- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lipido
senior tag
Segítségeteket szeretném kérni! Tudnátok linkelni nekem egy leírást, hogyan lehet joy.-ból H váltót csinálni? Előre is köszönöm!
-
kisbuba
tag
Még egy kérdés! Azt olvastam valahol, hogy a kormány 900-as elfordulását nem lehet állítani kisebbre, mert ilyen nagy tekergetésre a jó idő elérése érdekében "nincs idő", mert elég gáz lenne ha egy hajtű kanyarban többszöri kormány tekergetés kellene oda-vissza, hogy befordulj és vissza egyenesbe. Ez igaz? Ez a része állítható PS3-nál?
Bocs, hogy ennyit kérdezek, de nagyon érdekel ez a szett.
Köszi! -
Zigi
senior tag
Nem értem a trustmaster-t Ki jönnek az F458 kormánnyal ffb és kuplungpedál nélkül, 270 fokkal huszon-harmincezerért xboxhoz. Miért nem a 430-ast upgrade-elték??? Ha meg kibelezték akkor mi kerül benne 30-ba???
-
AMD_ok
őstag
válasz kisbuba #6802 üzenetére
Tudtommal nem lehet állítani,DE: ahhoz, hogy egy hajtűkanyart bevegyél, nem kell 1,5-2-szer áttekerni a kormányt, mert az áttételezés olyan kialakítású a játékban. Azt a nagy kormányszöget a GT5-ben csak akkor kell használnod, ha valamit elrontasz, keresztbe áll az autó, és korrigálnod kell, tehát semmiféle hátránnyal nem jár az, hogy 900 fokot fordul.
Mostanában kezdtem szimulátorozni, és ott pl 680 fokot használok, 33-34 steering lock mellett (ez a kormányáttétel, hogy egységnyi kormányszögre mekkora kerékelfordulás társul), és sokkal jobban, finomabban kormányozható az autó, mint pl 220-270 fokkal, jobban meg tudod fogni, ha baj van, ez arra valóNézz be ide, itt szinte minden a kormányokról megvan
Ez pedig kifejezetten erre íródott, remélem neilszab nem szakítja le a fejem amiatt, hogy belinkeltem
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Ha egy árban van használt Momo és Formula Force EX kormány akkor ti melyiket vennétek ?
Persze mennyit volt használva lényeges, de induljunk ki abból hogy ugyan annyit.
-
Chapel
addikt
Ahogy látom, ha max 30-35k-t akarok költeni egy kormányra, akkor egyértelműen a Thrustmaster Ferrari 430 a nyerő, minőségben és ár/érték arányban.
Ahogy látom a 26-28k-s árával a THRUSTMASTER RGT FFB CLUTCH - nem feltételen jobb, hiszen annyival nem olcsóbb és azért agyon nem dicsérik a tesztek.
Fele annyiért esetleg ez ár/érték arányban vajon alternatíva lehet?
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
lipido
senior tag
Boldog tulajdonosa lettem egy MOMO-nak 11k-ért. Szerintem nem volt rossz választás! Vélemény?
-
lipido
senior tag
EBBEN nem tud segíteni senki?
Szerk: Mindig a post elküldése után veszem észre a szerk opciót! bocsánat
[ Szerkesztve ]
-
lipido
senior tag
válasz ricshard444 #6813 üzenetére
Állítólag van egy program..
Itt (# 5post) ilyen megoldásról írnak! -
Chapel
addikt
válasz N€T0X|N #6809 üzenetére
"Ezt hogy sikerült?"
Hmm, furcsa lesz de teszteket olvastam.
"A DFGT egyértelműen többet tud, más kérdés, hogy néhol minőségben talán alábbmarad".
A minőség számít,hogy ne számítanaAmúgy meg pont ilyen hévvel védte valaki egy másik fórumon a DFGT-vel szemben... mivel nem értek hozzá, így most van pro és kontra, tehát semmivel nem vok beljebb
Azt hiszem a legértelmesebb megoldás ha keresek 1-1-et élőben és kipróbálom
Azért
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
N€T0X|N
őstag
Igazából sikerült megtapogatnom egy 430-ast a minap és annyira azért nem ájultam el tőle. Szépnek szép, tekergetésre finomabb kicsit, a pedál fém. Sajna játékban nem tudtam kipróbálni, hogy mennyire pontos, állítólag azért nem annyira, mint pl. a Logi kormányok (DFP-től felfele) - a tesztekben ezt írják legalábbis. A 900 vs 270 fok meg adott (meg a botváltó is, bár az nem akkora fegyvertény, a support viszont annál inkább a megízhatóságról pedig vannak adatok és az is kiváló).
Sent from my keyBoard
-
MODERÁTOR
válasz N€T0X|N #6818 üzenetére
Igazából értem én, hogy a Logitech az istenkirály, csak azt nem, hogy minden másról mért kell lebeszélni az embert.
Csak azért, mivel lehet, hogy te nem ájultál el tőle, de ugye nem feledjük el, hogy az egész markolat gumírozott itt is, fém a pedál + a taposó rész, fém váltófülek, fém tengelyek, és csapágyazás. Fogas+szíjas FFB mechanika, ami lehetővé teszi, hogy csendes legyen, ne sivítson mint a Logi, és ne legyen középen lyuk, valamint a fogak miatt kiküszöböli a szíjas hajtás kissé pontatlan mivoltát is.Szóval értem én, hogy a 900° egy fegyvertény a DFGT oldalán, de azért nem kéne selejtesnek ítélni az F430-at, mert minden másban meg ugyan ott van, ha nem jobb. Valakinek meg nem létkérdés, hogy 2 fordulatokat tekergessen..
Everybody lies.
-
kulfoldi
aktív tag
válasz Barthezz2 #6820 üzenetére
Persze de igazabol en peldaul eszre sem veszem azt hasznalat kozben hogy hangos, a csaladom se panaszkodik ra, szerintem nem hangos. Vagy mihez kepest hangos, erted. Megaztan ha az eletben ramegyek a razokore annak a valosagban is van hangja, szoval nem ertem ezt a "uristen hangos" problemat amivel sokan jonnek. Hangerot ugyis adsz a hangfalra, hogy halld a kocsi reakciojat. (kivetel a fulesesek)
A pedal tenyleg nem az erossege, de nem a minoseg miatt, (nem fog elromlani), hanem erzes miatt, es pontossag miatt. (Azert a DFGT pedaljat is lehet pontosan adagolni) De ha egyesitene a jo megoldasokat akkor nem lenne ertelme a felsobb kategoriaknak, illetve nem ennyibe kerulne. Megaztan ha mar ott tartasz, hogy eszre tudod venni, hogy mar csak a pedal valaszt el a top menoktol, akkor valoszinuleg ugyis benevezel egy komolyabb keszulekre.
Mindenki vegye azt amit szeretne, (foleg ha mar kerdes elott eldontottuk mit akarunk, csak a megerositest varjuk) de nekem volt mar 270-es kormanyom, es miota 900-as van nem is ertem milyen letjogosulsaga van a 270-eseknek. A 900 szinte feleslegesen sok, nem hasznalod ki a 2 es fel fordulatot, de a 400-450 fokra nagyon nagy szukseg van, nem csak szimulatorban, emelett nem lehet elmenni, a 270-es kormany az egy "ize", koze a kormanyokhoz nem sok van. Az sem veletlen, hogy az osszes profi kormany minimum tudja a ket fordulatot.
[ Szerkesztve ]
-
N€T0X|N
őstag
válasz Barthezz2 #6820 üzenetére
ha max 30-35k-t akarok költeni egy kormányra, akkor egyértelműen a Thrustmaster Ferrari 430 a nyerő
Ez volt a kiindulási pont, amire reagáltam, márpedig ez a mondat egyszerűen nem állja meg a helyét. Nem kell hozzá Logi fannak lenni.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
-
MODERÁTOR
válasz kulfoldi #6821 üzenetére
Erre most mondjam azt, hogy a dfgt pedálja, meg a váltója(mind a kettő), csak egy izé, nem is értem milyen létjogosultsága van, de köze nincs a valósághoz, az tuti..
De mindegy is, nem vitatkozom ezen. Szerintetek mindenki profi szimes, és ha nem fordul 900 fokot a kormányunk, akkor jó messze bújjunk el..Akkor asszem megyek is..
Everybody lies.
-
KaraDani
addikt
válasz Barthezz2 #6823 üzenetére
Működésileg semmi különbség nincs ezek között a pedálok között (ergónómia és felhasznált anyagok csak), egyik fékpedáljának sincs semmi köze a valósághoz, a G25/27 pedáljainak sem.
Nem értelek amúgy, előre eldöntötted mit veszel, véleményt kérsz majd a leírt véleményeken meg kiakadsz. Nagyon jó kormányt vettél, ha neked tetszik az a lényeg, de attól még ne várd el, hogy mindenki azt mondja, hogy azt választaná...
-
N€T0X|N
őstag
válasz Barthezz2 #6823 üzenetére
a dfgt pedálja, meg a váltója(mind a kettő), csak egy izé, nem is értem milyen létjogosultsága van, de köze nincs a valósághoz, az tuti..
Nem mondanám, hogy a szekvenciális botválót nem használják versenysportban, mert ezzel a mondattal kb. ezt jelented ki. Azért mert a 430-on még ez sincs, nem feltétlenül hülyeség, akárcsak a 900 fok.
Szerintetek mindenki profi szimes, és ha nem fordul 900 fokot a kormányunk, akkor jó messze bújjunk el.
Nem mindenki profi szimes (én se vagyok az), de mutass már egy olyan igazi autót (nem gokartot), ahol 270-et fordul a kormány...
A második felét meg te kreáltad magadnak azzal, hogy előre tudtad, hogy mindenki a Logit ajánlaná.Sent from my keyBoard
-
zodo
nagyúr
válasz Barthezz2 #6820 üzenetére
Ne vitázz Neuro-al mert úgy is övé az utcsó szó.
Szerintem majd ha kevés lesz az F430 akkor veszünk Logit ha majd lejeb megy az áruk.
Úgy értem, remélem mihamarabb előrukkolnak valami újdonsággal.Mindenképp jó vétel (igaz dfgt-t nem próbáltam) mindkettő és ki ki maga döntse el mi kellhet neki. Sok elégedett tulajról tudok mindkét oldalról.
Én speciel kíváncsiságból döntöttem az F430 mellett mert se nem vagyok profi se nem tudtam volna többet áldozni egy kormányra (27k alatt vettem) és ez szimpatikusabb volt minden téren mint a dfgt de ez egyéni vélemény. -
neilszab
őstag
Figyelem: Logitech DFGT vs. Thrustmaster F430
Alapvetően szeretném leszögezni, hogy mindkét kormány nagyon jó, csak árnyalatnyi köztük a különbség, nem lehet rosszul döntetni
- Az F430 vmivel jobb anyaghasználatban, viszont ez maximum a kis lelkünknek jobb érzés, mert tartósságban és meghibásodás mentességben a a DFGT-be sem lehet belekötni.
- Ugyan ez vonatkozik a fém alkatrészekre, nincs valódi jelentősége. Ezen a képen jól látszik, hogy a lényegi alkatrészek az F430-ban is műanyagok, de ez nem gond
- A pedálmegoldás ugyan az rugó + potméter megoldás (még a G25-ben is), itt az egyetlen érdekesség a pedálút hossza és a rugó keménysége. A DFGT-ben a már ismert squash labda trükkel ez igen hatásosan és könnyen feljavítható, így biztosan keményebb, mint az F430-asé, de nyilván azt is lehet valahogy módosítani...szóval ez innen már csak ízlés és leleményesség kérdése. Aki igazán komolyan gondolja, az úgy is Clubsport, vagy PT Racing pedált vesz, itt kezdődik az érdemi realitás.
- Rögzítés: a F430-é komolyabb, de több helyet foglal. Ezzel szembe a DFGT megoldása igen helytakarékos és az is nagyon hatékony, nincs vele gond.
- Kormány mechanika: az F430 kicsit pontatlanabb, viszont halk. A DGFT-é hangosabb, viszont pontosabb. A kormány hangját a motorzajtól te úgyse hallod, ez egyedül akkor lehet szempont, ha fülessel játszol és zavarja a külvilágot. (mondjuk az én barátnőm tudott aludni mellette, de neki jó az alvókája)
- Váltófülek: Személyes véleményem szerint a DFGT kis pöckei nagyon jók, jól kézre esnek, ergonómikusak, jól használhatók, mikor váltottam G25-re sokáig visszasírtam őket.
Ezzel szemben sokaknak nem tetszik és a nagy fülekre esküsznek, ez egyéni ízlés kérdése. Viszont a DFGT-re is lehet szerelni nagyobb füleket, akár kis házi barkáccsal, akár innen rendelve. A DFGT-én lévő botváltó egyébként nagyon hasznos és vezetni is feelinges vele, sőt rally-soknak kéziféknek is ideális.- FFB: ez egyéni ízlés kérdése, nehéz megmondani melyik a jobb, ez nyilván szituációja és embere válogatja! Viszont fontos: A Logitech kormányok középállásában érzékelhető FFB lyuk nem valós probléma, megfelelő beállítások esetén, verseny körülmények között nem különösebben észrevehető, gyakorlati jelentősége 0.
- 900 fok: Ez egy olyan dolog, hogy aki nem próbálta és nem töltött el vele napokat-heteket, az soha nem fogja megérteni, hogy mennyire fontos. A 270 fok az alapvető reális beállításokat teszi lehetetlenné, valamilyen módon mindenképpen kompromisszumot kell kötnünk, amely egy 0,5-1-2 órás futamon egyértelmű hátrányokat jelent a végeredményben, amennyiben komolyan szimulátorral tolja az emberünk. Az arcade game-ekben, vagy a könnyed nem vérre menő autókázásban nincs jelentősége.
Tehát összefoglalva:
Aki komolyan szimulátorozni akar, és kemény 1-1,5 órás futamokat reális körülmények között minél eredményesebben végigtolni, az vegyen DFGT-ét, mivel kelleni fog a 900 fok és a magas precizitás.Aki nem akar vérremenő futamokat nyomni, de egy tutibiztos már bizonyított kormányt akar magának és számára élvezetes a reális 900 fok kihasználása, az is vegyen DGFT-ét, pláne ha a rally felé is kacsingat!
Aki elsősorban könnyes, laza, feelinges örömöm autókázásra vágyik és nem akar komoly szimulátorokkal, komoly versenyen részt venni, nem akar még minimálisat se barkácsolni és fontos neki hogy a keze között/lába alatt komolyabb benyomású anyag legyen, az vegyen F430-at!
De még egyszer kiemelném, hogy mind a kettő nagyon jó kormány, a 900 foktól eltekintve nincs köztük lényeges különbség... a 900 fok egy szint alatt lényegtelen, de egy bizonyos szintet elérve viszont már nagyon fontos lehet.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Chapel
addikt
válasz neilszab #6829 üzenetére
180-fokos kormányt használtam eddig(Logitech Formula Force Ex), így a 270 már előre lépés lenne és alapvetően arcade/félprofi gamékkal játszom (Shift-ek,Dirt-ök,Grid stb. néha F1), az igazi durva szimulátorokat nem szoktam tolni.
Ki kéne próbálnom egy 900 fokosat és akkor tudnám hogy kell-e az nekem, bár az eddigiekből kiindulva egyre jobban gondolom, hogy nem lehet az rossz...meglátjuk, karácsonyi ajándék lesz saját magamnak, nem kell kapkodnom a dologgal
Köszönöm, hasznos infókat adtál!
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
N€T0X|N
őstag
válasz neilszab #6828 üzenetére
Na ez szép összefoglaló!
Zodo: alapvetően nem vitatkozni akartam. Ha megnézed, olyan dolgokat írtam, amik hasznosak és közben mások kijelentették, hogy hülyeség és a 430 a legjobb vétel az árkategóriában. Ennek próbáltam ellent mondani (és nem azt mondani, hogy a 430 egy szar, sőt azt sem mondtam, hogy dfgt über alles) de neilszabb szebben, jobban, bővebben kifejtette a lényeget.
Sent from my keyBoard
-
Zigi
senior tag
Konzolos játékokhoz , dirt-ök, shift-ek, f1-ek olyannyira felesleges a 900 fok, hogy a dfgt-met is vissza szoktam venni 300-ra, ha jönnek a haverok csapatni Ha ezekkel játszik az ember tökéletes az F430. Akkor lesz csak kevés, ha iracing, gtl, lfs, netcarpro, rfactor online ligákban szeretne az ember komolyabb eredményeket elérni. Mondjuk azért vannak akik 270-el is nagyon jól mennek, de azért szimezéshez tényleg több kell 270-nél.
A milyen kormányt 15 alatt kérdés....
Általában akik tanácsot szoktak adni a milyen kormányt vegyek kérdésre, azok szimulátorokkal játszanak versenyszerűen. Na most ha egy bicikliversenyzőt megkérdezel, hogy láttam a tescoban 20-ért mountenbikát jó az nekem? Mit válaszol? -- Persze a kocsmából hazahoz, a parkba ki lehet vele menni, de downhill-ezni a mátrába ne olyat vegyél -- Így van ez a kormányokkal is, arcade vagy szimulátor ,ha ez eldőlt akkor lehet kormányt keresgélni. -
bigmasterg
addikt
válasz kisbuba #6832 üzenetére
Tűrhetőbb fizikával rendelkező játékkal egyértelműen gyorsabb.
FFB kezelés pedig program függő, de igen, ráz ha lemész az útról.
Egy-az-egyben autós élményt ne várj. Ott a teljes testedre hatnak erők, a pedáloknak nagyjából egyenletes ellenállása van (ez nagyon nem olyan még, mint az autóknál. Mondjuk egy load cell-es pedálra kíváncsi lennék.) Plusz a kormányok (és a játékok sem) tudnak minden kis rezdülést pontosan visszaadni, mint a valóságban.
Azért kipróbálnám a komolyabb kormányokat is. -
Khaosz55
addikt
Hali,
én kinéztem magamnak már használt Momo kormányt. Igaz most felvetődik bennem a kérdés, hogy egy gamepaddal nem járnék jobban-e. Én Arcade gamekkel játszom, vagyis azzal szórakoztatom a fiamat.Flatout 2
Insane2
Driver San FranciscoSzóval ezekhez a gamekhez mi jobb egy kormány vagy egy gamepad?
Jelenleg billentyűvel gyűrőm a flatout 2-t. Gyorsabb autóknál sajnos a billentyű nem jó mert nem potmétres. Minden fullon megy a fék a gáz a kanyarodás és kacsázok össze vissza.
A gamepad irányítása potméteres? Mert ha nem, akkor felesleges azt vennem.
-
lipido
senior tag
válasz ricshard444 #6840 üzenetére
Ha lenne mellette H váltó, akkor már értelme lenne a kuplungnak, és mondjuk a szeki váltó sem rossz, mondjuk kéziféknek! Ellenvetés?
Szerk: Nem tudom, hogy megéri-e a +10k-t az F430?!
[ Szerkesztve ]
-
lipido
senior tag
-
lipido
senior tag
válasz ricshard444 #6845 üzenetére
Filózom rendesen, mert hát válság vanik! 30% nem kevés DFGT-F430 azonos árban, RGT -30%. Kérdés megérnek-e ennyivel többet? (nem profi felhasználoról lévén szó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Projektor topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...