Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • truba

    tag

    válasz zsid #1882 üzenetére

    Helló;

    Köszi a linket, hasznos.
    Egyébként pedig ha már a levegő csövekben állt az olaj, valamint az intercoolerben, akkor az már a turbó kezdő hibájára utal. Nekem is így kezdődött; először semmi füst, csak kicsi olaj a csövekben, majd enyhe füst alapjáraton-terhelésnél semmi, majd nagy füst hideg motornál-melegen égett olajszag, ez kb. 1500km alatt lett meg.

    A turbós szakik elmondása alapján a hiba, a turbó labirint tömítésének elégése, mivel nem jó a labirint, így a kipufogó gázok szabadon áramlanak át a kompresszor oldalra és közben a turbó kenőolajának kis részét olajgőz formában magukkal viszik, amit aztán a turbó szépen a levegőcsöveken keresztül benyom a motorba.
    Turbó teszt: olajfogyást nézni, meghatározott km.-enként; ha kicsi akkor még van időd, ha nagy (mint nálam 1000km/ 1L) akkor pedig nincs.
    Az intercooler mosását pedig inkább nem erőltetném; helyette inkább levegővel fújatnám ki, pl.1 báros nyomással, ez kihozza az olajat, nálam is ez volt.
    Lambda szonda meg húzós, remélem nem kell cserélned.

    Nekem már csak a turbó javítás van vissza kb. 130.000 ft. és készen vagyok a kocsival.
    Turbókról bővebben itt.

Új hozzászólás Aktív témák