Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Giovanny #43308 üzenetére

    Na szóval, ugyebár az a gond, hogy jelentős hangzáskülönbség van a két hangdoboz között, de ez nem feltétlen fokozati különbség, hanem inkább karakterkülönbség, sokféle paraméter mentén, és ezek a paraméterek nem egyirányban mutatnak, hanem összevissza. Ugyebár téged az érdekelne, hogy álljunk elő a farbával, hogy melyik jobb, illetve a drágábbik jobb-e annyival, mint amekkora (kicsi) az árkülönbség (és akkor esetleg balga módon meghallgatás nélkül meg is vennéd azt, amit ajánlottunk, minthogy Tamoo válaszából már le is szűrted, hogy melyiket veszed meg), csakhogy ez nem ilyen egyszerű, nincs egyértelmű válasz, csak egyrészt-másrésztek vannak.
    Tehát ahhoz, hogy ne csak a vakvilágba írjon az ember regényeket sok hűhó semmiért alapon, érdemes lett volna tudni sokmindent a felhasználási céljaidról (milyen zenéket hallgatsz, milyen hangképet szeretsz inkább, milyet nem annyira, mit vársz a készüléktől, milyen hangrendszerbe illeszkedne a készülék, stb. stb...), a felhasználási körülményekről (pl. szobaméretek/-akusztikai körülmények stb, stb...), és hogy egyáltalán, miért éppen ezt a két típust kérdezed a hatalmas kínálatból?! Milyen alapon, milyen okból kellene éppen ezen kettő között dönteni?! Szóval, ha tanácsot vár az ember, adja meg a tanácsadáshoz szükséges paramétereket, mert így a tanácsadó kénytelen írogatni a vakvilágba feleslegesen regényeket, ráadásul a vége esetleg az lesz, hogy nem is ezen kettő közül lesz a választás.

    A két hangdoboztípus ugyebár két különböző termékvonalba illeszkedik, és bár látszik rajtuk, hogy mindkettő Dali, mégis jelentősen különbözik a hangjuk, mert más volt a tervezési koncepciójuk, és részben másfajta felhasználói kört és felhasználási körülményeket céloznak. Mindkettőre igaz, hogy a mélysávban egy kicsit mesterségesen feldúsítottak, de még ez a hasonlóság is másképp hat egyiknél, másiknál. Szerintem a Cenzor egy kicsit közelebb áll a "hifis-audiofiles" felfogáshoz, míg a Lektor egy kicsit inkább a házimozis hangvétel felé hajlik. A Cenzor "kisebb hang", visszafogottabb karakter, annak ellenére, hogy neki nagyobbak a középmély-hangszórói, mégis a hangolása olyan, hogy inkább kevesebbet mond, de azt egy kicsit kifinomultabban. Kevésbé erőteljes a mélye, de mélyebbre megy. A Lektor nagyobb méretű hangot, nagyobb hangszínpadot állít elő, nagyobb szobaméretet is kíván, kicsit erősebben puffog, mint a Cenzor, tehát bizonyos szempontból kevésbé kifinomult, ellenben több energiája van, vagy legalábbis nagyobb energiájúnak igyekszik mutatni magát. Ennek ellenére, a kifinomultság valamiképpen azért fordítva is igaz. A Cenzornak kicsit fémesebb a hangvétele, kicsit ahhoz hasonlóak a hangszínei, mintha fémből lennének a magas- és mélyhangszórói membránjai, pedig nem abból vannak. Ez a fémes hangszín viszonylag meleg hangszín, de nem mindig, ergo nagyon sprőd hangfelvételeken egy kicsit jobban kimutathatja a fogafehérjét, mint a fásabb, szivacsosabb hangzású Lektor, amely megengedőbb a hangfelvételekkel szemben ilyen szempontból, ellenben kevésbé megengedő a hordósabb, túlvezéreltebb hangú felvételekkel és ilyen jellegű műfajokkal szemben. Mindkettőnek viszonylag lágy a hangkaraktere, de míg a Cenzor lágysága inkább a felmelegített fém lágysága, addig a Lektor inkább a puhafa lágysága, sőt egy kicsit pudvás is tud lenni az a fa néha.
    Ha nagyon-nagyon muszáj lenne választanom, akkor valószínűleg a Cenzort választanám, de rögvest szembe is köpném magam ezért. Az az igazság, hogy ha mindenképpen ezen két típus között kellene választani, az a 22-es csapdája lenne, egyik percben ezt gondolnám, a másik percben azt. Pedig magamat és a körülményeimet nagyon jól ismerem, téged és a te körülményeidet meg egyáltalán nem.

Új hozzászólás Aktív témák