- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na, még sosem írtam ide, így ez az első hozzászólásom, ami egy alapos lehúzás lesz, sajnos muszáj kiírnom magamból.
Total Recall 2012 (SPOILER és fikatenger)
Hát ez annyira nem jött be, hogy muszáj volt utána megnéznem az 1990-es verziót, hogy felülírja a remake által beültetett rendkívül rossz emlékeket.
Az újban nincs Mars, s ezzel alaposan kiherélték az egész sztorit. A lázadók (terroristák) gyakorlatilag "csak" nagyobb szabadságért harcolnak egy posztapokoliptikus világban, nem pedig halálra dolgoztatott miatt mutánsok a marson, akiknek fizetniük kell még a levegőért is. A kettő között én erőteljes különbséget érzek, valahogy tényleg van miért harcolniuk, főleg ha az ingyenlevegő-gyártó gépet nézzük.
Ami szerintem az egyik leghülyébben remake-lt jelenet volt, az az arc-cserés trükk az ellenőrző kapunál. A remake-ben is van egy ugyanolyan sárga ruhás gömbölyded nő, aki az eredetiben Quaid. Erre nem átb@sznak?! Valójában nem is ő Quaid, hanem a mögötte lévő. De azért odarakták. Ennek mi értelme volt?
Egyéb hiányosságok: az legnagyobb talán az, hogy az eredetiben Hauser (Cohaagennel együttműködve!) saját maga módosította az emlékeit hogy Quaid legyen, nem véletlenül. Ezen kívül nincs se áruló taxisofőr. se Richter. se értelmes párbeszédek, de még ütős poénok / beszólások se. Így ez elég szomorú.
De azért van pozitívum is: CGI és pörgős akciórengeteg. Ám ez nem jogosítja fel a készítőket arra, hogy a sztori annyira felületes legyen, mintha elsősorban értelmi fogyatékosoknak szánták volna. Erre még jön a hab: már az elejétől kezdve sejtetik az emberrel, hogy mi lesz a főpoén.
Persze lehet túl öreg vagyok, és túl nagy Arnie fan is, azért nem jött át.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Eddig szánalom ez az év, nem sok valamire való film van.
Godzilla: 4/10 (unalmas, nyálas CGI-pornó)
Amérika Kaptán: 4/10 (wtf, ebben mi tetszik mindenkinek?!)
Noah: 5/10 (szép CGI világ, de nagyon középszerű lett)
Non-stop: 7/10 (végre egyjójobbfajta mystery thriller)
Need For Speed: 6/10 (csak a feeling miatt, illetve hogy "anti-FAF", pl nincs tele műanyag nőkkel; egyébként 4/10)
Paukembör 2: 5/10 (jóval szórakoztatóbb, mint az első próbálkozások)
Új 300: 5/10 (már megint egy CGI-pornó, avagy "Ókori nácik 2" cukormázzal)
Divergent: 4/10 (ez valami vicc?)
Transcendence: 7/10 (jé, vannak érdemi gondolatok is egy mai scifiben, ha a végét nem nézzük)
Grand Budapest Hotel: 8/10 (van sztori és még nevetni is lehet rajta)
Sabotage: 6/10 (sajnos Arnie a gyengém, pedig színészileg nulla)
The Monuments Men: 5/10 (nem rossz, de nem is jó)
The Raid 2: 8/10 (az igazi akciópornó, ami ráadásként krimi is egyben)
3 Days To Kill: 7/10 (végre nem egy képregényhős akciófilm)
Robocop: 4/10 (hogyan csináljunk bármiből képregényhős akciófilmet)
Lego Movie: 8/10 (nem kommentálni, nézni kell)
Rio 2: 2/10 (10 éves pávagyerek focistáknak készült szemét)
Jack Strong: 7/10 (nagyon hiánypótló)[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz brownus #48843 üzenetére
Ezek egy része 2013-as, másik része meg még csak mozikban nézhető, ahol meg sajnos nem nézhetek semmit, mivel rosszul vagyok a magyar szinkrontól (itt csak az van): tönkreteszi az eredeti színészi játékot, irreális stúdiós hangzása van és nem utolsósorban gagyik a fordítások. Persze van kivétel (pl Égető bizonyíték), de ez (főleg manapság) nagyon ritka.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Szerintem a a legtöbben szimplán nem értették a filmet. Egy (jó) scifi-nek általában sosem a technika a lényege, hogy tényleg lehetséges-e. Hanem egy kérdést vet fel, hogy mi lenne ha. És akkor ebből következik egy raklap hasonló kérdés, amit a sztori megpróbál feltárni, több-kevesebb sikerrel. Persze ma már ez elég ritka, sokaknak az a scifi, hogy hiper technika, űrhajók, élienek lőnek a lézerágyúkkal, atomdurva CGI, stb. Elég csak a "Függetlenség napja" című széles körben imádott szarra gondolni, ami legalább akkora turbóusák propagandafilm, mint a Csatahajó. Pedig egy scifihez nem kell CGI, sőt, egy random szoba is elég, lásd "Az őslakó" című zseniális film.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Tibiajax #48852 üzenetére
De mi a jó benne? Oké, Rogers a tökéletes
emberusák, és akkor mi van? A film történései nekem nagyon laposak. Van egy halom akció, hurrá. De értelmét nem látom. Nem nekem valóak ezek a képregény-adaptációk. Vasember 1 még tetszett valamennyire (6/10), az új batmanek (7/10, 7/10, 6/10) meg kifejezetten (bár ez DC), de egyébként nagy nullák a filmek, hogy ha nem csak az akciót mérem.A Non-stop hogy ne lenne mistery, hisz nem tudni a rák van.
Ezeket majd mind láttam, kivéve az utolsó kettőt. De ezek mind 2013-asok. Értékelés:
Wolf of Wall Street 10/10: minden benne van, ami kell, kivéve a DiCaprio oscardíj. De biztosra veszem, hogy majd valami hollywood-kategóriás (rossz értelemben) szarért meg fogja kapni. Így szokták, lásd James Cameron, aki a Terminátor 1-2, Mélység titka, Aliens mesterművek után minden idők legnyálasabb filmjéért (Titanic) kapott hármat, hogy nesze, te is kapjá', be van pótolva. Szánalom, gyűlöljük hollywoodot.
American Hustle 5/10: gagyi ocean's utánérzésű, pedig nincs bajom az ocean's elevennel, az 7/10; de lehet csak rossz hangulatban voltam és az maradt meg, szóval meg kéne néznem még egyszer, így inkább x/10...
Enemy 7/10: erre már alig emlékszem, így kommentálni csak annyi tudok, hogy HÉT.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Tibiajax #48867 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy jobban meg lehet csinálni. Bár talán lehetséges, mindenesetre ezeket a filmeket nem tudom egyszerűen 6-nál többre értékelni. Max 7, ha nagyon tetszik. Nálam pont úgy van ezekkel, hogy ha megnézem, akkor megyek is a dolgomra, ennyi. Itt utánad kérdezték, hogy nekem mi a 9-10 pont. Na ezek után nehéz felállnom a székből, pár példa (a teljesség igénye nélkül, nagyjából):
(a dőltek nem kaptak oscart)
9/10:
Blöff
Mátrix
Terminátor 2
Nagymenők
Casino
Wolf Street farkasa (ja, inkább csak 9, a 10-eseket nézve )
Snowpiercer
12 majom
Kutyaszorítóban
Jackie Brown
Az utolsó éjjel
Kánikulai délután
Ébredések
Ponyvaregény
Az út
Csillagközi invázió10/10:
Keresztapa
Hetedik
Harcosok klubja
Amerikai História X
Száll a kakukk fészkére
Trainspotting
Oldboy (2003, nem a remake)
A gépész
Véres Gyémánt
Egy csodálatos elme[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz emiki6 #48878 üzenetére
Én írtam korábban egy listát, szerintem az kötelező, szégyellje magát, aki nem látta azokat.
A 11/10-re meg annyit, hogy pontosan ezért kell normálisan osztályozni. Nem csak úgy adni a 10/10-et mindenre, mert hogy fasza vót a csávó, ahogy megmentette az emberiséget.
Ugyanez van a másik oldallal. Egyrészt 0/10 nincs, legalábbis ilyen értékelést olyan dolgok kaphatnak csak, mint ez a hozzászólás, ami filmként nem értékelhető. Másrészt 1/10-et csak arra adok, ami ténylegesen rossz. Elég csak a Kis Vuk, Maszk 2 vagy Álom.net nevezetű szörnyűségekre gondolni. Azért egy Godzilla ezeknél SOKKAL jobb.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz devil-k #48930 üzenetére
Szerintem a harmadik hobbit fog kapni szánalomból legalább hármat.
Amúgy az is igaz, a tavalyi oszkáresőt kapó Gravity tényleg nagyon jó film volt, én nagyon féltem a hollywood-féle csöpögéstől. De legjobban annak örültem, hogy a filipsz kaptán nem kapott.
(#48934) HáGé: A Raid 2 az első rész felvezetése miatt (is) nagyon jó. Bár tény, hogy nem egy kihagyhatatlan film. De a hentelés miatt simán megéri a 8/10-t, mert nem a nyugati alig látható agyonvágott hadonászás megy benne, s ezen felül van sztori is. S ha már keleten vagyunk, szerintem ami kihagyhatatlan: Fearless, Ip Man 1-2. Ezek már nem csak a pofozkodásról szólnak.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48942 üzenetére
Inkább legismertebb, legnépszerűbb filmes díj. Ugyn ha mondanom kéne jobbat, hát nem tudok, de ez nem is lényeges. Azt viszont nem értem, hogy engem miért kell lenézni azért, mert nem tetszik az oscar? Szerinted ezek megérdemelték az oscart?
Chicago (2002): Emlékszik erre még valaki? Oscarok között nézegetve találtam rá, és nagyon meglepetésemre HAT oszkárt kapott ez a minősíthetetlen "musical". Még anno láttam egyszer, egyik haverom mutatta, hogy milyen jó jazz zene megy benne. Hát ami ebben van, az minden, csak nem jazz, köze nincs hozzá. Pedig amúgy szeretem a jazz-t. Egyéb szempontjából meg nem szeretném minősíteni.
Bombák földjén (2008): Baromi unalmas, idióta film. És ez is 6 oscart kapott. De mire is? Ez egy szánalmas propaganda-oscar eső. Abszolút nem történik semmi 122 percen át, szerencsére már alig emlékszem rá.
Zero Dark Thirty (2012): Azt hittem a bombák földjén után nincs rosszabb. Hát van. Alig bírtam végig nézni ezt a még hosszabb (157 perc), még undorítóbb usa-propagandafilmet, csak hogy tudjam, hogy mi a rossz. Ezen nyilvánvalóan látszik, hogy azért kapott egy oscart, hogy minél többen megnézzék ezt a népbutító szemetet.
Titanic (1997): TIZENEGY oscar minden idők legnyálasabb filmjéért James Cameronak, visszamenőlegesen. Ez jól mutatja hollywood nyálasságát, meg azt, hogy mennyire szeretnek utólag oscaresőt adni annak, akinek már legalább 5-10 éve (!) nagyon kijárt. És természetesen mindig valami elcseszett alkotásért kell odaadni.
Ez csak pár random példa volt. De jól látszik a lényeg. Persze van bőven ellenpélda is, de a fentiek után nem tudok pozitívan gondolni az oscarra. De miért is kéne?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #54715584 #48950 üzenetére
Jó? Ha jót akarsz, akkor ott Blues Brothers, amit sokan nem ismernek. Igaz, az elvileg nem musical, de mégis az, és nagyon ott van, egyfajta akció-musical. Az új magyar szinkron is jó lett, s ezt én mondom, aki utálja a szinkront.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48953 üzenetére
Nekem meg pont ezzel van a bajom, hogy egyesek szerint ízlés kérdés minden. Nem, ez nem ízlés kérdése. Van minden filmnek valamilyen közlése, amit mondani akar. Nem csak kép meg hang van. Persze sokan csak két dimenzióban élnek, pedig egy ilyen produktumnak mindig van mélysége. Ennek van egy mértéke, az belül meg minősége. Pl a 300 gyakorlatilag ókori nácikról szól, propagálva, hogy ez milyen jó (!); a Csillagközi invázió meg ennek a militarista műfajnak a paródiája.
Persze, ha nagyon az ízlésre akarjuk fogni, akkor lehet így is magyarázni. Van jó ízlés meg rossz ízlés. A rossz ízlésű ember általában a szar filmeket szereti, mivel két dimenzióban él, és képtelen a gondolkodásra, csak az primitív, egyszerű ingerek hatnak rá, kedvenc filmje pedig a Függetlenség napja és a Gettó Milliomos. A jót szerintem nem kell megmagyaráznom.
A másik meg az, hogy csinálj jobbat. Miért kéne az adott területen alkotnom valami kiválót, hogy a rossz véleményem jogos legyen? Ezt az idióta mondatot azok találták ki, akik már kifogytak az érvekből.
Az oscar-díjat azért "nézem le", mert rengeteg szar film kapja meg, és jók meg nem. Lásd a listám, bejelöltem dőlttel, ami nem kapott oscart: [Ezekre ne mondd, hogy mind csak nekem tetszett, és ízlés kérdése...]
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48956 üzenetére
De egy film mondanivalója az nem vélemény kérdése. Úgy van és kész. Erről persze lehet vélemény, aminek a az egyén értékrendje ad alapot. De vannak kifejezetten rossz alapok, lásd a 300, ami tudat alatt akar rögzíteni az elmédben valami nagyon rosszat. Erről csak egy fasiszta mondja azt, hogy jó film, illetve azok, akik nem látnak a kép mögé.
Nem attól lenne jó az oscar, hogy 100%-ban fedné az én véleményemet, inkább az lenne jó, ha tényleg valamire való filmek kapnák, nem egy csomó propagandafilm meg egyéb, ez pedig nem vélemény kérdése, hanem tény. A véleményem az, hogy ezek nem érdemlik meg, van jobb is. Ugyanakkor az megint tény, hogy nagyon nem szakmai propaganda-oscar. Látom nem nézted meg a linkemet, ami azt bizonyítja, hogy egy csomó komoly film nem kapott oscart...
Amúgy köszönöm az ingyen pszicho-analízist, de nem erről szól a topik. Egy érvet se láttam tőled, szerintem befejezhetnéd a személyemmel való foglalkozást, és nekiállhatnál a témáról is írni, hogy szerinted miért nem rossz az oszkár, ellenpéldákkal, stb.
szerk: Látom erre a jó és rossz ízlés elméletre mindenki ugrott. Azért nem kell senkinek magára venni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Pali1119 #48957 üzenetére
Nem, attól hogy valakinek tetszik, nem lesz "rossz ízlésű". De ha ez a kettő a kedvencek (10/10) között van, akkor az szerintem probléma. Amúgy persze, hogy egy baromság ez az ízlés-dolog, csak próbáltam Viszlát szavaival magyarázni, visszaolvasva elég szarul.
Én nem akarok oscart adni egyiknek sem, mivel nem tudok. District 9 az tényleg kimaradt, az is a listába kerülhetne, de mint írtam, nem teljes, csak pár példa, bőven nem az összes. Amúgy mi az, hogy oscar kategóriás film? Ami mindenki megért, ami népszerű lesz? De akkor meg minek oscar? Szerintem az oscar lényege az lenne, hogy "neveljen", felmutasson pár időtálló alkotást, ami a nagy többségnek fogyasztható, de eközben van pozitív mondanivalója is. Ez valamikor sikerül, máskor meg nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48965 üzenetére
Amiről Te beszélsz az inkább a művészfilm kategória lehetne, ami jelenleg kb annyira népszerű, mint a többi művészet; ellentétben a filmek nagy részével. Ez utóbbiak meg általában már jóval egzaktabb módon értelmezhetőek (bár tény, hogy nem csak egyféleképp), mivel sokkal könnyebb befogadni, nem "absztrakt", amihez hozzá kellene tenned saját magadból is valamennyit, hogy megértsd. Így simán mondható, hogy filmek többségének megértésében a szubjektivitás messze kisebb szerepet kap. Persze ugyanígy a film is a tudatalattiddal kommunikál, csak ezt bizony a többi médiával ellentétben jóval könnyebb kontrollálni, hogy mit ültessen el benned, véleményedtől függetlenül.
(#48966) Viszlát: Na, ezzel egyetértünk.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz dokee78 #48974 üzenetére
Filmet mindig rendesen (fullscreen, no multitask, stb) nézek, és végig. Nagyon unalmasnak kell lennie, hogy ne bírjam ki. Ez utóbbi pl a Farkasokkal táncoló volt a 4 órájával. Pedig az nem hosszú, a Volt egyszer egy amerikát simán megnéztem (és még tetszett is), pedig az 20 perccel hosszabb.
Ez van, én vagyok az ellenpont.
szerk: A Lone Survivor az nem rossz.
(#48970) brownus: Még nem volt, de akkor...
(#48971) Pali1119: Uhh, kb 6-7 éve láttam, azóta nem mertem megnézni, pedig meg kéne...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz emiki6 #48978 üzenetére
Militarista (gyerekek is!)
Kizárólag izmos tökéletes katonák vannak
Többi görögök bénák
Púpos csávó alkalmatlan spártainak (gonosz áruló is lesz belőle)Amúgy jó hentelős film, szépen fröccsen szlómosünben a vér.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48991 üzenetére
Nem érted (vagy nem akarod érteni) amit írok. Egy szóval sem írtam, hogy egy filmet nem lehet szubjektíven értelmezni. Én még mindig arról beszélek, hogy a film a többi művészettel ellentétben jóval konkrétabb mondanivalóval bír, ez által az egyes szubjektív megítélések közelebb vannak egymáshoz. Nincs végtelen mozgástér abban, hogy mire gondolt az író. Főleg, hogy ők még nagyrészt élnek és meg lehet őket kérdezni.
Egy sharknado az egy viszonylag új műfajba tartozik, amit trashmovie-nak hívnak. Ezek a tipikusan szar filmek, amik valamiért mégis jók, az emberre nem lesz befolyással, mert nem veszi komolyan. Ez ellen nehéz érvelni, ahogy a thrillert is Hitchcock találta ki, pont. A primitívség pedig ismeretlenség => befolyásolhatóság. Pont jó példa erre a 300, mert aki tudatlan, nem ismeri a náci (~ übermensch) fasiszta (~ militarizmus) ideológiát és nem ismeri ennek a veszélyeit, arra van a film a legnagyobb veszéllyel. A filmben tökéletesen tud azonosulni a spártaival, mivel nagyon komolyan s pozitívan van beállítva ez az ókori történet. Jól bekajálja ezt a fitness-propagandát, elmegy spártaira gyúrni magát, és számára a kokszosok felsőbbrendű emberek (übermensch), mindenki más nyomi; és a háború az egyetlen út a megoldáshoz a semmirekellő keleti horda (perzsa = irán) megsemmisítésével, a militarista "kultúra" megvédése, ahol nem létezik egyén, csak az egység, ami utóbbit megbonthatnak az Efialtészek. Persze a legtöbben nagyon ellene vannak ennek az egész ideológiának, hisz tudják, hogy ez egy baromság, anno nem vezetett jóra, sőt. De ha nem tudatosul minimálisan a negatív tartalom és nem tud az ember elhatárolódni a film egyes üzeneteitől, befogadva az egész kultuszt, mert hogy milyen faja ez, akkor baj van. Ha nem venné magát olyan vérkomolyan a film, rávilágítana arra is, hogy ez csúnya dolog, akkor nem lenne vele baj.
Így ha nincs ismereted az adott témában, egy film veszélyes is lehet. Pont hogy nem kell tudnod az ideológia nevét vagy definícióját ahhoz, hogy elsajátítsd. Elég megnézni egy filmet. Ha szerinted ilyen nincs, akkor propagandafilm kategória se létezik. Ez utóbbit azért hozom fel mindig példának, mert ez a legdurvább, ahol az egyén (szubjektivitás) jóval kisebb szerepet kap, mert a film konkrét feladata, hogy befolyásolja a véleményt, és elültesse az egyénben azt, amit szeretne. Persze nem azt mondom, hogy megnézed (vagy tetszik) és ettől náci leszel, mert egyrészt ez nem így működik, másrészt létezik pozitív propaganda is. Minden filmben van egy minimális propaganda, valahol több, valahogy kevesebb. Lehet akár azt is mondani, hogy ez a film mondanivalója. Így már érthető, hogy mire akarok kilyukadni?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Francba, lelőttétek a poént.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Holnap határa. Elég felemás lett. Első fele 8/10 második fele meg 4/10, szóval átlagolva 6/10.
[SPOILER]
Utálom Tom Cruise-t, és pont ezért tetszett. Szanaszéjjel röhögtem magam azon, ahogy szénné szopatják a film elején. Bár később már átvette az irányítást, még mindig maradt a szint, viszont a közepétől elég nagy lejtő következett, hirtelen egy kommersz "én vajok tomkrúsz és lezúzok mindenkit de érzékeny lélek vagyok" típusú B kategóriás akciófilm lett. A legvége már nagyon nem tetszett, bár lehet csak így vállalta be Tom Cruise. Szóval egy közepesnél jobb viccnek elment.
[/SPOILER][ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz ígyvanferi #51882 üzenetére
Nagyon remélem, hogy ez csak irónia. A valamire való művészfilmek amúgy elég ritkák.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
The Signal (2014)
Azt hiszem megérkeztem, mint megosztó.
Röviden: Középszerű 5/10, simán lehetett volna jobb is.
[SPOILER]
Nem voltak elvárásaim, az eleje ennek megfelelően is indult, bár azért szépen ívelt felfelé, aminek örültem. Bár igaz, azokat a bevágott alányünnyögős zenés együtt vagyunk szép tájakon képsorokat nem igazán tudtam hová tenni. Nem is gondolkodtam rajtuk, a traceroute izgibb volt. Meg is érkeztünk, kis ház, nagy fordulat, hirtelen nagyon máshol vagyunk.
Innentől kezdve elkezdett nagyon tetszeni, hirtelen elvárásaim lettek a filmmel szemben. Bár ne lettek volna. Egy kis izgalom, hogy húmiez, majd hirtelen elnyújtott nyálas jelenetek ékelődnek be az akciók közé. Hát ilyen nincs. És nem csak az akció szlómósün, hanem a nyál is nyúlós, sőt! Nyálas-robbanós önfeláldozás is van! Innentől csak röhögni tudtam, de csak addig, amikor újra elkezdtek bevagdosni egy-egy visszaemlékezős képsort. Itt megvilágosodtam: szóval azért vágták be ezeket, hogy kötődjek a szereplőkhöz, hogy később érzelmeket váltson ki belőlem. Apropó szereplők, miért vagytok egydimenziósak? Primitív létformákhoz nem lehet érzelmileg kötődni, főleg ha ezt apró videó-bevágásokkal akarják megalapozni. Ezzel csak azt sikerült elérni, hogy hülyének nézzenek, és az akciók közbe sorozatos nyál-zuhatag ömöljön az arcomba.
Végéről annyit, hogy lehetett rá számítani. Amint főszereplőnk flashként átrohant a falon, tudtam, hogy dubstep fog következni. Pedig amúgy nem volt rossz az alapsztori. Ja és a tanulság: Ne használj traceroute-ot, mert elrabolnak az ufók! Ja és az 51-es körzetet az ufók találták ki!!!!44!!4négy!
[/SPOILER][ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Integra #52465 üzenetére
Csak egy kérdésem van: ha már amerikai, az agyonhájpolt ryan közlegény megmentésénél ugye
jobbelfogadhatóbb nyálasságban? Mert ha "csak" annyira amerikai, mint pl az Elitalakulat című minisorozat, azaz nem értelmetlen (lásd anyu utolsó fia) a cél, és hiteles, realisztikus a megvalósítás, annak nagyon örülnék.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
A Most Wanted Man (2014) 7-8/10 (?)
[SPOILER]
Nem tudom még teljes mértékben értékelni, sajnos csak angolul sikerült eddig megnéznem, de nagyon-nagyon rendben van. Egyik kis apró párbeszédrészletet muszáj belőle idéznem, nekem legalábbis hatalmasat ütött, pedig annyira triviális, de valahogy mégis durván elgondolkodtatott így egybesűrítve az adott szituációban hallva:
- I do not want the money.
- What? [...] But without it you have nothing.
- I have God.
[/SPOILER]Egyébként a filmről egy másik alkotás jutott eszembe, ugyan nem kicsit más, de semmi nyoma a topikban, pedig kötelező darab:
Arlington Road (1999) (A szomszéd) 7/10
(#52473) Integra: Még van 2-3 hónapom reménykedni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Integra #52475 üzenetére
Ja, azért jutott eszembe, mert A Most Wanted Man pont is arról szól, hogy a potenciális terroristát ma egy arab származású szakállas emberrel azonosítják mindenhol, bár ez a film számomra nagyon kellemes csalódást okozva jól "kezeli" ezt a helyzetet. Aztán ha meg 90-es évekbeli filmet nézünk, akkor ez (még) fel sem merülhet, lásd Arlington Road.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz gyuromoj #52508 üzenetére
Szerintem Vin Diesel legjobb filmje akkor is ez
Find me guilty (2006) (Védd magad!)
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz cyberkind #52760 üzenetére
Azért a bögre vs nem bögre dolog kurvára nem összehasonlítható a flac vs mp3-mal. Én az előbbit simán hallom, utóbbira meg eléggé oda kell figyelnem, mármint a 320 vs flac esetén. Egy bögre vs normálisabb szett hangját kb úgy írnám le, mint a 96kbps vs 320kbps mp3. S ezt csak azért írom, mert a 128-as (normális enkóderrel, pl lame) mp3 sokszor visszahallgatva annyira azért nem is rossz. Persze nem is jó.
Pénzről meg annyit, hogy hasonló áron azért lehet kapni nem bögrét (lásd a túlárazott Z-5500) illetve bögrék között is előfordulnak meglepően jó cuccok. Persze ha csak az számít, hogy AGGYA A MÉJJET a blokbásztör sárknádó alatt a fím, akkor bögreszett foreva.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz cyberkind #52768 üzenetére
Ja hát annyiért kompromisszum kell, azaz valamilyen bögrébb szett. De azok között is biztos van jóféle, csak meg kell találni, és nem huppmesterektől kell kérdezni, mert azok Z-5500-at fognak ajánlani, mert hogy az mindennél jobb.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Automata (2014) 7/10
Végre egy vérbeli "klasszikus" scifi. Ha valaki ezen elalszik, az meg is érdemli. Sokakkal ellentétben abszolút nem tartom vontatottnak. Jóféle Asimov adaptáció, felesleges akciók nélkül, itt ténylegesen jelen van tartalom is, nem egy techdemo jellegű blockbuster förmedvény.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz aizen92 #52837 üzenetére
Signalról itt írtam, de nem említeném vele egy lapon. Coherence-t még nem láttam, de tervbe van.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Integra #53260 üzenetére
Bulvár-egyveleg. Nem nagyon értem, hogy egyes filmekről miért jó azelőtt beszélni, mielőtt kijönnének. Engem ezek pletykák nagyon nem érdekelnek. Ha kijött, láttuk, azután van értelme beszélni róluk, azaz elemezni a tartalmukat. Már ha van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Kapringen (Emberrablás) (2012) 7/10
Nem semmi. Szóval innen lopta Hollywood a nagy sikerű Phillips kapitányt, ami nagyon nem jött be. Ez a film annál inkább. Nincsenek klisék, nincsenek hősök, nincs rizsa; igencsak reális filmről van szó. Tobias Lindholm rendezte, akitől a szintén nagyon jó A vadászat (Jagten) (2012) című filmet ismerem. Csak magamat tudom ismételni, nem semmi, amit ezek a dánok tudnak.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
The Game (Játsz/ma) (1997) 8/10
Miért, miért, MIÉRT MARADT KI?! David Fincher, a Se7en (Hetedik) (1995) és a Fight Club (Harcosok Klubja) (1999) rendezőjétől egy zseniális film. Többet nem is kell írnom, mindenkinek kötelező! Viszont David Fincher elmehet a csába, hogy az ezredfordulóval nekiállt (saját magához képest) szar filmeket csinálni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pánikszoba: kaki B kategóriás tucatfilm
Zodiákus: nagy elvárásaim voltak, ahhoz képest meg pff
Benjamin Button: nem volt rossz, de ez is a tökéletes hollywoodi film, ugyanaz írta, mint a Forrest Gumpot, amire kísértetiesen hasonlít a BB, de a teljes képet nézve közelébe se ér.Ez van, lehet nekem van túl sok elvárásom a 90-es évekbeli mesterhármasa miatt. De hát erről csak ő tehet.
Moziba pedig nem járhatok, mert Veszprémben csak szinkronosan adnak mindent, s a minőség is elég gyatra. De a Gone Girl-re nagyon kíváncsi leszek, majd ha meg tudom nézni, köszi.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rohadjatok meg, holnapután megyek az veszprémi übergagyi moziba intersallert kapni magyar szinkronnal. Nem bírom tovább. :
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC