Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz Bizsu1st #40580 üzenetére
Sziasztok újra! Kicsit megkésve(eltelt fél év) jövök a beígért Matador Mp62 All Weather Evo négyévszakos véleménnyel! Túl sokat viszont most sem tudok mondani róla! Egyszerűen Remek! Az autó egy Fiat Punto 2 Sporting(920kg 80le)! Eddig kb 1500km(max) van a gumikban, megjárták a nyári forróságban az autópályát, városban esőt, latyakot, havat, de nem tudok rosszat mondani róluk! Remekül tart kanyarban, az autó oda fordul ahova akarom(pedig néha paráztam), nem csúszik, csak gurul és tapad! Főleg városba a magyar időjáráshoz jó szívvel ajánlom! Jah, a méret 185/60 r14
Direkt minden időjárásban vezettem az autót, mert én is kíváncsi voltam, hogy miért fizettünk(párom autója)! Összehasonlításként, az én Skoda Fabiamon Nokian WrD3 5éves téliek vannak, nah, azokkal gyakorlatilag halálfélelmem van száraz, hideg úton is, annyira csúsznak, egyáltalán nem vált be, egyedül talán esőben elfogadhatóak, hóban pl felesleges a fékre lépnem, mert az abs recsegésén kívül más úgysem történik... Tavasszal a nyári Barum Bravuris 3 nyári gumijaim 6évesen szerintem már nem kerülnek fel újra(pedig azokkal meg vagyok elégedve), inkább veszek magamnak is egy szett Matadort, vagy Barum Quartaris 5-öt! -
Bizsu1st
aktív tag
válasz Bizsu1st #44688 üzenetére
Egyébként vagyunk pár ezren az országban, akik figyelnek rá, utánaolvasnak, informálódnak, hogy milyen gumit érdemes venni, hogy biztonságban tudjuk magunkat és a családunkat, de az átlag magyar akkor cserél gumit, ha a 10-12 éves újonnan vett autójáról lekopik a minta, vagy épp nem engedik át műszakin és gyorsan kell valami olcsón használtan(amin még jó a minta), vagy a haver nem adta oda az eladott autójával a másik szettet és nekem még pont jó lesz pár évig! Ugye, hogy igazam van? Amúgy meg a jónak hangzó gumik is sokszor lehetnek ratyik, hiába azzal szerelték az autót először! Pl sógorom vadiúj Fiat Tipóján 215/45 r17 contiecocontact-ok vannak, nah az a gyakorló életveszély már új korában is! Képes kanyarban, vagy körforgóban négy kerékkel csúszni...
-
szabonagyur
félisten
válasz Bizsu1st #44689 üzenetére
Fiat Tipóján 215/45 r17 contiecocontact-ok vannak, nah az a gyakorló életveszély már új korában is! Képes kanyarban, vagy körforgóban négy kerékkel csúszni...
Azert ebben minden szo csak sarkitas. Ha ez igy lenne akkor minden harmadik autos az arokban lenne mivel elegge sok uj autot szerelnek ezzel es elegge kevesen cserelik. Vagy ha epp nem ezzel szerelik akkor valamelyik tars budget markaval.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
MC Pite
veterán
válasz Bizsu1st #44688 üzenetére
Ok, így érthető (sejthető volt) "8-10 éves pirelli-firestone nyári-téli szetteket váltott". Az első gyorsan, a második piszok gyorsan revül/romlik.
Valóban van jobb is, rosszabb is. De a tudatos választás/informálódás meg a Matador 4 évszakos nálam nem fér össze.
Mennyivel volt olcsóbb egy nexennél? Hankook/Nexen/Matador 42,0/42,3/46,1m és
50,8/50,4/51,6m<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Bizsu1st #44699 üzenetére
A Barum jobb mint a Nexen vagy annyival olcsóbb? Ah, már látom, arra is járt contisafe.
Egyetértek, a Quadraxer erősen télies, én nem ezt venném/vettem 4S abroncsnak; nyár elején is pocséknak éreztem 2-3 évesen.
Több teszt részeredményeit szoktam nézni. Bár Matadorból sok ilyen nincs, de a contisafe garanciát megértem. (Bár a Conti ASC-t se venném saját autóra, a többi márkából meg még az annyira se szívesen választanék.)
Kicsit konzervatív vagyok, ha 4S, akkor jó 4S-nek van szvsz értelme.
5 méteres lemaradás pipa (Barumnál is 5-6 méter) a 10 az már az a kategória lenne, amit be kéne tiltani - mondjuk sok olcsó abroncs pár évesen már el is éri ezt a szintet.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Anaren91
senior tag
válasz Bizsu1st #44677 üzenetére
Most mindenki szörnyűlködni fog, de nekem 8! éves Nokian Wr A3 van a kocsin (ócsó volt, jött a felnivel, mondom egy telet még kibír, főleg, hogy nem nagyon van már tél, meg a vírus miatt nem is megyek nagy távokat, aztán nyáron leégetem róla ) Korához képest még nem voltak kemények, kanyarban se csúszkál, max ha tényleg padlón indulok meg, bár ehhez hozzátesz az is, hogy keskeny a 225-ös gumi a kocsimhoz, de a DSC még így is simán megfogja. 5 éves gumi nyilván nem a legjobb már, főleg egy újhoz hasonlítva, legyen az akár egy 4 évszakos is, de lehet nem jól volt tárolva neked az a Nokian, és bekeményedett, vagy nem tudom. Nokian téli gumik elég jók saját tapasztalataim alapján. (Eddig Nokiant használtam minden kocsimon, most viszont szemezek egy Bridgestone Blizzak lm005-el)
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Killer01
őstag
válasz Bizsu1st #44696 üzenetére
A michelin energy saver tipikus eco (lassan kopik és -elvileg- üzemanyagtakarékos, cserébe szarul tapad) gumi, abszolút gyenge pontja a víz.
Minden bántás nélkül, ha a sok tapasztalatod a 2-3 éves használtan vett gumiktól jött azt nem tartom relevánsnak. Nagyon nem mindegy mit kap a gumi az életciklusa elején és hogyan bántak vele. -
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44699 üzenetére
Quadraxer2-ről annyit, hogy többször volt a TOP10-ben teszteken - mérettől függően (jellemzően nagyobb, 205, vagy a feletti szélességeknél).
Ahol egy tesztben szerepeltek, sehol sem volt jobb nála sem a Barum, sem a Matador, amik Continental C brandek.
Ettől még mindkettő lehet jó, Barum-ot vettem több céges autóra is, mert olcsó volt
Nálam személy szerint a Quadraxer2 eddigi 80.000 km-es futásteljesítménye abszolút Best Buy-á teszi, közben még mindig jobb szárazon és vízen is, mint a gyári Eco Contact 5 volt. Jeges és fagyos úton már óvatosabban kell kezelni, 4mm alatt már nem tudja azt, amit újan tudott.Idei Autobild tesztböl:
14th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 15th +3.5 M 91.9%
Wet Braking 17th +6.2 M 87.89%18th: Barum Quartaris 5
Barum Quartaris 5
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 30th +6.3 M 86.3%
Wet Braking 10th +5 M 90%[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Azért hasonlítottam össze az elérhető tesztekkel.
2017-ben, amikor vettem, TOP10-es négyévszakos volt, azóta az új fejlesztésű mintáknak köszönhetően néha ki-ki csúszik a TOP10-ből, de tavaly is a 8. lett az egyik legátfogóbb (Autobild) teszten összesítésben.
Az összes tesztben a legmagasabb futásteljesítményűek közé sorolják, évi 25.000+ km-nél az sem elhanyagolható, hogy 2 vagy 3,5-4 évet bír ki. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44719 üzenetére
Mindent a felhasználási körülmények és az ár érték arányban kell vizsgálni szerintem.
Úgy pedig abszolút vállalható.Ahol számít a km futás is, ott nem ezt választanám.
Az én példámon egy középkategóriás négyévszakos 215/55 R17 ~140.000 HUF, egy prémium viszont már 200.000+ HUF, ami minimum 40-45 százalékos többlet költséget eredményez. Nagy km futásnál (nálam 25.000 volt évente mostanában) az sem elhanyagolható anyagi szempontból, hogy mennyi az adott abroncs km futása, tehát 2 évente, vagy 3,5-4 évente kell-e kiadni 140.000 HUF-ot.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Nem; k..a jók a Matador meg Barum gumik.
#bleklájon
Úgy látom arra vársz hogy valaki azt mondja jó a Barum, független attól jó e, ha 100ból egy ember mondja, akkor is megveszed, megnyugtatod a lelked (van miért). Vegyél ami szimpatikusLe...om a Quadraxert is, mert tesztekben télies és nekem sok amit mutatnak a számok; meg mert vezettem és sz.r melegben, 2-3 évesen tuti. Lehet higy jobb mint az EC5, de akkor is nála ám a vonal alatt van.
Más, kopasz a gyári defektjavító lötty használatáról, meg a defektűrő papucsokról: [link]
diegho: Amit már ajánlottak, Quatrac, 4S² ha közép nyárias, sportosabban irányítható; Goodyear ha közép télies gumit akarsz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bizsu1st #45317 üzenetére
Én csak taknyolni tudok a heggesztővel... ezért nem is szoktam heggeszteni, pedig annyian próbálták megtanítani, de nem igazán sikerült még senkinek, úgyhogy elkönyveltem annó h nem állok neki ilyen munkának, és íme a példa h milyen jól tettem... bár másoknak is lenne ennyi önismerete... talán akkor nem keletkeznének ilyen "műremekek". Szerintem azt ha tovább csiszolja sem lett volna jobb, mintha spórolósan csinálta volna kissé...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz Bizsu1st #45803 üzenetére
" annak 14cm körüli a futófelülete, kicsit zavaró, hogy ezen is spórolnak"
A gumi oldalán megadott méretek az abroncs teljes szélességére vonatkoznak, nem pedig a futófelület szélességére. Ez nem spórolás, hanem a tervezőmérnők döntése, hogy milyen elvek mentén, milyen karakterisztikájú gumit terveznek.[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz Bizsu1st #45858 üzenetére
Száraz fékezésben elég télies, vízen rendben van, a havas kvalitásait nem nézték, mivel sajnos nem jutott be az első 14-be az őszi Bild tesztben. Vélhetőlen - a mintázatból kiindulva - jó lehet télies körülmények között is a Quartaris 5.
Kollégám szépen elközlekedett vele a februári havak idején 195/60 R15 méretben.
Tikakukac: én a hazai Laufenn sűrűségtől szoktam emelkedni, de újabban egyre jön fel minőségben is a márka. Kb. egy gyenge Barum szint ma már, de megcáfolhattok.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
dethroner
veterán
válasz Bizsu1st #51049 üzenetére
Nem vagyok szakember, de a méretváltó szerint nem megfelelő. Meg nyárra esik a műszaki vizsga ideje, nem szeretném ha a gumiméret miatt gond lenne a vizsgán. Igazából ahogy nézem ebben a 195/55 R15 méretben még nagyobb is a választék mint az általad javasolt méretben, de amit írsz, abban tényleg nevetségesen alacsony áron mennek a prémium gumik Mindegy, beletörődtem hogy kb 30 ezer/db, csak tudnék dönteni. Nagyon sokáig agyalok, túrom az olvasmányokat. Egyik tesztben nagyon jó az egyik gumi, másikban szinte sereghajtó. Hogy vannak ezek a tesztek amúgy, mert így egyik évet nézve a másik után, kicsit olyan érzésem van a gumik szereplésével kapcsolatban, mintha nem is lett volna teszt, csak random irkáltak valamit, aztán a következő teszt írója nem olvasta az előző írást és teljesen mást írt mindenről.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Bizsu1st #51093 üzenetére
Citroen xsara.
Ez a három modell amit írsz, ezek milyen évjáratúak? Valami elírás lesz ott, ha jól nézem a 185/60 R14 váltómérete pontosan a 195/50 R15. A 195/55 R15 már pirosra vált.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Bizsu1st #51100 üzenetére
Nálam a 14-es méret méret nem játszik, az enyém facelift utáni, ott már csak ezt dobja
Amúgy szerintem ez is csak egyfajta okoskodás az oldal részéről, mert műszaki vizsgán szerintem a karosszérián lévő tábla a mérvadó, vagyis ez
Vagy ha még tutibbra mennek, akkor alvázszám alapján lekérik a gyári adatokat
és már nincs is lehetőség félreértésre
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
No.01
őstag
válasz Bizsu1st #51399 üzenetére
Nalunk is nagyon, de van az a kategoria es teljesitmeny ahol egyszeruen (meg) nem mukodnek jol. Szvsz ez hatsokerekes autoknal hatvanyozottan igaz.
Ma voltam feltetetni az uj nyari kerekeket. (szerintem meg kicsit tan korai volt)
Meglepodtem, h az ottletem alatt mennyi nagy 18-as vagy nagyobb kereken volt vagy kerult alosokategorias vagy netalantan kinai gumi
Ez a latszat vegett van vajon vagy mi masert lehet?BTW az uj Primacy 4+ igenis peremvedos (meg a Michelin otline szerint sem az) halk is, de meg tapadni nem tapad. Igaz 11km kerult csak bele.
Ja es nagyon friss gyarta 7. heti. -
Piftuka
veterán
válasz Bizsu1st #51657 üzenetére
Köszi az info-t! (Vilifogg fórumtársnak is ismét.)
Mea Culpa, az évjáratot fentebb véletlenül elírtam. 2008-as az autó...
Egyébként Te melyik helyen nézted meg a gyári felni adatait?
(Tudom, megnézhetném az acélfelnit én is, de hát fel van szerelve, használatban van, és őszintén szólva marhára nincsen kedvem emiatt leszerelni.
Ahhoz pedig, hogy a gumisnál meg tudjam nézni - hiszen úgyis leveszik az autóról -, kellene az új felni is, hogy legyen indokom miért odavinni az autót. Ördögi kör... )"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Bizsu1st #51684 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Igen, el is felejtettem, hogy a külső felén vannak a számok. Így gond nélkül meg tudtam nézni, és valóban... éppen ez a típus és méret, mint amit lefotóztál.
Szóval minimálisan szélesebb lesz a nyomtáv. Az nem is baj.
Egyébként a "6j" és a "6,5j" szélesség között a gyakorlatban mekkora különbség van a gumiabroncs szempontjából?
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs