Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Gyantusz #1660 üzenetére

    A PzGr40/42-vel csak annyi baj akadt, hogy wolfram kellett hozzá, az meg nem igen volt a németeknek. Ami volt, azt meg inkább páncéllemezek gyártására használták.

    A kumulatív hatás matematika-fizikai modelljét egymástól függetlenül két hadmérnök alkotta meg, közel egy időben. A '20-as években is csak tapasztalati úton tudták meghatározni a paramétereit. Számolni csak a '40-es években tudták, a fent említett modell megalkotása után. Ebben viszont akkoriban nagyhatalom voltunk! Lehet tévedek, de a legnagyobb ilyen fegyver a II. vh idején a 44M Buzogányvető volt. Részletes leírásféle: Bővebben: link.

    A Tiger alapvető problémája a toronyforgatásnál az volt, hogy annak sebessége függött a motor fordulatszámától. Max fordulatszám esetén is több mint 60s kellett egy teljes fordulathoz! Ez alatt a T-34 4x körbeforgatta a tornyát. A Panther toronyforgatási sebessége 17°/s, a T-34-é 14°/s. A leggyorsabb tornya a Shermannek volt 13°/s sebességgel. Márpedig ez párosítva a 76mm-es, vagy a 17 fontos ágyúval végzetes volt a Tiger számára. A toronyforgatás sebessége ugyanis kb olyan jelentősségű a hk-knál, mint a repülőgépeknél az orsózó szögsebesség. Ez utóbbiban semmi sem múlta felül a csillagmotoros Fókát (170°/s!) az A-4 Skyhawk megjelenéséig! (Azóta meg azt nem bírják felűlmúlni :D. Ami azt illeti 720°/s-ot nem is könnyű, a ma rendszerben álló korszerű repgépek között az F-16 a rekorder 320°/s-al. A legszebb az egészben, hogy mint a típusjele is mutatja a Skyhawk csapásmérő feladatkörű)

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák