Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Tulku #72032 üzenetére

    A KZ ZS5 esetében, egy műanyag házban van 4 driver 2DD 2BA, na most 1BA normálisan a vetőcsőben van dumper nélkül, 1DD közvetlen mögötte, egy szintén műanyag tartó valamiben. Ez lenne az "akusztikus kamra", ami a másik két meghajtó hangját elvezetni. A probléma elsősorban nem az akusztikus cső hiánya hanem, hogy a második BA a lehető legkisebb tweeter amit kapni lehet, és a ház leghátuljában van. Ennek a hangja kéne előre eljusson. Ráadásként nincs se dumper, se aktív vagy passzív váltó, ami erősen megkérdőjelezi, hogy mit ad hozzá a hanghoz ha be is van kötve, mivel a másik DD-nél sincs váltó és szintén a műanyag kamra kéne vezesse, így ez max. mélyet ad hozzá szerintem.

    Az én XBA-mban sincs akusztikus cső, ráadásul oldalra állnak, de van bronz kamra, és van dumper. A Forté-ban szintén akusztikus kamra van ahogy írtad, a U18-ban pedig dumperes csövezés van a TIA-ig.
    Kamrák előnye, hogy nem kell sz***ni a csövezéssel, és a sorozat gyártás jóval egyszerűbb lehet gépi munka nagyrészt kézi helyett. Viszont a helyes akusztikát kivitelezni, sokkal nehezebb.

    Mindenképp a kamrás kialakításé a jövő, de abban is biztos vagyok, hogy nem műanyag kamrával fogja senki se megváltani a világot.

Új hozzászólás Aktív témák