- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #5101 üzenetére
Igazad van! Azonos terhelés mellett ha a feszültség megduplázódik, a töltés elvileg 4x gyorsabb lehet ( P=U²/R) csak bírja nyelni a kocsi.
A probléma ott van, hogy nincs 800V-os elektromos hálózat. Egy ilyen töltőnek középfeszültségű távvezetékről kell lecsatlakoznia hatalmas trafóval. Európában középfesz nincs minden utcában. Amerikában kicsit más, ott könnyebb ez: az utcákban általában középfesz megy és a házhoz tartozó villanyoszlopon van a házhoz tartozó 110V os trafó. Ott legfeljebb tesznek mellé még egy 800V-ost is és kész.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #5101 üzenetére
Hát... lehet hogy a BMW-nél ez így van... de azért ekkora teljesítményen az a DC-DC konverter elég nyűgös... És lehet hogy most jó ötletnek tűnik, de ugyan azt érik el vele, mint a szuper Turbóval, kettőstömegűvel, koromszűrővel... pár évesen sikítva menekülnek majd tőle a tulajok, ami egy idő után újként is belejátszik majd a keresletbe... a 800V-os rendszer öregedéstől fellépő szigetelési hibáitól, meg a jó isten mentsen meg... (szó szerint) Bármilyen csábító is a gyorsabb töltés, aki nemcsak pár évre tervez vele (és dobja a következő céges autóért), gondolja át, hogy mégis inkább 400V-os kocsit vegyen...
A problematika hasonló az ICE-nél... sima szivó benzines sima injektorral, vagy egy TFSI... nem vagyok gépész, de ha hosszú távra terveznék, nem kérdés....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
biker
nagyúr
Nem értek mindenben egyet.
a 250A-es kábelen 250A-es power modul esetén 800V-on 2x olyan gyorsan tölthetsz mint 400V-on
a 2-3 igazElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #5102 üzenetére
miért kellene középfesz?
400V egyenirányítva ha jól számolok fejben 560V eleve. ebből minden gond nélkül lehet 800V DC-t előállítani, nem kell magas AC-t egyenirányítani. Ahol most van 800V töltő az is 400V-ról megyElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Valami tipp/info van arról, hogy Dec 31.-e után fognak -e emelkedni a villamos energia árak?
(Lakossági fogyasztóknak)Gondolom a ~2500kW feletti (70 Ft) rész kerül emelésre.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #5105 üzenetére
Az ott lévő árak EUR/MWh... 458.67*414,97/1000= 190.33 Ft / kWh
Most ebből 5 Ft/kWh ( kvóta felett 28 Ft/ kWh), amit kifizetünk... tudom mindjárt jön, hogy de a paksi 11 Ft-os olcsó áram... na azt a nagy ipari szereplők kap(j/t)ák, hogy ide települjenek... és most már nekik se elég. Csak a TACL energiagénye lesz Debrecenben egy paksi blokk körül..
JA! és ez nettó nagyker ár...
(malacnak mondom, még kereskedői árrés + 27% ÁFA)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz wassermann #5110 üzenetére
Nem fogják szétrángatni... olyan horror rendelkezésre állási díjat fognak kérni érte a hálózati engedélyesek, hogy sztem nagyon hamar szinte csak akkus telepítések lesznek...és ha már akku, akkor mehet mellé a PV string, ami egy (akár jelentős) részét meg is termeli... Ha az akku pakkal meg beszáll, a kiegyenlítő energia (arany árú) bizniszbe, minden töltés nélkül is realizálhat jelentős profitot.
persze a tévedés jogát fenntartom...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
stickrs
senior tag
Most láttam egy videot (instadriver youtubeon), model s85d, első aksicsere 590.000km-nél garanciában (némelyik modellre korlátlan km/8év garancia volt/van). Azért az már komoly. Ha garanciaidőn túl lett volna a csere, akkor 12.000eu lett volna teslánál munkadíjjal együtt, ami szerintem még nem olyan vészes. Nemtudom a model 3as 75ös aksik meddig birják majd, szerintem az is elmegy min 400k-t.
Szerk. Bocsi, nem válasz akart lenni...
[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
válasz stickrs #5112 üzenetére
Azért volt olyan aki inkább felrobbantotta a Tesláját minthogy kicseréltette volna benne saját költségén az akkut. 20 e eurós árajánlatot kapott rá.
Az első Model S-ek még most lettek 10 évesek, és alig van belőlük. Lesznek itt még érdekes sztorik, pláne amikor majd a nagy tömegben gyártott TMY/TM3 fogja elérni a 8-10-12 éves kort.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Azért a youtube elég jól tud fizetni, hogy érdemes legyen ezt-azt felrobbantani/elégetni...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Nem, azért robbantotta fel, hogy nézettséget szerezzen, és többe került neki a robbantas mint az akkucsere. Hülyék mindenhol vannak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Az egy kattintásvadász videó volt, egyszer megnézed és kész.
Azt, hogy mi lesz 5-10 év múlva, senki sem tudja. Lehet addigra lesz hazai független akku
javító műhely, ahogy a nissan leaf-ek esetében is van. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Csak tipp. A felrobbantott tesla az lehet h nem a csere hanem egy uj tesla [vagy hogy szembe ne kopje magat, valami premium elektromos] arat kitermelhette marketing-reklam alapon. [Sajnos viszont ha penzugyileg nyero is volt, onmagaban netto eroforras-pazarlas ]
Szerk. latom nem vagyok egyedul az elmelettel, mobilon lassan potyogtem be...[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Nem válaszolok egyenként: nyilván pénzt akart keresni ha már így alakult. De attól még a sztori a tönkrement akkuval meg az árajánlattal siman lehet valid.
Egy biztos: nem vennék olyan Teslát amire már nincs garancia.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Tiédetis
senior tag
Az egész ott kezdődött pár éve, hogy 1-3 év és vége az akkuknak. Aztán lett 5-7 év, most 8-10-12 évnél járunk?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Teslából melyik az a verzió, aminek felfele nyílik az ajtaja?
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1709 üzenetére
Kitekintés a nem túl régi múltra
"Lexus IS 250: 66dB
Model 3 LR: 68,9dB
Utobbi durvan 40%-kal magasabb hangerot jelent."Ez 4% az én olvasatomban, de hát így lehet lejáratni valamit,
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz wassermann #5102 üzenetére
Nem. A P=U^2/R képlet azt mondja meg, hogy fogyasztón mért feszültségesésnél mekkora a fogyasztón leadott teljesítmény. A kábel fogyasztóként értelmezhető, de szerencsére nem esik rajta se 400 se 800 volt. A rajta eső feszültség egyenesen arányos a rajta átfolyó árammal. Szóval a képlet, amit kerestél P=U*I. Igen, kétszeres feszültségnél feleakkora áram kell ugyanolyan töltési teljesítményhez, ezáltal ugyanolyan kábelen kétszeres teljesítményt lehet átvinni (nem négyszerest).
De... A kulcs és az állításom megoldása nem az Ohm törvényben van elrejtve.
Hanem az akkumulátorok tölthetőségében, az energia rendelkezésreallásának költségében, és a költséghatékonysági függvényben van. 200kW-ot 400V-on is az lehet vinni, ahhoz pedig, hogy tartósan nagyobb teljesítményt tudjon az autó, 100kWh-nál sokkal nagyobb akku kell. Tömegesen nem fognak ilyen autók megjelenni jó sokáig, és azok pedig sosem fogják lenyomni a mai modern akkus autók árát (sem).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
P=U*I és I=U/R (ez elméleti, mert itt nálam R a teljes cucc, kocsi + kábel)
ha az elsőbe behelyettesíted I helyére a másodikat, akkor P=U²/R, így jön ki: ha az terhelés ellenállása (R) azonos (ezért elméleti) és a fesz a kétszeresére nő, az átadható teljesítmény elméletileg a négyszeresére fog növekedni. ( ha a kocsi tudja nyelni)
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5119 üzenetére
még szerencse, hogy a használt bmw-ket híresen olcsón lehet életbentartani
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #5134 üzenetére
Kíváncsi lennék miért, mert én pl azt tervezem. A jelenlegi árak mellett(Ausztria) 27-28k km-t futott model 3 LR van 43500eu-ért, a nagyobb aksis ev6 11k km-vel 53000. Nekem pl nem ér 10.000euval többet a kia. Id4 szintén 50től indul, a régi 64es niro ennyi km-vel 36.000, kissebb akku, magasabb fogyasztás, lassabb töltés. Szóval nem nagyon látok értelmes alternatívát ebben az árban, valamint a supercharger se elhanyagolandó előny.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz wassermann #5133 üzenetére
Én pontosan ismerem a képleteket általános iskola 7. osztálya óta. De egy dolog a képlet. és egy másik pedig az alkalmazása.
1. Az autó akkumulátora nem ohmikus ellenállás. Még csak nem is hasonlít rá. Ami ohmikus ellenállású, az a kábel vezetője.
2. Itt jön a második probléma, hogy a képletet alkalmazni kell tudni. Az U, mint írtam is korábban, a fogyasztón eső feszültség, és semmi köze a kapocsfeszültséghez, hogy az 400 vagy 800 V. Tehát a kábelen nem tudsz négyszeres teljesítményt átvinni nagyobb feszültségen. Ugyanis az 1. pont lép életbe, mert az akku nem ohmikus ellenállás.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Technikailag valahol az, ezért lényeges a belső ellenállása mOhm-ban, mert ez adja meg, mennyire fog melegedni milyen töltőárammal vagy kisütő árammal, és ha nagy a szórás belső ellenállásban, akkor egyenetlen lesz a terhelhetősége, pl 0.1C-nél még közel egyenletes lehet a kapcitás, de 1-2C-nél drasztikusan eltérhetnek a melegedés különbsége miatt, melegedéskor változik a belső ellenállás is.
De tény, hogy az a kevés 800V-os akkus autó még nem bizonyított, mennyire éri meg valójában.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
radi8tor
MODERÁTOR
Tök jó lenne, ha nem a személyeskedés motiválna titeket hozzászólás írása közben!
Lapozzunk!⭐ Stella
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #5126 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy ez nem egy szakmai konferencia, ahol ciki hülyeséget kérdezni, vagy valamit nem helyesen beírni... azért vagyunk itt, hogyha valamihez jobban konyítunk szakmánk, végzettségünk vagy tapasztalatunk okán, akkor segítsünk, tájékoztassunk...
Én nagyon sok jó ötletet kaptam már nem "hozzáértőktől" és én sem úgy születtem, hogy teljesen fel voltam vértezve a teljesítmény elektronikában, és a villamos teherelosztó hálózatokkal kapcsolatban... nagyon sokat tanultam olyan mentoroktól, akik sosem nevettek ki ha hülyeséget kérdeztem, vagy mondtam, hanem ha kellett 100x is elmagyarázták vagy kijavítottak, sőt bátorítottak arra, hogy mondjam el amit gondolok, akkor is ha hülyeség.... maximális türelemmel.... ezúton is hálásan köszönöm neki... nekem ők A PEDAGÓGUSOK, akkor is, ha egyiküknek sem volt pedagógiai végzettsége... csak végtelen türelmük, és nagyon jó készségük ahhoz, hogy már már ovis szintem is el tudjanak magyarázni olyan magasröptű dolgokat is, amit sok helyen vezető pozícióban lévők is csak hiszik, hogy értenek...
Szóval mindenkit csak bátorítani tudok.... nincs hülye kérdés... csak amit nem kérdeznek meg, mert félnek, hogy mások lenézik őket miatta...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Érdekesség : [link]
( Handras - Modell Y vs iX3)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Napelem
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hardcore café
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest