Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius75

    aktív tag

    Sziasztok,
    Vettem egy (szerintem) elég drága cuccot (260USD).
    Az eladó megígérte a 9-18 napos DHL szállítást, amiből 23 lett (jóindulatúan számolva)
    A termék tehát itt van, működik, de a késés miatt ebből nekem lett kb. 120USD plusz költségem.
    Megreklamáltam, miszerint a szállítás csúszott, de visszadobták "invalid" jeligével.... :U

    Küzdjek vele (mindent ami bizonyítékom volt beküldtem), vagy engedjem el?
    Hogyan tudok legalább negatívot adni a sellernek? Mert egyenlőre értékelni sem tudom a vásárlást, a csomag megérkezett státuszban van, pedig én vissza sem igazoltam, hogy ideért.
    Köszi :R

  • julius75

    aktív tag

    válasz V/ #39446 üzenetére

    + pulutodurumo: azt hiszem nem fogalmaztam elég tisztán: az eladó megígérte a 9-18 napot, erre én megrendeltem.
    A hatodik napon rákérdeztem, esetleg nem tervezi véletlenül feladni.....? Mire gyorsan küldött egy dhl trackingot.
    Aztán a 18. napon egy újabb tracking, és 4 nap múlva kihozta a dhl.
    A magyar dhl szerint az első trcking el sem indult, még mindig élő szám, ami várja a hozzá tartozó csomagot.....
    A második dhl a feladáshoz képest 4 nap(!) alatt ért ide Kuala Lumpurból, amibe pont beleesett egy hétvége is.....

    Tehát az első "feladás" csak elterelés volt......
    Illetve még egy szösszenet: 90 dolláromba került a dhl-es szállítás felára a normál shippinghez képest.

    Hát ezért mertem reklamálni.

    [ Szerkesztve ]

  • julius75

    aktív tag

    válasz V/ #39448 üzenetére

    Értelek, csak tudod az eladó ígérete miatt vásároltam nála, és fizettem közel 85USD-t a feláras expressz dhl szállításért.
    Másnál is ugyanennyibe került maga cucc, de vagy nem volt expressz szállítási lehetőség, vagy megmondta, hogy csak 4-5 nap múlva tudja feladni......

    És mint írtam, a szállítással semmi gond sem volt. Ha feladta volna időben, akár 4-5 nap múlva, minden rendben. De 17-18 nap múlva....szerintem már inkorrekt volt.

    [ Szerkesztve ]

  • julius75

    aktív tag

    válasz V/ #39450 üzenetére

    "Hanem azt, hogy nem tudsz kártérítést igényelni...." .....igen, ez nagyon így néz ki.... :K

    Nem értettem félre, ellenkezőleg, köszönöm a véleményt, segítséget. :R

  • julius75

    aktív tag

    válasz agroman #39452 üzenetére

    Köszi, már megtörtént. Ali eldöntötte, szerintük minden rendben volt.
    Most van 7 napom fellebbezni....de nem tudom, nem csak az időt töltöm-e vele..... :F

  • julius75

    aktív tag

    válasz agroman #39454 üzenetére

    lehet igazad van..........megpróbálom.

    fairi: bőven 100 feletti vássárlásom van az aliról, és egyetlen esettől eltekintve, még soha semmilyen problémám nem volt.
    Az egy faltapéta volt, közél 30ezerért. Megérkezett, és kiszúrtam rajta egy réteg-hibát, az egyik állatfigura karját takarta valami. Nem volt csúnya, de én észrevettem.
    Jeleztem az eladónak, aki szintén meglepődött, hogy már nagyon sok elment belőle, de még senki sem szólt....de elismeri, tényleg lehetne szebb is....
    Semmi követelésem nem volt, majd 3-4 nap múlva jött egy üzenet, hogy nézzem meg a módosított képet, és ha megfelel, azonnal adja postára.
    Nekem ez rendkívül pozitív volt......

    A mostani eladó is tök jópofa volt. Elmondtam neki mi a szitu, ha vállalja a kiírt időpontot, rendelem, de csak akkor. Mondtam neki, máshol jobb áron van ugyan kicsivel, de nem garantálják, hogy itt lesz a vírus miatt....
    Ő vállalta, ne aggódjak, minden rendben lesz, fullon dolgoznak, semmi fennakadás.

    És ettől függetlenül ez lett belőle. Persze, hogy meglepődtem.

  • julius75

    aktív tag

    válasz V/ #39462 üzenetére

    "Tényleg nem világos hogy ezt akkor miért az eladón követeled." ......hát esetleg írhatok neked is egy számonkérő privátot, de sanszos, hogy elküldesz a picsába..... :K
    Na de még egyszer, és utoljára, mert azért ez a topik nem az én nyűgömnek van fenntartva:

    - van egy termék amit meg akarok venni, ráadásul szoros időkorlát mellett,
    - két másik eladó után, akik kerek-perec megmondták, hogy vagy ideér az általam elvárt időre vagy nem, találtam egy harmadikat, aki határozottan kijelentette, hogy bizony a cuccos itt lesz a megadott 9-18 napon belül, de ahhoz a feláras dhl szállítással kell rendelnem
    - rákérdeztem: biztos, mert két másik eladó nem vállalta
    - válasz: a feláras dhl-el nincs para, itt lesz
    - oké, megrendeltem.....

    Kérdésemre a 6. napon küldött egy trackingot, ami hamis, hiszen még mindig várja a csomagot.....majd a 17 vagy 18. napon egy másikat, azzal az üzenettel, hogy ezt figyeljem.
    Előtte nap írtam neki, (de ugye akkor még nem tudtam, hogy az első tracking full kamu), hogy baj lesz az idővel....válasz sem jött rá, csak utána a valós tracking.
    Erre azt válaszoltam, hogy ha ezt most rögzítetted Kuala Lumpurban, akkor gyorsan vond vissza, és töröld az egészet, mert 1 nap alatt nem lesz itt.......
    Válasz semmi, csomag jött 4 nap alatt, hétvégét beleértve.

    Tehát aki nem tartotta magát, az az eladó.
    A szállítás tökéletesen rendben volt. Mondjuk legyen is ennyi pénzért.

    Szóval akkor a fent leírtak alapján miért annyira elrugaszkodott dolog az eladót hibáztatni a késésért? Ha feladta volna mondjuk a 10. napon, akkor semmi baj nincs. De nem így volt.
    Feltételezem, neki is be kellett szerezni valahonnan....így összejött a csúszás. Csak amíg a többi seller ezt belátva nem vállalta, addig az én eladóm simán.....

    fairi: köszi, így utólag már én is tudom, hogy gödör jön, ez nem kunszt....

  • julius75

    aktív tag

    válasz cof #39466 üzenetére

    Megnéztem.....5 nap. Megírtam az appeal-t aztán lesz ami lesz.
    Utána elengedem, lesz@rom, többet nem ér a dolog.
    Van 6-8 kollégám akik vásárolnak az aliról, ők nagyon erőltetik, hogy rendelnek tőle pár darab 1-2 dolláros kacatokat és utána megszórják negatívval.....egyenlőre mondtam, hogy várjunk vele.

    V/: "megkezdődött"....igen, úgy intézte, mintha....

    [ Szerkesztve ]

  • julius75

    aktív tag

    válasz V/ #39470 üzenetére

    Azért azt nyilván te is tudod, hogy ekkora távolságból közvetlenül az eladóval lehetetlen megoldásra jutni. Mivel teljesen biztosra nem tudom, ezért nem is állítom, csak feltételezem, hogy ő pontosan tudta, mikor bevállalta, hogy nem fog beleférni az időbe.....de másokkal ellentétben gerinctelenül azt hazudta, minden rendben lesz.
    Mivel egy ilyen kereskedési modell csak úgy tud jól működni, hogy az üzemeltető "helyt áll" a felületét használó kereskedői után, így azt gondolom, igenis van felelőssége az alinak ebben az esetben.

    Jelen esetben az vélt igazamat rendes angol nyelvű magyarázattal, screenshotokkal alátámasztva próbáltam igazolni. Szándékosan kiemeltem, hogy a termék rendben van (nem említettem például, hogy az összeszereléshez és a távirányító programozásához adott leíráson egy normális betű sincs, csak kínai ákom-bákom), és csak egyetlen dolgot kifogásoltam:
    - az eladó által üzenetváltásokban vállalt, kvázi "egyedi" szállítási idő haladta meg a megbeszélteket, a megvásárolt extra költségű dhl szállítástól függetlenül.

    Tehát fizettem egyszer 85USD-t a feláras szállításért, valamint közvetlen károm lett, konkrétan 120USD a késői kézbesítés miatt.
    De mivel a szállítás felárát belekalkuláltam az üzletbe, csak a 120USD-t szerettem volna, ha valaki más "állja" helyettem, ha már így alakult.
    Hárman voltunk szereplők:
    - az eladó, aki késve adta fel,
    - a szállító cég, aki szerintem nem hibázott, 4 nap alatt elhozta a világ "másik" végéből
    - és én, aki rendeléskor azonnal fizettem

    Lehet, hogy nincs erre keretbe foglalt dispute, de azért én azt gondolom, ilyenkor igenis lépni kellene az alinak.....

    [ Szerkesztve ]

  • julius75

    aktív tag

    válasz axlfsi #39745 üzenetére

    Így van, engedd el nyugodtan.
    Nekem 120usd bukóm lett abból, hogy az eladó nem tartotta a szavát, és b@szta időben feladni a csomagot.
    Minden ígéret írásban volt, amit meg is küldtem nekik, mégis elutasítottak.
    Persze 2-5-10 dollár belefér, hogy jó színben tűnjenek fel, és lehessen hirdetni a vásárló védelmet, de van egy összeg, ami felett azért változik a politika.
    Több mint 10 év után részemről ennyi volt a kínai beszerzés, max. 20usd amit hajlandó vagyok valamiért fizetni.
    Nincs számlám róla, nincs normális garanciám, a szállítási költség nagyon megemelkedett (itt nem a 10 darabos luficsomagra kell gondolni), és még amit megígér sem tartja be.
    Lehet, hogy nehezebb dolgom lesz nekem is, de a vágottszemű társaság most húzott be utoljára.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák