Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Mobilarena
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
RobberBaron
tag
Sziasztok!
Létezik az, hogy jobban fut a játék ha feltolom az npc-k számát ("tömeg sűrűsége") alacsonyról közepesre?
Nálam a játékot szinte játszhatatlanná tette a szaggatás, ami a harcok kezdetén jelentkezett, vagy ahol sok volt az npc. Amúgy 1080p-n játszom, és általában teljesen simán, 110-130 körüli fps-el megy a játék. Harcok kezdetén vagy sok npc jelenlétében viszont az fps beesett 60-80 közé, és ilyenkor veszettül szaggatni kezdett, harc közben diavetítéssé alakult az akció, ugyanakkor az fps ilyenkor is végig 60-80 között maradt.
Minden grafikai beállítást kipróbáltam, drivert cseréltem stb. stb., de ez a speckó szaggatás semmit sem javult. Feltoltam a tömeg sűrűséget közepesre, és azóta teljesen megszűnt a szaggatás.Csak arra tudok gondolni, hogy a szaggatást az okozta, hogy a játék npc-ket töröl körülöttem, hogy fenntartsa az alacsony népsűrűséget.
-
válasz RobberBaron #23252 üzenetére
az lehet egyebkent.
milyen rendszeren vagy?
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz nincsnév007 #23251 üzenetére
Azért nyugi lesz még de (nálam legalábbis) semmi komoly.
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
warezt ne
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nagyúr
válasz RobberBaron #23252 üzenetére
Nálam akkor van mindig FPS drop, amikor egy NPC vagy V leül a játékban. Ilyenkor pár mp-re diavetítéssé válik a játék, aztán, miután a karakter elhelyezkedett kényelmesen, akkor helyreáll minden, és megy tovább a játék, mintha mi sem történt volna. Steames a játék, adatlapomon a konfig, 4k-ban játszom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
RobberBaron
tag
válasz proci985 #23255 üzenetére
igen, egy Samsung 860 EVO-n
innen vettem az ötletet:
[link]What we know for sure: Crowd density is a CPU heavy setting, it does not do much to your GPU Usage. This has been tested by Gamers Nexus.
Crowd Density sets a limit to how much NPCs can be on your screen (or in your area, but I am pretty sure it limits the NPCs actually on your screen)
New NPCs spawn behind you and the game engine tries to despawn them when you are not looking at them.Now it seems spawning and despawning NPCs is even more CPU heavy. Maybe the randomization an loading of the new clothes is very CPU heavy.
At low crowd density you reach the limit of maximum NPCs much earlier, so turning around your camera a lot and fast makes the game spawn and despawn NPCs even faster, so you notice much more CPU usage and FPS drops at low crowd density if your CPU is already highly utilized.Amikor elkezdődik a harc (amikor gyakorlatilag rángatom a kamerát) vagy csak random fordulgatok erre-arra npc-kkel tömött területen, a játék az alacsony populáció fenntartása érdekében a hátam mögött spawnol-despawnol npc-ket. Olyan mintha a CPU-ban nem maradna elég kakaó a spawn-despawn-hoz.
Egy 3600x-nek elég kéne lennie ehhez (1440p ultrához ajánlott proci egy jobb vga-val), szóval nem annyira értem.
-
az erdekes.
nalam ilyen csak akkor van amikor belenez V a tukorbe, de az teljesen normalis, hogy lefelezi az FPSt (mert ketszer kell kiszamoltatni a scenet ket pontbol).
RobberBaron: igen, azert fura. mondjuk Cyberpunkot ahogy neztem PCn 8/16 alatt nem biztos teszteltek (voltak erre utalo jelek).
medium akkor megoldja.
nalam vegig highon (vagy maxon) van a crowd, de a 3900X (es elotte az 1800X) izombol megoldja.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
RobberBaron
tag
válasz proci985 #23261 üzenetére
mondjuk Cyberpunkot ahogy neztem PCn 8/16 alatt nem biztos teszteltek (voltak erre utalo jelek)
8/16 = 8 mag 16 szál?
6 mag / 12 szál kevés lenne?Amikor felraktam a crowd-ot high-ra, megint szaggatni kezdett, de maradt 60 fps körül. Ezek alapján azt feltételezem, hogy a közepes beállítás a default, low-on despawnol, high-on spawnol npc-ket a játék.
Gyengén teljesítő driver problémára gyanakszom. A chipset driver a legfrissebb, az alaplapom x370-es, nem a legjobb széria volt Ryzenek alá. -
válasz RobberBaron #23263 üzenetére
en is x370en vagyok.
igen, 8/16 szal. a jatek szereti a tobb szalat.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CJ4567
veterán
válasz RobberBaron #23263 üzenetére
Nálam 3600 @ 4,3GHz, GTX1070, 16GB (3800 CL16) mellett végig maxon(high) volt a crowd density, nem voltak szaggatások, viszont nálam a 1070 miatt nincs is 60FPS, még legalacsonyabb grafikán se, de a játék még 50FPS körül is meglepően folyamatos, bár 48FPS-ig még segít a Freesync.
Proci985: szerintem itt nem a 3600-al lesz a gond, az 1800X-hez képest hiába van -2 mag, -4 szál, ettől függetlenül IPC-ben jóval erősebb, és kétszer annyi cache-t is kapott, stb.
[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
válasz CJ4567 #23265 üzenetére
1800X es 3600(X) kb Xel full loadnal, namost 1800X az belvarosban magas mobsuruseg mellett bekostolt a 85-90+%os tartomanyba is. 3900X (ami kvazi ket 3600X) is 40-45% korul mozog maxon.
szerintem valami a szalkezelessel lehet, valosideju rendszereknel egyszerusit, ha nem kell szalak kozott ugralni.
viszont az is teny, hogy en 1440pn vagyok, ott ilyen 45-50fpsem van jellemzoen, szoval nalam kevesbe feltuno, ha valami megfogja. igaz ebben bent van varosban a nappali csucs es a semmi kozepe is.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
RobberBaron
tag
Találtam egy jó modot, amiben van pár nagyon hasznos opció a crowd számával/viselkedésével kapcsolatban:
Alternate Crowd Behavior and other tweaks
[link]Elég érdekes dolgokat ír a modder, a játék alapbeállítás szerint 20 másodpercenként töröl egy npc-t ha nem látjuk és távol van, illetve fura módon 10 másodpercenként törli, ha nem látjuk és közel van.
A modból van egy Fast (5/30 mp) és egy Slow (5/10 perc) verzió, illetve egy olyan is, ami megszünteti a pc teljesítménytől függő dinamikus crowd és objektum menedzselést, ehelyett a játékmotor mindent betölt az adott területen, és később sem spawnol/despawnol (Alternate Streaming - no performance throttle). Én ez utóbbit kezdtem el tesztelni/használni (az egész egy ini fájl, de kell hozzá a Cyber Engine Tweaks), mivel az a célom, hogy ne legyen dinamikus npc törlés/spawn, hanem előre töltsön be mindent. Eddig nem volt szaggatás, stabilan és folyamatosan megy a játék 75 fps körül.
A crowd létszám menedzselésen kívül a modhoz van még 3 érdekes ini fájl:
Alternate Traffic: nagyobb járműforgalom, dugók, több parkoló autó, némi fps-ért cserébe
Alternate General AI: némi fps csökkenésért cserébe jobb harci AI
Alternate Streaming: több cuccot tölt be framenként, ez eléggé csökkenti az fps-t -
CJ4567
veterán
-
-
Secundus
tag
A tények még mindig azt mutatják, hogy a játék egy bugos foshalmaz PC-n. Számomra is meglepő volt a felsorolt patch lista, mert a tavaly decemberi indulástól semmi fejlődést nem tapasztaltam, a crash-ek száma változatlan. Ha van is valami javítás, az szinte csak a konzolt érintheti.
Gigabyte B760M DS3H, Intel Core i5-12400F, 32 GB DDR4, M.2 SSD Kingston 1 TB, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC 8GB
-
nagyúr
válasz Secundus #23271 üzenetére
PC-n most játszom végig harmadszorra (~400+ óra játék), össz-vissz 3 bugot találtam benne, abból egyet megoldott az egyik patch, CTD meg egyszer sem volt, szóval én speciel nem látom azt a sok hibát, amiket emlegettek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tibaimp
nagyúr
válasz Secundus #23271 üzenetére
Ez erős túlzás! Alig találkoztam bug-al, olyannal meg nem, ami a játékot komolyabban befolyásolta volna. Olyanok voltak, mint levegőben lévő tárgyak, egymásba érő NPC-k, összetörve érkező saját autó, de miután újra hívtam, megjavult.
Egyszer felmásztam egy tetőre, ahova valószínű nem lehetett volna, és kiestem a grafika alá, ez volt a legnagyobb talán...MÁS: az utolsó Kiberpszihó küldetést valamikor a fő szál befejezte után adja majd be a játék?
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
válasz Secundus #23271 üzenetére
Hmmm.
Nélam egyszer sem crashelt ki. Egyetlen bug, amit itt korábban említett más is, hogy amikor az elején Jackie-vel elmész Viktorhoz, majd visszamész az autódhoz, akkor az ott lebeg a levegőben.Kiváncsi lennék - szigorúan csak statisztikailag oldalról - , hogy akiknek tele van bug-al, aztoknak eredeti-e avagy virágbolti verziójuk van.
Mert nekem ez kezd kicsit arra hasonlítani, amikor a Windows 10 fórumon egyesek nyígnak, hogy az új update tönkre tette a rendszert, aztán kiderül, hogy kb. az összes érintett virágbolti verziót használt, míg akiknek legál van, azoknak nincs semmi problémájuk az update-ek után. -
tibaimp
nagyúr
A bokszolni hogy kell?
de az utána következő, akiAz ikrek utáni, első csávót még meg is tudtam verni, tőle lehet megszerezni egy igen durva távcsöves pukit, két ütéssel kifektet, én meg alig sebzem 45-ös szinten, és a Test/Atlétika részen is, kb. minden ki van perkelve....egy arany színű autót ajánl fel, A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
-
tibaimp
nagyúr
Csak, hogy értsem!
Ezek a skillek az ökölharcra is kihatással vannak, azt is fejlesztik? (nekem nem egyértelmű, nem is írja, csak a tompa fegyvereket, ami számomra például egy baseball ütő, de azt "hivatalosan" nem lehet használni az ökölharc küldetésekkor)
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Vesa
Topikgazda
válasz Secundus #23271 üzenetére
3 végigjátszást, és számtalan üres bóklászással eltöltött órát követően (kb. 400 óra lehet) nálam gyakorlatilag nem volt bug. Megjelenést követő első végigjátszás alatt egyetlen küldetést volt, amit nem tudtam leadni, de ez volt minden. Nyilván a grafikai glitch-eket leszámítva, mert az végigkísérte a játékot eleinte, illetve egyéb apróbb hibák, mint pl. a néhol földbe ragadt tárgyak. Crash talán ha kettő volt, az is a hotfixek előtt.
Nem állítom, hogy 1-1 bug nincs jelen még mindig, de a "játék egy bugos foshalmaz PC-n" kijelentésed messze nem fedi a valóságot. Esetleg a gépeddel lehetnek gondok, arra tudok még gondolni.
A tudomány a valóság költészete!
-
lo_jo
senior tag
válasz infectedmann #23291 üzenetére
Nálam akkor volt csak CTD, amikor a VGA UV/OC beállítása ment, amint meglett a stabil görbe MSI Afterburnerben, elmúlt minden bajom. Glitchek és egyéb apró bugok vannak, de tényleg 0 crash.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Secundus #23271 üzenetére
Linux alatt játszom Steamen Prtonon-al, két külön gépen is, de egyiken sem jött az üzi, hogy a CP "letérdelt".
Kb. 2 alkalommal crashelt a játék a beletett 130 óra alatt, még az elején.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Krogoth
senior tag
Fos, bughalmaz hozzászólók 90%-a nem is játszott vele, csak olvasta a nagyokos jútúberektől .
-
nothingface
tag
Ez a játék elképesztően szép, részletes és hangulatos, órákat töltöttem el úgy, hogy csak autókáztam körbe a városban leesett állal, hogy "de k*va jól néz ki itt minden". Ja és megjelenés óta soha egyetlen egyszer sem crashelt.
DE
az 1.23 verzióval is rengeteg hiba jön elő rendszeresen a mai napig.
Ami most hirtelen eszembe jut:
- npc-k t-pózban
- npc-k átsétálnak az autókon, félig benne állnak a falban, ülnek a levegőben, föld felett 1 m-rel sétálnak stb.
- tárgyak a föld felett lebegnek.
- villogó, hiányzó textúrák (ok ez nem olyan komoly, más játékban is előfordul)
- random eltünedező dolgok: pl. nemrég éppen be akartam szállni egy autóba, már nyitottam volna az ajtót, amikor a kocsi egyszerűen eltűnt, semmivé vált! Volt, hogy egy komplett trauma team tűnt el ugyanígy, amikor közelebb mentem hozzá.
stb.Tudom, hogy egy lassabb gép nem tudja elég gyorsan streamelni az adatokat a hdd/ssd-ről, ezért késve jelenhetnek meg npc-k, autók stb., de nem hiszem, hogy a konfigom ezt megindokolná (Ryzen 5 3600 - 16GB - nvme ssd - 3060 Ti).
Csak azért írom le ezeket, mert itt egyre gyakoribb az a nézőpont, hogy "ha nálad sok a bug, biztos a te hibád", mert warezolsz, valami nem stimmel a gépeddel vagy nem is játszottál vele, csak a youtube-on nézed a bugvideókat stb. Én sem értek egyet a véget nem érő fikázással, ami pl. a redditen, youtubeon megy, de azért ne essünk már át a ló túlsó oldalára...
A bugok már csak ilyenek, nem feltétlenül jelennek meg minden gépen, lehet hogy csak bizonyos hardware-software-driver kombináció esetén jönnek elő. Én örülök neki, ha más több száz óra játék alatt csak néhány bugot látott, de ez nem jelenti azt, hogy aki sokkal többet lát az hazudik vagy valamit rosszul csinál.
Vagy nálatok ezek a fent felsorolt hibák elnézhetők, nem is számítanak bugnak, csak a crash? Pedig szerintem az ilyesmi is rohadt zavaró és illúzióromboló, főleg egy ilyen stílusú játékban...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nothingface #23296 üzenetére
Két külön dologról beszélünk.
A bug egy dolog, a lefagyás / összeomlás egy másik.Hogy vannak bugok, azt nagyjából senki se vitatta (bár a "bugos foshalmaz" kifejezés finoman szólva túlzás), hogy crashel a játék (..."a crash-ek száma változatlan"...), azt már inkább. Mondom, nálam is eddig egyszer omlott össze a játék, de akkor, amikor már vagy 40 különböző mod van fent, és nem ismétlődött meg. A vanilla játék 1.03, 1.04 és 1.05 verzióknál pedig egyszer sem.
Ez sem azt jelenti, hogy nem crash-elt a játék nála, inkább azt, hogy esélyesen nem a játék tehet róla, hanem tuning / driver / hibás hardware.
Ami pedig a bugok javítását illeti, én az első végigjátszásnál cirka tucatnyi alkalommal találkoztam olyannal, hogy bebugzott egy küldetést, ezért egy korábbi mentést vissza kellett töltenem. A második végigjátszáskor volt egy idegesítőbb bug, amikor a holohívások az egyik Delamain hívás után mind az adott hívásnál látott effekttel voltak megjelenítve. Feltehetően ott is egy visszatöltés megoldotta volna, de későn reagáltam, és már nem volt kedvem az eltelt sok órányi játékot elveszteni. A harmadik végigjátszásnál nem találkoztam játékélményt érdemben romboló buggal. Szóval legalább az én tapasztalatom szerint a hibajavítások bizony hatottak. Ahogy az is fals kinyilatkozás, hogy a PC-t nem érintették a hibajavítások...
Ezzel együtt lenne még mit fejleszteni rajta, ez elég egyértelmű, ezért is várom, hogy vajon az 1.3-ban mit javítanak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Puma K
veterán
válasz CJ4567 #23268 üzenetére
9:22 - A jövőben már a szemeteszsákok is laggolhatnak?!
Nálam pont az a cyberpsycho akit elkezdtél kiszedni beszorult egy sarokba nem sokkal az epikus harcunk megkezdése után... aztán mivel rogyásig voltam gránáttal... szét dobáltam vele...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
nothingface
tag
Használ itt valaki 16:10 monitort? Nálatok is jelentkezik ez a bug? Az inventoryban a felugró tárgyleírás lelóg a képernyőről, villog, vagy egyáltalán nem is jelenik meg.
Emiatt kell 1920x1200 helyett 1080-ban játszanom, fekete csíkkal alul-felül[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz nothingface #23299 üzenetére
A 16:10 egy eléggé kihalt állatfaj. De azért persze bosszantó ha nem támogatják.
Amúgy teljes képernyős módban fut a játék vagy ablakban?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs