen felállásban is használtam eddig. Remélem lesz alkalmam egyszer majd komolyabb rendszeren meghallgatni ill összevetni egy lineáris táppal.
Az iFi nagyon szimpatikus, de árából egy komplett stream gépet össze lehet rakni táppal együtt.
-
fehér_ember
addikt
válasz
abéla #102944 üzenetére
Nálam Evga 750 G5. De igazából a moduláris kábelezésen meg azon kívül hogy egy darabig totál ventimentesen lehet használni, nem igazán vettem észre hogy hozott volna.
Előtte egy olyan tápegység volt a házba amivel itt a hardveraprón megdobtak amikor félkonfigba vettem a gépet, és mindenképp velejárt egy tápegység is.
Persze nekem ez a ventimentesség volt fontos. A marketing és a belső meg csak simán tetszetősnek tűnt. No így nem is a mindig világító zöld ledes emblémára gondolok (hogy miért nem csak akkor világít amikor üzemel a pc).
-
kukulec
őstag
válasz
abéla #100907 üzenetére
érdemes lenne ezen végigmenni:
- Milyen készülékekkel rendelkezel már, mit szeretnél még hozzá?
- Mekkora a rendelkezésre álló pénzösszeg, mit akarsz lecserélni?
- Milyen zenei műfajokat hallgatsz?
- Milyen eredményt vársz, milyen hangzást szeretnél elérni?
- Mekkora, milyen elrendezésű és berendezésű helyiségben használod-használnád a rendszert?
- Újat szeretnél vagy lehet használt is ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Xbox Series X|S
- Linux kezdőknek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Hardcore pizza és kenyér topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- YouTube
- További aktív témák...
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar / Garancia
- FULL CTO 14" MacBook Pro M2 MAX / 12C CPU / 30C GPU / 32 GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- AKCIÓ - 2023 MacBook Pro 14" M3 CHIP / 16GB RAM / 512 SSD / Garancia
- CTO (DUPLA RAM MEMÓRIA) MacBook Pro Retina 14" 10C / 16C CPU / 32 GB RAM / 1 TB SSD / Garancia
- CONTAX ZEISS AUTOFÓKUSZOS OBJEKTÍVEK SoNY E vázakhoz
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple Mac Studio M2 ULTRA 2023 64GB 1TB SSD számítógép garanciával hibátlan működéssel
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- AKCIÓ! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest