- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Magisk
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Hidrogénnek meg a belső égésűnél is nagyobb infrastrukturális igénye van, csak épp most nincs egy évszázad arra, hogy kiépüljön a kúthálózat.
1 db nagynyomású, 60l/perc dízel fej kiszolgál naponta 86e liter üzemanyagot, ami 200e km megtételére elegendő.
1 db hidrogén kútfej telepítéssel 800-1000 millió forint, területi igénye 3x, mint a dízel kút fejé, 1 óra alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta max. 1500kg-t, ami kútfejenként napi 15e km-re elég, így kell belőle kb 13x annyi, mint nagynyomású dízel fejből most van, és van rá 20 év kialakítani a teljes hálózatot.
1 db 1,5 MW töltő telepítéssel 150 M forint, területi igénye nem nagyobb, mint ami a földfelszínen látszik, 45 perc alatt tölt meg egy kamiont, kiszolgál naponta 36 MW-ot, ami kútfejenként 36e km-re elég, így kell belőle 6x annyi, mint benzinkút fejből, és feleannyi, mint hidrogén kútfejből.
Sok szerencsét a hidrogénnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
az üzemanyagcella ugyanolyan "rossz" mint a PHEV autó, mert az üzemanyagcellás autó egy elektromos autó akkuval ÉS egy energiacellával ÉS egy tartállyal. Vagyis nagyobb súly, bonyolultabb rendszer
de ha már energiacella, akkor az alkoholos energiacellák felé kellene menni, ami könnyebben tölthető, hasonlóan jó, és szarásig lehetünk alkohollal, és kevésbé gyúlékony mint a hidrogén. De még csak nem is erőlködnek rajta.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Ez ettől egy kicsit komplexebb. Az már most látszik hogy valószínűleg rengeteg zöld hidrogén lesz pár éven belül, nagyon olcsón, kvázi a megújuló energia termelés melléktermékeként.
Hogy ez a közlekedésre is hatást gyakorol majd csak attól függ, hogyan alakulnak az akku árak és hová áramlanak a támogatási pénzek, az utóbbi meg politikai kérdés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
A következő nehézség, hogy egy hidrogén szállító tartályos félpót 1000kg hidrogén szállítására képes. Ez kb 10000 km megtételére elegendő. Egy dízel félpót 35m3-t tud szállítani, ami 80000 km-re elég. Tehát 8x annyi hidrogénszállítóra lenne szükség, mint most üzemanyagszállítóra, és a szállítási költség a 8x-osa.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4754 üzenetére
"kvázi a megújuló energia termelés mellékterméke"
Ez marhaság. Ilyen nincs, hogy annak a mellékterméke. A megújuló lokálisan keletkezik, nem lesz "minden sarkon" hidrogéntermelő automata. Minden sarkon lesz viszont kiegyenlítő akkumulátor.Az akku árak viszont folyamatosan zuhannak, és a trend tartja magát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
joghurt
addikt
Ezt már kivesézték elég sok helyen. A metanol előállítása is energiaigényes, az áramtól-meghajtásig hatásfoka lényegesen alacsonyabb a hidrogénnél. Kamionban egy nagy tartályt kell csak levédeni, azt már elég jól lehet. Ugyanígy nem gond a lassú diffúzió sem, mert tipikusan nem áll hetekig-hónapokig feltöltve.
És az üzemanyagcellás autó nem ugyanolyan rossz, mint egy PHEV, mert a cella és a tartály mégiscsak kisebb és kevésbé bonyolult (továbbá: nem tartalmaz mozgó alkatrészt), mint egy belsőégésű motor. Ja, és miért is kellene bele egy PHEV/EV méretű akku?
A tej élet, erő, egészség.
-
Shadowbull
addikt
"Ilyen nincs, hogy annak a mellékterméke."
Már hogyne lenne. Minél több megújuló lesz a rendszerbe integrálva, annál több olyan időszak lesz, amikor egyszerűen nem lesz ára az energiának. Ilyenkor vagy leszabályozod, vagy elkezded tárolni. A tárolás egyik módja a hidrogén. Azt tudjuk hogy ebbe óriási pénzek mennek és fognak menni.
"Az akku árak viszont folyamatosan zuhannak, és a trend tartja magát."
Az utóbbi időben ez csak a kémia váltásoknak köszönhető, és egyáltalán nem biztos hogy így marad.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
Annyit kérdeznék: A minden sarki kiegyenlítő akkukba honnan lesz a lítium (vagy akár ólom...), ha még az autógyártás akku szükségletét is alig képesek fedezni?
A #4755-ös számításod nem egészen értem. 35 m3 cseppfolyós hidrogén tömege 2,5 tonna. Ebből 60% feletti hatásfokkal lesz áram. Nekem 213 GJ leadott energia jött ki.
A 35 m3 gázolajból 29 tonna, amit pöfögjünk el egy nagyon jó, 40%-os hatásfokú motorban! Ez 500 GJ leadott energiát jelent. Tehát messze nem 8-szoros.A tej élet, erő, egészség.
-
titán
válasz joghurt #4757 üzenetére
PHEV-méretű kell bele. Egyszerűen elkerülhetetlen. 500m szintkülönbségcsökkenésen 90kWh energia keletkezik. 5% lejtéssel 10km-en a haladásra felhasznál ebből 15kWh-t, visszatermelendő 80kWh, amiből hatásfokkal 70kWh-t kell betölteni az akkuba. Ennél kb a 50%-kal nagyobbra van szükség, hiszen nem lesz mindig épp üres az akku, és nem lehet 0-100 között tölteni. Tehát kell bele 100kWh akku. Nem 1000, mint egy villanykamionba, hanem annak a 10%-a. Kb, mint egy PHEV-nél, olyan az arány.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz joghurt #4759 üzenetére
A legnagyobb nagy nyomású hidrogéntartályos félpótok szállítási kapacitása 1000kg. Nincs folyékony hidrogénes teherautó. Se teher, se személy. Minden üzemanyagella gáznemű hidrogénnel dolgozik. Nem lehet cseppfolyós hidrogént belepumpálni egy gáznemű hidrogénes tartályba. Nem lehet csak úgy elpárologtatni a gázt. Az iszonyú lassú folyamat. Soha nem töltesz át 2500kg folyékony hidrogént egy 700bar nyomású gáztartályba. Az életed lepereg előbb.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Na meg egy emelkedőn felfelé is ki kell venni elég sok energiát, amit az üzemanyagcella nem tud így hirtelen.
Amúgy mennyi egy üzemanyagcella élettartama? Egy váltott sofőrös kamionban az milyen gyakran lesz cserés és mennyibe fog kerülni?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
robi-k
őstag
Bár szokás/divat szídni a kormányt (és valjuk be őszintén, sokszor meg is van rá minden okunk), de néha azért szóhoz jutnak a szakértők is a hosszútávú döntések meghozatala során.
A megújuló (lsd. napelem, szélerőmű) energiaforrások időszakos és időjárásfüggő termelésének szabályozására (azaz a hálózati csúcsok "elnyelésére") az akkumulátoros energiatárolók messze nem a legjobb megoldás, ennél pl. sokkal jobb, amit az osztrákok vagy a svájciak alkalmaznak (a hegy tetején lévő tóba beszivattyúzzák a vizet a hegy alatti folyóból a felesleghes energiával, utána szükség esetén pedig visszengedve a vizet áramot termelnek), és az se felejtsük el, hogy az akkumulátorok élettartama is korlátozott (10 max 15 év).
Mivel nálunk idehaza a földrajzi adottságok miatt nem alkalmazható az osztrák/svájci módszer, kell valami más megoldás. Relatívi rövíd távú megoldásként a közelmúltban már kiírtak több pályázatot hálózati akkumulátoros energiatárolók létesítésére (épít ilyet az E.ON és az MVM is), de ezek nem tudnak végső megoldást nyújtani pl. a napelemes termelés tárolási problémájára (most ne menjünk bele a politikába, és ne hozzuk fel a november 01-től életbe lépett visszatáplálási tilalmat új HMKE esetén).A zöldhidrogén megtermelése, a hazai energiaszektor szakrtői véleménye alapján, idehaza pont optimális megoldás lesz a hálózati csúcsok elnyelésére (vizünk még van, szerencsére), és az eltárolt hidrogén pedig felhasználható újbóli villamos áram előállítására, vagy felhasználható a hidrogén üzemű gépjárművek működtetésére.
Ami a járműveket illeti: nem árt tisztában lenni azzal , hogy a járművekben alkalmazott protonáteresztő membrános üzemanyagcellák (ezekeket hívják üzemanyagcella stickeknek a szakmai körökben) nem túl magas hatásfokkal rendelkeznek (kb. 35-40%), és az élettartamuk sem igazán magas (30-35 ezer üzemóra), továbbá az üzemcellás rendszer is tartalmaz saját energiafogyasztákat (pl. levegőellátást biztosító kompresszor, hűtési rendszer, stb.), így egy mai korszerű, üzemanyagcellás jármű (pl. Toyota Mirai) effektív hatásfoka közel 30% körül alakul - ezzel szemben pl. a dízelüzemű járművek már gond nélkül teljesítik a több mint 40%-os hatásfokot.
És ha a hidrogént nem az üzemanyagcellában alakítjuk át villamos árammá, hanem pl. belső égésű motorban vagy gázturbinában égetjük el, akkor az effektív hatásfok még rosszabb lesz, ezt is figyelembe kell venni.
De a fenti problémák figyelembevétele mellett is a hidrogén megtermelése és alkalmazása bizonyul hosszútávon a legjobb alternatívának az energiatárolásra, és járulákosan a zöld hidrogén segítséget ad az ország CO2 kibocsátás csökkentésére, és a külföldi (akár orosz földgáz, akár cseppfolyósított amerikai) gázbeszerzés csökkentésére (amely függőség csökkentéséből adódó politikai kérdéseket szándékosan megint csak nem ecsetelném).Összegezve, a szakma jeenlegi helyzetben a zöldhidrtogént tekinti a legéletképesebb megoldásnak a már most kialakult energiatermelési problémák kezelésére.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Ez is egy vélemény. Mindenről 1000 tanulmányt lehet készíteni pro vagy kontra irányban. Minden csak pénz kérdése, hogy mennyit és mire kell elégetni. Én magam is legalább 10 pontban tudnám cáfolni a zöldhidrogén alkalmazásának előnyeit.
Összegezve, a szakma jeenlegi helyzetben a zöldhidrtogént tekinti a legéletképesebb megoldásnak a már most kialakult energiatermelési problémák kezelésére.
Ez ráadásul nettó marhaság. A szakma az akkumulátorokban hisz. Nézd csak meg az aktuális szabályozást (MAVIR Üzemi Szabályzat, 2022. október 21.) a helyi akkumulátoros tárolóelhelyezési kötelezettségről. Mire a zöldhidrogén bármire is jutna, addigra 100x-os mennyiségű akkumulátoros kapacitás lesz már telepítve.
HMKE vissza lesz hozva. Lesznek bizonyos korlátozások, de hamarosan érkezik az új szabályozás, ami újra lehetővé teszi a visszatáplálást új szerződésesek esetén is. A rendelet egy ostoba marhaság volt. A halózatüzemeltetők nem ezt akarták. Csak a politika megint atombombával támadott a verébre.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #4757 üzenetére
a metanolos cella hatásfoka kisebb mint a hidrogénesé, de hasonlóan jó kisméretű energiaforrás, és az egységnyi előállított energiára nézve olcsóbb, mivel a metanol előállítása és tárolása olcsóbb
A gond amit a kolléga lentebb jelzett, a korlátozott üzemóra ezeknél, én 50-60.000h élettartamról tudok jelenleg, az nem sok azért. legalábbis nem végtelen
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Ez valid, de kifelejted a számításból az elektromos infrastruktúrát, és csak lokális szinten számolsz. Már most kárognak arról, hogy jelen formában az elektromos hálózat alkalmatlan arra, hogy az elektromos autók terjedését a jelenleg látott ütem mellett kiszolgálja. Vagyis brutális hálózatfejlesztésre lesz szükség az elektromos rendszerhez is, ami kb. Euro/Dollár milliárdokban mérhető.
Arról nem beszélve, hogy a kobalt kitermelés jelenleg arra sem elég, hogy a mai igényeket kiszolgálja, és az elkövetkezendő 10-15 évben esély sincs rá, hogy ez érdemben változzon. Mindegyik rendszernek megvannak a maga korlátai, nincs szent grál.A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
A zöld hidrogén olyan, mint a sztochasztikus megújuló... alacsony bázison Jolly Joker lesz, mert ameddig nem haladja meg a földgáz igényünk 20%-át, egyszerűen be fogjuk terelni a jelenlegi földgáz infrastruktúrába (vezeték, tároló, kazán, tűzhely, gázmotor...)... minimális beruházási igénnyel, ilyen gázárak mellett nagy megtakarítás, rövid megtérülés... Win-Win... Ha ezt elértük, utána jön a neheze, mert nagyon zsebbenyúlós lesz a továbblépés... akár évtizedekre elnyúló kétséges megtérüléssel, amire tőkét nagyon nehéz lesz szerezni... és sok technikai korláttal, buktatóval... SZERINTEM
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
LiFePO4? ahhoz semmi kritikus fém nem kell... az energiasűrűség már alig roszabb mint az NMC celláé, és minden más paraméterében jobb, kivéve a hidegtűrést... na bumm, fűteni kell, Irtkutszkban majd marad a diesel... vagy oda megy a hidrogén, az szeresse a -70 fokot...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
Az villamos infrastruktúra simán elbírja. A probléma nem a fogyasztói oldalon van.
De akkora beruházási kerettel, amekkora egyetlen hidrogénkút, teljesen hálózatfüggetlen, nulla emissziós, szinte nulla energiaköltségű kamiontöltő telepíthető.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
A villanyautók csak egy dolog, amik megcibálják a hálózatot, hiszen akkora terhelést jelenthetnek, mint korábban egy kisebb üzem. A környezetvédelem miatt jelentősen változott az energia előállításának módja: régen Paks adta az alapot és erre jöttek rá a szilárd (Visonta, Pécs, Oroszlány, Ajka), az olajos (Sz.h.batta) és a gázos erőművek (T.újváros). Paks és Visonta maradt + sok napelem (csak nappal). Este viszont kisebb gázos erőművek próbálnak besegíteni (ez viszont drága), emiatt jön a képbe a H2.
-
Bandit21
addikt
Kijött a Mobilarena id.5 cikk. Nem mondom hogy tökéletes írás mert menetoroba néven fut de a menetrol nem sok minden derül ki.
Egy id.4 tulaj és én is írtunk pár dolgot oda ha valakinek ez a típus érdekes es rá keres akkor lasson valós tapasztalatok alapján készült hozzászólásokat is.Ehhez képest total off lett az egész, a nagyérdemű arról tárgyal kb hogy:
A 20 -30 évvel ezelőtti autók milyen jók.
A Ford Mustang jó.
A Ford Mustang szar.Nem tudom mikor jutunk el oda hogy az e-auto ne valami szitokszó legyen.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Bandit21 #4780 üzenetére
Most sem az, de azért valljuk be, qrva drága egy elektromos, persze, hogy húzza a száját a többség. Nekem is megremegett a kezem a vételnél, nagyon rá voltam pörögve egy Camry-re, ami azért egy mérettel feljebb van.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Vesa
veterán
Ez is egy piaci folyamat, mint minden más. El lehet adni ennyiért is. Emlékezz vissza, hogy 10-15 évvel ezelőtt mennyibe került egy HD Ready TV? 1 millió felett volt, mégis vették részletre az emberek karácsonyra. Most meg 150k egy 4k-s TV. Azért volt ennyi, mert még nem indult be a tömegtermelés, nem állt rá a fél világ, és az elején még bármilyen áron el tudták adni. Jelenleg az E-autókra előjegyzés van, ezeken a valóban beteg árakon is simán elviszik az összeset, miért adná bárki olcsóbban? Nyersanyagárak az egekben + chip hiány van, satöbbi. Plusz be kell hozni a brutális fejlesztési költségeket is, azért ez nem úgy megy, hogy 2 ember leül és megtervezi, aztán lehet is gyártani.
Lesz majd olcsóbb is, de arra még várni kell. (plusz, ha a kurmány nem az oroszok seggét nyalná, akkor talán esélyes lenne jövőre is valamiféle EU-s támogatás ezekre az autókra, és akkor olcsóbban hozzá lehetne jutni, de amíg Stop Brüsszelezés megy, addig ebből -sem- lesz semmi)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Minden autó drága. A tömegek problémája az, hogy nincs elegendő jó, használt villanyautó. A tömegek nem új autókat keresnek. Leszarják, hogy 10, 15, 20, vagy 25 millió újonnan, csak legyen elég olcsó használt. De ugyebár nincs. És sokáig nem is lesz. Ők a 10 millióst 5 évesen 2-ért, a 25 millióst 6-ért szeretnék megvenni. Mert ehhez szoktak hozzá évtizedek alatt. De ez sokáig nem így lesz. Mert az 5 éves villanyautó az 5 évvel ezelőtt vásároltakból létezik csak. Azok pedig kevesen vannak. A mai villanyautókból 5 év múlva lesz túl kevés, mert akkor még nagyobb lesz a kereslet, és ahhoz képest a ma futó mennyiség jelentéktelen. Szóval a használt villanyos árak mindig is az űrben lesznek. Ez csípi a tömegek szemét. Hogy 5 évesen nem a 25 millióst tudják megvenni 6-ért, hanem a 10 millióst. Szóval két kategóriát le kell adni a használt igényekből, ha villanyt akarnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
Nagyon, nagyon, nagyon sokára lesz ez olcsó, mikor a hagyományosok is eképesztően kilőttek. Mármint árban.
Az orosz seggnyalással egyetértek, de én inkább a pénzügyi-gazdasági oldalát figyelem felhúzott szemöldökkel. Ennél én is többet tudnék, pedig csak a feleségem közgazdász"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
titán
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
Osztrák töltések hogy működnek? Kell valami app, ha igen, melyiket érdemes használni? Mobiliti appban regisztrálva vagyok, ér az valamit a vadnyugaton?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
cousin333
addikt
Kb. ahogy a magyarok. Kell hozzá app vagy token. Plugshare-n meg tudod nézni, hogy a célodnál ill. a célodig milyen töltők vannak. Energie Burgenland/Wien/…, has.to.be, Smatrics… stb., Ionity szintén akad.
Mobilitin be tudod kapcsolni a roamingot, és akkor azokat a töltőket is használhatod, de így elég borsos áruk van.
Én a BMW Charging kártyát használtam az appban jelölt helyeken, és az jól működött.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
stickrs
senior tag
Esetleg öamtc epower? 75kw sebességig 0,53eu/kwh ha beszkenneled a qr kódot a töltőről. Ha gyakran jársz ausztriában akkor linz ag kártya, az a legolcsóbb, de havi min 6eu-ért kell tölteni, azt levonják ha töltesz, ha nem. Smartics 0,45eu percenként 50kw-s töltőn.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Sza_Sa
senior tag
válasz stickrs #4790 üzenetére
Vösendorfi Shopping City-be megyünk, eddig nem tudtam kideríteni, hogy ki szolgáltat ott töltőt, még a honlapjuk sem írja.
cousin333: remélem megy a mobiliti roaming, nem lenne jó ott állni letolt gatyával. A következő alkalommal nem lesz gond, addigra már fogom tudni, hogy ki a szolgáltató.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
biker
nagyúr
Ott kettő féle van, wien energy és smatrics. Plugsharen minden világos, nézz szét ott. AC van több is, szemben az aldi(hofer) is van
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
Azon kívül, h szigorúan tilos, hogyan érdemes a type2-type1 töltő adaptereket használni? Minden esetben miután minden a helyére van dugva, csak aztán indítom a fali töltőről a töltést és először a töltést kapcsolom le, mielőtt bármit széthúznék.
Hogyan a jobb, ha először az adaptert dugom az autóba, majd abba bele a töltő fejét, vagy előbb össze a töltő fejét az adapterrel, és csak utána az autóba? Ugyanez a töltés befejeztével, az egészet húzzam ki együtt az autóból, vagy előbb csak húzzam le az adapterről a fali töltő fejét és csak utána távolítsam el az üres adaptert az autóból? -
biker
nagyúr
A type csatin van nyitó gomb, azonnal állítja a töltést, az adapter csati esetén meg a CP/PP eltérő hosszúságú, de rövidebb mindkettő mint a töltőáram, így előbb szakad a vezérlés és áll le a töltés mint szikrázzon.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Tesla Shanghai aktuális termelési ráta: 22000/hét = 1,15M, Fremont aktuális: 23000/hét = 1,2M és most van úton egy csomó új nagygép Fremontba, ami +15-20% lesz, várható 27000/hét = 1,4M, ehhez jön hozzá Berlin, év végére 3000/hét = 0,15M és Texas, év végére 2300/hét = 0,12
Tesla 2023-ra úgy fordul, hogy évi 2,8M a gyártási kapacitás. Remélhetőleg most már lesz elég elérhető autó a piacon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen