Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grizzlu

    tag

    válasz gordonfreemN #88675 üzenetére

    :) Attól féltem, leb***t kapok érte.

    Sok ilyet tudnék írni, de hát ez nem gitárerősítős topik, igaz, vannak közös pontok. Egy biztos: ami csöves gitárerősítőm van itthon, azt vagy ritka mivolta miatt tartom meg, vagy mert saját magam építettem és érzelmileg kötődöm hozzá, semmi másért.

    Ami a gitáros cuccokat illeti, a tranzisztorosban, azon belül is a digitálisban van a jövő: nincs zaj, nincs csőcsere, nincs karbantartás. Frissíthető a szoftvere, bárhol bevethető: szobában, színpadon, próbateremben.. mindenhol ugyanúgy, és jól fog szólni. A hangmérnök a stúdióban meg annyira fog szeretni miatta, hogy a gyönyörtől csak a szeme fehérje fog látszani (nem mellesleg pénzt is spórol a használónak: egy rakás mikrofonozást, és utómunkát le lehet csípni a stúdióidőből). Értelemszerűen PC-vel is használható, és hangzások végtelen sora állítható elő velük és tárolható rajtuk. Egy, az előbb említett Axe FX II vagy III pl. olyan hangzást produkál, amibe kivetnivaló semmi. Meg kell ugyan fizetni, de jócskán megéri, mert egy ilyen vételével milliószor többet kap az ember, mint egy szent csöves szörnyeteg esetében, ami csak egy dolgot tud, azt is korlátozottan (monoban, zajosan, hangosan. Amelyik meg nem zajos, abban beépített zajzár van - amit egy tranzisztor hajt meg IC-vel. És már nincs is tiszta csöves jelút, hanem ott rosszalkodik benne a tranzisztor ;] ).

    Van egy pécsi barátom, stúdiója van. Ő mondta nekem pár éve, hogy az analóg volt a mindene. Volt neki minden, ami kellett egy kiváló analóg stúdióhoz. Mindent eladott. A velük történő babrálás, a sok állítgatás irtó sok stúdióidőt emésztett fel. Rontotta a termelékenységét, és sokba került a zenészeknek is a stúdióidő. Neki meg ezen cuccok karbantartása került sokba. Utált azzal is szórakozni, hogy a srácok beállítottak hozzá 100Wattos csöves fejekkel, és hiába magyarázta nekik, hogy ezekkel itt sokra nem megyünk, csak a szívás volt velük Eric Clapton a legtöbb albumát egy 5 Wattos csöves Fenderrel vette fel, mert azt lehetett meghajtani annyira, hogy kiadja a kellő csöves dinamikát, de még használhatóan éljen a stúdiómikrofon előtt az általa meghajtott hangszóró. Mutasson nekem valaki zenészt, aki max 10 Wattos csöves fejjel sétál be stúdióba, hogy felvegye a legújabb death metal remekművet :U .

    Váltott digitálisra. Sokba került, de visszahozta a pénzt. Felszabadult egy rakás helye\ideje, és még a 100-as csöves fejekkel is könnyebben bánik, holott továbbra sem kedveli őket: ugyanúgy minimum harmadra kell őket tekerni, ahol már nagy a hangerő, a torzításról ne is beszéljünk, ami növeli a sistergős zajt.... Digitálissal gyorsabban, tisztábban tud előállítani jobb, könnyebben kezelhető minőséget. És nemigen hallja a különbséget a végén, csak azt, hogy úgy szól minden, ahogy kell.

    MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI, i5-11400F, Intel ARC380, 2x8 GB DDR4 Kingston HyperX Fury 3000 Mhz, BeQuiet PurePower 12M 650W

Új hozzászólás Aktív témák