- Yettel topik
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Május 7-én bulit tart a Huawei
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zigi
senior tag
Sziasztok.
A minap szert tettem egy dfgt kormányra. Most barátkozom vele, szeretnék 1 kis segítséget kérni a beállításokhoz (LFS-el játszom). A kormány kalaúzos írást végig néztem, de nekem valahogy nem jók azok a beállítások. A legnagyobb problémám az az, hogy amikor pl. a kyoto ovális részén autózok finom kormány mozdulatoknál úgy érzem mintha a fogaskerekek "akadnának" egy picit kormányban. Nem akadnak igazából csak érzem ahogy finoman tekerem a kormányt és az egyik fog a másikba kapaszkodik és mintha plusz erőt kellene kifejtenem, hogy át billenjenek egymáson. Csak nagyon lassú és finom tekerésnél érezni és csak akkor amikor terhelés alatt van és mondjuk az ovális íven probálok korigálni piciket. Minnél erősebb a force annál intenzívebben érezni. Ez a mechanika sajátossága? Továbbá marha erős a force 107-es beállítás valóban csökkenti az FFB lyukat, de leszaggatja a kezem és hiába veszem le játékon belül alacsonyra nem az igazi. A használható beállításom most driverben 40% LFS-ben 50%, a fogaskerék érzet most is meg van, minimális de érzem. Nekem egyenlőre túl sok a 900 fok még az 540 is (GTR autók), remélem meg tudom szokni. Nem vagyok maradéktalanul elégedett a dfgt-vel sajnálom, hogy nem tudtam egyet kipróbálni elötte, mert ha ez az áttételes fogaskerekes kormányok sajátosága akkor inkább TM 430-at vettem volna.
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdv. -
Zigi
senior tag
válasz neilszab #5637 üzenetére
Igen azt is elolvastam De nem találtam benne megoldást. Tudom , hogy melyik autónak mennyi a szöge írtam is ,hogy 540 a gtr autóké, de ha a kocsinak megfelelő értékre állítom az elfordulást pl: 540 Xrgtr akkor a steering lock-hoz nem kell nyúlnom jó 24-en nem? Gondolom ez lehet a "valóságos" elfordulás. Idáig egy kb. 220 fokot forduló kormánnyal játszottam 12-es steerlock-al. Mondjuk most már ki tudok fordulni a boxból Erre tényleg jó a 900, de megfogni a kocsit ha elindul a segge ezzel sem sikerül. A másik lekoppant ezzel meg át kell fogni hát nem tudom....de a lehetőség megvan csak tekerni kellene ha menne olyan gyorsan
A barátomnak egy piros MOMO-ja van és azon fényévekkel finomabban futnak a fogaskerekek semmi olyasmi amit én érzek és a 270 is elégségesnek bizonyul amikor nála gyakorolunk, de annyira mondják mindenhol ezt a 900 fokot, hogy dfgt-t vettem 430 helyett. Idáig nem az elégedett vásárlók táborába tartozom, de adok neki 1-2 hetet hátha bennem van a hiba és nem a dfgt-ben....
-
Zigi
senior tag
válasz neilszab #5639 üzenetére
" Próbáld ki, hogy érzed-e ezt 900 fokos kormánnyal is, azaz normál beállítások mellett..."
Ezt hogy érted? Egy 540-et forduló pálya autóba szereljek egy 2,5 fordulatos kormányművet? Annak menyi köze van a valósághoz vagy a normálishoz? Nem értem....
Az biztos, hogy bele fog telni a jó pár hétbe mire hozzászoktatom magam, pedig 540/24=22,5 és a 220/12=18,33 nem tűnik olyan nagy különbségnek -
Zigi
senior tag
válasz neilszab #5643 üzenetére
Lfs-ben 24 a max steerlock, úgyhogy nem tudom elérni az ajánlott 20 körüli beállítást. 540-es beállításnál 540/24=22.5 innen már csak csökkenteni tudom. Az általad írt beállítás (gondolom GTL) az 21-es steerlock lenne lfs-ben 540/21=25.7 de az még több elfordítást igényelne és már most is át kell fogni ha komolyan kitör a fara, amit bevallom én még nem láttam versenyzőtől a belső kamerás felvételeknél. De lehet, hogy nekik nem csúszik ki annyira vagy hamarabb korigálják és nem kell "kurblizni" a kormányt. A momos barátom azt mondta szereljek fel egy ilyen egykezes tekerőt, mint a teherautókon A végén lehet ,hogy az lesz de akkor biztos csinálok 1 videót a youtube-ra
[ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
válasz KaraDani #5708 üzenetére
Én lfs-el játszom 540/24-el (24 a max gtr autón) és sokkal többet kell fordítani a kormányon, mint eddig és 40 felé nehezebben szokik hozzá bármihez az ember De ha ugyan azt átszámítva (200/10 pl. 360/36) ráereszted a dfgt-re akkor be is tudsz fordulni. Eddigi tapasztalataim alapján 105% driver force-nál szinte nincs is force lyuk és a játékban pedig lejjebb vettem , mert én sem szeretek bírkózni a kormánnyal.
[ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
A 430 minőségileg veri a dfgt-t forcefeedback-ben és anyagminőségben is (sikerült 1-et kipróbálnom). De a drift-hez lehet kevés lesz a 270( mondom én ) Ha dirt2 és hasonló játékokat használsz én a 430-at venném az tuti. Nekem dfgt van és az én észrevételeim a következőek: csak egy helyen tudod fogni mert nem éred el a váltó "fület", nekem kényelmes, de hosszú az útja és ez 1 picit zavar, kicsit vékony a kormány ha kissebb kezed van akkor a váltófül van messze 1 picit (asszony mondta ) , a force lyuk minimális és kellően erős is a force (430 nem ennyire szigorú viszont no lyuk) nagyon jól használható sok gomb van a gt-n (430-on is de a dfgt szerintem jobban kézreáll) nem is értem a g25 2 gombjával mit lehet kezdeni???? A dfgt egyetlen előnye a 430-al szemben az a 900 fok és a profiler minden másban szerintem jobb a ferrari pedálok, kormány, megjelenés, váltófül, ffb stb. De a szimulátor versenyzők a 900 fokra esküsznek és ezért vettem én is dfgt-t, amit még erőssen szokni kell.
Üdv!
-
Zigi
senior tag
válasz G.Freeman #5778 üzenetére
A kormány átmérő nagyobb és van rajta 1 piros tekerő pl. a fék állításhoz. A force lyuk középen talán 1 kicsit kissebb a dfgt-n. A többi egyforma, pedál, mechanika , csapágyazás, elfordulás stb. Szerintem ha vezetni akarsz ne várj, ha jobban tetszik a dfgt és kibírod még vagy 6 hónapig akkor hajrá
Üdv: Zigi
[ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
Szia.
A trustmaster mellett az szól, hogy régóta csinálnak kormányokat és ha jól tudom most már van magyarországi garancia ügyitnézés. A canyon-ról nem nagyon van infó. Én a trustmaster-re voksolnék, de ebben az árkategóriában (egészen 30-40e-ig) nincsenek kormányok, csak kormánynak látszó tárgyak
-
Zigi
senior tag
válasz neilszab #6386 üzenetére
Minap volt szerencsém autózgatni egy 645ci Bmw-vel és a kormány 700 fokot fordul azaz nem teljes 1 jobbra és balra és az széria modell... nem gondolom, hogy a versenypályára egy versenyautónak szüksége lenne a 900 fokra. Dfgt-m van 200-ról szoktam át 540-re(amin használom) kb. 1 hónap kellett hozzá, de kérdezem én hova fogsz át egy F1-es kormányon?
Túraautón 540 nyitott kasznin 400 lehet a "valós" elfordulás ,900-al meg a driftesek mennek szerintem. De megértem a 900 fokhoz ragaszkodókat is csak az nem tükrözi a valóságot az esetek nagy részében. Ugyan úgy "csalás" (ha már említetted) mint a 90km/h alatti + szög -
Zigi
senior tag
Nem értem a trustmaster-t Ki jönnek az F458 kormánnyal ffb és kuplungpedál nélkül, 270 fokkal huszon-harmincezerért xboxhoz. Miért nem a 430-ast upgrade-elték??? Ha meg kibelezték akkor mi kerül benne 30-ba???
-
Zigi
senior tag
Konzolos játékokhoz , dirt-ök, shift-ek, f1-ek olyannyira felesleges a 900 fok, hogy a dfgt-met is vissza szoktam venni 300-ra, ha jönnek a haverok csapatni Ha ezekkel játszik az ember tökéletes az F430. Akkor lesz csak kevés, ha iracing, gtl, lfs, netcarpro, rfactor online ligákban szeretne az ember komolyabb eredményeket elérni. Mondjuk azért vannak akik 270-el is nagyon jól mennek, de azért szimezéshez tényleg több kell 270-nél.
A milyen kormányt 15 alatt kérdés....
Általában akik tanácsot szoktak adni a milyen kormányt vegyek kérdésre, azok szimulátorokkal játszanak versenyszerűen. Na most ha egy bicikliversenyzőt megkérdezel, hogy láttam a tescoban 20-ért mountenbikát jó az nekem? Mit válaszol? -- Persze a kocsmából hazahoz, a parkba ki lehet vele menni, de downhill-ezni a mátrába ne olyat vegyél -- Így van ez a kormányokkal is, arcade vagy szimulátor ,ha ez eldőlt akkor lehet kormányt keresgélni. -
Zigi
senior tag
válasz neilszab #6900 üzenetére
A dfp és a dfgt-n a kormányon lévő fő fogaskerékről kapja a hajtást az optokapu, míg a g25-27-en a bal oldali forcemotor végére van szerelve. A forcemotor fogaskereke lapolva van felhúzva a motor tengelyére, tehát nem gondolom, hogy ott lehetne gond. A hátulján tovább lóg a motor tengelye és oda csatlakozik az optokapu. A lyukastárcsa semmilyen ellenállást nem fejt ki csak pörög a motorral együtt, ergó nem fordulhatna el a tengelyen. Olyan előfordulhat, hogy gyengül az optika és nem számol stabilan, de új kormánynál ez kizárt (ha nem gyártási hibás). Viszont elég neki egy kis kosz, porszem, hajszál ami megzavarhatja, bár eléggé zárt a rendszer. Esetleg egy teljes driver takarítás újra rakás segíthet, ha nem mechanikus baja van a kormánynak. Dxtweek és a logiprofiler is bekavarhat, nekem pl. a profiler csinál olyat, hogy néha bentragad a teljes gáz rfaktor alatt, de hála istennek csak offline, online soha. Ha nem indítok profilert akkor offline sem csinálja. X akta
-
Zigi
senior tag
Igen a kormány felől bal, hátulról jobb Lehúzod a vezetéket róla és a fekete müanyag házat le lehet róla pattintani (elég nehezen jön le) egy elég egyszerű elektronikát találsz, egy fekete lyukastárcsa forog 2 pici optika között, a légrésnek nyagyából egyformának kell, hogy legyen a tárcsán az összes rés egyforma és sorja kosz mentesnek kell lennie. Az optikát is nézd meg látni e valamit rajta.
-
Zigi
senior tag
Valahogy így: [link]
-
Zigi
senior tag
válasz ricshard444 #7038 üzenetére
Elméletileg a Toca3-mal és a GT4-el megy ps2-n. Egy próbát megér
-
Zigi
senior tag
-
Zigi
senior tag
Külön tengely gáz fék.
Játékon belül: FFB
Vib. Str. 50%
Wheel Str. 80%
---"---- Weight 50%
Ez ízlés dolga..Advanced wheel setting
Steer. dead zone0
---"--- satu. 100%
---"--- line. 0
Throttle dead. 0
---"--- satu 100%
Nekem így van, és a gáz és a fék is adagolható nem digitális
Üdv.Neilszab
Lehet ha 180-200 fokra állítja a dfgt-t egyezni fog a tekerés[ Szerkesztve ]
-
-
Zigi
senior tag
Ha formula force gp a kormány (GT-vel még nem találkoztam) akkor 32 bites win7 alatt tökéletesen megy a vista driverével. Talán a 64 bites vista driver is jó lesz neki.[link]
Ha pedig Wingman Formula Force (piros gumi kormány) akkor megpróbálnám a Momo Force (nem a racing) driverét, mert ezek kb egy idősek.[link][ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
válasz Zsolti900114 #7845 üzenetére
Thrustmaster RGT FFB Clutch 20 körül, de "csak" szeki váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
válasz Zsolti900114 #7847 üzenetére
Technikailag ua. szóval én nem hiszem, hogy nagy előrelépést jelent, de nem próbáltam még ezt a kormány ezért nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik routerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Távcső topik
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Lalikiraly: Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- Robogó, kismotor
- Gumi és felni topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...