Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shalafi66

    veterán

    válasz bkercso #26026 üzenetére

    :) Mélytartományban elég kevés változást tudtak volna mérni a mikrofon vagy a sofőr tologatásával bár biztosan lehet találni nyomásmaximum pontokat. :) Hogy milyen mikrofon? Lényegtelen, ezt a párszáz Hz-et nagyjából a 300Ft-os példányok is egyenes átvitellel abszolválják. A gerjesztés szintén kevéssé fontos, egy jó dinamikatartományú mérésnél eshet a tizenHz-es tartományok felé az átvitel nyugodtan, ha nem veszik el a zajban, nem lesz baj.

    Ebből szinte pont ugyanazt lehet kiolvasni, mint abból, ha egy hangsugárzó valós mélytartományára vagy kíváncsi, és megméred, mi történik (a kicsi zárt térben) dobozon belül. Ilyenkor elegendő kikompenzálni utólag a 12dB/oktáv emelést, és visszakapod azt, amit kifelé sugároz.

    A rezonanciás része teljesen más dolog, nem függ össze egyenesen a kis zárt terek mélytartománybeli kiemelésével. Azok legfeljebb felszabdalhatják az átvitelt, vagy veszteségeket hoznak be. Ami lényeges az a hangnyomás-emelkedés trendje a féltérben mérhető átvitelhez képest, kompenzálni, ezt lehet és érdemes, főleg akusztikus szűrők hozzátervezésével.

    Megint más kérdés hogy mennyire tekinthető diffúz hangtérnek az a kocsi, és hogy állnak az utózengési idők... De ennyi időt én azt hiszem nem töltenék el ennek a vizsgálgatásával, még akkor sem, ha sajátom lenne az az autó. :)

    [ Szerkesztve ]

    12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25

Új hozzászólás Aktív témák