- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Nah végre volt időm játszani egy kicsit az Unspokennel a szóló módot és szerintem igényesen megcsinálták. A hangulat nagyon jó, a harcok is kellően pörgősek. A hosszról nem tudok nyilatkozni, mert még nagyon az elején járok, de ha van benne 4-5 óra játékidő, akkor elégedett leszek.
Egyetlen kritikám, hogy érződik rajta, hogy nem roomscale-re, hanem álló módra fejlesztették a játékot, így nem mozgat meg annyira, mint mondjuk a Dead and Burried vagy a Robo Recall, azaz nem kell fedezék mögé ugrani, vagy elhajolni dolgok elől, hanem helyben állva teleportálgatni és hadonászni kell.
Ugyanakkor a játékmechanika jól kitalált, folyamatosan mérlegelni kell, hogy mikor érdemes a gyors gyenge spelleket, vagy az erősebb, de lassabban castolhatókat használni, ami kellően izgalmas tud lenni, ha 4-5 különböző erejű ellenfél ellen kell harcolni egyszerre.
Az akciós árat ($19.99) mindenképpen megérte. -
#54625216
törölt tag
válasz PixAlan #11421 üzenetére
Főleg a játéktér méretétől függ. 2x2m körül az átlóba rakott szenzorokkal teljesen jó a roomscale, afölött kellhet a harmadik szenzor. (szerk - ahogy proci is írta )
Magyarországra direktben nem lehet rendelni, sem az oculus, sem az amazon nem szállítja (amazon.co.uk sem), így vagy behozatod külföldről ismerőssel / rokonnal, vagy olcsóbb touch-t venni, abban van extra szenzor és legalább marad egy pár touch kontroller tartaléknak.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz fulton #11455 üzenetére
Többször volt már szó róla, hogy nem csak azt kell nézni, hogy mi az, amit a csúcshardver elbír, hanem hogy mennyire szűkíti be a nagyobb hardverigény a piacot.
Annak ugyebár nem sok értelme lenne, hogy a 4K képernyőn 2K-ban renderelt kép jelenjen meg, mert bár a screendoor kisebb lenne, attól még a látvány semmivel sem lenne élvezhetőbb.
Ha tehát a minimál gépigényt felvinnék 1080ti-re, azzal kiesne a jelenlegi és a potenciális felhasználók 80%-a.
Már a GTX1060 is nagyon sokaknál visszatartó tényező, mert a 450EUR hmd árat még csak-csak kiköhögnék, de további 300-at, hogy a minimál grafika meglegyen már nem.
Na most ugyanezt képzeld el 1080ti-vel.
Úgyhogy az oculusnál inkább úgy döntöttek, hogy legalábbis ebben az évben nem nyúlnak a hardverhez. Jövő ilyenkorra talán már kint lesznek a következő generációs vga-k, és akkor már több értelme lesz növelni a hardver igényt. -
#54625216
törölt tag
válasz Tomdriver #11484 üzenetére
VR coverből régebben lehetett direkt szemüvegeseknek való "facial interface-t" is rendelni, annak hosszabb volt a műanyag kerete, ami jobban kilógott a hmd-ből, így jobban elfér a riftben a szemüveg. Nekem van is belőle, de nem használom, mert jobb a basic keret + vr-lens.eu lencsék.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #11513 üzenetére
A 3DOF gondolom a GearVR kompatibilitás miatt maradt, hogy induláskor 100%-ig fusson rajta a meglévő GearVR tartalom. Nem csodálkoznék, ha rögtön azután jönne az upgrade, ha már kialakult a stabil felhasználói bázisa.
Remélem az OS-t firmware-el együtt teljes egészében az Oculus készíti (legalábbis a nem-kínai verzióra), mert nem lenne jó, ha firmware-be telepített trójaikkal szállítanák. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #11517 üzenetére
Szerintem a VivePro-val első sorban nem a nagyközönséget célozzák, hanem a fejlesztőket. A felbontást pont a WMR hmd-khez igazították, aminek inkább fejlesztői szempontból van értelme, mert ha szimplán überelni akarnák képminőségben, akkor nem állnak meg a szemenkénti 1440-es felbontásnál.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz PixAlan #11555 üzenetére
Igazából valami olyan általános játékvezérlő szabvány kellene, ami trackeli az eszközt és megjeleníti VR-ben, aztán a gyártók már tudnának igazodni hozzá.
Pl. egy kormány vagy hotas, ami érzékeli ha rajta van a kezed és a játékban is leköveti. Nekem már elite-nél is gondot okozott a kölcsön hotassal, hogy a sok oldalsó gombot úgy kell kitapogatni és nem látom a játékban, hogy mit csinálok. -
#54625216
törölt tag
Szvsz olyan VR szeműveg, ami akár egy közepes házimozi élményét meg tudja közelíteni még nem készült.
A rendes filmnézéshez tényleg ki kell várni, amíg a hmd-k felbontása eléri a szemenkénti 4K-t, hogy egy sima 1080p-s filmet minőségi kompromisszum nélkül tudj élvezni.
De még akkor se mondanám, hogy érdemes VR-ben filmet nézni, mert a hmd-k túl kényelmetlenek 2 óra nyugis nézelődéshez. Persze VR játékokkal akár 4-5 órát is le lehet húzni hmd-vel a fejeden, de ha hátra dőlve szimplán élvezni akarod a filmet, akkor elég hamar kényelmetlenné válik, hogy egy bukósisak szerű izé van a fejeden.
360 fokos videók nézegetéséhez amúgy a hamarosan megjelenő arm-os, önálló hmd-k (Oculus Go és társai) megfelelőek lesznek, de ezek a videók jelenleg kb. a pár perces (max. pár tíz perces) youtube videók szintjén mozognak.
Az egész VR videózás még nagyon az elején jár mind esztétikailag, mint technológiában, tehát még a legjobb munkákra is max. azt lehet mondani, hogy izgalmas kísérlet.Azaz:
- ha rendes filmeket vagy tv sorozatokat akarsz VR-ban nézni TV vagy monitor helyett, akkor gyere vissza 2-3 év múlva
- ha 360 fokos videókat akarsz nézni, mert érdekel a műfaj, akkor várd ki a következő pár hónapot, amíg kijönnek az önálló arm-os VR cuccok -
#54625216
törölt tag
Próbálta valaki Steamről az Orbus VR-t?
A felhasználói visszajelzések nagyon pozitívak és szeretem az MMO-kat, amikben el lehet veszni órákat, így gondoltam az early access ellenére bepróbálom.
Hát nem tudom miért hypeolják olyan sokan, mert az egész olyan, mintha egy számtech szakos egyetemista rakta volna össze másodéves vizsgafeladatként. Lehet, hogy ha veszem a fáradtságot és még jó néhány órán át próbálgatom és jobban megismerem a játékmechanikát, akkor beszippantott volna, de mivel a játék 40EUR, nem akartam lecsúszni a refund lehetőségről és általában az első megérzéseim nem nagyon szoktak változni később sem, ha játékról van szó.
Maga a játék: szimpatikus, hogy minden-t VR-osan oldanak meg benne, azaz karddal csapkodni kell, ijjal két kézzel lőni, varázspálcával meg rúnákat rajzolni a levegőbe. Ugyanakkor hemzseg az olyan design hibáktól, amiért még alpha verziónak se árulnám.
Pl.
- a mozgás teleportos, de nincs benne fordulás
- nincs ütközés, azaz ha belemászol egy ellenségbe akkor benne vagy a geometriájában és nem tudod sebezni
- a menük nem követik a hmd-t, azaz kirakja a levegőbe és ott marad a rét közepén, amíg el nem rakod
- a használható eszközök a testeden lebegnek, de kb. a fejed alatt, így nem látszanak rendesenÉs a látvány ... borzalmasan amatőr.
Nem az egyszerűséggel, vagy a cartoon style-al van baj, hanem magával a design-al. Mintha egyáltalán nem lenne designer a csapatban, csak programozó és minden grafikai elem csak placeholder lenne, hogy "majd ide kerül a rendes grafika, ha lesz". Ez igaz a menükre, a tárgyak, karakterek, ellenségek 3D modelljére, betűtípusokra, intro videokra, mindenre.Szal ha van valaki, aki játszott már vele huzamosabban és szereti, mondja el legyen szíves, hogy mi fogta meg benne (őszintén kérdezem), mert egyszerűen nem értem a rajongást, ami az egészet körülveszi.
-
#54625216
törölt tag
válasz #45997568 #11649 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy mennyiben valódi orvoslás ez, vagy kamu. A VR technológiában egész biztosan megvan a potenciál, de ebben a korai stádiumban legalább akkora az esély, hogy valami "csodadoktor" meglovagolja a hype-ot, mint hogy valódi orvosok valódi terápiát alkalmaznak. Minden esetre gyanúra ad okot, hogy ha valóban működő gyógymódról lenne szó, akkor azt hosszabban tesztelnék és több lenne a hivatalos hír róla, de gondolom 3.-án majd kiderül. Biztos ami biztos, ne fizess előre.
-
#54625216
törölt tag
válasz Menthirist #11660 üzenetére
Ha szereted a "chilling" játékokat, akkor az Elite Dangeroust próbáld ki. Lehet ugyan lövöldözni, meg idegen lények után kutatni, de van szállítmányozás és bányászás, ami hasonlóan relaxáló.
-
#54625216
törölt tag
válasz s:zozo #11666 üzenetére
Valószínűleg a legutóbbi windows upgrade tett be az inateck drivernek, mert előtte meg csak a gyártói driverrel ment normálisan a rift. Nekem windows frissítés után kezdett hisztizni az oculus app a szenzorok miatt, az új gyártó driver meg telepítés közben elakadt, így egyelőre marad a windows-os, ami működik, bár néha vannak vele akadások meg tracking bizonytalanságok, amik előtte nem voltak.
-
#54625216
törölt tag
válasz proci985 #11684 üzenetére
Casekingen is lehet kapni 50EUR.
-
#54625216
törölt tag
Euro Track Simulator 2 most csak 5EUR a Steamen.
Szerk: egyszerre írtuk, de az enyém jobb.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz chris0000 #11766 üzenetére
Az eredeti számlán rajta van a vásárlás dátuma, onnantól érvényes a 2 év. A számlának hivatalos viszonteladótól kell származnia (az amazon ilyen).
Olyan nincs, hogy mondjuk szériaszám alapján valami megmondja, hogy meddig garis még a rift, mert régiónként változó, hogy mire mennyi a garancia. -
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #11804 üzenetére
Hobbi elektronika projectnek zseniális, max. respect a tizenéves srácoknak, akik fejlesztették.
Ahogy elnéztem a project lelke a wrmhl nevű project, ami megoldja az arduino-unity kapcsolatot minimális latency mellett.
Esetleg jó lenne belőle egy cardboard verzió, akkor a 3d nyomtatással sem kellene vesződni.Persze valódi VR hmd pótlására nem jó, az arm-os vagy telefonos vr-hez képest meg nem annyival olcsóbb, hogy akit nem direkt a makerászós jellege vonz, annak csak a spórolás miatt megérje.
-
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz Davidgta #11808 üzenetére
A postaköltséget, stb. úgy a legegyszerűbb kideríteni, hogy végignyomkodsz egy kamu megrendelést a végéig is megnézed mennyi az annyi.
Oculusos rendelésnél a legjobb elküldeni a linket az ismerősnek és megkérni, hogy ő rendelje meg, mert van rá esély, hogy visszadobják, ha a kártya tulajdonos és a címzett nem ugyanaz, sőt még az ország sem stimmel.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #11834 üzenetére
A HTC Vive Pro hírnél már leírtam a véleményemet a VR és a média kapcsolatáról.
-
#54625216
törölt tag
válasz BITBOYS #11855 üzenetére
Amiért érdemes kipróbálni a hmd-ket, az nem feltétlenül a képminőség, hanem a kényelem.
A jelenlegi vive-ban nincs beépített fülhallgató, így kell hozzá a deluxe autio headset, különben elég kényelmetlen le-fel venni.
Továbbá a rift és a vive képe nem feltétlenül jobb vagy rosszabb, inkább mások az erősségeik.
A riftnek kisebb valamivel a vertikális látószöge, viszont nagyobb az éles tartomány, az oculusnál kevésbé látszik a kromatikus abberáció (színkomponensek szétcsúszása a szélek felé), viszont erős a godray effektus. Azaz erősen személyes preferencia kérdése, hogy kinek melyik a zavaró.A rift ugyan olcsóbb, de mind a vive-hoz, mind a rifthez kellenek kiegészítők.
A rifthez minimum kell egy inateck usb kártya, nagy játéktérhez pedig az extra szenzorok + usb hosszabbítók.
Vive-nál már említettem az audio setet (+120EUR), illetve oda is kell a hmd kábel hosszabbítása.
Ezen kívül mindkettőhöz ajánlott a vr-cover, azaz a pót szivacs, illetve ha szemüveges vagy, akkor a vr-lens.eu feltét lencsék.Ami jelenleg a rift felé billenti a mérleget, hogy az oculus szoftverfelhozata jobb.
Elméletileg az oculusos tartalmak elérhetőek vive-on is revive-al, a steamesek pedig oculuson, de ezeket célszerű fenntartásokkal kezelni, mert szoftverenként változik, hogy melyik mivel megy rendesen.
Ugyanakkor a steamen megjelenő vr tartalmak nagy részét hivatalosan optimalizálják riftre is, ami nem mondható el fordított esetben, mert a revive amolyan nem hivatalos támogatás, tehát összességében nagyobb az esély, hogy egy szoftver stabilabban fut riften, mint vive-on.
Ezen kívül az oculus store szerintem jobban beszabályozza, hogy mi kerülhet a kínálatba, mint a steam, azaz míg steamen simán felkerül valami béta állapotban és azzal, hogy rábiggyesztik az "early access" matricát részükről letudva a felelősség, addig az oculus store-ban csak olyan szoftverek jelennek meg, amiket garantáltan futtatni lehet a riften és ez még az early accessek esetén is megbízhatóbban működik.A most megjelenő új hmd-k extra felbontásának felesleges bedőlni, mert a legtöbb teszt megjegyzi ugyan, hogy valamivel élesebb a kép, de mindegyik hozzáteszi, hogy a képminőség 80%-ban a supersampling beállításokon múlik és max. 20%-ban a hmd felbontásán, így jelenleg célszerűbb inkább erősebb vga-t és cpu-t venni, mint nagyobb felbontású hmd-t.
Ha semmiképpen se akarsz várni és kipróbálni sem tudod a hmd-ket, akkor szvsz most vegyél riftet, azzal elleszel, amíg kijön a vive pro meg a kiegészítők hozzá, kiderül az ára, megjelennek az első tesztek, illetve lesz már egy átfogó képed a vr szoftverfelhozatalról és az alapján már könnyen el tudod dönteni, hogy megéri-e eladni a riftet és váltani vive pro-ra vagy sem.
-
#54625216
törölt tag
válasz Pacal22 #11876 üzenetére
Az írásnak valódi információtartalma nincs, csak privát vélemények sorozata, melyeket tévesen tényként kezel, így az azokból levont szinte minden következtetése téves.
A részleteket leírtam volna közvetlenül a blog komment szekciójába, de csak facebook accounttal lehet kommentelni, én meg nem vagyok a facebookon, úgyhogy ide:
"Azonban egy drága és bonyolult termék, mint az Oculus Rift nem feltétlen illik bele egy több mint két milliárd felhasználóval rendelkező cég üzletpolitikájába. "
Mert?
Az Amazon pl. online könyvesboltként kezdte, majd belevágott a felhőszolgáltatásba, saját tablet hardvert fejleszt és már saját gyártású tv sorozatai is vannak. De lehetne sorolni: Microsoft, Apple, Sony, Google hogy csak a nagyokat említsük ugyanúgy egyszerre vannak jelen a hardver, szoftver, szolgáltatás piacon."Ezt bizonyítja az Oculus Go érkezése is, ami egy elérhető árú és egyszerűen használható VR szemüveg lesz."
Ez a mondat pedig éppen hogy nem bizonyítja, hanem cáfolja az előzőt.
"A Go bejelentésével egyidőben kezdtek el pletykálni a Santa Cruz kódnéven futó high-end headsetről, ami több spekuláció szerint sohasem fog elkészülni."
A "több spekulációt" illetően jó lett volna valami link, hogy mégis kik spekulálnak mit és mire alapozva.
"Az Oculus Rift vitathatatlanul egy kiváló készülék, ami képes felvenni a versenyt a konkurens HTC Vive-val, viszont a Facebook rájött arra, hogy ez neki egyáltalán nem éri meg."
Mi alapján gondolod(ja a szerző), hogy a Facebook rájött arra, hogy nem éri meg fejleszteni a Riftet? Lehet olyan privát vélemény, hogy a Facebooknak nem éri meg a rift fejlesztése, de az írás azt állítja, hogy a Facebook is ezt gondolja, miközben ezt semmivel sem támasztja alá.
"Ehhez hozzá adódik, hogy 2017-ben óriási árcsökkentésen ment keresztül, ami nem kedvez a haszonnak."
Az árcsökkenés visszafoghatja az egyes példányokon realizált hasznot, de növeli az eladásokat, így adott esetben a nyereséget is. Ennek belátásához elég a józan ész.
" Továbbá a Facebook nem egy hardvergyártó, így egy ilyen eszköz forgalmazása egyáltalán nem vág profilba és senki sem várhatja el, hogy egy közösségi oldal csúcstechnológiájú VR szemüvegeket gyártson."
Erről már volt szó feljebb: az Amazon, Google, Microsoft sem hardvergyáróként kezdte, mégis fejleszt és forgalmaz hardvert, a Facebook miért ne tehetné ugyanezt?
"A Spaces egy közösségi tér a virtuális valóságban, ahol barátainkkal cseveghetünk, szórakozhatunk. Ezt az applikációt sokáig egy olyan exkluzív ütőkártyának tartották az Oculus kezében, amivel magasan a konkurensek fölé emelkedhet. Az elmúlt hónapban, viszont a Facebook bejelentette, hogy az alkalmazás elérhető válik HTC Vive-ra és dolgoznak más platformok bevonásán is. Miért dobná kukába az egyik legnagyobb fegyverét az Oculus? Talán azért, mert hosszútávon más ligában játszik a két gigászi vállat."
Megint csak alapszintű tévedés: miért tartották volna exkluzív ütőkártyának a Spacest az Oculus kezében? Bármilyen közösségi alkalmazás lényege, hogy a felhasználók minél szélesebb rétegéhez eljusson, ez műfaji sajátosság, tehát a Spaces pont nem alkalmas exkluzív húzócímnek, és nyilván sosem szánták annak.
"Az Oculus viszont egy szót sem ejtett a készülőben lévő prémium VR szemüvegéről,"
Mert már megtette pár hónappal azelőtt a saját fejlesztői konferenciáján.
"azonban bejelentett egy új kínai piacra szánt standalone headsetet, ami a Xiaomival kötött együttműködés eredményeként készült el."
A kínai piacra nem új hmd-t jelentettek be, hanem az Oculus Go egy verzióját más logóval és szoftverrel.
"Az idő biztosan választ ad minden kérdésünkre, de én nem lennék meglepődve, ha az Oculus teljes erőforrását a standalone headsetekre fordítaná."
A cikkben felsorolt állítások - túl azon, hogy következetesen tévesek - egyike sem támasztja alá, hogy az Oculusnak egyáltalán megfordult volna a fejében, hogy leálljon a PC-s hmd fejlesztésről.
Az Oculus már tavaly év elején bejelentette, hogy nem fogják a riftet 2019 előtt frissíteni és ennek legfőbb oka nem technológia, pénz vagy stratégiaváltás, hanem a hosszabb életciklussal időt akarnak adni a tartalomfejlesztőknek a felzárkózáshoz és hogy a vr-ready pc-k ára a megfizethető kategóriába csökkenjen.
Számtalanszor volt már szó erről a fórumban: ha folyamatosan növelnék a hmd-k képminőségét, azzal a rendszerigényt is növelnék, amivel kiszorítanák a felhasználók jelentős részét.
A Vive Pro pl. egyértelműen nem a piacra belépő új felhasználókat célozza, hanem a már megfelelő hardverrel rendelkezőket, akik hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni, hogy a maximális kép- és tracking minőséget kapják, azaz a Vive Pro és a Rift célpiaca alapvetően más.A másik, hogy még ha az Oculus teljes mértékben is a mobil piac felé fordulna is szüksége lenne PC-s fejlesztő platformra, így már csak emiatt sincs értelme lemondani a riftről.
A tartalomgyártás támogatásába eddig tolt milliárdokat már csak széljegyzetként említem: ha az oculus dobná a pc-s platformot, azzal a szoftverfejlesztésre költött rengeteg pénzt egyszerűen kidobná az ablakon.A Facebook és az Oculus még az elején felismerte, hogy ha sikerre akarják vinni a VR technológiát, akkor nem hardverben, szoftverben vagy tartalomszolgáltatásban kell gondolkodniuk, hanem ökoszisztémában, azaz mindben egyszerre.
Ezért az iparágban elemzésekor a hardvert szembe állítani a szoftverrel vagy a szolgáltatással totál dilettantizmusról árulkodik, ami még önmagában nem lenne baj, ha a szerző nem vetemedne blogírásra.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #11890 üzenetére
Mivel a VR jelenleg a kezdeti időszakát éli, nagyon nem mindegy, hogy az embereket milyen első benyomások érik.
Ezért feküdt rá az Oculus, Valve, HTC és a többiek a max. minőségre, azaz hogy az elérhető számítási teljesítményből a lehető legtöbbet hozzák ki és az emberek első sorban ezzel azonsítsák a VR élményt.Aztán ha már beállt a sztenderd és az emberek megtanulták, hogy mire számíthatnak, akkor két irányba kell elindulni: tovább fejleszteni a csúcskategóriát és szélesíteni a piacot jobb ár/érték arányú termékekkel akár minőségi kompromisszumok árán is.
Ez történt a személyi számítógépekkel, okostelefonokkal, tabletekkel és kb. minden otthoni felhasználásra szánt elektronikai eszközzel.A VR technológia úttörői még nem engedhetik meg maguknak, hogy akár az egyik, akár a másik piacról lecsússzanak, mert ha nem jelennek meg az olcsóbb eszközöknél, akkor kimaradnak a piac szélesedéséből, ha nem fektetnek eleget a csúcskategóriára, akkor mások diktálják helyettük a trendeket.
Ezért semmi értelme szembe állítani a mobil és a pc-s hmd fejlesztéseket, mert ezek egymást erősítő és nem egymást kizáró befektetések.[ Szerkesztve ]
-
-
#54625216
törölt tag
válasz s:zozo #11921 üzenetére
Ha kell fúrni ha nem, az első sertuphoz semmiképpen sem szabad fixen rögzíteni a szenzorokat, mert nagy eséllyel pakolgatni kell őket a kalibrálás során.
A 2 szenzoros setup hivatalos leírása 3 méter távolságot ír átlóban a két szenzor között, de ki lehet tágítani a határokat némi kísérletezéssel.
Amúgy a három szenzor vitán felül jobb, mint a kettő, de szvsz ha a kettő már megvan, akkor érdemes eljátszadozni velük egy kicsit már csak tapasztalatszerzés miatt is. -
#54625216
törölt tag
válasz s:zozo #11932 üzenetére
Néhány tanács:
Érdemes mindkét szenzort fejmagasság fölé kb. 30-40cm-el telepíteni, és nézzenek kb. 45 fokban lefelé.
Az egyiket a legjobb a PC fölé az asztal szélétől befelé max. 10-15 cm-re rakni, így ülős játékoknál is rád lát a szenzor úgy, hogy eléred a billentyűzetet és az asztal sem árnyékolja le előle a talajt roomscale módban.
A másik mehet azzal átellenbe.
Ha a konfiguráláskor hisztizik a rendszer, hogy nem jól vannak elhelyezve a szenzorok átugorhatod azt a lépést, mert az oculus setup már azon is kiakad, ha csak pár centivel magasabban van az egyik szenzor, vagy nem pontosan a másikkal szembe néz.
Az esetek nagy többségében simán működik a tracking úgy is, hogy csak nagyjából állnak átlóban. Ha mégsem működne rendesen, bármikor pontosíthatsz egy újra kalibrációval. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #11939 üzenetére
Nekem az volt a megoldás, hogy eszközkezelőből töröltem minden frecso logic cuccot, windows újraindít, hagytam hogy felismerje és a beépített MS drivert használja. Azóta nem hisztizik.
Előtte próbáltam telepíteni a gyártói fresco logic driver legfrissebb verzióját, de már a telepítés sem futott le, a felénél hibaüzenettel leállt. -
#54625216
törölt tag
válasz fulton #11954 üzenetére
A videóban tridef3d-vel 'vr-osítja' a játékot és a használt hmd is egy 3dof-os, filmnézésre specializált cucc, nem igazi VR.
Azaz bütykölés nélkül nem fog menni, de megpróbálhatod a tridef3d-t beizzítani rift alatt, vagy kísérletezhetsz vorpx-el.
Minden esetre sanszos, hogy a free locomotion rosszullétet fog okozni és csak bill+egérrel tudod irányítani. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #11959 üzenetére
Én úgy szoktam pénzt gyűjteni, hogy beállok egy high-sec resource site-ba és amire a rendőrök lőnek arra lövök én is.
Arra kell csak vigyázni, nehogy egy rendőrbe is belelőjél, illetve ki kell scannelni az áldozatot, hogy 'wanted'-e (akkor is ha már ezerrel lövik a rendőrök) különben Te is automatikusan körözött személy leszel és ha kilőnek (márpedig kilőnek), akkor nettó veszteség az akció, mert az addig begyűjtött bounty-t is elbukod.
Ha már erősebb a hajód, akkor mehetsz az alacsonyabb security-be is, ott kedvedre vadászhatsz a rosszfiúkra, meg ugyebár ők is rád.
A bounty farmolásban az a jó, hogy nő a reputációd a hatóságoknál, kapod a pénzt és nő a combat ratinged is, illetve kellően akciódús és bármikor abba lehet hagyni.
A questelésben nekem az a fárasztó, hogy begyűjtesz egy csokor küldetést egy szektorba, végigcsinálod az összeset mondjuk másfél óra alatt, majd még legalább félóra, mire visszamész az eredeti állomásra, hogy leadd őket. Ha közben kiszállnál, akkor hiába csináltad meg a questet, ha nem veszed át időben a jutalmat, elbukod és a reput sem kapod meg érte. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #11966 üzenetére
Egyetértek, a táncolós videóban a csajszi olyan, mintha egy különösen jól fejlett 9 éves vonaglana előttem, ami ellentmondásos érzéseket kelt az emberben, hogy nem helyénvaló, hogy tetszik.
Ami még nagyon zavart, az az alacsony fps. Hagyományos mozinál nagy híve vagyok a 24 képkockának, de VR-ben szerintem a video fps-nek passzolnia kellene a hmd képfrissítéséhez, azaz legalább 45fps kellene, de a 75 vagy 90 még jobb lenne. Ahogy elmozdítod a fejedet, a videó stroboszkópozik, illetve néha a bázistávolság sem stimmel, mert a közeli tárgyak képe szétesik.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz szente #12040 üzenetére
Úgy értem, hogy ha teljesen az asztal mögött van, akkor könnyen eltakarhatja a kamera képét a monitor vagy az asztal maga. Túlságosan az asztal elé sem érdemes rakni, mert a szenzornak kell kb. 40cm távolság, hogy normálisan működjön, azaz ha oadülsz az asztalhoz, akkor túl közel kerülsz a szenzorhoz.
Az asztal peremétől befele 15cm-re már jó, mert a szenzornak elég nagy a látószöge, és így akkor is rálát a kontrollerekre, ha azokat közvetlenül az asztal elé rakod a földre.
Amúgy hogy a falon vagy a plafonon van-e az már mindegy (ha nem túl nagy a szoba belmagassága). A lényeg, hogy lehetőleg ne kerüljön semmi a szenzor és a hmd közé, ami kitakarhatja a képet. -
#54625216
törölt tag
válasz evitiguF #12070 üzenetére
Mondjuk érthető, hogy ezek a dolgok elsősorban VR-ben jönnek elő.
A VR-nél az élvezhető minőséghez 4K 90fps-t (vagy afelett) kell renderelnie a rendszernek, és akkor még nem beszéltünk magának a játéknak a grafikai beállításairól.
Ha megnézel egy bármilyen vga vagy cpu tesztet, akkor már az egy-két éves hardverek is szenvednek ilyen beállítások mellett. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #12081 üzenetére
Szerintem csak a megfelelő gomb kiosztást kell levadászni netről, vagy sajátot csinálni. Én pl. xbox kontrollerrel játszom és minden funkciót elérek róla, hála egy jó setupnak.
Kezdőknek (mint én) azért nehéz ez, mert még nem tudod, hogy egyáltalán milyen funkciók vannak a játékban és mennyire fontosak, ezért nehéz eldönteni, hogy mit melyik gombra rakjál. -
#54625216
törölt tag
válasz Thaddeuss #12143 üzenetére
Vive-ot akkor érdemes megfontolni, ha jó nagy tered van roomscale-hez, azaz 4-5m vagy afölött, de ebben az esetben is igaza van Kuplung kollégának, hogy érdemes kivárni vele a Pro startját, hogy kiderüljön egyáltalán mennyibe kerül és megéri-e az árkülönbséget.
A Rift nagy előnye a jobb szoftver felhozatal, mert a steamvr-os tartalmak nagy része hivatalosan is támogatja a Riftet, fordítva viszont csak revive van, azaz semmi hivatalos támogatás, így vagy működik normálisan az adott szoftver Vive-al, vagy nem. -
#54625216
törölt tag
válasz PixAlan #12186 üzenetére
Az oculusnál a tracking minősége erősen a játéktér méretétől függ.
A leggyakoribb 2x2m játéktérnél a 2 szenzor átlóban teljesen jó minőséget ad 360 fokban is.
Sőt, akinek nincs 1.5x2m játéktere annak a Vive nem fog roomscale módban elindulni, így a steamVR-os tartalmak nagy része sem működik, tehát számukra a Vive eleve nem ajánlott. (Cégnél simán belefutottunk ebbe a limitációba, hogy egy 2.5x1.5m-es tárgyalóba nem tudtuk beüzemelni a Vive-ot csak standing módban, így keresnünk kellett egy másik helyet a demozáshoz.)
A Vive tracking előnyei 3x3m felett kezdenek előjönni, de max. 4x4m felett érdemes egyáltalán elgondolkodni rajta, mert addig a rift +3 szenzor ugyanazt a tracking minőséget tudja produkálni, mint a vive. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #12282 üzenetére
"Just imagine watching a live basketball match happening right in your living room. You'll have to imagine because we're not sure Magic Leap has any idea how to do it. But give them enough money and they'll talk to you about it."
Kriptopénzben kellene a Magic Leapbe fektetni, akkor megtalálná a zsák a foltját.
-
#54625216
törölt tag
válasz Csavez™ #12364 üzenetére
Ez gyakorlatilag 4 virtuális gépet futtató rendszer, azaz alig valamivel olcsóbb, mint ha telepítettek volna 4 különálló gépet. Gondolom itt nem az ár, hanem a kompakt méret és a megbízhatóság volt a fő szempont.
Ugyanezt meg lehetne csinálni egy threadripper + 2db. vga konfiggal is, azaz futna két virtuális gép és mindegyikhez tartozna egy vga+vive.
A játékokkal nem lenne gond, mert minden multi működne rajta, csak két steam account is kell hozzá, azaz mindegyik virtuális gépre meg kell venni a játékot is.Mondjuk nem tudom, hogy megérné-e a szenvedést, mert valószínűleg nem jönne ki olcsóbban, mint két különálló gép.
-
#54625216
törölt tag
válasz Csavez™ #12372 üzenetére
Én értettelek elsőre is, csak eddig a fentebb linkelt több gpu-s megoldásra reagáltam.
Mindenesetre szerintem nem lehet olyan egyszerűen megoldani a két vive együttes használatát egy gépről, mintha csak két monitor lenne.
Mivel a két vive számára eltérő kamerapozíciókból kell renderelni a tartalmat, így gyakorlatilag dupla terhelés rakódna mindenre.
Figyelembe véve, hogy a mai csúcshardver éppen elégséges 1 db. hmd kiszolgálására, nem látom nagy esélyét, hogy a steam vagy a htc nagy energiákat ölne 2 hmd együttes támogatásába.
Ez ugyanis nem csak hardver kérdés, hanem a drivereket, api-t, game engine pluginokat is át kellene írni.
A két HMD-hez ráadásul jó eséllyel két vga is kellene, plusz a szükséges cpu és ram és máris ott tartunk, hogy két különálló gép majdnem ugyanannyiba jönne ki és akkor maga a játék, driver, api eleve adott.
Tehát sokkal egyszerűbb azt mondania a htc-nek, hogy ha többen akarnak együtt játszani, akkor vegyenek még egy gépet, úgysem úsznák meg olcsóbban.Szoftver oldalon meg magát a játékot kellene direkt az "egy futó szoftver - két játékos" üzemmódra átírni.
Persze elképzelhető, hogy kisebb cooperatív játékok, mint pl. a The Diner Duo, ami eleve két játékosra épül és a grafikai igénye is minimális, azok képesek lennének támogatni egy ilyen setupot, de a többségnek nem érné meg.
A legtöbb multiplayer játék ugyanis feltételezi, hogy a játékos önálló accounttal rendelkezik, egyedi beállításai vannak, stb. Ezeket alapoktól kellene újraírni és figyelembe véve, hogy még a nagyobb AAA franchise-ok "VR-osítása" is mennyire nyögvenyelősen halad, el lehet képzeni mikorra jelenne meg egy értékelhető próbálkozás 2 hmd-s felállásra: 4-5 évnél hamarabb biztos nem.Fallout 4:
Amíg nem csinálják meg a normális támogatást rift-re és nem gyomlálják ki a bugok többségét, addig nekem nem nagyon akaródzik nekiállni. Mondjuk engem a fallout posztapokaliptikus világa sosem tudott igazán beszippantani - szemben az Elder Scrolls játékokkal - így ráérek kivárni, amíg vagy a bethesda vagy a community rendbe rakják a játékot.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz szente #12406 üzenetére
Magyar VR-os csatornáról nem tudok, de a külföldiek közül nekem ez jött be a legjobban:
Ausztrál a srác és hetente összeszedi, amit érdemes megemlíteni. Főleg az tetszik benne, hogy nem egy beszélő fej, ami a véleményét mondja, hanem jól szerkesztett, pörgős videói vannak, amiben a főszerep a tartalomé. Ha egy kicsit is értesz angolul, akkor érdemes bekapcsolni a youtube feliratokat és meg-megállni az érdekes részeknél, így minimális nyelvtudással is érthető, főleg hogy a nagy része szöveg nélkül is az.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #12448 üzenetére
Ennek lehet szoftveres oka is.
Pl. nálam ha egyszer elindítom az oculus appot majd kilépek belőle, akkor a legközelebbi indításnál folyamatosan crashel az oculus driver, azaz a hmd és a monitorok el-elsötétülnek, majd ez ismétlődik újra és újra. Windows restart után működik.
Gyanítom hogy a redva nvidia driver okozza ezt, de még nem volt időm utánajárni. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #12549 üzenetére
Komolyan néha azt érzem, hogy a "szaksajtó" újabban átment leming módba: egy elindul, a többi meg megy utána a szakadékba.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #12555 üzenetére
OMG ez a lista ....
No1. Hololens - no comment
Vive-nál negatívum, hogy drága hozzá a PC, Rift-nél meg hogy néha rosszullétet okoz, mintha nem lenne jellemző mindkét probléma mindkettőre.
Vive-nál pozitívum, hogy "Awesome VR experience" és hogy "Easy to operate" mintha más HMD-nél máshogy lenne.Riftnél állítja, hogy a touch kontrollert külön kell megvenni, miközben a cikk címe: "The best VR headsets for 2018" a touch pedig szériatartozék már több, mint fél éve.
GrearVR-nál negatívum: "Lacks capabilities of competitors" ami alatt a PC-s VR-t érti, miközben a Daydreamet a GearVR-hoz méri, de még azt is a tények ismerete nélkül, mert extraként hozza fel a daydream javára, hogy "Remote control included" és hogy "Only costs around £100/$100", miközben kontroller a gearvr-hoz is van és amazonon jelenleg 98USD az ára.
Állítom ezt a cikket valami 2016-os internet archívból ollózták össze, más racionális magyarázatot nem találok ennyi hülyeségre.
-
#54625216
törölt tag
válasz szente #12556 üzenetére
A "remegő kép" valószínűleg tracking probléma lehet, azaz a fejed mozgását nem tudja realtime követni, vagy túl sok zaj kerül a tracking adatokba és ettől remeg a kamera. Érdemes esetleg átrakni a szenzorokat egy másik usb portra, vagy a legjobb külön egy dedikált usb kártyát venni nekik.
Ami a távoli tárgyak olvashatóságát illeti: ha aliasing miatt nem olvasható, az a render felbontásával javítható, amúgy meg sajna belefutottál a hmd felbontásába. Távoli tárgyakra egyszerűen kevés pixel jut, emiatt egy távoli objektumon lévő szöveg, pl. rendszámtábla nehezen olvasható.
Ha nem vagy biztos, akkor próbáld ki a játékot hagyományos monitoron és vidd lejjebb a felbontást mondjuk 1280/720-ra. Ha hasonló az élmény, akkor a rift fizikai felbontása a limit.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Valamit elnézhettél, mert amazon.de-n van rift raktáron 449EUR-ért (+7% áfa különbözet):
A szállítás ingyenes, ha nem gyorspostával kéred.
Az iponos ár valóban nem vészes, bár az amazonnak annyi előnye van még, hogy 30 napig indoklás nélkül bármikor visszaküldheted és visszafizetik az árát.
Ha meghibásodás (vagy hiányzó alkatrész, stb.) miatt küldöd vissza 30 napon belül, akkor még a visszaküldés postaköltségét is ők állják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs