Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fekeandras

    őstag

    válasz SpeedR #7353 üzenetére

    " quattro-történelem:

    1977-ben az Audi 80-ast alapul véve megalkották az első összkerék meghajtású Audit. A szaksajtó áradozott a forradalmi quattro technikáról: „Zseniális! A 2000-es év műszaki színvonala már most elérhető”-mondták akkor. Az már csak egy külön érdekesség, hogy az Audi műszaki főnökét dr. Ferdinand Piëchnek hívták.A ralisportban 1981-ben debütált ezen modell 300 lóerős változata, s már rögtön bemutatkozásának évében három világbajnoki futamgyőzelmet aratott. Három évvel később a quattrónak hála új legenda született: Walter Röhrl a későbbi kétszeres világbajnok győzött a Monte Carlo ralin.Ezt követően pedig szinte futószalagon érkeztek az újabb és újabb győzelmek, többek között a híres coloradói Pikes Peak versenyen, illetve a Német Túraautó Bajnokságon. Azóta a Pikes Peak név már autóként is ismerősen csenghet a négy éve bemutatkozott tanulmányautó és utcai változata a Q7 miatt. Ezt követően az Audi sportautók meghódították az amerikai versenyeket is, a TransAm STC sorozaton 1988-ig nyolc győzelmet arattak az Audi 200 quattroval, és elhozták az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is. Az amerikai sikerek után Walter Röhrl és Hans Joachim Stuck 1990-től a német DTM sorozaton is nyolc győzelmet értek el az Audi V8-as sportautójában, melyet Christian Abt az Audi A4 quattro autóval folytatott.Az 1973-tól folyó rali világbajnokságokon az Audi 24 futamgyőzelmet aratott elsősorban Röhrl, Björn Waldegard és az egyetlen kiemelkedő női raliversenyző Michelle Mouton vezérletével. Ez alapozta meg a később Le Mans-ban és a DTM-ben ma elért sikereket."

    ennyit találtam.szinte semmi infót sem lehet fellelni róluk.

Új hozzászólás Aktív témák