- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Eleglide C1 - a középérték
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz azbest #50349 üzenetére
Itt akkor most is meg tudod nézni az életútját, de ha szerinted itt adták fel akkor a DPD azt is meg tudja mondani hogy ők vették fel címen vagy valamelyik depójukban lett feladva. Mert Csehországból ide is kell jutnia valahogy és ott is van DPD.
-
#14264320
törölt tag
Upsssz! A múltkori rendelési anomáliámnál szövegváltások után is csak hitegetett az eladó, hogy jön az csak a.. Azt pénteken benyomtam neki, hogy vagy valós tracking vagy mozgás, vagy ezt a hetet eszkalációval kezdem. Erre ma már törölte is a China post a kiszállításokat. Azaz törlésre került mind a 3. Mondom mi sem könnyebb, nem valós tracking azt eszkaláció. El is küldtem mindennel. Azt most jött vissza üzi alitól azonnal, hogy vették, és hogy döntöttek javamra és adjak véleményezést az Aliról.. AHA. Csak ali accon meg vár az eladóra van státuszként. ????? Akko most mi is van? Változott az ali eszkalációs folyamata? Múltkor kicsit másképp ment. Mármint időben is sorrendben. Azután kaptam csak üzit mikor megtörtént a döntés. És akkor tényleg zárták is. Mondjuk nem kétséges mi lesz a döntés, de akkor is.
Uppssz, accon is meg lett a döntés. Klassz! Emailban előbb tudom a döntést mint az accon? igaz csak 15 perc kérdése, de akkor is új nekem.[ Szerkesztve ]
-
bl4ze
veterán
Megint megy a csalás, trükközés a postával - második eset két hét alatt
Választom, kifizetem INGYENES posta helyett :
US $ 4.38 : China Post Registered Air Mail
Erre több nap múlva mivel adja fel ??? UH419840xxxBE.:. bl4ze .:.
-
fairi
addikt
Na ez már tényleg durva.
UH...BE csomagok nagyon lassúak. 100% nem kapod meg júl1 előtt.
nekem van UH327...BE, és még nem ment át Belgiumban! 25 napja várja a fuvart a 4px-től.
4px összeveszett belga postával vagy mi történhetett? vagy valami meccs megy a háttérben?
Max akkor bocsánatos bűn, ha valahogy lebeszélik, és trükközéssel áfamentes módon jut el hozzánk.[ Szerkesztve ]
-
shortcutme
tag
> Egyébként valahol korábban olvastam hogy ennek a technoligiának ebben a formában (1860) ugy 3000mAh körül van a vége. több nem lehet.
Nekem pont a múlt héten jött 4db 18650: 3456mAh, 3517mAh, 3574mAh kapacitást mértem rajtuk, az egyik sajna hibás, de dispute után visszaadták az arányosított árát. (lehet majd megpróbálom boostolással életre kelteni)
Innen jött: Liitokala Lii-35S 3.7V 3500mah (kb 1.5 hónap szállítási idő alatt)
Az ennél nagyobbak valóban kamuk, esetleg 1Voltra-ra lekonvertálva tudhatja a 9000mAh -t.
[ Szerkesztve ]
-
bl4ze
veterán
Pontosan! Egy "nagyon szép" üzenetet kapott tőlem az eladó.
Legutóbbi eladó is ezzel trükközött, most pedig azért US $ 4.38 benyelni ingyen U....BE postáért rettenetes nagy g+!%ég !!!
Nagyon elszemtelenedtek.... Drabális negatívot kap + DISPUTE amit lehet.....:. bl4ze .:.
-
mályva
aktív tag
Sziasztok aliexpressen a trackingnél a successfull delivery mennyire megbízható???
Ha bemegyek a postára mondjuk a free shippinges küldeményért és átvettem akkor rögtön át kell váltania arra hogy successfull delivery?
igazábol olyan gondom van hogy a postán füzetben vezetik az egészet, és kihuzzák a nevet ha átvette vki a küldeményét. de össze vissza küldenek sms-t, emailt, papírt is én már ezt nemtudom követni..Valahol le tudom ellenőrizni i az amit ténylegesen átvettem? köszönömMegbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
mályva
aktív tag
Mi az hogy miután átvettem ? Ezt pontosabban kifejtened? Köszönöm .
amit a posta ír e-mailben azonosító az a posta nyomkovetesi oldal szerint nem létezikMegbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
cof
veterán
válasz mályva #50364 üzenetére
Amit a posta ír neked az nem létezik persze, ez a 000000_0000_00_000 számsorozat, csak ők "találják ki", nálunk tollal van ráírva. De attól még a csomagon rajta van az eredeti azonosító a címkén amit az Aliexpressen is megadott neked az eladó.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
mályva
aktív tag
Azt irjak az e-mail értesítőben hogy nem nyomkovetes szolgaltatassal érkező küldemény . Szóval ezeket hol tudom ellenőrizni mit adtak és mi ment vissza? Csak úgy hogy náluk a füzetben át van e húzva?
Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
mályva
aktív tag
Értem de én kidobták a dobozokat és az e-mail értesítést pedig nem vettem észre . Elvileg lejartak azok a csomagok . Ma bementem dátum szerint rákérdezni amit nem nyitottam meg e-maileket hogy ellenőrizzék ki lett e adva vagy mi lett veluk
És meglepetésemre azt mondta. A postás hogy kb 7 csomag közül mind a 6 ki lett adva és csak 1 ment vissza feladónak.
de én ezt hogy higgyem el hogyha én meg sem nyitottam azokat az e-maileket ? Én csak SMS és papir ertesitovel mentem be mindig az e-mailt nem vettem észre. Akkor hogyan adtak ki? AZt néha mondtak hohy talaltak a nevemre meg egy csomagot úgy véletlen ..Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
internetezoo
senior tag
Van egy cikk amit magyar adóügyi szakember írt angol nyelven (magyar nyelven nem találtam meg).
Érdekes egy szituáció az áfával és érinti a külföldi webáruházakat a leírás szerint:
[link][ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz mályva #50366 üzenetére
Ellenőrizni csak úgy tudod ahogy írtam, kizárásos alapon. Aliexpress oldalon egyezteted a csomagon lévő eredeti nyomkövetési számokat, bár ha különböző termékeket rendeltél akkor is egyszerű dolgod van, hogy mit kaptál meg és mit nem.
RX...CN, LT...NL ezek nyomonkövethető küldemények, ezeket tudod ellenőrizni a posta nyomkövetési oldalán is. A többi nem könyvelt U... S... stb. Ezeket a posta sem könyveli, nincs róla információ az adatbázisukban, közönséges küldeményként kezelik.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz mályva #50366 üzenetére
Nincs ellenőrzési lehetőséged a jelenlegi körülméynek közt azoknál amelyke nem könyvelt küldeménynek. Ha van rendes nyomkövetési számuk, csak az értesítőben sajátot adnak (pl Lx- kezdetű) azoknál látod hogy mikor kerül a kézbesítő postára és azt tudod azonosítani.
Nem füzetben vezetik már, ha egyáltalán vezetnék ezeket a nem könyvelteket, a neve adja hogy nincs füzet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz internetezoo #50368 üzenetére
90% hogy az AliExpress nem fog áfá-t szedni, mert ha akarnák akkor tennének is az érdekében valamit.
Amíg van EU-s és nem EU-s eladó is az AliExpresse, és van nem EU-s aki EU területi raktárból küldhet, addig nem lehet egységes levonást alkalmazni, hiszen csak a harmadik országból érkező csomagokra kell import áfa.
De ez a cikk a HÉA változás, nem egészen az AliExpress vásárlás. -
Topikgazda
válasz mályva #50372 üzenetére
Dehogynem, vásárlás View detail-nál látsz minden információt.
De az ilyenek elkerülése miatt agyaltam azon hogy a nevemhez beírok egy számot, amelyet a vásárláshoz hozzárendelek, remélhetőleg amikor értesít a posta, akkor Kocsis Lajos11 -et küldi el, mert azt mondták hogy a logisztikai adatokból dolgoznak és ott akkor ez is megvan és így tudni fogom hogy miről van szó.
Július 1- után mindenképp szükséges, mert nem mindegy hogy melyik küldemény után kell fizetni az áfát, mert az értékük ugye nem azonos és a aki talált azonosítójukkal nem fogom tudni.
Tervezem hogy írok a NAGY postafőnöknek, hogy gondolják már át hogy az eredeti küldemény azonosítóval értesítenek bennünket, bár őket ismerve nem valószínű hogy megértik a problémát. -
fairi
addikt
válasz mályva #50372 üzenetére
Nem. Csak ha ajánlott a levél. Pontosan könyvelni kell, mit veszel át, mi ok és mi nem. Trackchecker app elég jó, mindent felismer, és folyamatosan mutatja hol jár. Mikor átveszem lekönyvelem, hogy kézbesítve. Közel 400 küldeményből álló statisztikát vezetek így. ha 60 napot eléri piros jelzést ad.
-
fairi
addikt
-
-
fairi
addikt
válasz mályva #50376 üzenetére
Max akkor ha vezeted. Nem automatikus, hanem beraksz egy nyomkövetési számot, adsz neki nevet, és az mutatja ha új számot kapsz stb.
U-s csomagnál nem tudod kézbesítették-e, mert azt nem vezeti a posta.
Tracking szám önmagában nem tartalmazza mi van a csomagban, és szállítótól függően minimális vagy egyáltalán nincs benne személyes adat. Olyan adatvédelmi botrány lenne különben, hogy ihajj.
Azt szeretnéd hogy összes létező személyes adatod, vásárlásodat valami online adatbázis tartalmazza? -
mályva
aktív tag
Olyan kérdésem lenne hogyha az eladonak alin kifizettem a pénzt vártam a csomagot de ott van követnésnél hogy shipment cancelled, tehát ő letörölte a rendelést akkor én automatikusan vissza kapom a pénzt? köszönöm
Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
p.t.r
aktív tag
Jártasabbaktól szeretném kérdezni, hogy ez a csomagom visszament a feladónak?
-
mályva
aktív tag
Sziasztok ha nem kaptam meg egy csomagot azt mivel tudom bizonyítani aliexpressen? Köszönöm
Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
gorgr
újonc
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy milyen szállítási módot kell választani, hogy Kinából a termék feltehetőleg még július 1 előtt a vámhatárra ideérjen?
Köszönöm a válaszokat. -
gyikhuszar
tag
Sziasztok!
Olyan szarba léptem, amiből egyedül nem biztos, hogy megtalálom a veszteség-minimalizált kiutat, így a segítségeteket kérem.
Aliról rendeltem kerékpár alkatrészt 400 eur értékben. Számoltam a vámmal (8,5%), számoltam az ÁFA-val (27%), de azzal nem, hogy a kerékpár alkatrészekre jön egy ún. anti dumping "bűntetővám" is, aminek a mértéke 48,5%. Tehát a végösszegem így 820 EUR-ra rúgna, ami igencsak fáj, és nagyon nem éri meg.
A plusz adalék, hogy az eladó az általa elküldött hosszú apróbetűsben leírja, hogy nincs full refund arra hivatkozva, ha nagy sarcokat raknának rá.Jelenleg ott tart az ügy, hogy a vám jó fej, és valameddig visszatartja a csomagot, nem kezdte meg a vámeljárást (tehát a sarcokat még nem fizettem ki).
Hétfőn kellene írásban nyilatkoznom, hogy kérem a vámeljárást vagy sem.Valahogy úgy szeretnék ebből kiszambázni, hogy olyan tanulópénz legyen belőle, amit végül nem fizettem meg.
Két lehetőség látszik eddig számomra:
1. megkérem a vámot, hogy ne kezdjék meg a vámeljárást, küldjék vissza. Lapítok, a csomagot nem kapom meg, indítom a dispute-t alin (Vagy a refundot paypalon?). Itt fennáll a veszélye annak, hogy az eladó látni fogja, a csomag visszaérkezésének az okát (a vevő kérte...).
2. A 14 napos "no-reason return" opcióval élek, ami van az alin is. Az ide vonatkozó rész megfogalmazása érdekes: ""In the EU, you are generally entitled to cancel your order to the seller within 14 days from the day on which you (or a third party indicated by you, other than the carrier) received the goods purchased..."
Anyanyelvi szinten angolul beszélő kollégám szerint (figyelembe véve a vonatkozó EU-s jogszabályt is) a leírtak nem azt jelentik, hogy csak a kézhezvételt követő 14 nap alatt lehet elállni (nincs kizárólagosság), hanem azt, hogy a szerződéskötéstől kezdve bármikor, legkésőbb a kézhezvételtől számított 14. napig." Tehát vámolás (és így kézhezvételt megelőzően) visszaküldetem.
Megindokolni pedig ELVILEG nem kell. Elállok, mert lehetőségem van rá, és kész.
A vámnak megmondom, hogy ne indítsák el a vámeljárást, hanem küldjék vissza a pakkot, így nem fizetem ki ezt szatyor pénzt.
Az eladónak megírom, hogy mellékelt linkben leírt jogommal élnék, visszatáncolok => kérem szépen a pénzt.
Ez az álom. A valóság meg sokszor teljesen más. Ezért lenne jó valahogy kiokoskodni, hogy mire lehet számítani, mert nem kevés pénzről van szó. A legrosszabb, hogy alkatrészem se lesz, meg pénzem sem. Attól még az is jobb, hogy kifizetem a sarcokat, megkapott a csomagot, aztán a sárgákkal be is fejeztem egy jódarabig.
Ha valaki tud okosat, van harmadik (negyedik) ötlete, járt már hasonló cipőben, kérem ne legyen rest megosztani.Köszi!
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!
Szomszédnak segítettem venni egy Tabletet a Teclasttól, de nem érkezett meg.
Hiába írunk nekik, csak húzzák az időt, hogy hívjuk a postát a csomag miatt, stb.
Most vettük észre, hogy a csomag megérkezett státusba került (nem értem, hogyan) valamikor és dispute sem nyitható már mert letetlt a 15 nap. Mit lehet ilyenkor tenni? Alinak hol lehet közvetlen írni? Nem gondoltam volna hogy a hivatalos Teclast megcsinál ilyet...
Tracking[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz gyikhuszar #50388 üzenetére
Azt tudod hogy a dömping vámot nem a kínaik nyomták rá hanem EU-s vámszabály?
De milyen alkatrészről van szó mert nem emlékszem hogy Kínából érkezőnél lenne rá bünti vám, csak a 4,7%-ot látom, pl váz esetén USA-nál van 25% ami Felfüggesztve (11-03-2021 - 10-07-2021)
Komplett kerékpár esetén van 14% és a 48,5%
8712 00 30 90 Kerékpár golyóscsapággyal
Ha visszakerül az eladóhoz a termék akkor a pénz visszajár.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ha lejár a szállítási védelmi idő akkor automatikusan lezárja rendszer és onnan indul a 15 nap.
Ezt egy kicsit későn kezdtétek el firtatni, ezt Feucht-ban ellopták még áprilisban 07 Ápr 2021 06:48 Departure from outward office of exchange FEUCHT IFS
Ha nem lopják el akkor legkésőbb április 14-én megkapta volna.[ Szerkesztve ]
-
pibácsi
senior tag
Szia! Én is jártam már így, hogy nem jött meg az árú (kettő is), szólt, hogy jelezzem, hogy megjött, mert kifutok az időből, de nem tettem, csak üzenetben megírtam, hogy nem jött meg. Ennek ellenére Finiselte. Kerestem a disputát, de már a rendes helyén nem lehetett megnyitni, hanem a rendelés oldalon beléptem az árú fölött a rendelési számnál lévő "View Detail" opcióra és a megnyíló oldalon majdnem a lap alján az árú magasságában találtam egy "Open Dispute" lehetőséget és ezt felhasználva kértem vissza a pénzemet és vissza is kaptam.
Meg kell próbálni, hátha megoldás lesz.
Üdv. Pibácsi -
pibácsi
senior tag
válasz mályva #50384 üzenetére
Szia! Azt sajnos nem lehet bizonyítani, lehet írni a kereskedőnek közvetlenűl a "Message Center"-en keresztűl, de nekem még ez nem hozott megoldást. Marad a "Dispute", ahol az opciónál kiválasztod, hogy nem jött meg és kéred a pénzed vissza. Ha visszaadják és kell az árú, akkor mégegyszer meg kell rendelni, ha lehet, akkor nem ugyanonnan. Ezt az utat is végigjártam már többször is. Üdv., Pibácsi
-
mályva
aktív tag
Esetleg olyan kérdésem lenne még hogy kinyomozzam hogy mi ment vissz a feladonak hogy a kozponti.ertesités ( csomagja érkezett postátol) EMAIL után vagy előtte jön az aliexpress email az adott termékről hogy your order has arrived tell us how it went..
Nagyon megköszönném a segítséget
Tehát ez a szöveg alitol hogy your order has arrived tell us how it went.. az az adott termékre a központi értesités után vagy előtt jön meg? kösziMegbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
draco31
veterán
Összeválogattam 3-4 cuccot alin, de csak jövő héten rendelném. Nem egy eladótól jönnek, 5000 a legnagyobb tétel. Merjem megrendelni, vagy várjak inkább, hogy is lesz pontosan ez az új számítás?
Vagy keressek inkább EU raktárat, és bízzak benne, hogy valóban onnan jön, és nem Kínából, mint ahogy már párszor jártam úgy?ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
Topikgazda
válasz mályva #50395 üzenetére
Hisznek neked, de van valami nyomkövetési száma annál nem látszik hogy kézbesítve lenne, ha te ezt elküldöd akkor az eladónak kellene azt bizonyítani hogy te kézhez vetted. Ahogy Smeló is írja.
Az AliExpress értesítés egy nagy nulla, már írtam, hogy ha egy tranzit országba érkezik azt is úgy könyveli le hogy ide érkezett. De általában az AliExpress hamarabb írja mint a magyar posta.
De nem értem a problémádat, nem kaptad meg indíts dispute-t, az hogy te nem vetted át valamiért az nem számít, még ha kellene is. -
Topikgazda
válasz draco31 #50396 üzenetére
Ezek már nem valószínű hogy a július 1 előtti szabály szerint lesznek vámolva.
Ha július 1 után akkor 27% a minimum ami rá megy, meg pár száz Ft a posta eljárási költsége.
Ha véletlenül előfordulna hogy az AliExpress a vásárlásnál kéri az áfá-t akkor meg csak a 27%.
Ha tényleg EU-n belülről kerül ide (eleve itt adják fel) akkor persze nem lesz +költséged.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...