- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Készülőben az Apple TV alkalmazás Androidra
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Chivalry 2
gp A jövő hét folyamán egy újabb rejtélyes ajándékot kapunk a cégtől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
molnarpeter ötletét próbáld ki, egy estés állás után mérjél rá. Azért még mindig azt mondom, hogy bizonyosodj meg a multiméterről is. Mérj rá pár dologra, aminek biztosan tudod a feszültségét, vagy máshol is mérted.
http://carbatteryworld.com/car-battery-voltage/
Sehol nem találtam ilyen magas értéket mint 12,8V még zsír új akksinál sem, pláne nem használtnál.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem olyan rossz a helyzet, itt pl nagyon szellősen állnak mindig, de sok helyen vannak nagyobbak, más lehetőség, föld alá, vagy emeletre menni, szóval mindig megoldható a dolog, az XC-vel nem veszem annyira véresen komolyan, de az S80 10 méteres körzetében senki nem lehet
Ez is egy régi szabály, ha jól tudom 2,2 - 2,3M közöttiek az átlag parkoló helyek, hol ott egy XC90 majd két méter széles... Sok javaslat volt már rá, hogy változtassák 2,5 vagy 2,6 méterre, mert az elmúlt pár évtizedben egyáltalán nem követték le a kocsik méretének változását.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Passzív biztonságuk nagyon hasonló, max az új asszisztensek miatt tud többet. Egyébként teljesen egyet értek, az új XC60 külsőre sokkal de sokkal jobban tetszik, mint ha tovább reszelték volna, egyszerűen jobban beérett a forma. Ami elegáns, az mindig is az lesz, ami divatos, az lehet hogy holnap már nem lesz az, valahogy ezt érzem az új XC-vel, biztos nem lesz 12-3 évig piacon...
Ugyan ezt beszéltem egy másik S80 V8 tulajjal a Volvo szalonba, semmi nem kéne neki innen, semmire nem cserélné le az övét, max hogy eladja, és újra vegye megtartva a különbözetet, ugyan ezt érzem én is. Ott van 20-30 szalon autó, és NEM NEM NEM.
Most mentem egy kört az S80 V8-al, te úr isten, mit művel az új Michelin Pilot Sport 4 gumikon, mondom megnézem mit bír egy üres körforgalom kijáratnál, és úgy kigyorsítottam, hogy azt se tudta volna az előző gumi hogy elforogjon vagy össze sz@rja magát most meg rezzenés nélkül megcsinálta, mint ha sinen mentem volna. Ez az autó AZ autó nekem, régóta érzem, de az új papucsok hozzá tették azt a szükséges pluszt. Álom ahogy viselkedik, bőr és fa illata van amikor beülsz. IMÁDOM
nesa
Oda adnám az egyik vesémet egy akkora garázsért itt Londonba Most egy 5 m hosszúba parkolok a 4,85 méteres kocsival, úgy hogy az egyik oldalával a falra kell állnom, hogy ki tudjak szállni... És nagy szó, hogy van garázs.
theuprising
Legfontosabb a váltó, az minden kapcsolásnál legyen vaj sima, hidegen, melegen, tolatásnál, nagy vagy kis gázzal, padlózásnál vissza váltáskor stb... Minden másra meg találod a választ ha rákeresel itt a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Semmi gond, szeretjük az ilyen anyagot, nekem is nagyon jól esik néha kivinni az erdőbe. Csak lusta voltam megörökíteni eddig ilyesmit.
sasa134
Dízel motorból utoljára a 185 lovas D5 volt, az is jó régenm azóta csak benzin, így az újakat, pláne a 4 hengereseket nem ismerem. Viszont a váltótól nem félnék, teszteld hidegen melegen, minden váltás, visszaváltás, elindulás legyen vaj sima, tolatás is. Ennyi kilométerrel nem lehet gondja, csak ha beteg módjára rúgták neki. Amit megvetted, utána egyből egy váltó olaj csere, hidegen ne rúgjad, és nem lesz gondod, utána ha hosszú távban gondolkozol, minden 5-6 évben vagy 60-70e kilométernél cseréled.
Ha jól rémlik, volt 5 hengeres a D4 és D3-ból is, de nem vagyok képbe melyik modellek/évjáratok. De Volvo 5 hengerrel az igazi (Vagy 8 )
Rivaul
Ahogy romlanak az útviszonyok, úgy jön ki egyre erősebben az AWD előnye. Mikor egy vizes körforgalmon mész át tempósan, érzed ahogy pakolgatja előröl hátulra a nyomatékot, aztán kilő mint a rakéta. Különböző esős sáros, terepezéseket próbáltam, de havas emelkedő még nem volt itt sajnos
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz sasa134 #7438 üzenetére
+1 a V70-re ha játszik.
Nekem 50 és 70 volt a V vonalon, az 50-esen nagyon érződött hogy ford focus. A 70-es hiába volt régebbi, ég és föld, az egy igazi VOLVO. T5, 260 paci, és azok az ülések, az a kényelem amit tudott, nem e világi.
Témánál maradva simán becuppant a 4 kerék, meg még mellé más is
Egyébként a tulajok nagy része nem tudja mi van a dobozban, ebben teljesen biztos lehetsz.
Zárójelben jegyzem meg, hogy egy V70 R mk2 még bakancs listás nálam.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
S60 R Miért miért MIÉÉÉRT rohadt geartronic. Tetszik kívül, belül, költöttek rá, olcsó..... ugyan ez, ugyan így, csak manuállal, és menne az offer.
-
FeRRaR1
őstag
Nekem nagyon is, különleges beltered ad neki ez a konyak szín. Persze ez nem vita téma, valakinek tetszik, valakinek nem ez már csak ilyen.
AMDFan
Volvonál ez annyira nem számít, de semmiképpen sem ajánlott megvárni az alacsony üzemanyag szint jelzést. Az ok pedig főleg városi használatnál ha kevés a nafta a tankban, túlhevül a visszafolyó ág miatt, és a nagy hőingadozás miatt pára képződik, ami szépen lassan kikezdi a magasnyomásút, porlasztó csúcsokat, és ha beindul a folyamat, utána öngerjesztő a fémrészecskék miatt.
Ezért nem ajánlott negyed szint alá engedni a dízeleket, de most már kb semmit. A D5 Volvókban van extra hűtőkör a visszafolyó ágon, de az okosak szerint ez is akkor ér valamit ha van valamekkora tempó is, városi araszolásban nem annyira jó a hatásfoka. Bár ez is külső hőmérséklet függő.
Szemléltetés kép ott vannak a 2003 és 08 közötti 1.5 dci renault motorok, nagyon sűrű olajcserével és gyakran tele tankolással sokáig jók, ezek nélkül 40e km után bármikor meg makkanhat a befecskendezés. Természetesen semmilyen visszahűtés nincs a delphi rendszerükben...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Az annyira nem gáz, ha mindig tele tolod, akkor gáz ha ezeöccá'-ért fröcskölsz bele hogy ne világítson, és ezt sokszor megismétled pl. (Amire nem egy példát láttam, beáll a kútra az S8 4.2 V8, és 1800-ért tankolt bele, vagy a benzin áremelés előtti napon 1000-ért, kb többet veszített hogy oda ment...)
Ez egy külön szakma kb, pl a V50-et mikor vettem, mondta az elektromos szakemberem, hogy 3 féle motorvezérlő lehet benne, Bosch, Delphi, Siemens, attól függően, hogy diesel, kicsi vagy nagy benzinest választasz. Ezt még fűszerezd meg azzal, hogy évjárat függő is, a D3 D4 is lehet 4 vagy 5 hengeres is, de a legjobb, hogy hiába van benne Bosch, az nem jelenti azt hogy jó, mert ott is vannak sz@r szériák, ugyan úgy igaz a Delphire, nem jelenti azt hogy rossz, mert akadnak jók is
Lényeg ha mindig tele tolod akkor annyira nem lényeg, de ha tutira akarsz menni, negyed alatt tankold tele ha útba esik a kút. Rossz infót meg nem akarok mondani, nem ismerem a 2.0T-t.
-
FeRRaR1
őstag
Lehetetlen megmondani, egy hozzáértővel kéne kipróbálni, megnézetni, de személyes tanács, hogy 350e-ért ne vegyél Volvót. Valószínűleg a dupláját rálocsolhatnád azonnal, meg nagyon lefingottnak tűnik.
Zsmester89
Lehúzott sarukkal egy éjszakai állás után a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem, az "R-Design" egy semmi, mint az Audinál az "S-Line" egy minimális vizuális csomag, esetleg más kormány, sportosabb megjelenés. A gyártók rájöttek hogy a népnek nem igazi R kell, ha nem többet el lehet adni csak egy kis vizuális tuninggal. Mint a BMW-nél az M Packet, teszik ezt már mindenre, lehet 1.6 diesel stb, semmit nem jelent menet tulajdonságokban. Az igazi R az nem egy dizájn vacak volt, adaptív futómű, sor 5 magasnyomású turbó, AWD, Brembo fékek, magnézium felni, rendesen oda tették magukat, nagyon nagy kár hogy az R és a V8 vonalat is törölték... Egy R-es gép még bakancs listás nálam...
-
FeRRaR1
őstag
Ha pl gyerek/kutya rövid időre bent marad a kocsiba akkor miután leállítottad, megnyomod a gombot, kiszállsz és bezárod, akkor a belső mozgásokra nem fog riasztani, illetve bentről nyitható marad a kocsi, csak kintről zár be. A következő indításnál automatikusan kikapcsolja és vissza áll teljes riasztásra.
Rivaul
Ezt nekem gombnyomás nélkül csinálta a V70 meg is lepődtem mert 2001-es volt...
[ Szerkesztve ]
-
-
FeRRaR1
őstag
7 év alatt a gáz 50% átlagosan elszökik. Ettől még működik a rendszer de a hatásfoka csökken. Nekem is működött az XC-n mind a két klíma, mégis feltöltettem hogy ellenőrizzem a kenőanyagok meglétét, azóta jégcsapokat varázsol a szellőzőre. Szóval működött 11 évesen, hideget csinált, de mégis jobb lett, pedig brutál nagy klíma kör van az XC-n, főleg a két klímáson. Volvók jól bírják, fordot, peugeotot láttam már 4-5-6 évesen teljesen kiürült rendszerrel, mesélt róla a klímás is hogy ott rendszeres.
Ez sokban függ a klíma használati szokásoktól, én minden héten járatom mindkét gépen, soha nem is volt gondom, aki viszont néha nem használja akár hónapokig, ott kenés hiányában kiszáradhatnak a gumik, tömítések és elkezd szép lassan szökni a gáz. Elég összetett a dolog, de mindenképpen szökik, csak függ a rendszer méretétől, használati szokásoktól, autó típusától...
Én arra is figyelek mindig hogy alacsony motor fordulatnál kapcsolom ki/be így sokkal kisebb terhelést kap a kompresszor, leállítás előtt 4-5 perccel már kikapcsolom hogy át tudjon szellőzni és száradni amennyiben nedvesség csapódott le a rendszerben. Nekem így bevált a dolog, soha nem volt büdös vagy nem működő klímám.
Peti78
Próbáld meg manuálisan, hogy az AUTO alatt mind a három irányba menjen, 3-as venti fokozattal, és belső keringetéssel kezdve, így nem terheli le annyira a klíma rendszert, és ha beállt a kellemes hőmérséklet amit szeretnél utána átteheted külsőre. Nekem nem vállt be ha bármit is automatán hagytam.
Tartom hogy egy kenőanyag/gáz töltés és nyomás teszt megoldaná a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Valahogy így csak belső keringetéssel kezd, utána tedd át külsőre mint nekem. (semelyik sem ég) Meg persze menjen a klíma
Más:
Végre használtam a hónapokkal ezelőtt beszerelt gyors csatlakozót, rekondícionáltam és tele töltöttem a z akksit.
Tegnap cseréltünk gyertyákat, és ha már kint voltak mértünk kompressziót, ami miatt kicsit aggódtam, lévén 200e km körül van a gép, de tökéletes lett, mind a 8 henger tartotta a 21-22 baros nyomást. Nagy átnézést kapott, oszcilloszkóppal, szerviz programokkal, még a kipufogó gázra is rámért a srác hogy tökéletes e az égés, megnyugodtam, minden tökéletes, gyári újhoz közelítő érték
Két hibakód volt a tárolóban, Air quality sensor, ami az eső csatorna alatt van a szélvédő tövében, ezért folyton eltömődik, azt mondta normális, levegő minőségét figyeli, és szabályozza gondolom AUTO módban hogy kintről vagy bentről keringesse. A másik a memóriás tükörhöz köthető, nem állítja a tükröket az elmentett pozícióhoz, csak az ülést, ami nem baj, mert nagy a tükör, jó így ahogy van mindenkinek, de ki kell cserélni egy szakadt kábelt a kötegben, majd a következő körben kimérjük melyik az.
-
FeRRaR1
őstag
Persze csodát ez a beállítás sem fog tenni, ha kevés benne a gáz akkor csak a feltöltés segít, de elméleti síkon így tud a legjobban hűteni.
Nem hiszem, ami biztos hogy közzé nem tehető így gondolom fel sem használható ilyen célra, meg ahhoz több adat kéne szerintem, na meg hitelesített kamera, mérő eszköz, stb...
-
FeRRaR1
őstag
Ha van benne CD-tár mehet a Yatour, fentebb linkeltem, nekem is az volt a V70-ben, nem volt panaszom rá, szépen tette a dolgát, CD-t meg életemben nem tettem bele, szóval nem volt nagy kár a tár lecserélése AUX-ra. Szerencsére az XC-ben van gyári a Dynaudio mellé.
Más:
XC téma, vettem hozzá pár dolgot:
Motorháztető telók a végét járják, legfelső állásba még megtartják, de ha egy hangya f@sznyi észrevehetetlen szellő éri, már vágódik le, ezzel nem törődtem, amég múlt héten fejbe nem trafált Szóval az cserés
Alá feküdtem és láttam hogy nagy valószínűséggel még nem cseréltek rajta üzemanyag szűrőt, ~6e a gyári Mann postával együtt, így cserélem azt is.
Tapogattam az első fékeket és nem tűnnek vállasnak csak minimálisan, de mikor rámpán volt a szerelőm megmutatta hogy hátulról vállasok nagyon a tárcsák, azért nyikorognak lassú tempós fékezéskor, meg már egyébként is a végüket járják, úgy hogy csere. Rendeltem gyári tárcsa és betét szettet.
Ami a kérdés: Brembo utángyártotton szépen látszik, hogy kezelt az éle, így nem rozsdásodik. A mostani szett meg annyira rozsdás, hogy vékony darabokat lehet lepiszkálni az éléről, fórumokat túrva ez általános Volvo probléma, valakinek valami házi megoldása? Nem tudom mivel kéne lekenni vagy fújni az élét, még most mielőtt feldobjuk, hogy elkerüljük az erős rozsdásodást.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
A tár helyére kell kötni, úgy tudom az nélkül nem működik, a tár kábelét kellett a V70-nél lehúzni a fejegységről, és a helyére bedugni a Yatour kábelét, és CD tárra váltva AUX-ként működött, vagy USB, vagy kártya olvasó, ahogy akartad.
Először márka szerviztől kértem ajánlatot:
600 fontUtána egy ott dolgozó vezető szerelőtől privátba:
400 fontUtána találtam Brembo utángyártott tárcsát és betét szettet:
150 font + munka díjLegvégül találtam egy vidéki Volvo alkatrészest, akinek vannak villám akciói, így a gyári szettet 300 font helyett meg tudtam venni 160-ért. Úgy néz ki ez lesz a vége, 3 Youtube videón felbátorodva, meg lévén minden szerszámom adott, valószínűleg neki esek én, és mindent beszerelek amit vásároltam.
Azért nem mindegy 600 vagy 160 ugyan úgy gyári Volvo minden...
~215e vagy ~57e........[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Hátsó tárcsák új szerűek, de a
pedálkézifék már nem az igazi, így a dob fék részét cserélni kellene, de arról néztem videót, hát tuti neki nem állnék [link] elég mekkmester az ember, de a lényeg látszik azért.Peti78
Nem nagy ördöngösség ám, soha nem csináltam ilyet, és megvoltam fél óra alatt, igaz a tápot forrasztani kellett, de minden mást csak bedugsz és kész, ami több idő volt, hogy kiszerelsz mindent a hozzáférés miatt, szépen rejtve elvezeted a kábeleket, stb...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Megkerestem a számlákat, mert az elmúlt egy évben cseréltem:
- Automata váltó olaj (Csak 5L Volvo váltó olaj van a számlán)
- Klíma olaj (Volvo PAG Oil a számlán)
- Haldex AWD (VOLVO 30787687 FILTER, VOLVO 31367940 TRANMISSION OIL, VOLVO 988143 HEX, SOCKET SCREWS)
- Kormány szervó (VOLVO 30741424 POWER STEERING FLUID)
- Diff olaj (nem találtam róla semmit)
stb... túl hosszú lenne a listaRemélem segített valamit.
-
FeRRaR1
őstag
Két nyelvű adásvételi sem kell, csak V5C attól függően hogy exportra vagy sima adás-vételre 10 vagy 11-es pont, töltöttétek ki annak függvényében megérkezik az új dokumentum a megadott Angol vagy Magyar címre 2-5 héten belül álltálában. Lámpákat kell cserélni a vetítési kép miatt, és mehet KPM műszakira, de ha van neki érvényes MOT, akkor az a legjobb, mert akkor nem kell KPM. Mindennel együtt kb 2-3 hét Magyarosítani ha van lámpád és tudod az ügymenetet.
Amennyiben belföldi adás vétel történt úgy a DVLA felé jelezni kell az exportot külön, vagy ki kell vonatni a forgalomból: SORN.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
P-s rendszámhoz nem kell semmi, ha Angol rendszám akkor kell ideiglenes biztosítás, érvényes MOT és Road TAX. Kiskapu hogy lehet ellenőrizni mind a 3-at rendszám alapján, és itt közúti igazoltatás kb nem létezik. Persze ezt csak saját felelőségőre.
Példának okáért itt van ez az S60 R, a rendszáma GK55UJU
Látszik hogy semmi sincs rajt, így csak a P-s rendszám vagy a tréler esélyes.
Itt ez a másik, van rajta minden így több minden játszik.
Amennyiben el kell menni vele egy begyűjtő pontra ahonnan kamion viszi Magyarországra, akkor azt be szoktam vállalni. Egyik nem teljesen ép elméjű ismerősöm, a megvétel napján elindult vele haza, volt rajta minden az eladó nevén, semmit nem kötött rá és haza ért. Ezt semmiképpen nem ajánlanám, viszont arra is felhívnám a figyelmedet, hogy az osztrákok nem minden tartományban fogadják el a P-s rendszámot, így faternak is kiosztottak már egy 100 és egy 200 eurós bírságot amikor átlépte a német osztrák határt. Én már átjöttem ott több mint 10 alkalommal, soha nem volt gond, de tudok olyat is, akit mindig elkaptak, szóval ez is két esélyes. Megint csak ismerek olyat aki megáll az utolsó német kúton, vissza teszi az angolt határ átlépéshez, és 80-100 km után megy vissza a P, persze ez sem teljesen szabályos, de hát leleményes a magyar Én jómagam 3 éve nem jártam arra, de jó pár családtag és ismerős vitt verdát a segítségemmel, eddig 0 bírság szerencsére.
Tavaly változott a jogszabály korábban az MOT és a Road TAX is átkerült az új tulaj nevére, már csak az MOT, az eladó automatikusan visszatérítést kap a fennmaradó részről. Így sokkal bonyolultabbá tették az Angol rendszámos exportot. Mivel a Road TAX nem olcsó, angol cím nélkül vissza igényelni sem egyszerű, stb... Itt is kiskapu hogy nincs tört hónap, ha te 18-án veszed a kocsit akkor a tulaj egész hónapra befizette a roadtaxot, és csak köv hónap első napjától kell neked fizetni. Persze a jogszabály alapján kell hogy legyen a neveden...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Annyival egészíteném ki, hogy tudsz Road taxot fizetni külföldiként. Csak pénz kidobás kb, ha van a kocsin akkor azért, ha nincs akkor meg valószínűleg más is kell rá, MOT + biztosítás. Illetve Németbe még nem hallottam hogy bárkit is elővettek volna P ügyben, legalább is Angol Magyar útvonalon.
Az is jó, ha van a kocsin minden, köt rá egy ideiglenes Angol biztosítást 1-2 napra, és haza vezeti. De a legjobb a kamion, sok kamionos hoz ide árut, és vissza üresen menne ezért vállal autókat, csak olyan helyre kell elvinni, ahol fel tudsz állni vele, illetve általában Balaton környéke vagy Pest ahol le tudja tenni.
Ez olyan 100-180e között szokott lenni. Ha komp/eurotunel * pálya matricák, rendszám vagy biztosítás + üzemanyag az is ilyen magasságban szokott megállni, de ott a kockázat. Ugye ezekhez jön hozzá pár dolog, lehet hogy kell szállás, mondjuk a kocsi begyűjtése után érdemes kipihenten elindulni, csak oda vagy oda vissza utazás stb...
Szinte mindenkinek van kint rokon, barát, volt osztály társ, sokat lehet spórolni ha segítenek, esetleg egy éjszakát tudsz ott aludni, vagy ha nem egyedül mész.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Elvileg vannak, gyakorlatilag 3 éve engem a rendőr engedett be maga elé a főútra úgy hogy csak MOT volt a kocsin, éppen vittem felrakni kamionra. Működő megoldás, ha aznap vagy másnap viszi, mert lesz rajta érvényes road tax, hiába mondja le, megveszed a kocsit, másnap feladja postán ha az nem vasárnap, utána 2-3 nap alatt megérkezik a DVLA-hoz, és még fel is kell hogy dolgozzák, alsó hangon is van a vásárlás napját is beleszámolva majdnem egy hete, de 4-5 napja biztos, ez tény.
Persze ezzel nem bátorítani akarok bárkit is, de a másik dolog meg hogy a Road Tax csak Angliában szükséges.
Inkább elkezdem off-ba tenni ezeket
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Ugyan abból az adatbázisból dolgozik a rendőrségi és a telepített kamera, Megszűnik azonnal, amint feldolgozták a V5C-t a DVLA-nál. Csak gondold végig amiket fentebb írtam, 4-5 nap minimum mire feldolgozásra kerül, és nem tört hónapoznak, szóval ha 21-én veszi a kocsit, akkor 26-ig nagy valószínűséggel lesz rajta. Mint említettem ezzel nem buzdítani akarok bárkit is, mert nem 100% legális, de működik. Mondjuk én mindig egy évre előre fizetem, egy összegben mert úgy olcsóbb valamennyivel.
-
FeRRaR1
őstag
Ez legkevésbé sem a topik témája, de ha bizniszt akarsz csinálni, akkor neked kell össze hoznod a keresletet a kínálattal. Mástól akarod megkérdezni hogy van e valamire kereslet, de ha nem lesz akkor mit csinálsz? Derítsd ki hogy mire van, osztasz szorzol, és kiderül hogy megéri e egyrészt, másrészt lehetetlen megmondani mennyit fogsz keresni, kapsz e bírságot, mennyit fognak alkudni, esetleg költeni kell a gépre, lerohad alattad, mennyi lesz a repjegy/komp jegy stb... ez egy szakma. Tapasztalatszerzés után be tudsz lőni egy intervallumot, ezen a gépen kinéz 180-250e közötti profit pl. de lehet hogy csak alkatrészenként eladva lesz ennyi, egyben csak 90-110e. Valamelyik típus könnyen át építhető, valamelyikhez hozzá sem érdemes kezdeni. Kell típus ismeret is, és mindenképpen lesz kockázat, mert 1001 dolog történhet.
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #7636 üzenetére
Lőttem neked 2 képet:
C Tek okos csepptöltő és rekondícionáló.
Nekem is így pihen néha az S80 ha hetekig nem használom, van mind a két kocsiba gyors csatlakozó, így csak gyorsba rádugom, nem kell akksit vagy burkolatokat leszedni.
Nekem MX 5.0 van, de akksi méret függvényében lehet kisebbet is venni, évente egyszer rá lehet küldeni egy rekondicionáló töltést, egyébként meg csak simán rádugod és csepp tölti. Így nincs ki be szerelési macera...
Nagyon jó kis eszköz, a rendes töltőmet el is adtam, ez sokkal jobb.
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #7639 üzenetére
~16e körül a 3.8 és ~22e az 5.0 amazonon most ingyen postával. Én fekete pénteken vettem olcsóbban, akkor kb az 5.0 volt 3.8 árban, de nagy általánosságban itt olcsóbbak az elektronikai eszközök.
Rivaul
Spórolásnak sem utolsó hosszú távon, kitolja az akksi élettartamát 2-3-4 évvel. Meg nem egy utolsó dolog hogy télen egy hónap állás után pöcc röff a gép
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #7642 üzenetére
Persze, pár ezerért nem éri meg a kockázat, igazából csak fekete péntek akcióban érné meg innét, mikor kb fél áron van a Magyar árhoz képest.
-
FeRRaR1
őstag
Ez több mindentől lehet, amivel én találkoztam, az a sziréna hibája volt, nem adott hangot csak villogott, vagy ha az elemelés szenzor nem működik.
Amit érdemes kipróbálni, a kézikönyvben van procedúra riasztó tesztelésére. Azt csináld végig, szerintem ott ki fog bukni a hiba.
-
FeRRaR1
őstag
Nekem a 2006 S80 D5 csinálta ezt. Neten érdemes rákeresni, csere a legdrágább megoldás, de vannak tippek illetve javítási módszerek. Érdemes bele túrni ha nem akarod költségbe verni magad. Szerelő nekem cserélni akarta. [link] & [link]
Ne kérdezd hogyan csináltam meg, mert sehogy. Eladtam alkatrésznek, elég jó áron, és vettem egy sokkal jobbat. Persze nem ez miatt adtam el, úgy is ez lett volna a sorsa.
Mielőtt vennél újat azért bizonyosodj meg a hibáról egy szerviz program ránézéssel, milyen hibakódot tárol stb...
Érdekes hogy a pánik megy, én azt nem próbáltam ki a korábbi S80-on.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Beteszem ide is, hátha valakit érdekel, az egyik alaposabb kocsi mosásomat örökítettem meg. Nyilván a minőség nem TOP, telefonnal, stabilizátor nélkül stb...
Viszont Volvo XC90 V8
-
FeRRaR1
őstag
Elég gáz ha ennyi idősen nem cseréltek, elvileg 10 év / 180e km, amelyiket előbb eléri. De ezt kb soha nem vártuk meg egyik kocsinál sem. Amennyiben ennyi az előírás mi azt 6 év /100-120e km-nek tekintjük, viszont húzni 10 év felett kb egy időzített bomba.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz jozsi021 #7795 üzenetére
Nem ismerem a V60 menüjét, de 99% hogy ott állítható hogy hogyan nyisson és zárjon, melyik ajtóra mit csináljon. Nekem is vannak ilyen beállítások az S80-on, de mivel kulcs nélküli így lényegtelen, mert mindig a zsebemben van, így nekem nyílik minden ajtó, akár zárva volt akár nem.
-
FeRRaR1
őstag
Akkor már kitálalok én is, és kezdem a fekete levessel. Magyarország - környék legajánlottabb szervize, váltó olaj cserét annak idején nem megfelelően csinálták az S80-on, többi dolog hibátlan, nagyon nagy szerviz is volt, fékek, vezérlés, vízpumpa, összes olaj, szűrő, klíma stb... Talán hozzájuk mennék vissza Kadarkútiak. Másik kaposvári szerelő, Kaposvár Maros Utca, most cseréltek ABS gyűrűt fater jobb elsőjén az XC-n természetesen féltengellyel együtt, mert csak is úgy lehet (mint később az Angol szerelőm felhomályosította fatert, maga a gyűrű filléres tétel, és természetesen van célszerszáma csak gyűrű cseréhez) így most a jó gyári helyett új utángyártott van az egyik oldalon, hát nem volt őszinte fater mosolya mikor fordítottam neki... Ugyan itt nem húzták meg a kerék csavarokat, és másnap kettőt elhagyott fater, mire úgy rázott a kocsi hogy megállt, kellet hozzá vennie új szett csavart, szerelő szerint este próbálták ellopni a felniket ezért lehetett, aham, persze csavarokat azért kifizette miközben az igazát bizonygatta. Szintén nem szólt egy olaj szórásról a motor tetején amitől szét volt csúszva a szívócső állító mechanika. Angol szerelőm csinálta meg a szórást és a mechanikát is.
Kaposvár, a korábban ajánlott szerelőnk mostanában nem szeret olyan munkát elvállalni, amihez bontani kell, vagy koszolós, szívatós, inkább kifogásokat keres. Szintén Ő több olajat tett 2x is a D5 C30-ba és a D5 XC 90-be is, majd megeszi címmel, hát nem, sőt a regenerálás és városi utak miatt több lett benne, ki is írta a hibakódot, le kellet szívni nem is keveset. A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.
Szintén Kaposvár, Nyár Utca melletti gyár telep. Ő igazi profi, viszont "csak" elektromos szakember. Nem ritkán a márka szervizek hozzá viszik a kocsikat ha elakadnak valamivel, tele az udvara Audi, Mercedesekkel, nagyon jó szakember, program sorokba nyúl bele, olyan mélyen ahogy a dolog kívánja, szereti élvezi, ért hozzá. Viszont nyilván itt is van fekete leves, nem egyszerű ember, nehezen elérhető, a határidőt nem ismeri, akinek van türelme hozzá az jól járhat vele.
Budapesten a Zay utcában csak egyszer voltam, amiért mentem azt nem csinálták meg, viszont adtak egy olyan árajánlatot szintén a szívócső hossz állítóra hogy dobtam egy hátast, kb fél motor csere. Mert meg kell bontani, az állító mechanika, tömítések, pillangószelepsor, meg ki kell szedni a porlasztókat amik lehet nem fognak kijönni és akkor csere (csak ez a tétel 670.000,-) a többit a képzelő erőtökre bízom. Mindezt úgy hogy előtte mentem hiba nélkül 3000 kilométert, és most sem volt hiba, csak a tárolóba találtak valamit. Csak az akciós 30 ft-os szoftver frissítést kértem, ami után nem nyíltak másnap a tükrök, így felhívtam őket hogy tegnap ott voltam szoftverfrissítésen és azóta nem működnek. Kb kikérték maguknak hogy akciós ajándék volt, és állítsam át a menübe, mert ez tőlük független hiba. Mondtam hogy már 20x átállítottam, nem működik. Akkor állítsam kikapcsoltra, vegyem ki az akksit, majd vissza, nyissam zárjam 2x majd állítsam bekapcsoltra, és nyissam zárjam 2x. Ez megoldotta, de a stílusuktól padlót fogtam. Tavalyról még van infóm hogy futott az autó szépen bármi hiba nélkül 3-4 évvel az ajánlatuk után...
Anglia: Itt nagyon nagy a választék, mehetsz a legolcsóbb pakisztánihoz, vagy a csúcs privát szervizekhez, ahova Bentleykkel járnak, ezek között van félúton a márka szerviz, és a biztosító szerelő furgonja, ami itt nagyon gyakori. Na most idén úgy hoztam el az XC-t a márka szervizből, hogy 5,8 L olajat tettek bele ami pont jó ha D5, de kevésbé ha V8 mert az 6,7 L, szóval 5 perc után kiírta hogy alacsony olaj szint, persze záráskor hoztam el, így nem tudtam vissza menni, hazafele vettem bele még és belement 1,1 L... Énekelgettem is magamban hogy szép az élet. Munkalapon az szerepel hogy hibátlan a kocsi, minden tökéletes. Gratuláltak is hozzá én viszont nagyon benzin szagúnak éreztem a kiput bemelegedve is, mondom nézzünk rá a gyertyákra (amit tőlük is kértem) Az első négy henger könnyen elérhető. Beszéljen egy kép helyettem :
Így néz ki egy gyári 11 éves gyertya, hurrá, cseréltük mind a 8-at. Majd ránéztünk a fékekre. Arról most nincs képem, de egy lehelet és a szent lélek választotta el a ferrodolt és a fém lemezt egymástól... Az is csere tárcsák + betétek, nemrég dobtam is róla képet ide story nélkül, itt is van egy zacskóba a gyertyák, fék pofák, meg tökéletesen átment az összes Volvo teszten úgy hogy a kézifék nem működött stb... Úgy hogy a napokba bebattyogok a zacsimmal, és sűrű anyázások közepette le fogom mondani az összes szerviz csomagomat náluk. Viszont van egy vezető szerelőjük, aki privátba dolgozik, és pont fel is mondott, hozzám ő jár, szívvel lélekkel dolgozik, fél áron hozzájuk képest, imádom, bármit megcsinál, van műhelye és furgonja is, és olyan szerszám készletei hogy lehidaltam, mindent tökéletesen úgy csinál, ahogy elő van írva, soha nem gányol (ezt a Volvo szervizben elvárták tőle sokszor) házhoz is jön, mondok egy példát, S80-on cserélt tárcsákat betéteket, egyik tárcsa tartó csavar bele volt szakadva az agyba, kifúrta és újra menetezte. Több mint egy óra volt, de nem kért érte felárat, ő nem hagyja így, és nem rézpasztát, hanem speckó fékre való dolgokat használ mindenhova. Szereti, élvezi, annyira jól csinál mindent hogy kérnem sem kell, mert bőven megüti, de általában meghaladja az elképzeléseimet. Csak benne bízok, Ő kb az utolsó reményem, már fater is vele szereltet ha itt van. Az összes folyadék cseréjét úgy csinálja ahogy kell, a hűtőt vákuummal a féket túlnyomással, mindent átöblít mielőtt feltölt, eszméletlen, márkaszervizben nem így csinálták, csak lejön ami lejön, rámegy ami ráfér oszt jó lesz az"
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Kézifék pofáit és rugóit cseréltük pár hete az XC-n mert nem atom fizika, csak sokáig tart, ezért a szerelőm mondott rá 120 fontot, mikor a gyári Volvo alkatrészek 30-ba kerültek... Inkább neki álltunk, megcsináltuk, utána maxra tekertem az állítót is, jobb lett de nem estem hanyatt, lejtőn már megfogja üresben, de ha D-ben van még ugyan úgy elgurul, és ami furcsa hogy hátra menetbe még ha gázt adok se mozdul meg. Valamit még kell hekkerkednem vele, mert a bovden állító koppon van, pedig még kéne rajta egy fél centit húzni hogy igazán patent legyen, ne tudjam teljesen lenyomni, ha nem álljon meg és fogjon be tökéltessen pár kattanással a vége előtt, bár csak meredek helyen való parkolásnál használom, de azért legyen már teljesen jó.
Így én is 150 helyett 30-ból megúsztam, gyári Volvo minden, csak rá ment 4 doboz guinness meg két ember 3 órája
és még nem tökéletes
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Az a baj ezzel, hogy a motor tuningja nem javítana az egy turbó miatti viszonylag nagy késleltetésen, mire felpörög, erre még rá tesz egy lapáttal az inkább kényelemre mint gyorsaságra hangolt váltó is. Pl adott két XC90 D5, az egyik egy turbós 185 lovas alapból, de rajta van a polestar szoftver, így 215 paci talán. A gyárilag két turbós 205 lovas XC akkor is sokkal élénkebbek érződik. Alap 185 < tuning 185 < alap 205 két turbó < tuning 2 turbó.
Persze jobban fog menni, de a késleltetésen nem sokat változtat, ahhoz már mélyebben bele kéne túrni szoftveresen a motorvezérlőbe + váltóba, és úgy sem tudnál sokat nyerni.
Nekem 2 hatos geartronic van most, az S80 úgy működik mint egy gondolat olvasó, mikor vettem szoftveresen kitörölt mindent belőle az emberem, így az alapoktól tanult hozzám, néha azt hiszem gondolat olvasást is tud
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- LG LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Renault, Dacia topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SörcsaPH!
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs