- Érkezőben a Poco M6 4G
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ADAM1337
nagyúr
válasz haddent #30710 üzenetére
Milyen autód van jelenleg ?
Igazából abból kilehet indulni, illetve mennyit szánsz rá ?
Én hülyülésre mondjuk egy suprát vennék 2jz motorral, de bmw-ből a V8 isteni egy E39-ben, bár ott nagy az önsúly, egy átépített E46-ba meg overkill, főleg utcára, na meg nem lehet lepapírozni.
Játékra amúgy 325-től nézelődj e46-ba.
Az e36-al az a baj, hogy már mindenhonnan rohadnak, ha netaláltán kifogsz egy jó példányt, akkor viszont az egész futóművet cserélni kell plusz sperr difi stb. és hopp 2x annyiba van a kocsi. -
whitezo88
nagyúr
válasz haddent #30710 üzenetére
szerencsére mind láncos (e36okból is majdnem mind ha jól tudom), így azzal nem kell szarozni. Korróziót kell nézni, futómű kényes, meg van pár beteges motor (N-es 4 hengeresek e46 benzinnnél) Árban E46 1M alatt nem érdemes, azok véres torkúak és lerúgottak, 2Mnál pedig szinte patika már, de az kb a plafon is már. Egyes külső és motorteri műanyag és gumi részek a kor és a hő miatt mállanak már, legyen az szélvédőnél víz elvezető, vagy hasonlók, főleg vízcsövek és tartályok, amik a hőnek is ki vannak téve (100-105 C fok és ez csak 318i). Tavaly és idén is kellett nekem utóbbi alkatrészeket cserélni mert elfolyt a víz.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz haddent #30715 üzenetére
Hasonló huncutságok túl olcsók ,hogy igazak legyenek, ugye? Felhívtam, elvileg 700 -at vert el rá, futómű kb új, olajfolyás megszüntetve, megy mint az állat.. Csak nehéz ezt elhinni ennyiért, magam ellen beszélek, de ez nem túl olcsó?
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #30715 üzenetére
1.5m -ert en mar E46 -ot neznek. A 330i -k nem fernek bele, de a 325-328i -k talan, ha mar elmenyt akarsz. Ezek a szivo sor 6 -ok meg nem tul kenyesek.
Egyebkent nekem mindig hihetetlen, amikor azt latom, hogy 15-16 eves autoban nincs 200k km. Ott kezdenem, hogy nem vennek kulfoldrol behozottat, csak hogy lenyomozhato legyen a varazsszamon.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #30718 üzenetére
En csak altalanossagban irtam, nem pont erre az autora, amit linkeltel.
Ugy gondoltam, hogy az 1.5 milla a plafon, de egy 100-200k -t en felre tennek azert ebbol arra, hogy ha rossz valami, vagy cserelni kell a vetel utan, akkor arra is maradjon. Na meg azt nem irtad, hogy a papirozasra is kulon, az 1.5 millan felul van love, vagy az is beletartozik. Mert egy ilyen autonak otthon 100k+, amig a nevedre kerul.(majd ezt az otthoniak megmondjak ) Tehat igy nezve en 1.3-1.4 koze lottem be, alku nelkul, es meg lehet, hogy azzal is tulfutsz, mert ha gumit kell ra venni, akkor az mindjart nagy kiadas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
brickm
őstag
válasz haddent #30733 üzenetére
vizslasd meg őket, a hűtőrendszer tartály...ha lóg a tartály alja számold rá a javítását kb 40k. Váltót próbáld ki, alacsony és magas fordulaton váltva is, észre fogod venni ha szinkrongyűrűs a történet. e46-ra jellemző sajna ahogy észrevettem. Indulj el vele csak kumplunggal, ha ráz kéttömegű... Figyeld meg mennyire könnyen indul a motor, ha nem nagyon akar pöccre indulni (többet teker az önindító mire berobban a cucc) lesd meg az akkut, ha valami újabb van benne és nehezen indul könnyen lehet önindító, gyertya,
generátor hiba belőle a későbbiekben. Azt a motort alapvetően elég könnyen be bírja indítani, ha nincs gond vele.
Nézd meg a kipufogórendszert nincs-e belőle kihajítva mondjuk a katalizátor.
Járó motor mellett vedd le az olajsapkát, húzd ki a pálcát is. Keress kiáramló gázt. Illetve nézd az olaj színét, állagát.
Hallgasd meg a vanos körül milyen hangok jönnek, ha csörög a lánc nem feltétlen úszod meg a felújítása nélkül.
A kormánykerék holtjátékát se érdemes elfelejteni, óvatosan picit oda vissza mozgasd a kormányt, miközben nézed a kereket, mikor kezd fordulni. Elég pici holtjátéka kell legyen, szinte egyből moccan a kerék is.hirtelen ezek jutnak eszembe mikre érdemes figyelni.
-
brickm
őstag
válasz haddent #31820 üzenetére
Szia 320i vagy 325i esetleg 28i, 1M körül, 4-5százért ne vegyél, az olyan is. Nyilván nagyobb motor nagyobb összeg.
Viszont én tartózkodnék a bőrüléstől, e36ban, mert b szott meleg lesz, odaizzadsz. Nekem is tetszik, de én szövet ülést vettem, mert utálom ha megizzad a p csám
Esetleg félbőr, de szerintem nem vesz el semmit az autóból ha nem bőr az ülése.
Napfénytetőben egyetértek, az jódolog. -
kenguru99
aktív tag
válasz haddent #31820 üzenetére
A hathengeresek minden kasztniban jóval drágábbak mint a négyhengeresek. 1 millió környékén vagy felette keresgélj de számíts rá hogy ezek sem hibátlanok. A legutolsó évjáratok is rozsdásak már. Hasonló projektbe vágtam bele idén februárban. Vételárral átírással és a javításokkal már 1.5-nél tartok.
-
chess001
aktív tag
válasz haddent #31841 üzenetére
Ha kifizeted, akkor egy csomó helyen megcsinálják helyetted, és kb. fele idő alatt...
Kár, h csak 20i, egy hobbiautó legyen inkább kicsit elborult...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kenguru99
aktív tag
válasz haddent #31876 üzenetére
Semmi mutyizás nincs abban hogy zöld matricás az autód. A benzines autón ha van szabályozott katalizátor akkor már megkapja a zöldet. Ezzel szemben egy euro 3-mas dízel maximum sárgát kaphat. Tudatosan büntetik a német hatóságok a dízelautókat. Ezért hoznak be németországból sok euro 2-3-as dízelt, mert ott már nem hajthatnak be a városok belső zónáiba illetve magas adókat vetnek ki rájuk.
-
brickm
őstag
válasz haddent #31883 üzenetére
Az a baj, hogy olyat, amire 6-700-at rá kell költened kapásból, hogy bele merj ülni, kaptál volna itthon is, 3-400ért... Haverom 5éve vette 600ért németből és eddig nem költött rá 100ezret, na már most mondjuk megérett az is a 600ezres felújítás kategóriára, de érted. Nem mindegy, hogy nulladik percnél, vagy 5-6év után kell az árát megint ráverni.
-
#56573440
törölt tag
válasz haddent #31886 üzenetére
Minden attól függ szerintem mennyire van valós, specifikus tudása a szerelődnek, avagy mennyire tuti hogy motorikusan nincs valami rövid időn belüli gixer.
Ha tényleg "csak" ennyi jelen pillanatban, akkor én megcsináltatnám, akkor tuti patent, a következővel megint ott lennél, hogy üres lap, ki tudja megint hol az apró betű, mert az mindig van.
Én ettől függetlenül tuti elvinnem szakihoz, lásd ezredes, vagy aki tényleg ezekkel kel és fekszik, egy zörejből tudja merre kell túrni, és annak tükrében döntenek. Jók a márkafüggetlen szakik esetenként, de én már láttam sok mindent, jobban bízok azokban akik tényleg dedikáltan ezzel foglalkoznak...
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
-
chess001
aktív tag
válasz haddent #31906 üzenetére
Kétszéles 17-es az gyakorlatilag E46-os felniket jelent (replika felejtős, a márkás-BBS és társai meg annyiba kerülnek, mint a kocsid). Hátul 245-ig még jó, a 255-ös már beleér a sárvédő peremébe.
Mondjuk szerintem 4 egyformával jobban járnál, felesleges hátra a szélesebb abroncs, csak drágább lesz és többet fog fogyasztani.
Gyárilag 16-os volt a legnagyobb átmérő, szóval ezért szólhatnak a közútiak...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz haddent #31912 üzenetére
Jelenleg 225/45@17-en vagyok, ez szépen mutat, de 16-oson komfortosabb volt a gépezet. Sajnos a garázsban van egy szett 18as styling 32-es (hátul 255), csak az ugye beleér, szóval még megyek lakatoshoz...
Én is hobbi autónak vettem a 323ti-t, de annyira jó vezetni, hogy járós autóvá fog előlépni, ha minden nyűgével leszámoltam.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz haddent #31914 üzenetére
A gyári felniket itt megtalálod. Felni és abroncs is.
16 és 15 ott van vezetőoldali ajtónál
17/45-225 és 40-245 széles
18/40-225 és 35-255 a váltó szélesség szerintA világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz haddent #31912 üzenetére
hagyd, hülyeséget írt. Gyárilag 17" volt a legnagyobb amivel kijött, e36-on a style 68 szerintem nem áll jól, túl szögeletes az autó, ha mégis 16" lesz, van egy garnitúrám még, gumival 60-ért, igaz az style 43, és az is e46 felni inkább...
a gyári felnik sosem állnak szépen egyvonalban a régebbi BMW-nél
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #31927 üzenetére
Azt szoktak mondani, hogy ezek a 4 hengeres BMW motorok finoman szolva is pocsekak. Egy masik markaval sokkal jobban jarhat, ha ilyen motormeretet keres. El kell fogadni, hogy ebben a kategoriaban a BMW az egyik legrosszabb. Es csak azert, hogy BMW-d legyen, nem erdemes egy betegagyat magadra vallalni.
mas: Ha nagy teljesitmeny novekedest akartok, es DPF-es dieseletek van, es chippeltetnetek, akkor azzal egyutt a DPF -et is szedessetek ki, es programoztassatok at. Ma ugy otthagyott egy kormos kipufogos 335D, mint a pinty. Nehezem nyelem le az ilyet. A nemeteknel egy A8 V8-as TDI kalapalt el, de szerintem az se stock volt, mert 274-nel is elment mellettem, kigyorsitasokkor meg meg akkor sem volt eselyem, ha elotte lenduletet vettem. De azt konnyebb volt megemeszteni. Mennyi NM lehet ott egy remap utan, 950-1000? Meg a 430-440 lo kb. Brutalis gep volt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
H.Ezredes
őstag
válasz haddent #31935 üzenetére
143Le alapból azért a 150Le nem csoda
(#31936) ADAM1337
A motorvezérlő szoftveres módosítást kap. Szívó benzinben átlagosan 7-8%-ot lehet hozni.
(#31938) BMW001
Persze értem én de hát akkor nem kell csodálkozni,h elmennek Egy teljesen üres rendszerrel kb még 20-30Le-t nyerhetnél.... Persze,hogy kormol.... Egyébként nem gyenge így sem a kocsi azért....
5-7 között van méretben. Gazdagon fel lehet szerelni Ne viccelj amúgy.... A 6-os 5-ös fölé van pozicionálva... Persze,hogy mindent megkapott... 40D motor ajánlatos(#31939) stickermajom
e46-ban ritkán szokott törni a lámpa tartó műanyag. Egyébként a pontos megállapításhoz szét kellene szedni a lámpát.
(#31941) JanR
A tiedbe nem kérdés típus betegsége....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz haddent #32226 üzenetére
Bocs, de te még ennél jobbat biztos nem vezettél, azért vagy ilyen lelkes.
Ha kicsit komolyabban mész majd vele, akkor észreveszed, hogy a kormányt sokat kell tekerni, a fék pedig nem éppen erős, hanem inkább gyenge, a futómű magasan van, nem elég kemény...
Szerencsére aprópénzből lehet rajtuk javítani.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kenguru99
aktív tag
-
negro
őstag
válasz haddent #32466 üzenetére
A min es max kozotti jelzes 1 litert szamit. Illetve nem mind1, hogy melegen, leallitas utan nezted rogton vagy kesobb miutan ujra lefolyt az olaj.
Viszont ha nem is 1 hanem "csak" fel litert is evett meg az is sok 2000km-re.. M52-es motorok gyari olaj fogyasztasi normaja 0.7L / 10 000km -re. Ha 1litert eszik 10000 km-re meg az is kurva jo persze.
Amugy nem kell ettol megilyedni. 300e km-nel en is csinaltam hengerfej, szelepfedel tomites cseret pont azert mert mar kezdte eszegetni es lathato nyoma is volt. Azota egy olaj csere periodus alatt 1 litert kell hozzatennem. (5W30)
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
brickm
őstag
válasz haddent #32466 üzenetére
Szia. nívó min-max közötti periódu durván 1 liter olaj.
Nekem az egyik kocsiban ugyen ez a motor van M52B20- szintén 2000km-en 1litert evett meg.
Én aláfeküdtem párszor, nekem alul a motor alján van sárga motorolaj, tehát valahol enged a rendszer. Szelepfedéltömítésem volt cserélve, nincs a motortérben olajgőz.
Érdemes aláfetrengeni, lehet megrepedt a teknő valahol, csak nem folyik, vagy a tömítése szakadt meg.
Illetve a váltó környékét is nézd meg,meg a hűtőrendszer környékét, ott szokott elterülni a főtengely szimmering miatt kijövő olaj. Annak cseréjéhez le kell venni a váltót, illetve bontani az elejét a kocsinak.Ennyi olajat amúgy nem szabadna egy bmw motornak enni(legalábbis ezeknek ami neked és nekem van, nem) De motorfelújítást nem csinálok emiatt, mert az elvisz vagy 250ezret, annyiért meg b szott sok olajat kapok.
na a 330CI-n már más tészta, ott azért elgondolkodnék rajta.[ Szerkesztve ]
-
-
majnkopf
tag
válasz haddent #32760 üzenetére
A héten láttam egy új Jaguart, 22 misi az ára kb. az xf S változatnak, hát nem tudom.. nekem a feléért ha kellene. Szerintem rettentően túl vannak árazva, de hát valakinek ez jön be, hogy 8 sebesség automata, másnak meg nem. Csak meggyőzni nem kellene a saját igazunkról a másikat..
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #32760 üzenetére
"Nekem semmi, de biztos valakinek a 60 milliós full automatán vezető porse genyára áll fel a broki, azzal jobb menőzni/csajozni, mint egy igazi régi szakadt paraszt vassal "
Ez attol fugg, mire hasznalod. En E36-ot csak palyanapokra vennek, de a kormanyt akkor is le kellene cserelni a fekekkel es a futomuvel egyutt, mert egyiknek sem elvezet a hasznalata.
Azert azt megnezem, hogy egy E36 -bol hogy szallnal ki 1000, vagy akar 2000km utan. Ha egyaltalan celba ernen persze. Baratom occse is visszaert az E46 320i -vel, de 2200km alatt mint kiderult, 12l olajat ontott bele.
Na meg ott a biztonsagi faktor. Sajnos a mai autokhoz kepest az E36 nem nyujt elegseges vedelmet, egy frontalis utkozes, vagy egy faval valo talalkozas biztos halal lenne. En nyugodt vagyok, hogy olyan autoba ultethetem a felesegem, amiben tudom, hogy biztonsagban van.A vezetesi tudast pedig nem kozutakon kell megmutatni, egy kozutra valo autoval, mert azokbol van a karambol. Hanem tessek kimenni palyara, slick gumival, ABS nelkul, es csapatni. Mi autot berlunk erre a celra, boven eleg az evente parszor palyazni, haverokkal. Kozutra teljesen felesleges a manualis valto, mert nincsenek olyan helyzetek, ahol hasznat venned. Es alt. az ilyen nagyhanguaknak szokott eloszor kitorni palyan az auto segge dsc nelkul, majd mennek gombat szedni az erdobe egy kemeny fektav utan, mert nem tudja az amator, hogy kell visszavaltani... De kozben nagy a hangja, hogy "csak a manual", de arrol meg egyik sem hallott, hogy T.B., ha meg igen, akkor fix, hogy nem tudja, hogy kell csinalni.
A szare-hugye meg kicsit tulzas, mert csak egy normalis futomu+fek olyan kozel 2 milla, meg a gumik(nem tobb eves, palyan szetzuzott) tehat az auto aranak a tobbszorose. Egy sima E36 -al kirepulnel a 8. nagyobb fektav utan, mert felforrnak a fekeid.
"Szerintem, számomra, az a nagy élmény, amikor egy "hülyebuta" de rendkívül jól megtákolt autót jól tud az ember pályán tartani és állatkodni vele. Persze, biztos nagy élmény 300 -al villogni le a "tanyasiakat" a pályán egy 500 lóerős 4 turbós ultramodern autóval, de számomra nem épp világos, hogy ebben hol a vezetés élménye? Mert hogy itt semmit nem csinálsz, csak nyomod a gázt, semmi tudás nem kell hozzá "
Te hol akarod tartani? Hol akarsz vele allatkodni? A kozuton? Az autopalyan? Driftelni mindenki tud hoban, nem kell hozza tudomany, az egy automata valtos autoval is pont ugyan ugy megy, mint egy manualissal. Az 500 loeros autoval nem csak a palyan tudsz villogni, hanem a kanyarokban is, ha az a celod. Az E92-vel annyi kiszuperalt, agyontuningolt, spoileres, hangos/uvolto, budos, a baratnonekjanizniakaro majercsavot tettem helyre, de csak szolidan, hogy meg nem tudom szamolni. Es nem kellett hozza gyorsan menni, de meg csak nyikorgosra sem venni a kanyarokat, mert a kiszuperalt autok alt. pont az olyan fontos kiegeszitokkal allnak hadilabon, amik igazan szamitanak, ha elvezni akarod az autozast. Mert a 12 eves, majd slickre kopott nyarigumi, vagy a 'markas' kinai sem arra valo, hogy elmenyautozz, meg a lengescsillapito/rugoparos sem, amibol mar elfolyt az olaj, a rugo meg az utolsokat rugja. Lehet van olyan ember, akinek elmeny a hatarokon valo egyensulyozas, de nem az auto fizikai adottsagai, hanem a rossz kiegeszitok miatt. En valahogy azt nem elveznem, orosz rulett. A tudas ugyan ugy kell mindegyik autohoz, a gazpedal taposashoz pedig sehol nem kell tudas. Az nem attol fugg.... De 3 ember van. Aki tudna gyorsan menni, es meg is teszi. Aki tudna, de csak ritkan, okkal teszi. Es aki nem teszi, mert nem is tudna, de titokban arrol almodik, barcsak....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz haddent #32780 üzenetére
Egy időzített bomba vagy közúton az írásaid alapján. Könnyű, erősebb, régi kocsi, pályázás szöveg, nulla elektronika, mindez végig közúton. Már 2xer jöttek majdnem így nekem, mert a faszagyerek éppen driftelni akart, és ha már a lámpához értem volna, akkor faszán oldalbaver, mert túlpördült, így viszont át tudtam korrigálni még a másik sávba. Ez speciell egy szakadt szar opel corsás volt, aki kézifékkel driftelt, mögötte meg jött a bmw-s haverja aki szintén az én sávomba korrigált át...
Nem mondom, hogy rossz dolgok ezek, de én is csak akkor incselkedek közúton, mikor látom, hogy a közelben nincsen egy autó sem, remélem te is így teszed.
Lehet teperni, kanyarogni, élményautózni szerpentineken, de azért itt is ért már 2 veszélyhelyzet: egyszer, egy szakadsz szar kisteherautó pont a kanyar közepén robbant le. Beláthatatlan kanyar, 60as tábla, de be lehet venni 110zel is legalább. Természetesen éppen jöttek szemből is, még jó, hogy jó volt a fék ss pont meg lehetett állni kb. 80ról padlófékezve. HA te itt gyorsabban mész, és ABS nélkül vészfékezel, akkor bele is csúszol, és még át is sodródsz a blokkoló kerekek miatt. És ne mondd nekem, hogy tudnád rendesen kontrollálni a fékezést abs nélkül, mert hidd el mikor ilyen vészhelyzet jön, tutira buknál legalább 1méter féktávot az abs-hez képest.
A másik veszélyhelyzet szintén beláthatatlan kanyarban egy kibaszott őzike volt a kanyar közepén a sávomban, ezt az élményt sem kívánom senkinek.
Ezeket mind megúsztam, mert nem élménykocsikáztam, hanem rendesen közlekedtem. Azzal, hogy te ilyen helyeken és városban is élménykocsikázol, azzal valós veszélybe sodrod magadat és másokat is, remélem átérzed már, hogy eddig szerencséd volt, és nem kéne közúton feszegetni a határokat.
Bármennyire is rosszul esik neked, de közúton a legbiztonságosabban jelenleg az autópályán tudod a legjobban kiaknázni azt, amit a kocsid tud, oda pedig kakaó kell és 200 feletti tempó. Itt már nincsen vadveszély, mint az országutakon, beláthatóak a kanyarok és az egyenesek is, csak néha kijönnek eléd, és akkor nagyot kell fékezni, viszont ez a legbiztonságosabb, ahol nem leszel időzített bomba, bááár páran itt is eltúlozzák, és tényleg nem tartanak rendes követési távolságot, és még cikázva előzgetnek is, na azokra már előre keresztet vetek, mert már 2 ilyen faszagyereket is láttam később oldalt az árokban pár kilométerrel odébb
Tehát ami neked közeli gépi érzet, és lehet vele jókat kanyarodni, élményautózni, az számomra egy megkötésekkel teli hétköznapi autó, mert normális/biztonságos keretek között nem tudom kihasználni, marad az A-ból B-be közlekedés, oda meg feleslegesen zajos, rázós, és teszem azt sokat zabál.
Tudom miről beszélek, mert van egy mini cooper s-ünk, és az ilyen, még ha elől is hajt (bár cincálja a kormányt rendesen, kész életveszély nyomvályúknál). Jót autóztam vele szerpentinen/országúton, de kb. majdnem meg is haltam közben, és csak hajtott hajtott az adrenalin h még-még-még, a végén kb. remegett a kezem mikor kiszálltam, annyira állatul mentem végig.Tehát lehet szeretni a régi autókat, lehet velük jókat autózni, lehet őket szépen babusgatni meg minden, de egyáltalán nem biztonságosak semmilyen szempontból, ezért a véleményem az, hogy "élményautózni" közúton manapság már csak autópályán lehet biztonságosan, az összes többi közúti helyszínre pedig egy olyan kocsi kell, ami vészhelyzet esetén kihúz a pácból. Legyen az egy elmért kanyar, olajfolt, vízátfolyás, karambol, vészfékezés, bármi. Legyen a kocsiban minél több biztonsági elektronika, töréstesztje is legyen csillagos ötös, amihez pont nem árt, ha nagy a súly, és pl. egy x5-x6-ban ér minket ilyen szitu, akkor a nagy sebességű baleseteket leszámítva igazából semmi bajunk nem lehet, ahhoz pedig h autópályán menjen is egy ilyen kocsi, ahhoz meg már 300+ lóerő kell. Persze ezt már túlontúl biztonságmániákusoknak ajánlanám, egyébként szerintem bármelyik modernebb bmw megfelel ezeknek a kritériumnak, csak nem vagyok képben, hogy miben mennyi elektronika volt.
Nekem eddig csak havas-jeges úton nem tudta igazán megfogni az elektronika a kocsit, úgyhogy nem kell a céges autós emberke miatt aggódnod, de majd remélem egyszer jól pofára esel, és bele vered a fejed a falba így vagy úgy.
ui.: leléptem a fórumról, lényeges emberekkel privátban megy majd a szöveg úgy is, de az elmúlt hónapok mentalitása nekem nem bejövős, csak ideg lesz bennem minden egyes olvasás alkalmával.
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #32780 üzenetére
Ez a hozzaszolasod igy rendben van, latom mit akartal kozolni. Semmi harag, csak volt par olyan mondatod, ami furcsan jott le. En is csak annyit irtam, hogy a kozutakra az osszes biztonsagot fokozo extra minket szolgal, az automata valto pedig lassan altalanos lesz, es ha akarsz, ha nem, nem fogsz tudni masba beulni.
Az, hogy az emberek jelentos szazaleka nem tud vezetni, teljesen helytallo. Ezert meg a rutint is megszuntettek a tanulo fazisban. Jo is, mert idopocsekolas volt, parkolni igy sem tudott senki sem, ezutan pedig megugysem fog... Igazabol az autok kiegeszitik ezt a tudashianyt, mert az uj rendszerekkel mindegyik bolondbiztos, es ez a fontos. Persze a gyorshajtasra igy sincs ellenszer. De akkor is ez kell. A regi autok pedig szepen kikopnak az utakrol lassacskan, megamard par muzeumba valo peldany hetvegere. Sot, mondok jobbat, 10 ev mulva mar csak elektromos(vagy mas alternativ) hajtas lesz. Meg a maniakusok megmentenek parat palyazni, mert koltseghatekony, es elvezetes. Ott a biztonsag nem szempont(bukocso megved), es az elektronika is nyug.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me