- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- iPhone topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
eeXaa
addikt
válasz Mik76 #147027 üzenetére
...nos.. a tesztvetítésekig, értelemszerűen amit maguknak tartanak.... szal nem álítottam valótlant...idő kell míg vissza tudják nézni a jelenteket... szal nem beszélhetünk instant korrekcióról....
..szerintem a kicsi és a nagy képernyő közti különbség egy szint felett csak marketing humbug. -
-
Peterhappy
őstag
válasz Mik76 #147357 üzenetére
Erdekes, amit irsz, megmondom oszinten, nekem az Arrival jobban tetszett, mint az alapjaul szolgalo novella. Pedig ez nalam igen ritka.
A BR'49-t pedig epp tegnap ujraztuk es meg jobban tetszett, mint elso nekifutasra. A Felesegem pedig teljesen a hatasa ala kerult.
De Te szakmabeli vagy, en meg csak mezei user, szoval lehet, hogy az en keszulekemben van a hiba
-
Peterhappy
őstag
válasz Mik76 #147380 üzenetére
Szentségtörés lesz, úgyhogy csak off-ban írom, de talán épp itt lesz a blöki elásva:
Nekem egyszerűen nem tetszett a klasszikus Blade Runner. Pedig legalább négyszer láttam. Rendszeresen nekifutok néhány év kihagyással, hátha az én készülékemben a hiba és legutóbbi alkalommal még nem voltam rá elég érett. De egyszerűen nem. Jelentős filmtörténeti alkotásnak tartom, de ettől még nem tetszik.
Érdekes, mert a regény sem adta meg magát elsőre, az is csak második olvasatra kúszott fel a "jó" kategóriába, de messze nem érzem kiemelkedőnek.
-
Ispy
veterán
válasz Mik76 #147401 üzenetére
Nagyon kevés folytatás van, ahol az előd stílusában és "minőségében" tudnak filmet csinálni, egyszerűen azért, mert sokszor más rendező csinálja más koncepcióban, a saját ízlése szerint. Meg persze amikor van a két rész között 20 év, akkor már a stúdiók is inkább a kor trendjeinek megfelelő filmet akar, mert a régi lehet nem működne a pénztáráknál. Az azért a br és az sw első része a maga korában egyedinek számított, egész más volt akkor, mint ma, amikor a cgi pornótól az emberek ingerküszőbe az egekben. Szerintem ezért is lett bukta a br új része, mert nem egy techblabla űrakció akart lenni. De ha jól tudom, az eredeti sem a saját korában lett klasszikus, akkor és ott az is bukta volt.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
shotika
őstag
válasz Mik76 #147457 üzenetére
Hozzám az a film áll a legközelebb, valahogy nagyon el tudtam merülni a maga kis világában.
Pluszban ez volt talán az első olyan filmje, amiben ugyan megtalálhatók a rendező stílusjegyei, de már nem akart a film végi csattanóra építeni, elütött az eddigi mozijaitól - egyfajta klasszikus mese modernkori, misztikus tálalásban.
Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ
-
-
erahurka
félisten
-
Kergeboci
tag
válasz Mik76 #147550 üzenetére
Hát igen. Bár én alapvetően szeretem, a netes kutakodást is, főleg ha azáltal találok egy plusz réteget a filmhez, de csak akkor, ha az anélkül is értelmezhető volt, legalábbis kialakult a fejemben róla valami kép.
például a Triangle esetén az a magyarázat, hogy ez valójába
Vagy valami hasonló, régen volt már . Enélkül is el tudtam helyezni az eseményeket, át tudtam élni a történetet (ezzel csak kaptam egy új szemlélet módot a filmhez)a pokol vagy a purgatórium, ahol a csajnak az elkövetett bűne miatt újra és újra kell ezt az egészet élnie. Na, az Enemynél egyenlőre a sejtésem is csak ködös
gondolom egy ember két személyisége, tudathasadás stb, de kell hogy ennél többről is szóljon nem? [ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
erahurka
félisten
válasz Mik76 #147550 üzenetére
Harry Potter fingik, 10/10.
Miért lenne baj, ha egy film mély és nem érti mindenki? És ki dönti el, hogy mi érthető és mi nem? 2021-ben tényleg akkora teher ráguglizni, ha érdekel miről szólt? Most rákeresel, a következő hasonlónál már be fog ugrani, hogy a
.pók a bűntudatot szimbolizálta -
Kergeboci
tag
válasz Mik76 #147561 üzenetére
amúgy: Enemy interview with Denis Villeneuve illetve a part 2
[ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
KISDUCK
addikt
válasz Mik76 #147806 üzenetére
Hát ugye a trailerben azt ment hogy a Mandarin a rossz arc akit Ben Kingsley játszott aki valójában a filmben csak egy színészt játszott akinek az volt a feladata hogy eljátszott egy terroristát és pedig főgonosz az őt felbérelő Guy Pearce által megformált Aldrich Killian volt és film közben az egész egy rohadt nagy fordulat volt, mi meg haverokkal eldobtuk az agyunkat hogy az előzetes ennyire félrevezetett minket. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
Miklós315
aktív tag
válasz Mik76 #148065 üzenetére
Volt egy ilyen (még az előtt, hogy a filmet láttam volna): #146920 Miklós315
Ezt a film után kiegészíteném annyival, hogy itt , stb. Szóval azt a kommentet tartom továbbra is.a főhősnő kapcsán konkrétan emlegetik, hogy művelt
Ami gond, hogy az egész film alatt egy olyan mozzanata nincs a nőnek, amiben neszomorú-lókénteladott-elnyomott-áldozat pofát vágna, az összes aktusa rossz élmény, az összes férfi körülötte sötét disznó/művelt disznó, a nők sem segítik bajtársiasan, stb. Annyit tudunk a sztoriról, hogy éltek, az ingatlanperek, hadjáratok, az erőszak miatti párbaj megtörtént, de ennél több adat nincs, így jöhetne a színezés (karakterek kialakítása, jó kis párbeszédek, izgalmas konfliktusos jelenetek, stb.). De ezt "megspórolták" és gagyi tákolmányt kaptunk csak. Ez a tákolmány viszont kötelező minimumként kellett ahhoz, hogy a konklúziót, tanulságot, ítéletet, stb. ("the truth") elénk tehessék. Egy nem túl szórakoztató, nem túl feszült, szóval egy semmilyen tálalásban (ha jól sikerült film lenne, nem is zavarna annyira). Ergo nem a történet vagy a film, hanem az üzenet a hangsúlyos. Ezt próbáltam korábban megfogalmazni, így most csak megismételtem a válaszhoz.
Ebből adódik, hogy a hiteles ábrázolás már ott került a kukába, hogy a hajánál fogva előrángattak egy olyan "clickbait" sztorit, amiről alig tudunk, de marketinggel eladható ("az utolsó..." - valami, ami eladható, pl. párbaj = cirkuszt a népnek), és ezt ürügyként alkalmazhatjuk üzenetmegformálásra (vö. Star Wars folytatások: üzenet - feminácizmus/klímapánik/stb. - adott, a történet/karakterek csak alibik; vö. Benedetta Verhoeventől, stb.).
Amúgy írtam a Benedetta kapcsán, hogy pl. a Hús és vér nagyon jó. Az embereket és a mindennapokat átitató hit, ugyanakkor a földhözragadt mocsok, a küzdés, az állatiasság és az erények, a ranglétra szintjei, stb. mind megjelennek, és dinamikusan viszonyulnak egymáshoz, minél teljesebb képet rajzolva, valamint némileg összetettebb karakterek mozognak a színen. Ebből a The Last Duel átmentette a hímsovinizmust, a dőreséget, a vért, és ennek közepébe helyezte az "eladott" (első és harmadik etap násza), az elhagyatott-magányos (végig), az áldozat (végig) nőt, aki - a történetet tekintve valójában - csak ürügy.
Ő látszik az alfának és ómegának, de valójában teljesen passzív, és a párbaj végkimenetele tk. véletlenszerű (ha eltekintünk az isteni igazságtétel megbízható valóságától), ergo nem jelent választ, hogy mi és hogyan történt. Három szubjektívnek tekinthető (elég egybecsengő) narratívát látunk, amivel mit kezdjünk, ha még csak nem is minőségi, mély...A valódi téma a címből, az apropóból érthető meg: az utolsó párbaj (középkori, "őssuttyó Isten-ítélet, még a nagyszerű polgári igazságszolgáltatás előtti sötétségből, melyet levedlettünk"). Párbajok a vadnyugaton is zajlottak még jóval később is, de az másféle téma: ember ember ellen, laikus, szekuláris jogi környezetben vívott "önbíráskodó-igazság-szolgáltatás". Ez a párbaj viszont az "Egyház és a király cinkos együttműködése" alapján elnyomott néptömegek számára elérhető cinikus vér-színháza, nem pedig igazságszolgáltatás. Még csak nem is egy egyszerű rabszolga-móka (vö. Gladiátor), hanem rendszerszintű elnyomás, melynek utóvédjeit ma is ütik-vágják a "hősök".
Prekoncepcionálisan elfogult projekt (vö. Raised by Wolf), mely nem önmagában gáz (filmként az, de nem kell újranézni), hanem a sorminta alapján, amibe illeszkedik.
p.s.: te kérdezted"Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen