- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Somatom #1649 üzenetére
Válasz igazán egyszerű most 29-én debütálnak az új Sandero-Logan páros ami a harmadik generációja . Plusz akkor közlik hogy a Lodgy kap esetleg második generációt vagy megszűnik.esetleg kiváltják de inkább az utóbbi.
Dokker második generáció biztosan lesz és a dátumot 29-én kapjuk meg mikor érkezik.Mostani generációnál ezért láthatod hogy a készlet erejéig tart.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
válasz Somatom #1645 üzenetére
Ja? Úgy még jobban is jársz, mert mehet alá a nem szem elé való dolog és jó nagy raktered lesz a nem alvós időszakban. De akkor tényleg jobb lenne jobb egyet is lehajtani és oda dugni a lábad, akkor "végtelen" hosszan nyújtózkodhatsz. És sötétítve B oszloptól hátrafelé nem is nagyon látnak be és még jobban tudsz aludni.
-
Somatom
veterán
válasz Luck Dragon #1651 üzenetére
Ahha. Köszi az infót! Megvárom. Október közepéig külföldi gályán vagyok és meg kell várnom ennek a fizuját (november 1.) az autóvásárlással.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Dvix
senior tag
Na látom a kereskedésekbe kezdenek szivárogni a Dacia Sandero-k TCe 100 motorral
-
-
Somatom
veterán
válasz Luck Dragon #1656 üzenetére
Nekem inkább autó kéne, nem lepel. Mikor lehet átvenni azt az új generációt?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Dvix
senior tag
Na ha már a téligumi nem volt benne az árban elérkezett a pillanat, hogy rendeljek fekete acélfelniket. 15 ezerért találtam ezen a honalpon. Valami madarász Kft.
[link]
A méret, furat stimmel.
Nagy segítségemre volt ezt a honlap, alufelni kereső egyébként.
[link]Téli guminak egyébként Hankook Winter ICept RS2 W452 XL 215/65 R16 102H -t tervezek venni
[ Szerkesztve ]
-
-
konyi79
addikt
Én feleslegesnek érzem az XL-es gumit a Duster alá, bár nekem is az van. Nehezebb és nem is rugózik úgy az oldalfala. A gyári keréknyomás 2,1bar, indokolatlan is, a könnyű ezres 3 hengeres alá pláne 4x2-ben.
Bár 16os méretben talán kevésbé érzed. Viszont azzal meg valamivel instabilabb lesz az autó, főleg téli gumin.
Ha jól rémlik Prestige a tied is, 17-es nyárival. -
hz0917
tag
Sziasztok. Bemutatták.
https://www.origo.hu/auto/galeria/20200928-dacia-sandero-es-logan-2021-galeria.html -
Dvix
senior tag
válasz konyi79 #1661 üzenetére
Igen jól emlékszel Szóval tapasztalataid alapján nem ajánlod egy 1.0-ás Dusterhez? hiszek neked!
(#1663) hz0917 óhohóóóó jók lettek ezek. Napfénytető, függönylégzsák, szövethatású berakások a műszerfalon? Tiszta 21. Század! Csak üssék meg a mércét a minimum elvárható összeszerelési minőségben és nálunk is szeretettel fogják majd venni! Slágergyanús[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Új Dokkerről, Lodgy -ról van már hír?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dvix
senior tag
-
konyi79
addikt
Az némileg túlzás, hogy nem ajánlom, inkább csak én nem vennék normál használatra SUV abroncsot. Más kérdés, nekem az is szempont volt, a Nokianokban van ilyen valami Aramid réteg, amire az a marketing, erősebb az oldalfal, nehezen vágja ki bármi. Eddig bejött.
Csak hát üt is jobban úthibákon, könnyű a kocsi hozzá még alapcsomáson is. Pedig az enyém mérlegen 1440kg üresen. -
GEN 3 Logan & Sandero
Nos úgy ahogyan van a kék színű bemutatót Sandero jöhetne úgy ahogyan van. De van egy nagy fekete pont hogy el kell köszönöm a jó öreg DCI-től. R.I.P
Viszont a CVT örvendetes . Csak kár hogy nem a TCE 100 kapta meg. Hat fokozatú kézi váltó nagyon jó hogy ide is megérkezett a Lodgy & Dokker páros után .De puding próbája az éves .
Az ajtókon levő és a műszerfalon levő szövetborítás nekem kifejezetten tetszik , igényesebb tőle az egész autó. Maga az új generáción látszik hogy jóval igényesebb lett.
Az hogy a kormányoszlop mind a négy állásban lehet már állítani , erre csak annyit tudok mondani , végre !
Dizájn szuper, bár a Logan esetében kicsit Vestát látok , de az is egy egyéniség . Így jó látható messziről a saját stílusjegye . Legalább próbál egyedi lenni.
Sandero ellenben sokkal szebb lett, az arányok szuper. Hátsó csomagtér az egész borítást kapot ami nagyon jó , Logan sajnos még mindig nem. Legalább lesz egy pici zaj szigetelés .
Csatlakozók terén szerintem nem lehet panaszunk ,kifejezetten tetszik a felső USB port , mert nem kell olyan hosszú kábel a telefonnak , plusz az alsó USB-re mehet a menet rögzítő kamera ami ebben a kiosztásában nekem tökéletes .
Műszer fal, megszokás kérdése . Azt hittem kisebbek lesznek a kávák, de mivel a bemutatón látszódot hogy érintő gombok is vannak háttér világítással így nem panaszkodom . Középkonzol és a szellőzők szerintem igen is ízléses lett , főleg hogy sok mindent a Dusterből örökölt és ott is jól nézet ki az összhang .Maga az alap fejegység hát nah... szerintem szörnyű mint kinézetre meg úgy minden hogyan .
Medinavban az nem tetszik hogy csempés felületet leváltották , nekem tetszett volt benne egyéniség.
Az új olyan semmilyen . De az viszont jó hogy a telefonnal lehet okosítani meg támogatja droidot és az almát .Ami még első blikkre imádom ,végre ismétlem végre minden ablak és egyébb oda tartozó kapcsoló a vezető ajtón lehet megtalálni végre !
Hátsó dobféket pedig miért erőltetik még mindig?
Tavasszal jöhet a tesztvezetés.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #1668 üzenetére
Az a tetősín megoldás is pöpec a Stepway tetején, hogy csak elfordítod keresztbe és már lehet is rárakni a boxot.
-
Plusz egy kis információ .
A Dacia háromféle fedélzeti rendszert kínál az újdonságokhoz, Media Control, Media Display, és Media Nav néven. A Media Control a legegyszerűbb, ehhez még központi kijelző sem jár, azonban az okostelefon Bluetooth-on vagy kábelen csatlakoztatható hozzá, és a Dacia alkalmazásán keresztül el lehet érni az alapfunkciókat. A telefonnak gyárilag kialakított helye is van a műszerfalon, így helyettesíti a kijelzőt. A Media Display felszereltség már magába foglal egy 8 colos érintőképernyőt, Apple CarPlay és Android Auto integrációt, és négy extra hangszórót. A Media Nav ehhez képest plusz két hangszóróval, navigációval, és vezeték nélküli Apple és Android kapcsolódási lehetőséggel egészül ki.
Dvix igen az is jó .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
Csodálkozom, hogy eddig ezt senki nem linkelte. Van kép dögivel, nem lesz 4gy kicsit sem csúnya az új stílus. Szerintem.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1673 üzenetére
Na, megint le vagyok maradva...
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #1662 üzenetére
Na eljutottam végre ténylegesen eddig. 5 küllős felnivel, gyári téli kerekekkel, és a gyári téli kerekekhez kapott dísztárcsával. Itt látszik a két féle felni, és itt a dísztárcsa alatt a téli lemezfelni, de nem fáj. Persze, szebb lenne, ha ez is 5 küllős lenne, de ez van.
[ Szerkesztve ]
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1676 üzenetére
Nekem biztosan. Én azzal járok még most is, ami tükröződik a fényezesben, egy Burman 400-al. :))
-
Dvix
senior tag
Na jól van gyerekek úgy látszik megszületett, helyi gumisunk adott egy baromi jó ajánlatot Bridgestone Blizzak LM005 Driveguard R16 215/65 a Dusterre, 29 ezerért szerelve és hoz hozzá fekete acélfelnit 16 ezer darabjáért. a Hankook winter Icept RS2 30ezer lett volna úgyhogy a Bridgestone nyert. Meg hát az ADAc teszten első lett
[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
Na végül csak Hankook winter Icept RS2 leasz mert a gumis visszaküldette, mert nem szóltak neki, hogy 3 éves. Nem baj. Először kell majd a guminyomást lenulláznom, ha fölrakták az új kerekeket. Ha jól tudom csak rá kell vinnem a SET TPW-re és lenulláznom. Jól tudom?
[ Szerkesztve ]
-
-
Dvix
senior tag
Na megvan mitől lehet olcsóbb a Sandero. Elköltöztetik a gyártást. A cikkben van sok kép.
[link] -
Ezen most miért is lepődünk meg? Amikor ez már két éves előkészületek sokaságáról tudunk nap mint nap? Egy idézet 2018-ból a Renault csoportól:
A gazdasági újság elektronikus kiadása szerint a francia gyártó vezetői először helyezték kilátásba az elmúlt években, hogy bővíthetik a dél-romániai Mioveni-ben működő Dacia üzem gyártási kapacitását. Legutóbb 2010-ben volt hasonló fejlesztés. A romániai üzem mellett azonban versenyben vannak a francia vállalat marokkói telephelyei is, hiszen Dacia járműveket Tangerben és Casablancában is gyártanak.Az újság Marc Susst, a Renault-csoport alelnökét idézte, aki elmondta: még nincs eldöntve, hogy melyik telephelyen lesz kapacitásbővítés, amit a “következő évekre” terveznek. Az alelnök szerint nagyon fontos szempont lesz a versenyképesség. A lap emlékeztetett, hogy a francia járműipari vállalat a romániai és a tangeri üzemében jelenleg 350-350 ezer Daciát gyárt évente, a casablancaiban pedig 60 ezret szerelnek össze.
A romániai üzem versenyképességét csökkenti, hogy jelenleg nincs autópálya összeköttetés a Déli-Kárpátokon keresztül, ami növeli az exportálási költséget, a romániai üzem ugyanis 90 százalékban kivitelre dolgozik. A Dacia fő piacai Nyugat-Európában vannak. A román hatóságok már többször megígérték a Pitesti-Nagyszeben autópálya megépítését, de a lap szerint várhatóan 2020-ig sem fog elkezdődni a kivitelezés, ami csökkenti a romániai üzem versenyképességét és kihatással lehet a francia gyártó kapacitásbővítési döntésére. A lap egymilliárd euróra becsülte a Renault által tervezett fejlesztést.
Megközelítőleg ebben az időtájba kerültek át Tanger, Marokkoi üzemébe és 19-ben a tulajok már onnan kapták meg kis hazánkba autóikat.
Most csak annyi történik hogy most már minden odakerül. És ahogyan a cikk írja az új típus és a közkedvelt Dusterre koncentrálnak.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #1683 üzenetére
nem lepődöm én meg Nagyszerű!
-
Mit szóltok az első elektromos Daciáról?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
gyemipapa
senior tag
válasz Luck Dragon #1685 üzenetére
Nekem általában az elektromos autók nem jönnek be. Nem csak azért, mert panelban élek, otthon a töltés nem megoldható, de azért is, mert amíg a benzinest 5 perc alatt megtankolom, az elektromos töltése jó ideig eltart.
Ráadásul az elektromos kutak száma is töredéke a hagyományosnak.
Ráadásul az ára sem csábító. Mi szól akkor mellette a környezetbarátiságon kívül?[ Szerkesztve ]
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #1685 üzenetére
Hát az a sok narancs remélem élőben nem annyira vakító, mert kicsit bazári lesz akkor
-
Dvix
senior tag
Hát én meg azzal a problémával szembesültem a téligumi felrakásakor, hogy az egyik csavar nem ment vissza a jobb elsőbe. Se a régi, sem az új. Hál Istennek ott voltam. Jött ki belőle a fémforgács azt mondja mikor leszerelte, úgyhogy a gyárban valószínűleg sorjáztak neki egy új menetet. Nem becsavarták, hanem bele szorították. Gumiszerelő nem erőltette, menjek a szalonba mert ha kézzel nem tudja betekerni el van cseszve a menet.
Felhívom tegnap a Renault Meszlényi szerelőt, minden volt benne amit az köpködött, a legjobbak a következőek: gumiszerelő elcseszte(hogy kicsavart egy csavart?), miért nem náluk szereltettem fel így hogy bizonyítsa h nem a gumiszerelő tette tönkre(miért kötelező nekem a szalonba cserélni téli gumit? a garancia része?), hát meg kell néznie autószerelőnek ezzel viszontlátásra.
Uhhh... mondom ez elmebeteg h egy 4 hónapos garanciás autót vigyek autószerelőhöz, hogy aztán végképp ugorjon a garim? Felhívom a közvetítőmet mondom: Péter b*zdmeg, ne már h meg se nézitek h mi a probléma és elküldtök melegebb éghajlatra. Tessék intézd légyszíves h ma megnézzék az autót. Erre ez a korábban kedves fiatalember is elkezd köpködni hülyeségeket(gondolom beszélt a szerelővel: "minek vettem új csavart a régi is jó lett volta (17 alu vs 16 acélfelni érted), meg kell egyébként is alátét kéne szerinte hozzá meg h a szerviz-az szerviz miért nem ott rakattam fel a gumit. Meg hogy: "miért nem vállal arra garanciát a gumis amit elcsesz akkor?"
Még egyszer elmondtam neki higgadtan: a gumis kézzel nem bírta betekerni sem a régit, sem az új csavart. ez a probléma. Pont. Holnap meglátjuk.Szóval a rohadt anyjukat köpködjék le előre de annyit mondok gyerekek, hogy nem hagyom magam, az tutti. szar a menet, cseréljenek tárcsát, ennyi. Majd megkérdezem: hogy nem gondolják kicsit hogy szerencsések és nem egy durr defekt után kellett fölfedezzem, hogy egy csavart a kerékbe nem lehet visszahajtani? vagy hogy senki nem hallja a hülyeségüket, hogy a téligumit kizárólag csak márkaszalonba lehetne fölhelyezni az a szalon már rég tönkrement volna!
Idióták, nekem kell 4 csavarral a kormányzott keréken közlekedjek és még nekik áll feljebb. Én vállalom a baleseti kockázatot még elviszem nem ők. -
válasz gyemipapa #1686 üzenetére
Hogy mi szól mellette ? Nos a gyártó szerint városba szánják . Ami kiépítésének köszönhetően a jó magyar utak és patkák elleni végleges megoldása lehet ez az autó . Az egyre növekvő forgalomban és városi dugókban kevesebb “fogyasztás “ ami mellette szól , ráadásul mind ezt csendesen végzi azaz hang komfortban nem lesz párja . Ami nekem tetszik pluszban az a váltó elhagyása ugye ez a sajátossága az elektromos autóknak csak az irányváltókart kell csak használni . Ez az araszoláskor imádnám , ha csak bele gondolok a Keresztúri úton levő kilométeres sorra.
Városban az itt megadott hatótáv mindenre is elég , elmenni dolgozni ,gyerekért , bevásárolni stb . És egy egyszerű 230 hálózatról 8 óra alatt fel is töltődik . Ez pont arra elég hogy este feltenném, reggel le. Így még az akkumulátort is kiemelném . Rá érnek gyors tölteni ha elmegyünk kirándulni évente egy két alkalommal .
A fentebb említett töltési lehetőség ha panelházhoz tartozó pici garázsba befér ez az autó plusz ott fel is lehetne tölteni , szerintem ez nem képez negatívumot .
Az ára nem csábító ? Mihez képest mikor már 4M alatt egy autót sem lehet már venni. Itt pedig 6,X M a valós ára plusz állami kedvezménnyel 4M az autó . Mi ez ha nem jó ? Nissan Leaf és társai 10-12M.?Negatív számomra az a formája . Egy nagy szürke penészes citrom négykeréken . Inkább az új Sanderonak kellett volna egy tiszta elektromos változatot kihozni. Bár megértem miért ezzel jöttek ki, hisz ez már készen volt csak át kellett hozniuk keletről ezt az autót mert ott már egy éve van piacon más néven .
Ha már itt tartunk a mostani Logan & Sandero páros motor palettáját sem bírom felfogni épp ésszel hogy most miért.... gondolok itt arra Gen2 esetében a paletta 1.0 & 0.9T & 1.0T motor van ami mind kézi váltós .
Erre kihozzák a Gen3 1.0 ez oké bár a lóerő az vicc kategória Clioban próbáltam , még városba se! De itt van 0.9T & 1.0T most minek kettő ? Szinte azonos teljesítménnyel , most ne menjünk bele hogy 10 lóerő . Stb stb .
És adnak hozzá három fajta váltót ..... minek ?Szerintem így kellett volna =0.9T elfelejteni és a Dusterben későbbiekben Gen2 Sanderohóz kapható 1.0T meghagyni és ahhoz a kézi hatost és a CVT meghagyni és kész .
Dvix
Arra készülj fel hogy nem lesz egyszerű menet, de én sajnálom a dolgot és hiszek neked.”Hát az a sok narancs remélem élőben nem annyira vakító”
Renault szerint valami fluoreszkáló festék az a narancssárga festék rajta Hát ez igaz akkor csodás lesz.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
JoinR
őstag
válasz Luck Dragon #1689 üzenetére
Egyetértek.
Én Sanderót 1.3 TCe-vel vennék, az sajna nem lesz.
A Springet meg egy valós 250 km hatótávval, de attól ez az árkategória még messze van...majd 5 év múlva. -
Az 1.3 TCE sajnos a Clio sajátossága lesz na meg a márkán belül a Dusteré. Szerintem soha nem lesz erősebb benzines motor az 1.0T lesz a csúcs . Bár én bízom benne hogy jön a DCi ugyanis vannak hírek hogy nincs az annyira elvetve mint ahogyan a köznyelv által létrehozó tévhit állítja .
De ha nem is jönne akkor is megtudnám bocsájtani ha jönne egy e-tech egység.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
gyemipapa
senior tag
válasz Luck Dragon #1689 üzenetére
"ráadásul mind ezt csendesen végzi azaz hang komfortban nem lesz párja " :
ezért tervezik bevezetni az elektromos autókba a mesterséges hanggenerátort, ugye, a csendesség miatti fokozottabb balesetveszély miatt. :-)
"Ami nekem tetszik pluszban az a váltó elhagyása":
Ez max az automata váltóst kedvelőknek előny, én (és nem vagyok egyedül), kifejezetten a manuális váltót kedvelem, magam megválasztva a forgalmi szituációnak megfelelő fokozatot, illetve a sebességváltás "élményét". Nem villamost akarok vezetni.
"s egy egyszerű 230 hálózatról 8 óra alatt fel is töltődik":
Tényleg már 8 óra alatt? Tényleg előny az 5 perchez képest. :-)
"Panelházhoz tartozó pici garázsba befér":
Nem tudom, mennyire vagy tájékozott a panelházakhoz tartozó garázsok számának tekintetében, de segítek: Bp. egyik legnagyobb lakótelepén lakom, 10 emeletes, 230 lakásos társasházban, egyetlenegy garázs nem tartozik hozzá! Lakótelepi szintem kb. 1000 lakásonként található egy garázs. Tényleg motiválva van az ember az elektromos autó vásárlására...
És végül:
"6,X M a valós ára plusz állami kedvezménnyel 4M":
Vagyis az általam felsorolt hátrányokon túlmenően még "állami kedvezménnyel" is drágább, mint a fél éve vett full felszereltségű Sandero Stepway Techroad Tce90-em. Tényleg bomba üzlet az elektromos.[ Szerkesztve ]
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
JoinR
őstag
válasz gyemipapa #1692 üzenetére
Vannak, akiknek nem való az elektromos autó. Anno is rengetegen ellenkeztek az autók ellen és inkább inkább lóval jártak...szerencsére mára megmaradt hobbinak, ahogy a belsőégésű szutykok is fognak.
Renault-váltókban sebességváltás élményét keresni kifejezetten perverz gondolat. Igaz amíg te azzal szórakozol, másnak ott lesz a 250+ Nm akármikor.
Aztán nem mindenki otthon tervezi tölteni a kocsit, én inkább a munkahelyi mélygarázs (egyelőre ingyen) áramát használnám. -
gyemipapa
senior tag
Ha az ellenérveimet figyelmen kívül hagyod, és neked ennyire bejön a csendessége, (amit ugye korrigálni terveznek), hosszú töltési ideje, a váltó sem hiányzik, és a töltési idejével is elégedett vagy, már évek óta rengeteg elektromos tipus van forgalomban, rég válthatnál, sok sikert hozzá. Mert ha jól gondolom, még mindíg "szutyok" belső égésűvel jársz.
De örömmel és kíváncsian fogom olvasni a személyes tapasztalataidat az új elektromos autódról. (Használtan is tudnál venni olcsóbban, ha akarnál). :-)
Amúgy ha eljön az idő, amikor ténylegesen több előnye lesz és több érv szól majd az elektromos mellett, a használati, töltési feltételk is adottak lesznek számomra, biztosan nem fogok elzárkózni a váltástól.[ Szerkesztve ]
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
válasz gyemipapa #1692 üzenetére
1, Most egy tervezettet hozol fel amikor valaki egyszer valamilyen Fb vagy egyéb lap egyszer megírt és felkapott ?
Szerintem az idő lesz az ami majd az embereket és az új emberi generáció aki majd ezt fogja majd használni nap mint nap ez olyan természetes lesz a hang nélküli autók világa mint most a hang keltő autóké.
Ez egy olyan váltás lehet ami anno a csattogó gőz hajtású szerkezet után a csendesebb Ottó motor .
2 , És ha az a korszak jön el amikor már egy új autóban sem kész kézi váltó , akkor mit csinálsz ?3, Nyilván az áram felvétel mostanában nem kész olyan gyors mint a benzin tankolás . De szerintem ez egy nagyon kényelmes opció , de az egy óra alatt full feltöltést kínáló opció is baráti . Azért nem árt ha az ember elvezet 200-Km majd megáll pihenni ilyenkor jól jön .
4, Nos tényleg nem vagyok jártas BP panel / garázs témában és ebbe nem is megyek bele. De ha jövő ez,akkor biztosan lesz valamilyen alternatíva ennek a problémának kiaknázására .
5 Igen féléve vett autód tényleg jó árban volt de itt a jövőről beszélünk és módjuk jövő évben vagy öt év múlva szeretnél váltani akkor hála az EU-nak behozott co-nak és a tendenciát követő gyengülő forintnak ez igen is jó ár . Te szép autód is többe kerülne jövőben mint múlt évben
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
gyemipapa
senior tag
válasz Luck Dragon #1695 üzenetére
Ha visszaolvasol, nem zárkóztam el, hogy egyszer én is áttérek, amikor valóban több előnye lesz a hagyományoshoz képest. Én a "mai" állapotokra, mostani helyzetre, választékra, feltételekre reagáltam, hogy pillanatnyilag melyik mellett és ellene mi szól, ennyi.
Hogy a jövőben mi hogyan alakul, az más kérdés.
Gondolom Te már elektromossal jársz, vagy hagyományossal, de automatával. Ha nem, akkor pedig még Te sem látod elérkezettnek az időt velem együtt a váltásra.[ Szerkesztve ]
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
JoinR
őstag
válasz gyemipapa #1694 üzenetére
Nagyon hosszú diskurzust indítana el, ha minden részletébe belemennénk, azért nem reagáltam mindenre.
A csendesség belül élvezhető, a hanggenerátor kifelé sugároz hangot.
A hosszú töltési idő valós probléma, ami persze folyamatosan javul. Nekem nem gond, hogy a 8 órás munkaidőben épp teletöltődne az autó. Egy nemzetközi körutat senki nem ezzel tervez megtenni. Viszont komolyabb modelleknél gyorstöltővel már 30 perc környékére le lehet vinni, ami azért nem vállalhatatlan. Persze gyorstöltő nincs mindenhol, de anno benzinkút sem volt (igaz egy 20L-es kannát könnyebb teletölteni).
Annak ellenére, hogy igen, belsőégésűvel járok, vezettem már többféle elektromost, viszonylag sokat mentem már közösségi elektromos autókkal is, és nagyon tetszettek.
Azért nincs elektromos autóm, mert nem nekem való:
- nem megyek sokat városban (ha mégis, akkor motorral, télire meg elég a mostani autó)
- leginkább autópályán/hosszú utakra megyek
- meg persze nemcsak drága, de a gyors technológiai fejlődés miatt az értékvesztése is jelentős, így az én évi 10e km-mel masszívan nem érné meg.
Viszont számomra fontos a (legalább lokális) környezetvédelem, jól hangzik a kevesebb karbantartás, mérnöki szemmel is egy sokkal elengánsabb megoldás az elektromos hajtás, ezért a következő autóm (majd jó pár év múlva) remélem lehet elektromos.[ Szerkesztve ]
-
gyemipapa
senior tag
Na ugye. Nagyjából valahol találkozott a véleményünk. Az vegyen elektromost manapság, akinek a nyújtott feltételek, opciók, lehetőségek megfelelnek. Ha a mérleg serpenyője egyszer számomra is az elektromos felé fog billenni, nem fogok habozni, és a váltó hiánya lesz a legkisebb gondom.
És akkor még nem is beszéltünk az önvezető autókról, ahol a vezetési élmény is teljesen elvész, de ez egy másik téma. És igen, ha egyszer majd (ha valami csoda folytán megérem) kizárólag önvezetők lesznek, akkor természetesen áttérek majd.
[ Szerkesztve ]
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
golyós
addikt
válasz Luck Dragon #1689 üzenetére
Nézd. Volt nálam 1 évig a céges Berlingo elektromosban. 170km a hatótáv. A papír szerint. A valóságban 120km-nél többet sosem írt lehúzva a töltöről. Ez is csak akkor amikor nem kell fűtés vagy klima. Ahogy bekapcsoltam valamit 70km a hatótáv. Vicc az egész.
Ami tetszet benne : folyamatos lopakodó üzemmód
végig nyomatékos, megy mint az állat
automata váltó.Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1685 üzenetére
Én simán venném, de egyrészt jövő őszre talán, másrészt már csak 4 milla kellene hozzá. De ez azért mindenképpen király, hogy ilyen pici zsetonból van tisztán villany közlekedési lehetőség.
És a villany Polski Fiatról mi a véleményetek? Szerintem nagyon retro, de király.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest