- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gercsa
senior tag
Szerintem örüljünk hogy ennyi minden közül lehet válogatni, és mindenki találhat olyan gépet magának ami az ő szempontjainak leginkább megfelelő.
Ha követnénk a megkezdett gondolatmenetet akkor a legnagyobb hülyeség lenne a piacon az RX100 Mvi, mert csak 1"-os aztán ennyiért fullfrémet is kapni.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
m.albert
csendes tag
Én listám, mit mivel kell összehasonlítani kicsit más lenne. Ebben a 300e körüli milc váz + kit kategóriában azért elég jó gépek vannak minden gyártónál. Sony a7 talán kissé szuboptimális működésre modernebb gépekhez képest, de cserébe full frame képminőséggel kompenzál.
(én is próbáltam akció nélküli árakat gyűjteni)Fuji x-t20 + 16-50 kb. 330e
Panasonic gx9 + 12-32 kb. 285e
Sony a7 + 28-70 kb 350e
Sony a6300 + 16-50 kb. 330e
Canon m5 + 15-45 kb 360eInnen kezdve személyes prefencia, kinek mi a fontos egyes gépekben vagy rendszerekben.
-
madgie
titán
válasz lugosi #26147 üzenetére
Nézd, a fullframe-fetisisztákkal nem tudok mit kezdeni, a manuálhuszárokkal sem. Nem érdekel egyik sem, nekem nem szempont gépválasztásnál az, hogy nagyapám padlásán előkukázott negyvenhárom éves endékásobjektívet csak feltétlenül 36x24-es lapka elé tegyem. Valakit ez izgat, megértem, de engem nem. Hozzáteszem, ha ez érdekelne is lehet már olcsó speedboostereket kapni, amivel bármelyik olcsó Sony/Fuji APS-C mirrorless elé oda lehet tenni azt az ojjektívet. De megértem, ha valaki FF-et akar.
A képérzékelő, mint olyan meg már rég nem a leggyengébb láncszem, én aztán dolgozok mindenféle érzékelőjű géppel (D810, D750, Fujik, több fajta drón, stb), van, ahová kell a nagyobb érzékelő, de ott általában nem APS-C vs FF a történet, hanem mondjuk a Mavic Pro kékórás viselkedése akár a Phantom 4 Pro ellenében. És igen, ugyanitt egy A7S valószínűleg feltörölné a padlót az X-H1-gyel is, de egyrészt nem A7S-ről, videóról, lowlightról volt szó, másrészt meg annak a konkrét A7S-nek is elég sok nyűgje van (szar grade-elni, megeszi az apró részleteket, SD-re csak FHD tud rögzíteni).
Szóval általában úgy választ az ember gépet, hogy mit szeretne, nem úgy, hogy a legelbaszottabb magyarországi felárazást veszi alapul, hogy belekössön valamibe. 450 ezerért nem X-E3-at vesz az ember, főleg meg nem itthon... 330 volt az X-H1-em bakker. Az X-H1, amit a harmadik generációs A7 mellé szoktak tenni összehasonlításban... 300 ezer forintért szint bármikor lehet akár új X-E3+18-55 kitet szerezni. Igen, szürkén, igen, kérdéses garival, de a nyakamat rá, hogy mondjuk a szlovákoknál sem 450 az a kit.
Itt amúgy senki nem véd semmit, te szedted ki a lehető leghülyébb árazású Fuji terméket és arra építve lovagolsz azon, mennyivel jobb vásár XY akármi. Hát akkor vedd meg azt.
-
Matska
senior tag
330eFt az éppen 1000€ (sajnos). Had kérdezzem meg, hol lehet ennyiért H1-et venni?
Csak mert T2-t látok csak ennyiért?!https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz #16820480 #26148 üzenetére
és madgie
Igyekeztem nem úgy fogalmazni, hogy képminőségben ott van, bár most nem olvasok vissza túl hosszan, hanem úgy írtam, hogy nem hiszem, hogy képminőségét vagy szolgáltatásait tekintve annyival gyengébb lenne a konkurens modell, mint amennyivel kevesebbe kerül.
Igazad van konkrétabban értve én úgy gondolom, hogy a nagyobb szenzor miatt az a7-nek valamivel jobb a részletező képessége még akkor is, ha körülbelül 1 generációval (?) régebbi. (Nem tudom pontosan, nem vagyok szakértő, se pro user, csak egy sima felhasználó, így csak annyiban írom, amennyiben követem a szenzorok fejlődését, ha jobban tudjátok, nyugodtan javítsatok ki.)Mivel nem vagyok szakértő, csak egy vásárló aki megpróbál tájékozódni, mielőtt gépet venne, én netes tesztekből tudok kiindulni. A dpreview-t régi oldalnak ismerem, és feltételezem róluk, hogy jobban le tudnak tesztelni valamit, mintha én tenném, így én támaszkodok az ő tesztjeikre. Azért érzem összehasonlíthatónak egyébként az xe3-at és az a7-et, mert mind a kettő 24mp-es milc.
Én a képek alapján úgy érzem, hogy részletekben sokkal több van az a7 24mp-es ff lapkájában, mutatom mire gondolok.
Én úgy érzem, hogy az a7 részletesebb képet ad. Nem tudom ugyan, hogy milyen objektívet használtak mindkét oldalon, de erre írtam azt, hogy feltételezem, hogy az ottani ezzel foglalkozó tesztelők tudják, hogy mit miért, és hogyan csinálnak.
Én csak egy műkedvelő amatőr vagyok, aki általánosságban szeretne képeket készíteni, nem profi felhasználásra kellene (azzal, hogy munkára is használnám, de nem fotós tevékenységre, hanem a munkámmal összefüggésben kellene adott helyzetekben gépeket, berendezéseket, helyszíneket fényképezni, amiket az esetek természetéből adódóan nem lehet újra beállítani, és potenciálisan az apró kis részleteknek is nagy jelentősége lehet). Magáncélra is használnám, érdekes és szép helyekre jutok el a munkámból adódóan, ezeket szeretném megörökíteni és itthon a családnak megmutatni.
Lehet, hogy szürkén jóval olcsóbban is megkapom, de újabban van egy ilyen bekattanásom, hogy a szürkegazdaságot nem támogatom, ezen felül mindenképpen itthoni rendes számlás beszerzés kellene, mert a cégünk venné a gépet, ezért is nézek csak hazai forrásokat. Ilyen logikával egyébként elképzelhetőnek tartom, hogy a a7 (vagy más konkurens termék) árából is lehetne faragni szürke beszerzésnél, tehát a fuji túlárazottsága szerintem megmaradna.
Nem nagyapám praktikájának a filléres objektíveit szeretném vele használni, hanem vannak nagyon jó minőségű és szerintem még bőven használható nikon objektíveim, amiket ha egy mód van rá, szeretnék minél jobb minőségben használni egy új vázon, de alapvetően ezt inkább bónusznak tekintem, mint alapszolgáltatásnak, de személyesen nekem számít, lehet, hogy másnak nem.A fentiek alapján én nem értem a fuji-k, de maradva inkább konkrétan az xe3-nál annak a túlárazottságát, mert úgy érzem, hogy egy nagyobb érzékelővel szerelt, és ebből kifolyólag (szubjektív véleményem szerint) többre képes gép lényegesen olcsóbb nála, számottevő az árkülönbség. Én tényleg úgy látom, hogy az a7 file-jaiban érzékelhetően több a részlet, de lehetséges, hogy ez valamilyen olyan ok következménye, amit a teszt nem vett figyelembe. Először arra gondoltam, hogy a rawkonverter a cikk időpontjában nem volt még felkészülve a fuji raw-ra, de mivel az xe3 olyan szenzort használ, ami a váz megjelenésekor már piacon lévő más vázakban is megjelent, ezt a lehetőséget nem tartom valószínűnek. Ugyanakkor a különbségek jpg-ben is fennállnak.
Szerk.:
madgie: "Nem releváns beszerzési forma, mint ahogy a 450 ezres X-E3 sem."
Nézz meg egy árgépet például. Van 3 hely, ahol 420, egy ahol 445, és 3 ahol 455. Átlagoljuk és akkor 440. A konkurens termék amivel összehasonlítottam akció nélkül is olcsóbb, úgy, hogy nem vadászgatom, hogy hol, mert általában véve olcsóbb. Erre akartam kitérni, nem találni egy olyan felállást, amiben rosszabb a fuji ára.Sokminden húz a fuji felé, de sok szól ellene is. Elnézést, ha hosszú voltam.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz lugosi #26156 üzenetére
Amúgy nem azt akarom mondani, hogy a 450 ezer az jó ár érte, mert nem az Külföldről egyszerűen sokkal olcsóbb, de még akkor is, ha mondjuk valamelyik fixet nézed mellé (valami 360-380 ezres ára van a kitnek úgy). Aztán ott a pénz visszafizetős akció is, 66 ezret visszakapsz az árból.
Aztán meg nézd meg, hogy ha nem csak a kitobival akarod használni, akkor mibe kerül egy normális fix Sony A7-re. Ha nem a szarokból akarsz válogatni, akkor olyan 6-700€ körül indul az MSRP általában, de vannak 1000+-os üvegek simán. Igen, van annyiért Fuji is (mostanában egyre több), de azok a profi obik, nem ott indul az "ezt már akár használnám is" kategória.Egyébként nem olcsó a Fuji valóban, de például nem szívesen mennék vissza már olyan vázra, aminél PASM tárcsa van, nem szeretem használni, és amíg van lehetőség, addig nem is fogok újra olyat.
-
madgie
titán
válasz taranis #26157 üzenetére
Amúgy nem nagy kaland, "normál" felhasználásra sokkal jobb vétel szerintem egy T2, egy T20 meg pláne. Kicsit már DSLR-fíling, esetleg Parci örülne ennek a nagy méretnek a hatalmas markolattal Tényleg D70 fíling az a marcsa, ami a markos fogást kedvelőknek nagy előny.
Ami a T3-ba kell majd belőle: a zár. Istentelenül csendes, alig lök exponáláskor, szinte puszilgat Az EVF is jó persze, bár a T1/T2- féle is nagyon jó a mai napig. Az IBIs is állat persze, de fűt rendesen, talán azért is kellett ekkora gépház.
Kicsit lentebb szóba került a dpreview oldala: kevés fényben, műfényben (mert nem napsütésben tekerünk magas érzékenységre) azért nem rossz az a Fuji.
-
Mirman
őstag
válasz lugosi #26156 üzenetére
Egyértelmű hogy sok előnye van az FF-nek de nem csak szenzort veszel magadnak hanem komplett gépet és szerintem manapság egy X-T20 simán jobb választás mint egy első szériás A7 .
Amúgy valami nem gömbölyű az élességgel Dpreview teszteken a fuji gépekkel (vagy tényleg ilyen lenne a szenzor amit kétlek) mert még az E-M10 III , GX9 is jóval részletgazdagabb képet ad pedig kisebb szenzor és kevesebb megapixel .
-
|AP|
veterán
válasz Mirman #26160 üzenetére
pedig van valami az élesség témában.
Vagy én csinálok valamit nagyon rosszul, vagy tényleg mintha kevésbé lennének élesek a képeim, mint m43-on (nem, nem csak a LR miatt, a JPG-ken is ezt érzem).
Egyelőre azzal vigasztalom magam, hogy a Fuji "máshogy éles" De tájképnél, épületnél én látom a különbséget (teljes méretben) -
lugosi
MODERÁTOR
válasz #16820480 #26158 üzenetére
Sajnos a külföldi rendelést céges vásárlásnál nem merem megkockáztatni. Egyszerűen csak félek attól, hogy milyen számlát adnak, nem lesz-e belőle probléma, a cégünknek nincs eu-s adószáma sem (nem tudom, hogy ez feltétel-e).
Ha személyes (magán) használatot, tehát a saját örömömre való fotózást nézném csak, simán elcsábulnék egy fix obis kit felé, de az igaz hogy nem túl jelentős, de azért jelen lévő munka-felhasználás miatt szerintem előnyösebb lenne a zoom. És tegyük hozzá, hogy az a zoom ami a fujikhoz jár kitben, elég jó (a 2.8-4-re gondolok).Egyébként ha valaki azt feltételezi, hogy trollkodás vagy a fuji-ellenesség a célom, akkor az téved. Ami miatt foglalkozok a témával az az, hogy új infókhoz jussak a döntéssel kapcsolatban, több szem többet lát, és ha egy kicsit az érzelmek is vezérelnek néhány hozzászólót, lehet hogy pont az a többlet kell hozzá, hogy a felszínre jöjjön valami és kiderüljön, amiből mindannyian profitálunk. Különben is kedvelem a fujit mint márkát, volt már fujim és szerintem még lesz is.
-
Tua
tag
Van most valahol Fuji pénzvisszatérítés akció? Én kerestem, de csak olyat találtam ami év elején lejárt.
-
-
Mirman
őstag
válasz lugosi #26166 üzenetére
Ennél a példánál vagy mindegyik fuji-t direkt rosszul állítják be , vagy ténylegesen ennyit tud a szenzor.
Ez persze nagyjából csak a fotósoknak számít , egy átlagos ember egy mobilos és egy normális fotót sem tud egymástól megkülönböztetni .
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz lugosi #26166 üzenetére
Hát, nézd meg, hogy az E3 és T2 tesztábrája sem azonos, pedig ugyanaz az érzékelő van bennük. Szóval valami nem stimmel, vagy más expozíciós beállításokat használtak, vagy másik objektívet (egyáltalán milyen obival lőtték?).
-
MrChris
nagyúr
válasz lugosi #26166 üzenetére
Mobilról vagyok és tömörítve jelenik meg minden, meg microból többet sasoltam ezért bocs a példaképekért, de emlékeim szerint itt mind a négy vázban azonos a szenzor és mégis (emlékeim szerint) különbözőek a minták. Persze célravezetőbb letölteni a rawokat a vizsgált vázakról...
A technológiai különbségek miatt a nagyobb jobb elv sokszor sérül, meg az egészhez a megközelítés rossz, nem csak egy szenzort veszel, hanem az egész rendszert kell nézni. Így lett nekem Fuji X rendszerből egy szál XE1 vázam.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz lugosi #26163 üzenetére
Szigorúan szerintem céges vásárlásnál max ilyen 2 személyes garázscégnél problémáznak pár10ezerFt-on ennyit Főleg mivel jó esetben ennél több költséget takarít meg azzal, ha már használja a cég. (Ha pedig nem hoz ennyit, akkor nincs is igazán rá szükség, és/vagy jó az eddigi is)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Mirman #26167 üzenetére
Érdekes példa, jól válogattad össze a gépeket, én erre nem is gondoltam hogy az xt-20-at is tegyük bele az összehasonlításba. Érdekes hogy annál is elmosódottak ott a részletek, a panánál nem, és az xh1-nél sem látom annak.
Sheratan: érdekes összehasonlítás szintén, lehúztam a képkivágást a ceruzák melletti részre, és kb. úgy látom hogy a T2 és az E3 egy szinten vannak, nagyon hasonlóak, az a7 egyértelműen részletgazdagabb de raw-ban az EM-10 képei is egy nagyon kicsit részletgazdagabbak, mint a fujiké, de azt csak adott részleteknél látom.
Madgie: az általad nagyban linkelt képek közül nekem a fuji xh1 képe tűnik részletgazdagabbnak. Lehet, hogy igazad van, és meg kell nézni nagyban, nem csak a weben kinagyított részleteket. Bár ennyire nagyítani és nézegetni nem akartam, csak egy gyors körülbelüli összevetést, de ez alapján most már kíváncsi lettem és megnézem majd őket, ez jó ötlet.
MrChris: érdekes egyébként erre írtam (úgy emlékszem) hogy a középen lévő vonalas ábráknál semmi gondot nem látok. Pl: [link] nem tudom jól linkelem-e. Megpróbáltam betenni a példa kedvéért a sony a6000-et és a nikon d610-et is (utóbbit tényleg csak azért, hogy nézzük meg, hogy az pl az a7-hez hogy viszonyul), érdekes. Ebben ugyanezen a gépek a ceruzás rész mellett: [link] remélem normálisan pozicionál. De ahogy madgie is írta, tényleg lehet, hogy meg kellene nézni a teljes képeket.
A szenzorok miatti különbségek miatt (nem értek hozzá, feltételezem, xtrans-bayer különbség miatt, majd valaki megerősíti vagy cáfolja) egyébként vannak olyan képrészek, ahogy egyértelmű a fuji előnye: [link]Mercutio: csak fél személyes és nem is garázs hanem barlang. De nagyon szigorú a könyvvizsgálója. És nem szeretne semennyi adóbírságot megkockáztatni adott esetben, így gyengébb a kockázattűrő képessége. Mellesleg amennyi a külföldi rendelés árelőnye, annyit levon az áfából és társasági adóból, szóval csak teljesen tiszta belföldi beszerzés jöhet szóba (jelenség persze, hogy ezt magyarázni kell). Szóval rosszul látod, minél nagyobb egy cég, annál jobban kell figyelni ezekre a dolgokra, és annál kevésbé lehet szó bármiféle mutyisztikus beszerzésről.
-
Gondwana
addikt
válasz lugosi #26172 üzenetére
Fuji vàz/kompakt vàsàrlàsa utàni első teendő még az akku első full-feltöltése előtt, hogy a gyàri default zaj- és részletszűrést lehùzzuk minimumra. Ezt dìprivjùék soha nem teszik meg. Dél-àzsiai hipsztereknek jò a default setting, ha a minőség is szàmìt, ...
Szerk.: az első akkutöltés utàn el is szokàs felejteni, hogy lehetne a zajszűrésen emelni.[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
gorgo
őstag
válasz lugosi #26172 üzenetére
Egy nagy lényeg van. Nem szabad pixelkukkolni Fujin, ez ziher, mert az garantáltan frusztráló.
Valamiért mégis itt kötöttem ki. Oly színei eleinte tetszettek, később ellenkezőleg, nagyon nem.
Vadiúj panákra kíváncsi lennék, de nem váltanék vissza..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
hp1950
tag
válasz madgie #26174 üzenetére
Erre az alap beállításokra nincs egy általános tippetek, vagy bejött javaslatotok? Valamikor jó pár hónapja mint ha valamit olvastam volna de most nem találom vissza. NR- Htone-Stone-Color-Sharp általános illetve egyéb beállításokra? Nem a saját titkos féltve őrzöttekre gondolok, hanem mint "kezdő-gyakorlatlan" Fujis elinduljak valamerre.
-
Mercutio_
félisten
válasz lugosi #26172 üzenetére
Úgy látszik nagyon nem ment át mit akartam mondani: nem a külföldi szürke vs. hazai beszerzésről beszéltem, henem a különböző márkák hazai ajánlatai közti árdifiről.
Btw bármilyen tipikus céges fotótéma meglőhető elvárható minőségben a jelenlegi m4/3-FF mezőny gépeivel legyen az termék, épület, esemény, jármű.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Alabástrom
senior tag
válasz lugosi #26156 üzenetére
Több helyen volt már téma, hogy a DPreview valami elcseszett módon konvertálja a Fuji raw fileokat. A Fuji cikkek is néha eléggé lejáratósak náluk...
szerk - most látom, hogy Madgie be is linkelte az ő konvertálását.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Alabástrom #26183 üzenetére
Hát et elég érdekes. Jó lenne kideríteni, hogy mivel, hogyan konvertálnak. Mintha Adobe Camera raw-t szoktak volna írni a tesztekben így fejből.
-
DonRazzino
senior tag
válasz lugosi #26184 üzenetére
Én csak saját tapasztalatot fogok tudni mondani, a netes kitudja, hogy tesztelős oldalakat nem kommentálnám.
Több rendezvényen, nagyobb sporteseményen, esküvőn dolgoztam másodfotósként, vagy kártyaleadós megbízott fotósként. A topicból talán ismert m3ss kollégánál is, aki A7II szettel nyomta akkoriban igen penge Sigma fixekkel, de főként olyanokkal akik D4, 5DM3 és a hozzá tartozó trinity üvegekkel valamint a legfinomabb fixekkel dolgoznak méghozzá igen magas színvonalon teszik ezt.
Egyöntetű véleményük, hogy a faszuk ki van velem, hogy átadok nekik 1000 képet egy eventről akkor annak a 95%-a éles (fókuszhelyes) és igazán nem is tudják, hogy ezeket élesítsék e egyáltalán mert ránézésre szükségtelen. Valahogy a második alkalommal már mindig azzal telik az idő, hogy az én lomjaimat fogdossák, meg nézegetik.
DSLR szinte szóba sem jöhetne, ugyanis a mai csúcsgépek, 5DM4, D850 SEM találnak F1.2-F1.4-en olyan konzisztensen mint a Fujim, ezért gyakorlatilag folyamatosan F2 környékén dolgoznak velük, így el is vesztették azt az 1 fét, amivel a szenzoruk jobb lenne. Az meg mellesleg, hogy nekem F1.2-n nagyobb a DOF csak a javamra válik, ugyanis egy két-három fős portrénál nem kell addig rekeszelnem, hogy minden arc éles legyen mint nekik szóval még egy előny. Hátrány is van ám, méghozzá amikor a gyertyafogdosós low light portrék készülnek akkor ezekkel jobban néz ki az ISO12800 az biztos. Hát köszi, ezért azért nem váltanék. Sony jöhetne még szóba, de az kurva hamar elvérzett. Egy srácnak A7M3 volt egy Zeiss Batis 18 F2.8-al valamint egy turistazoom 24-200 ha jól emlékszem. Már láttam, hogy csillog a szeme ahogy átadja a gépet. Bassza meg, mindkettőnél beszorultak az ujjaim a lencse és a gép közé, az első ártatlan rányúlásnál konkrétan felszántotta a körömágyamat a Batis ahogy megmarkoltam a gépet. És akkor mondta, hogy direkt nem szólt. nézzem meg az ő ujjait. Köszönöm szépen, ingyen sem tartok igényt egy olyan szerkezetre, ami egyébként is fos ergonómiában, kezelhetőségben egy Fujihoz képest, de ez hogy valamit ennyire nem gondolnak át, az marhára sonys.
Annyi privát infót megosztok veled, hogy anyagilag megtehetném, hogy Nikon. Canon, vagy Sony FF vázaira váltsak és ha nem is ennyi üveggel mint most, de ekv 24-től 200 ig a legjobb lencsékkel raknám tele a szerényt. Ha ez hosszútávon előnyt jelentene nekem és a képeim minősége, színvonala ettől javulna, már megtettem volna.
Ecosystem, ergonómia, ease of use, képminőség (üvegek+szenzor), méret, ár, végtermék feldolgozása (mennyit szarakodsz a RAW-okkal. Ha sokat fotózól, egyre többet ülsz a gép előtt). Amikor mindent átgondoltam a végén mindig maradtam és a most bejelentett üvegekkel szinte 99%-ra mondhatom, hogy maradok is.
UI: azt a 450-ért X-E3 szettet meg nyilván felejtsük el, az valami elbaszott árazás, semmiképp nem tükrözi a piaci helyzetet. -
madgie
titán
válasz lugosi #26184 üzenetére
Volt nemrég szó róla, hogy nem követték le az egyik fontos LR főverzióváltást, miközben ott "tanult meg" rendesen X-Trans-ot demosaicolni az Adobe (nézd meg az X-E2 vs X-E2s-t, 99%-ban ugyanaz a gép, csak a régebbi cuccok még régebbi ACR konverttel készültek). A legújabb Lightroomokban már az alapélesítés is más, mint eddig, azt vajon lekövetik majd visszamenőleg?
Vagy épp összevissza élesek a képek, más a világítás, stb...
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz DonRazzino #26185 üzenetére
Érdekes tapasztalatok, köszi hogy megosztottad.
Madgie:
"A legújabb Lightroomokban már az alapélesítés is más, mint eddig, azt vajon lekövetik majd visszamenőleg?"Szerintem biztos, hogy nem.
Egyébként ezért is írtam, hogy lehet valami a raw konverzióval, nem is tudom mit használnak erre (én tippeltem az acr-t), de van benne valami, hogy a raw konverzión vérzett el ott a kép.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz lugosi #26187 üzenetére
Eleve mondjuk minden RAW editor máshogy olvassa be a fájlokat és mást fogsz látni már azelőtt, hogy bármihez hozzányúlnál. Van, ahol jobban néznek ki a Fuji fájlok, van ami más kameráknak kedvezőbb.
Az, hogy mindent ugyanazzal a szoftverrel konvertálnak, az jó, de ugye lehet, hogy mondjuk az pont Nikon képeket szebben dolgoz fel, mint mást, akkor ugye előnybe kerül a Nikon az összehasonlításnál. -
madgie
titán
FEDman letőtötte a dípíről az ominózus, X-gépek között is lágynak tűnő X-E3 RAF-ot, bedobta az ingyenes RFC-be, leszedte a felesleges zajszűrést, kicsit feltekerte az élesítést (nekem még sok is, Fujis szemmel ), na, csak ennyire lett penge.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz madgie #26190 üzenetére
Nagyon durva a különbség! A ceruzás rész mögött lévő fémen előjönnek a részletek, amik a webes megjelenítőben eltűntek. A ceruza melletti anyag részletes lett. Döbbenetes, tényleg le vagyok döbbenve, hogy milyen nonprofesszionális módon csinálja ezt a dpreview. Ez szégyen!
Nagyon jó a képminőség szerintem.
Eléggé kiakadtam most rajtuk! -
m1st3r
csendes tag
mint friss fuji tulaj (x-t20) kérdem, hogy a "felesleges zajszűrést" a menüben a noise reductionnél 0, vagy mínusz értékekkel tapasztaltátok legjobbnak? ugyanehhez kapcsolódik (az én fejemben - lehet, hogy fujinál nem), hogy a sharpness értéknél ti mit találtatok jó beállításnak? gondolom raw-nál ezek nem számítanak, de pont emiatt is állnék át fujira, hogy ne feltétlenül töltsek el félnapokat LR-ban és lőhessek akár csak jpg-t.
[ Szerkesztve ]
-
DonRazzino
senior tag
válasz m1st3r #26193 üzenetére
Én +1sharpness mellett szoktam játszani a NR-rel. Alap ISO-tól 1600 ig frankó a -4, de ha afelett kell járnom én 0-ra rakom. Olyan marha élesek az obik, hogy +1 sharpness mellett nem sok részletet veszítesz el de legalább az out of focus területed zajmentesebb lesz. Nálam gyakran előfordul sötét erdőben futókhoz 1/400 is kelhet és az gyakran dobál 6400 feletti értékeket is F2.8-on.
-
Clemi
veterán
Erre picike felvetésemre, illetve kérdésemre valamiért nem túl sok reagálás érkezett. Ezek szerint senkinek semmi tippje?
-
Clemi
veterán
válasz madgie #26197 üzenetére
Madgie a tipped jó! Valóban DR200-ra ugrott annál a képnél a gép, bár lövésem nincs miért, hisz nemcsak borult volt az idő, még az utca is árnyékos volt, ehhez képest a téren a szökőkútnál a másik képnél maradt DR100-on.
Ami felbosszantott, hogy ISO400-on így szétesett a kép, mint holmi DSLR vacaknál.
A megoldás tehát, hogy kapcsoljak ilyen helyzetekben DR100-ra? Mondjuk az is elbaltázott volt, hogy -1/3 FÉ korrekción voltam és bár a keresőben úgy láttam jó lesz a kép, mégis alexpós lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest