- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #32817 üzenetére
Ha már szubozik az ember, akkor jó dolog, ha kettő van belőle, de annak jó, akinek rengeteg pénze van erre. Korlátozott keretből én is inkább egy minőségibbet készítenék. Én mindenképpen zárt dobozt készítenék hozzá, és "normál" méretű szobába inkább 20cm-es nagylöketű hangszórót alkalmaznék, mintsem nagyobb membránút. Ha a szoba akusztikai viszonyai megengedik, akkor valószínűleg lefelé sugárzóra készíteném, ha mégsem, akkor előrefelé sugárzóra. Elvileg elérhető a 20Hz -3dB-lel, ha elegendően jó minőségű a hangszóró, az elektronika és a doboz, és elég nagyméretű a doboz. Én például építenék egy kb. 100literes, 80-100cm magas, lefelé sugárzó zárt oszlopot. Vagy ha ez megnehezítené az elhelyezést, akkor ugyanezt fekvő és előresugárzó kivitelben.
-
#03969024
törölt tag
válasz AMDFan #32838 üzenetére
Miért is? Mint kammerer említette, a te elképzelésedhez nagyon sok pénz kellene. Mindazonáltal, lehet, hogy HM-ban elterjedt a szub, de sztereóban valahogy sohasem nyert teret. Először is, annyiban egyetértek, hogy kettő kellene belőle, viszont az emlegetett 20 cm-es hangszóró ide kevés lehet, inkább 25-30 cm-esben gondolkodnék, persze zárt dobozban, ami nem nagyon lehetne kisebb 80-100 literesnél. Ja, és nem olyan Macaudio hangszóróval. Problémás lehet a szubok illesztése is, aktív váltó, illetve felveti azt a kérdést is, hogy mi lesz az erősítőkkel? Normál esetben van egy sztereó végfokod, ha kedved, s a zsebed tartja, kicseréled. Itt viszont duplázódna minden. Azt nem szabad elfelejteni, hogy az egész rendszernek "partyban" kell lennie! Azt már csak félve írom le, hogy én bizony nem kergetném annyira azokat az alacsony frekvenciákat! 50 Hz-es F3-al is lehet zenét hallgatni, csak az minőségi legyen, s a te példáidban pont a minőséget nem látom igazán! Szerintem gondold át ezt a dolgot, nem véletlenül maradt az otthoni Hi-Fi a két doboznál, s még az aktív rendszerek sem terjedtek el igazán, még ott sem, ahol a pénz nem akadály.
-
Rumcsaka
tag
válasz AMDFan #32862 üzenetére
Szia.a jobb hangszórókhoz adnak leírást például:Vas,Re,Qts stb.a Qts a hangszóró minőségét mutatja minél kisebb annál jobb és minden fajta hangdobozhoz :bandpass,b.reflex,zárt...más számítást kell végezni (persze a hangszóró adatait is nézve)ami aztán megadja a végleges litereket a dobozoknak/doboznak persze lehet variálni (rezonanciafrekvencia) például egy zárt rendszerű doboznál mélyebbről kezdjen el muzsikálni a doboz,mélyebben szóljon de a nagyon kicsi+nagyon sok liternek is vannak korlátai/hátrányai a hangszóróra és a hangra nézve is.hosszúúúúúú
-
#10726912
törölt tag
válasz AMDFan #32878 üzenetére
Az SVS helyett, ha még nem hallottad, inkább érdeklődj a házi mozi topicban szubb. iránt, fognak ajánlani pár darabot, ha használt is érdekel, akkor meg pláne jó darabokat találhatsz. Az adatok alapján ne vásárolj, próbálj meg eljutni pár helyre és hallgatózz minél többet (lehetőleg magán személyeknél, vagy komolyabb hifis boltokban).
-
Slownz
senior tag
válasz AMDFan #33073 üzenetére
Ismerem a céget, tetszik amit csinálnak igen. Mindössze a termékek új ára tántorít el kicsit, így elsősorban használtban gondolkodom. Ezért merült fel, hogy mennyire térhetek el a hangfal eredeti méreteitől (hiszen arra nem túl sok esély van, hogy pont akkorát kapok használtam, mint amekkora a dobozaim mérete). Hangzás szempontjából akkor nem lényeg a méret?
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #33101 üzenetére
Elsősorban valószínűleg azon múlik, hogy a vinyl rip zeneanyaga későbbi szakaszban került digitális formátumba, mint a CD-é. A CD-k is általában jobban, zeneibben szólnak, ha AAD-k vagy ADD-k, mintha DDD-k - bár persze nem ilyen egyszerű ez sem. Ilyen szempontból a vinyl-ről készített rip jelölése AAAD lehetne. Mindazonáltal nagyon óvatosan bánnék ezzel a témával, mert vinyl-ről (házilag) ripet készíteni, és azt hangminőségileg megítélni, nagyon zavaros dolog azt hiszem.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #33098 üzenetére
Általában a vinyl masterelése igényesebb, és ebből sokan azt a következtetést vonják le, hogy a bakelit mennyivel jobban szól,
Ezt meg is fordíthatjuk. Egy csomó CD annyira állandóan hangosra, dinamikátlanra van keverve, hogy az egyfelől szinte gyárthatatlan lenne másfelől meg lejátszhatatlan lenne a lemezjátszókon, ezért muszáj átkeverni, némi dinamikát beletenni, hogy mélyebbek és szélesebbek legyenek az árkok a vinilben, és hát akkor már jobban is szól...
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #33139 üzenetére
A beszámolót köszönjük, de én nem értem, hogy akkor a tapasztalatod alapján hova is tartod jónak elrendezni a hangdobozokat illetve a szubot. Lásd ezen két mondatodat nem biztos, hogy jól értem: "Ami az elhelyezést illetően nagyon fontos, és bánom, hogy alapból nem úgy álltunk neki, kizárólag HOSSZANTI elrendezés javasolt, ez az egy általános szabály szerintem nagyon fontos. Tehát a szubnak a szoba rövid oldalán kell lennie, különben 35Hz alatt elveszik."
Azokat a Klipsch-eket pedig szívtelenség eladni. Képes lennél megválni tőlük?! -
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #33246 üzenetére
Az emberi beszédhang információtartalmat hordozó frekvenciatartománya 800-3500 Hz, így azt hiszem elég sok kétutas doboz is beleesik! A váltási frekvencia csak egy adat a sok közül, attól még lehet egy doboz jó hangú, ( akár két akár három netán 4 utas ) mert a beszédhangot megosztja!
-
xtremetuning
addikt
-
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #33262 üzenetére
Értem, csak a "váltási" probléma miatt feszegetem a témát! Önmagában nem probléma pl. a gyakran előforduló 400/3000 Hz-es váltási ferkvencia ( 3 utas ) és a 3 Khz-es ( 2 utas ), viszont kétségtelen, hogy körülményesebb megvalósítani a három utas konstukciónál.
A 800 Hz-es határ valamiért biztos igaz egyébként, mert pl. rengeteg JBL konstrukciónál ( is ) láttam, hogy a mélysugárzót idáig engedik fel ( így 800/3000(3500) Hz-es a váltási frekvencia ). -
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #33266 üzenetére
Egyet értek, de ( aki nem hiszi nézzen utána ) a legtöbb három utas doboz 400 Hz körül vált ( kivétel a dóm közepesek, azok 800 Hz körül ), ami nem optimális. De akkor miért? A saját ( három utas ) dobozom mélye kb. 200 Hz-ig megy, ( 6 dB/oktáv ) így elfogadható kompromisszunak tűnik.
Persze annak idején a B&W 3 utas P6-osa is 150 Hz/3 Khz -nél vágott, lehet ők tudnak valamit?[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #33464 üzenetére
Persze hogy erről a logikáról van szó, tudom én. Azért rökönyödöm meg ilyenkor, mert sokan azt hiszik, hogy az ilyen manipuláció nem hat vissza az adott fájl hangminőségére. A kifacsart szemlélet van mögötte, hogy elintézzük, nehogy valaki csaljon (vakteszt legyen a teszt), az meg nem számít, hogy ezzel az elintézéssel az egész "teszt" logikáját tesszük nevetségessé. Ezért írtam idézőjelbe az előző hozzászólásomban is a "teszt" szót. PuMba kolléga azzal kezdte, hogy "...volt egy nagyon jó vakteszt.", majd két mondattal odébb leírja, hogy az egyik fájlhoz fehér zajt kevertek ilyen meg olyan céllal, nyilván azon logika jegyében, hogy mivel 22kHz fölött keverték hozzá a fehérzajt, az úgysem hathat vissza a hangminőségre, mert a fájl formátuma 22kHz alatt viszi csak át a frekvenciát. Az ilyen logikától, mint tudjuk, nekem égnek áll a hajam, mivel a tapasztalat (is) azt mutatja, hogy mégis visszahat, és amúgy természetes is, hogy visszahat a hangminőségre, de persze számíthatok rá, hogy megint jönnek majd a "mérnökök", és elmagyarázzák, hogy kammerer megint hülyeséget beszél.
[ Szerkesztve ]
-
priusz
aktív tag
válasz AMDFan #33537 üzenetére
Nekem is csinált ilyet, megakadt akár egy percig is egy másodperces részt játszott. Az én esetemben biztos a laptop volt a ludas mert amióta kitakarítottam és rendesen szellőzik azóta nem tapasztaltam ilyet.
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
Dorian
félisten
válasz AMDFan #33542 üzenetére
Biztos, hogy a tápfesz a gond de vagy azért, mert a laptop nem adja stabilan az USB-re vagy azért mert a kábel sz@r és a feszültség behat az adatátvitelre. Nálam szerencsére a 2. volt: egy noname USB kábellel néha meg-megszakadt a jel. Sokszor olyankor, amikor pl. a laptop hálózati csatiját lehúztam vagy bedugtam. Na erre gondolná az ember, hogy akkor a laptop a hibás. De csak egy kicsit jobb kábelre (Belkin) cserélve többé soha nem csinált ilyent.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #33537 üzenetére
Amikor az USB kábeleket próbálgattam, nálam is volt hasonló, és kiderült hogy kontakthiba.
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #33571 üzenetére
Ebben a házimozis felvetésben van igazság, de ezen sem nagyon segít a "kifelé fordítottság", mert a szélen ülők így is teljesen mást hallanak, mint a középen (a "sweet pointban") ülők. Ezen igazából az segítene (de az is csak részben), ha a magashangok és a magashangszórók nem lennének sokkal irányítottabbak, mint a (közép)mélyek. De sokkal irányítottabbak, ez kivédhetetlen, elsősorban emiatt van a sweet point, mint szinte megkerülhetetlen adottság. Megkerülhető valamelyest a panelsugárzókkal, "gömbsugárzókkal"..., de "szokvány" hangdobozok esetében nem kerülhető meg, tehát a házimozira tervezett (netán "kifelé fordításra tervezett") hangdobozok esetében sem lesz igazából "szélesebb", azaz "sávosabb" a sweet point - legfeljebb a kompromisszum tervezésében (más fontos szempontok kárára) erősebb lesz az a szempont, hogy ne a sweet point-ban kelljen hallgatni. De a felvetésedben van igazság, csakhogy a hangdoboztervezők számára ez sajnos a fából vaskarika esete a magashangok irányítottsága miatt. A helyzetet "megoldani" elsősorban több, különböző irányokba sugárzó magashangszóróval lehet, és akkor valóban lehet tervezési cél a fallal párhuzamos elhelyezés - mint ahogy ilyesmire van is példa.
(#33573) bajnokpityu: Nem véletlenül emlegettem folyamatosan a "szokvány" hangdobozokat, hiszen az Enigma, az Arc, mint nem direktsugárzó hangdobozok éppenhogy "nem szokvány" hangdobozok, - miközben éppenséggel úgy "nem szokványok", hogy azért ott is megmarad(hat) a befelé fordítottság elvi szükséglete.
(#33574) blattida: A "kifelé fordítás" szóösszetétel jelen esetben természetesen a fallal párhuzamos, vagy az alig befelé fordított helyzetet jelenti, nem véletlenül igyekeztem mindig idézőjelbe tenni a kifejezést. Ahol esetleg nincs idézőjelben, ott véletlenül lemaradt. Tehát én sem valódi kifelé fordítottságot értettem alatta, csak maximum párhiuzamosat a hátsó fallal.
Persze, hogy nem csak az általad "5kHz fölötti"-nek nevezett hangokra ügyelek, de eredetileg a színpadképről volt szó, márpedig a színpadképet a "magas" frekvenciák adják, nem véletlenül igyekeztem folyamatosan utalni arra, hogy a reális (azaz a hangfelvételben benne levő) színpadkép szempontjából elsősorban a kiegyenlített frekvenciamenet az alaptényező, márpedig egyéb okok miatt is az az optimális, ha a sweet pointban kiegyenlített a magas hangok aránya (ergo a színpadkép). Ezért van elsősorban szükség arra (szerintem?), hogy a frekvenciamenet (legalábbis a "szokvány" hangdobozok esetében) a befelé fordított állapotban legyen "helyes", mert így van esély, hogy a hangfelvételen rajta levő színpadképet fogja megközelíteni a hangdoboz térleképzése. (Ez tehát a mélyben rejlő pszichológiai ok a befelé fordításhoz ragaszkodásom esetében, miszerint szeretem, ha a hangfelvételen levő színpadképet közvetíti a hangdoboz. )[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #33821 üzenetére
Már kipróbáltam a 320-ast ( az alacsonyabb bitrátájú még lehangolóbb ). A magas tartományban ( 5-6 Khz- felett már hallható ) mintha zanzásítva ( "kásásodik") lennének pl. a cinnek. A 3D térhatás is beáll egy szűk sávba ( sem előre sem hátra nem jön a tér úgy mint az eredetin ). Az énekes hangja is tompább. Nem is ragoznám tovább...
Pedig a helytakarékosság szempontjából jó lenne, de ez nem a minőségi zenehallgatás útja...[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #33826 üzenetére
Már bocs, de a tapasztalataimat írtam csak le! Szerintem inkább te osztod az észt egy láthatóan nem is a szorosan a topikhoz tartozó témában. Nincs ebben semmi félrevezető ( miért is lenne ), hiszen mindenki aki akarja majd kipróbálja és hisz a saját fülének!
Ezzel részemről a témát lezártam. Jézusom: mp3-ról vitázni....
A rendszerről: ha gondolod szívesen vendégül látlak egy szeánszra, privátban megbeszélhetjük.[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz AMDFan #33836 üzenetére
Ezzel értelemszerűen azt is vitatod, hogy például az SACD-t azoknak találták ki, akik ugyan nem hallanak különbséget az mp3 és a Flac között, de a CD és az SACD között, ami még kisebb különbség (hiszen minél magasabb szintre megyünk, annál kisebb lesz a különbség), ugyanakkor hallanak. Azt, hogy neked vannak olyan ismerőseid, akiknek az mp3 a csúcs, nem jelent nekünk semmi újdonságot, bizonyára nekünk is vannak ilyenek. Viszont velük nem értekezünk hifiről, mert mi értelme lenne?
-
#71562240
törölt tag
válasz AMDFan #33836 üzenetére
Mindenkinek vannak vesszőparipái, neked ez. Ettől még a lossless és az MP3 "hangminősége" között (no és persze a különböző bitrátájú MP3-ak "hangminősége" között) ég és föld a különbség, amely különbség még a mobiltelefonomat a fülhallgatómmal hallgatva is "üvölt" - erről nincs is mit beszélni, pláne nem egy hifi topikban.
Egyébként azért utaltam rá tegnap este is (és a korábbi ezirányú vitákban is), hogy ez egy hifi topik, mert a hifista célja, hogy a hangminőséget és a hangminőségkülönbségeket minél jobban kidomborítsa a rendszere és a hallásképessége felokosításával, nem pedig az, hogy a különbségek elfedésére igyekezzen módszereket találni a rendszere és a hallásképessége lebutításával. A hifista "elvből" olyan módszereket alkalmaz, amelyek javítják a hangminőséget és a hallásképességet, ez érdekli a hifistát. A hifista nem arra megy rá, hogy hogyan tudja elhülyíteni magát és a rendszerét, hanem hogy hogyan tudja minél jobban kiokosítani, a hifista célja a javítás. Játszadozáshoz persze sok minden jó lehet, de ha a játék követlezménye az lesz, hogy egy hifi topikban meg-megújuló kereszteshadjáratot folytatsz annak érdekében, hogy a fórumtársak elhiggyék, hogy nincs különösebb különbség a lossless (illetve CD) és az MP3 "hangminősége" között, az egy kissé életidegen.[ Szerkesztve ]
-
DDL
őstag
válasz AMDFan #33836 üzenetére
Ezt már egy párszor megpróbáltuk megrágni és lenyelni, de nem sikerült. Most sem fog.
Egy kérdésem volna, ha Fix. Y. megcsinálja az ABX tesztet és hallja a különbséget, akkor azt elfogadod és ezzel azt is, hogy van hallható különbség?
Az most mellékes, hogy szerintem a néhányszor 10 másodperces "tesztanyaggal" végzett teszt sz@rt sem ér. Nagyon durva hibákat lehet csak kimutatni így. Apróságokat nem. Na persze egy rendes teszt végig vitele nagy meló. Még ha csak 1 fős a zsűri, akkor is...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs