Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    "Minden ko ala benezek" tipusu pacifist vegigjatszas 42 ora, bar ebbol legalabb 3-4 ora elment a beallitasokkal valo buveszkedesre.

    Mellekkuldetesekbol ketto maradt ki, az egyik a 1001 1100 (nem vettem eszre) es a family ties (rossz iranybol setaltam be a kuldetessorozat kozepere, beriasztottak aztan elaltattam mindenkit). Illetve nem vettem eszre a juggernaut ajandekat praga legvegeig, ugyhogy kimaradt a masodik pilota(?) (ez lehet a jatek utolso ket missziojat befolyasolja).

    Egyebkent a felreertett idezet szerint mentem, avagy "Before he is free again, a man has to rob everything". A versalife kockaba nem tudtam bejutni, es Millert nem tudtam igy megmenteni, egyebkent par szoba / szamitogep maradt ki max harom helyszinen (Svajcban, Londonban es a regi szinhazban). Pacifist vegigjatszas leven a pragai pont ebbol tul maceras volt (tele maffizoval erdemi loot nelkul egy hatalmas terben), mig a masik kettonel alapvetoen sietni kellett es fontosabbnak tartottam, hogy senki ne vegyen eszre.

    Hossza szerintem pont jo volt. Egyetlen baja, hogy az elejen nagyon el lehet veszni a varos felderiteseben, konkretan 12 oranal ott tartottam, hogy mellekkuldeteseket csinalok es Corvo Attanonak kepzelem magam a Dishonoredbol a Burglar palyan, ellenbem a tutorial mellett meg ket klasszikus ertelemben fps helyzeten voltam tul, azon is egybol veletlenul (ezert maradt ki a family ties). Hianyzott az akcio.

    Igy jutunk el oda, hogy az elso fele jo, de alapvetoen egy Thief es nem egy Deus Ex. A masodik feleben aztan felgyorsulnak az esemenyek, bar az utolso misszio felet megintcsak lattam mar a Dishonoredben (Lady Boyle's Last Party, avagy csendben eliminalni a celpontokat anelkul, hogy ez barkinek feltunne), de vegre kiegyensulyozodott az arany az RPG es az FPS, a stealth es az akciojatek kozott.

    Felreertes ne essek, mindharom elodot imadtam masert es masert (elso resz a sztori es a palyakon a szabadsag, masodik resz a dontesi szabadsag es a sztori, harmadik resz a kornyezet kidolgozottsaga es mert kb azt csinalta mint az elso), es a Mankind Divided is ugyanugy beszippantott, mint anno az elso harom. De erzesre ez a legkevesbe FPS a negy kozul.

    Sztori tekinteteben en nem erzek cliffhangert. Akinek hianya van, annak ajanlom vegigtolni az elso reszt: Erosen modositott Unreal1 motorja van szoval mar annyira nem szep (van mod ami ezen javit), ellenben mechanika es jatekmenet szempontjabol gyakorlatilag a hackelesen kivul minden szempontbol parban van a Mankind Divideddel is, az augmentaciok fele pl egy az egyben megegyezik (csak parat meg skillnek hivtak). Gyakorlatilag az elso Deus Ex kb ott er kezdodik ~20 ev csuszassal, ahol a Mankind Divided veget er. Ha a grandiozus lezarast keresitek, akkor a Deus Ex es az Invisible War ajanlott. Utobbi rosszabb kritikakat kapott (magas toltesi idok, magas gepigeny, korat megelozo grafikai effektek amiket felreertettek), de nagyon jol oregedett es 10 evvel kesobb mar parban van az elso resszel.

    Elisa / Janus teoria:Elisa utodja valoszinuleg Janus (emlitik a masodik AIt), ami szerepet Daedalus veszi at es szinten nyomkovetokent funkcional. Daedalus utodja Icarus (Page variansa ami szemelyisegre Elisa utodja), majd a ketto egyesul Heliossa. Vegul az IWben a Heliossal egyesult JC Denton, mig NG Resonance eleg sok ponton hasonlo Elisaval.

    Foleg, hogy az elso Deus Exnek negy harom markansan eltero lezarasa volt, a masodiknak pedig 3+1. A lezarast itt komolyan kell venni, a Deus Ex eseteben ketto lezaras a vilagrend atalakitasat jelenti, mig az IWnel ket lezaras kozos tudattal vegzodik (amelybol egyben ember szamara lakhatatlanna valik a bolygo), a harmadik pedig vissza a kozepkorba. Ami meg jo az elso kettoben ilyen szempontbol es kevesbe jo a Mankind Dividedben, hogy nincs egy ertelmuen jo es rossz lezaras, csak eltero ertekrendek gyozelme.

    Amit viszont hianyoltam picit a MDbol, az a transzhumanista vonal hianya. A Church of the Machine god ebbol kivetel, de az o szerepuknek joreszet ki lehet hagyni, pedig messze ok kepviselik a jatek egyik legerdekesebb aspektusat szvsz.

    kieg: Dishonoredre valo hasonlosag egyebkent annyira nem meglepo, gyakorlatilag tobb szempontbol a Dishonored a Deus Ex steampunk verzioja es van atlogas a fejlesztogardaban emlekeim szerint.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák