- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Fotók, videók mobillal
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
-
Frissítve! Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
-
Bandit21
addikt
válasz DopeBob #6247 üzenetére
Két autónk van, egy Kodiaq és egy id3.
A legutóbbi Kodiaq tesztek lényege épp az volt hogy ez az utolsó még rendes nyomó gombos autó.
Az id3 meg ennek kb messze messze az ellenkezője mert még a kormányon is érintő gombok vannak (és el is lettek felejtve az új id3 ba).Mindkét autót rendszeresen kb egyforma km re hajtom. A Kodiaq fedélzeti része rádió média Android autó egy képernyő érintő gombokkal. Tehát semmi különbség nincs.
A kormányon számot/rádió adót és hangerőt állítok mindkét autóban.
Az id ban viszont a tempomat nem külön kar hanem kormány gomb. Jobb.
A Kodiaq klíma kapcsoló egy tekerő gomb. Jobb mint az id érintő csúszka.
Egy gond van, a Kodiaq ba hiába tudom hol a klíma tekerő, de a közepén írja hogy hány fok lesz a tekerés után.
Tehát ígyis úgyis rá nézek. A nagy középső kijelző is mutatja hogy hány fok van de akkor meg nem oda nézek ahol tekerem. Ezért lefelé nézek a gombra ami a váltó mögött van. Ami összességében sokkal több tized mp figyelmet von el az útra nézésbol mintha egy magasan lévő kijelzőt néznék/nyomnek. Persze a kodi fő kijelzőn is van klíma menu és ott is lehet nyomkdoni és az kb ott van mint egy Tesla kijelző.Ergo hiába tok két véglet a két autóm semmi különbség nincs köztük.
Vissza gondolva a régi Swift se volt jobb mert ott meg a kar volt a kék piros mezőben átfedéssel de vagy nem hűtött vagy nagyon hűtött. Ha az Eco ra nyomtam akkor meg hegynek fel/ előzés közbe meg tudott lépni hogy hirtelen pár paci nem a kereket tekeri hanem a klíma kompresszort.
Ezek teljesen értelmetlen idő pazarló hitvitak. Van Ilyen meg olyan valami miatt ígyis úgyis el engeded a kormányt és úgyis oda nézel amit babralsz. Tok mindegy hogy az gomb vagy képernyő.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6250 üzenetére
Ez ugyan olyan parttalan vita, mint az Apple esetében... és itt sem a Teslasok győzködik a többieket, hogy mennyire jó az autójuk, hanem mindenki más győzködi a Teslasokat, hogy mennyire szar.
Egyébként, mint mindenre erre is van megoldás: Ctrl-Bar
MZ/X
-
Agony
aktív tag
Sziasztok!
Társasházi garázsban töltéssel kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni, ha valakinek van tapasztalata. Jelenleg családi háznál töltjük az autót (Nissan Leaf 2018 40kW), de szeptembertől egy társasházi garázsba kerül és addigra szeretnék kicsit utánajárni a lehetőségeknek, aztán ha szükséges akkor a lakás jelenlegi tulajainak engedélyével megcsinálni a szükséges módosításokat, meg eleve felméretni a kábeleket egy villanyszerelővel.
Gyorstöltés nem kell, eddig is csak városban volt használva az autó és sose volt villámtöltőzve sem, tehát bőven ráérek kivárni a töltési időt, de ha nem jár indokolatlanul nagy ráfordítással, akkor inkább kiépíttetnék egy TYPE-2 töltési lehetőséget a garázsba, mint hogy konnektorról töltsem.
MVM a szolgáltató és a lakásban nyilván nincs 3x16A, de ha jól tippelem a társasházak "tövében" ott van, szóval a kérdés az lenne hogy aki már csinált ilyet, ott nagyságrendileg mennyiért vállalták a kiépítést és mennyi a telepítési idő? Kell hozzá plusz villanyóra?
Elnézést a béna kérdésekért, csak gondoltam ha már van 5-6 hónapom inkább körbejárom a témát és talán a költözésre már megoldható az éjszakai töltés a garázsban.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Start with a whisper, end with a scream!
-
stickrs
senior tag
Igazábol felesleges ez a vita, esetek 99%ban sávtartó be, és nézed, tapogatod vagy nyomkodod ahol akarod. Kinek mi esik jobban. Az meg ha fèl másodpercre nem nézhet el valaki az útról, mert belehajt az árokba, ott más a gond, Ioniqnál is odanéztem, függetlenül a gomboktól. Itt nem arról van szó, hogy félórát keresgeted a menüben, hanem odapillantasz, ahogy rápillantasz az ut szélén legelésző tehenekre, biciklis lányokra stb. Ne mondjátok már komolyan, hogy ti 100%ban csak az aszfaltra koncentráltok vezetés közben...
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
axioma
veterán
Fali type-II tolto nem determinalja azt hogy kell 3 fazist kapjon, nyilvan akkor csak 3.6-tal fog tolteni max. nem 11-el (vagy ha't amperara'nyosan kevesebbel/tobbel). Csak arra az esetre ha a 3f tul maceras lenne de nem akarsz konnektorozni.
[Nalunk type-I auto konnektorbol 10A, falirol 16A, gyorsabb de ez ritkan szamit, csak napkozbeni ratoltes eseten van hasznalva, napi szinten a konnektor; persze neked a type-II az mar tud 32-t meg 3f-t.] -
PeterPH
senior tag
Elég soktényezős kérdés, 0 és emílió között lehet a költség.
Önálló garázs, vagy mélygarázs?
Előbbi esetben külön fogyasztási hely (van saját villanyórája), vagy sem?
Jelenleg honnan, és milyen kábel jön (erek száma, keresztmetszete)?
Szükség van teljesítménybővítésre, vagy fázis bővítésre?
Mélygarázs esetén még a társasházzal is egyeztetni kell a töltőhely kiépítéséről.
A LEAF 1 fázison 32A-rel tölthető max, ehhez felesleges lenne 3f kiépítése, csak ha hosszabb távon, és autócserében is gondolkodsz. -
Tiédetis
senior tag
-
Agony
aktív tag
válasz PeterPH #6259 üzenetére
Normál földszinti garázs közvetlen a lakás alatt, úgyhogy szerintem a lakás villanyórájáról kapja, de ezt majd kiderítem az eladóktól, ha lesz lehetőség villanyszerelővel megnézetni a garázs hálózatát is.
De akkor ha jól értem nem is biztos, hogy érdemes szenvedni a TYPE-2 csatlakozás kialakításával, inkább venni egy jó minőségű konnektort (pl. a korábban említett Legrand Gree Up-ot)? Mert töltési időbe nekem simán belefér, hogy péntek/szombat este feldugom tölteni, aztán reggel leveszem. Ha olyan szituáció adódik, hogy instant kell tölteni, akkor kb. 800 méterre a leendő lakástól van Mobiliti DC töltő, de eddig se volt rá sose szükség.
Én a TYPE-2 miatt csak a csatlakozás minősége/biztonsága miatt gondoltam, mert többször olvastam a topicban témaként, hogy a hagyományos aljzatok nem szeretik ezt a folyamatos 16A terhelést.
Start with a whisper, end with a scream!
-
biker
nagyúr
ha társasház, és van alatta garázs, akkor 99% hogy a garázs és a lakáscélú rész külön tűzszakasz alá esik, és ha a lakásból van lehúzva, akkor teljes mértékben szablytalan, mert 99,99% nem raktak be a szakaszhatárra kétirányú leválasztót bekötve a tűzjelző rendszerbe
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Semmi csúsztatás nincs. 4db tolatószenzor 27 dollár.
Ehhez képest a gyári már beteg áron 100 dollár/1db, de ez még így is csak 35k/db, ha 4 db sérült -amit kétlek-, akkor is csak 140k. Ebből hogy lesz a végén 4,3M? Ezek nem NASA tech dolgok, csak filléres vackok. Egy olyan vacak minőségű tolatókamera ami a kocsikban van, kb. 15 dollár kisker áron, gyártási beker költsége nagyjából 5 dollár, de lehet, hogy csak 1-2 dollár.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Természetesen nem így van, egy fizikai gombot ki tudsz tapintani, az üveglapra pedig rá kell nézned ahhoz, hogy eltalálj bármilyen 1x1cm-es "gombot" rajta. Azt érzésre nem fogod tudni, mert nincs mihez viszonyítani.
Ezt pont olyan faék egyszerű belátni, minta hagyományos vs. smart phone esetén. A régi Nokiámmal még egyszerűbb SMS-t is simán küldtem vezetés közben úgy, hogy rá se kellett néznem a készülékre, mert kitapintható volt az összes gomb. Csak memorizálni kellett, hogy melyiken milyen betűk vannak (vagy adott gombot hányszor kell megnyomni egy adott karakterhez), és ennyi. A mai telókon ezt aligha oldod meg egy sík üveglapon anélkül, hogy odanéznél. Most az más kérdés, hogy felelős ember nem telefonálgat készülékkel csak kihangosítóval, de ez most irreleváns.A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Nem tolatószenzor volt (egyszerű ultrahangos távolságmérő), hanem az első radar, ami az adaptív tempomatnak kell. Bontott-használtból 130-ért láttam legolcsóbban. A listán szereplő ár tizedéért, bár garanciális új alkatrészként nyilván ennél többe kerül.
Az első fényszórót is 600e felett számlázták.
De igazad van, az autógyárak az Apple-höz hasonló erős lehúzást végeznek a tényleges bekerülési árhoz képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
"1990-97-ig fejlesztették"
Működő érintőképernyő a 70-es évek óta létezik. Komolyabb fejlesztése az 1960-as években kezdődött, de a technológia alapjait a 40-es, 50-es években rakták le.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz DopeBob #6247 üzenetére
Nem, onnan indult, hogy a Nissan Arya érintőgombos és ez gáz. Itt egy kép! Ha valaki el tudja érin azokat a funkciókat azon a vízszintes műszerfal-elemen, ahol csak kitapinthatatlan ikonok mutatják a gombok helyét, és rápillantás nélkül képes eltalálni, hogy mit is szeretne megnyomni közülük, annak fizetek egy sört.
"Tök mindegy, hogy ez fizikai gomb, vagy a képernyő egy adott része, odanyúlsz és ott lesz."
Nem mindegy akkor, ha ez pl. egy gomb sor, vagy több gomb egymás mellett/alatt. Amit írsz maximum akkor igaz, ha van egy panel, aminek az alján van egy k*rva nagy gomb. Mert annak a helyzetét még be tudod lőni mondjuk a panel széléhez viszonyítva. De ha már ott van 10db apró ikon, akkor abból az X-ediket valahol a sík üveglapon ránézés nélkül az életben nem találod el.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz DopeBob #6253 üzenetére
"és itt sem a Teslasok győzködik a többieket, hogy mennyire jó az autójuk, hanem mindenki más győzködi a Teslasokat, hogy mennyire szar."
Vagy esetleg tudni kéne szöveget értelmezni, mert a Teslat kb. meg se említette senki. Érintőképernyő vs. i-Drive vagy fizikai gonbok a téma. A saját Ioniq-omban vegyes rendszer van, a klmía és egyebek még fizikai gombok, a navi meg a többi érintőképernyős. Ez utóbbit itt is utálom, és minden más autóban, ami így működik. Nekem a BMW I-Drive az etalon, annál jobb rendszer -szémomra-, nem létezik. Még csak a kezemet se kell felemelnem, hogy bármit elérjek, mert okosan oda tették a mindent IS vezérlő eszközt, ahol egyébként is mindenkinek a keze lóg a karfán. Zseniális!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #6270 üzenetére
"Ennek örömére az új iX1ben már nincs benne"
Akkor olyat se vszek...(nem mintha tervben lett volna)
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz stickrs #6257 üzenetére
Ennyi.
Amúgy se tudom így hirtelen, hogy mi az, amit vezetésre koncentrálás közben nyomkodni kéne, akár kijelző akár gomb.
Mi az ami nem automata és elengedhetetlen a komforthoz/biztonsághoz?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
stickrs
senior tag
Lidl is fizetőssé tette a töltést Ausztriában (AC 0,35eur/kwh, DC 0,40eur/kwh), Astennal is kikapcsolták az ingyenes tesla destination chargereket, szóval Mo-n se marad sokáig ingyenes a lidl sem (ha még az)
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
Gondolom a "csodás és rugalmas" agyar bürokráciával szívnak. Nekem hetekbe került levetetni a nevemről a szemétszállítást amikor eladtam a házam, mert ügyintéző Mancika beleragadt valahova a 70-es évekbe agyilag. Képzelem mi lehet egy olyan vállalkozásnál, ahol a az önkormányzattól kezdve az MVM-en és egyéb franc tudja milyen hatóságokon keresztül kell átrágnia magát az embernek ahhoz, hogy szolgáltatni tudjon. .
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Közművel ne legyen dolga az embernek…. rugalmatlan, lassú és rohadtul egyoldalú, kb az összes. 2 éve folyamatosan küzdök az mvm/E.ON ki tudja lassan kivel mert állandóan a másik a hibás szerintük…
8 hónap volt mire átírták egy ingatlan esetén a nevünkre a szaros órát - közbe fenyegetve kikapcsolással az előző tulajt és a végén még mi voltunk a hibásak (a vételt követő 2. napon beadott “papírokon” kívül nem kellett semmi pótlás. Napelemmel szintén zenész… amiben lakunk… csak 1 egész havi termelést buktam. Azóta küldik azt a tetemes 5e Ft kötbért… ja nem. -
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
i3 esetén 94 vagy 120ah esetén mi a reális hatótáv pályán 100-al mondjuk? 200 km kihozható belőle vagy felejtő télen/nyáron? Ha nem i3 akkor 12m ft-ig van olyan elektromos autó amivel lehozható 230-250 km pályán?
Köszi! -
WiZARD
addikt
válasz Gergőke88 #6279 üzenetére
~3 év Leaf (40kWh) után azt mondom, hogy nem akarnék még1x olyan autót amivel pályán tartósan 100-110-120 körül kell mennem.
Eleinte meggyőztem magam hogy nem is gáz és jó az úgy. Aztán hozzászoktam. Aztán mióta nem a Leaffel járok el nem tudnám képzelni hogy újra a Leaffel járjak pályán.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #6279 üzenetére
120-assal már megugorható 110 tempomattal, de ha I3 erre a használatra, akkor inkább egy 94aH+rex, akkor mehetsz 130-al, cserébe olcsóbb megvenni.
Sima 94ah-val mentem múlt héten 196 km-t, de nem kellett fűtés/hűtés, illetve néha 110 helyett csak 90-100-al mentem mert olyan volt a forgalom.
12M-ot viszont nem I3-ra költenék, ahogy szerintem itt sokan mások se. -
WiZARD
addikt
-
Vesa
veterán
1db van valóban, de az még így sem a 12M-es kategória, amit a kérdező megjelölt. Gyakorlatilag 5 millióval több, az nem kevés. Van még 1db 18-ért, a többi már drágább.
Bandit21 kollégának van itt ID.3 ha jól emlékszem.
E-Niro nekem se tetszik, egyedül a hatótáv lenne vonzó(bb). De 5-öt kéne ráfizetnem csak azért, hogy 150k km-el többet tudjon, és ez nekem nem ér meg ennyit, főleg úgy, hogy az autó se tetszik. Bár, az Ioniq-ba is beültem úgy, hogy mai napig kb. hányingerem van tőle.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Használt Model 3 van közel 12 ért
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Nekem id3 van de a kis akkus, ami télen pályán 180-at megy 130 al.
Egy nagyobb akkus jó lehet szerintem de mivel ritka mint a fehér holló és amúgy se szeretem a saját igen hirdetni nem szálltam be.De ha már kérdezed:
Nem ültem még M3 ban, de aki több ismerősöm igen és nálam is, az azt mondta hogy az id3 hátul nagyobb.
Nem tudom ezt biztosan mondani de ha fontos hogy hatul ki hogy fér el, akkor érdemes erre rá nézni vétel előtt.Anno azonos útvonalon próbálva a Niro hoz képest az id futómű számomra sokkal stabilabb volt. Jóllehet a Niro ránézésre suv csak inkább emelt kompakt (vagy fordítva az id3 van magasabban - mindkettő az akku miatt) tehát nem a hasmagasság dönt mert abban nincs igazi különbség de ezt is megéri megnézni.
Az id3 a Leaf hez Niro hoz képest a belső gomb /érintő részeket nézve űrhajó sokkal modernebb de rögtön hozzá kell tenni hogy sok kis apró idegesítő dologgal (háttérvilágítás nélküli klíma érintő csúszka pl egy a sok közül).
Ha high tech mániás valaki akkor a Tesla mivel nem csak űrhajónak néz ki de ergonomikus is gyanítom ezért jobb választás.
Ha csak annyi az igény hogy egy 2020 körüli e autó ne nézzen már úgy ki belül mint egy 5-8 eves bármilyen autó de nem kell a future feeling akkor jó lesz az id is.
A fogyasztás ha jól tudom nem olyan jó mint egy Kona Ionoq (nem az új 5)de nem is vészes télen nagy hideg téli gumi fűtés 20 nyáron klíma 13-15 köztes időszakban amikor se fűtés se klíma lehet menni ezzel is 11-13 közt. Pályán+2 város inkább az írt értékek alja országút a teteje.
100 % ről a kis 45os is megoldja szertiem a Kecskemét Pest oda visszat töltés nélkül ha valaki képes 110-el pályázni vele még télen is a nagyobbak meg (55/58?/77) pedig 80% rol is. Utóbbi végképp.
Ami egyedivé teszi az a hátsókerék hajtás. Honda e és i3 is az de kisebbek egy mérettel, az M3 meg drágább egy kategóriával.
Én szeretem az id3 at, de hát az van, anno azt választottuk nyilván szubjektív.
Viszont eléggé a periférián van ha valaki ebbe gondolkodik így annyira mindenkepp ajánlom hogy nézze meg. Mókás kis gokart feeling az első hajtás hiánya miatt meglepően kis forduló körrel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #6292 üzenetére
Köszi-köszi, nagyjából a tesztek alapján ezeket szűrtem le, de így saját kézből a legjobb!
58-ast vennék pro performance, az alatt nincs értelme, de igazából 6M-ért vettem az I3-at… nem biztos, hogy ez a felár megéri nekem. Ez a legnagyobb bajom.
Gyorbe járok meg a Balatonra, ami 200 illetve 250km kb, a 110-el sincs bajom, de jó lenne ezeket stabilan tudni, mert akkor kb “sose” kell útközben sokat töltögetnem.
Ami tetszik még, hogy nagyobb, normálisan nyíló hátsó ajtó, illetve a tölthetőség sokkal gyorsabb.
Belül nem tetszik, kívülről nagyon. Egyik tesztben azt mondtak, nem jobb az összeszereltsége mint egy Tesla, ez meglepett, ez is szempont azért. -
Bandit21
addikt
Nálunk 2 autó van, ezért nekünk meg épp a nagyobbnak nem volt értelme (+ amikor vettük csak ez fért bele a max 12 M ba ami kellett a 2.5 allami pénzhez). Így nem az 58 as lett hanem a 45 os. Évente pár megyén kívüli út van vele a többi az a Kodiaq al ezért nekem kb mindegy a hatótáv.
Most másfél éves és 25 ezer lesz benne lassan, a feleségem van hogy napi 80 at is megy vele Szegeden. Reggel bolcsi oda vissza aztán valami intézni való aztán suliba a többi gyerekért aztán bolcsi még meg 1dolog és kész is.
A lényeg nekünk hogy 70 es áram és 480 as benzin mellett is sokkal jobban megérte erre váltani.
Nemsoká indul a napelem akkor meg végképp főleg hogy a feleségem otthon van tehát akár tölteni is tudjuk majd amikor épp süt a nap.Az elején nagyon szidták az id3 at de én összeszerelési problémát nem láttam eddig az anyaghasználat maradt el attól ami a koncepció volt mert ugrottak az árak rendesen.
Nem ültem még Tesla ba így nem tudom hozzá nézni de lehet volt pár olyan 1st ami nem volt még olyan VW színt amit a márka szerelmesei vártak. Mindenképp megnézed úgyis mit veszel akkor meg majd látod. A lényeg hogy nem kezdett kopni szét esni és ronda se lett másfél év alatt pedig 3 gyerek teszteli legalább.
Hátul kellemesen széles és nagy a lábtér ez jó benne bár a konyoklo alatti pakolo rész érthetetlen módon 10 cm hátrébb nyúlik mint kéne de cserébe nincs kardán alagút.
Ami pro az hogy nagy rendes ajtoi vannak a csomagtér is ok és kicsit sportosabb. Nem Tesla szinten megy de a miénk 150 lova is elég mert szépen rá ül induláskor a hátsó hajtott kerékre.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
e-service most dolgozik a 27kwh soul fejesztésén.
44kwh-os pakk ment bele, most februárban tesztelték 255km-t ment el.
Ár még nincs pontos, de kb. a gyári csereár fele környéke lesz. Ez opció lehet más kicsi akkusoknak is. Talán jobb opció mint +6-8 millát dobni egy alig nagyobb akkus használtba[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #6295 üzenetére
Második autónak totál jogos, az ár a lényegesebb, mint +20% akku.
Én hajlanék beáldozni a hobbi 2 személyes benzinest (feleségem nem igazán vezet, pedig ezért lett az I3), de nagyon matekozok, mert azért bármikor lehet az a szitu, amikor kell kettő auto.
Illetve a kettő árából, nem érzem azt, hogy lenne olyan vétel, ami annyival kardinálisan jobb, mint az I3.
120aH-s I3 alja 10M körül van most épp, 3-3,5M-ót nem ér itt se az a 27% extra, akku csere meg megint értelmetlen, mert 4M egy 120-as akku pack +500k a beszélek, de csak 2,3-2,5M-ót adnak a 94-esért.
Babakocsi befér hátra, netalán szükséges 2 gyerekülés is, nem mellesleg egy rakéta, ha meg módjával használod kiemelkedően keveset fogyaszt, szóval dilemma nekem ezerrel.
Nekem ugye kész a napelem, az is szólna a nagyobb auto/akku mellett, hogy méginkább csökkenne az útközben töltési idő/költség.
Pl ma is el kellett szaladnom egy 70-80km-es oda vissza körre, nem volt gond, hogy gyorsan mentem, mennyit evett, mert tudtam, így is többet termel a napelem ilyenkor már, mint amit elfogyasztok, ilyen téren egy 22-25 kWh/100km is beleférne, meg egy batár akku.
Én azért ha egyedül megyek szeretek gyorsulni, szóval ilyen 8-10 sec/100-as autót nem igazán szeretnék. -
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #6296 üzenetére
Egyébként ezt ki engedélyezi? Mert addig ok., hogy valamilyen alkatrészeket fejlesztenek független cégek, de azért egy akkupakk nálam nem az az üzem, aminél akárkinek az akármilyen termékét teljes lelki nyugalommal megvenném. Ki szokta ezeket minősíteni, és mi alapján? Mondjuk a biztonság kapcsán, hogy pl. nem gyullad rá az ügyfélre később.
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Különbözik ez bármiben attól amikor pl beépíttetsz egy utángyártott lengőkart, vagy mondjuk kerékcsapágyat, esetleg kormányművet? Kötve hiszem, hogy a gyártók kiadják a specifikációkat a kis cégeknek, hogy az alapján gyártsanak. Egyszerűen lemásolják.
Sokszor silányabb minőségben, olcsóbban.Na az, hogy ez akkupakk esetén mit eredményez, az egy jó kérdés.
Bár engem egy Ioniqba rakható ~40kW-os LFP akkuval megvennének kilóra
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Egy gyártónak azért meg kell felelnie bizonyos követelményeknek akkor is, ha lengőkart másol. Vagy pedig viseli a felelősséget, ha a silány terméke miatt valaki meghal. Akkunál én konkrétan tartanék egy random XY Kft-től, aki valamit, valahogy kandácsol. Nem sokra megyek a +100km-el holtan.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- PlayStation 5
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- EAFC 24
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- DXRacer használt szék eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen