Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    Nem olvastam végig a topicot, 130egynehánynál, a parttalan zsidózásnál, demagógozásnál abahagytam.
    Addig viszont találkoztam néhány komoly tévismerettel:

    Smeisser: semmi köze nem volt a német fegyveres erőknél akkor legnagyobb számban rendszeresített géppisztolycsaládhoz (MP38, MP40, MP40mod1)!!! A csapatoknál sem nevezték így! Ott a gyártó alapján Erma néven ismerték. Tervezőjét Vollmernek hívták. Smeisser összes kötődése ehhez a fegyverhez az MP41, ami az MP40 tokszerkezete összeházasítva az MP28 elsütőszerkezetével/tusájával. Csak pár tucat készült belőle.
    Smeisser tervezte viszont az MP28-at, amit a gyártó alapján Bergmann-nak neveztek.

    Az M60 szerkezetileg nem az MG42, hanem az FG42 másolata/továbbfejlesztése.

    A V1 nem rakéta, hanem szárnyas bomba, a mai robotrepülőgépek elődje. A V1 csak propagandajelölés: gyári típusjele Fi-103 (Fieseler-103), Luftwaffe típusjele FZG-76 (FLAKZielGäret-76).

    A V2 valódi típusjele A-4 (Agregat-4).

    Nem tudom írta e valaki, de a V3 jelölést nem rakéta, hanem egy oldalkamrás löveg kapta (Cönders-ágyú, fedőnevén Nagynyomású szivattyú).

    Ciolkovszkij nem a többlépcsős rakéták elvét ''találta fel'', hanem a rakétamozgás alapegyenletét vezette le. Ő vetette fel a folyékony hajtóanyag alkalmazásának lehetőségét. Rakétákat már az ókori kínaiak is alkalmaztak, sőt 1848-49-ben az osztrák és a magyar seregek is! Ezek mind szilárd hajtóanyagúak voltak.

    Mellesleg az ezerféle kísérleti eszközzel csak szétforgácsolták az erőforrásaikat, ami azt eredményezte, hogy egy használható eszköz helyett volt nekik 10-20 használhatatlan. Tipikusan így jártak a közelségi gyújtókkal.

    A valaki által említett ''még két hét/hónap és a szövetségeseket komoly meglepetések érik'' elgondolással az a probléma, hogy a kísérleti gépek (vagy népszerűbben csodafegyverek) nem érnek semmit, ha nem kerülnek sorozat gyártásba, ami akkoriban tömeggyártást jelentett. Erre viszont esélyük se volt a németeknek, mivel '45 márciusára végleg összeomlott a német ipar. Hiába gyártottak korábban több mint 1000 Me-262-t, semmiféle hatással nem tudtak lenni a harcok kimenetelére! Me-164 Kamov nem létezett (a Google egy találatot ad rá, az is ennek a topicnak az elejére mutat), létezett viszont Me-163 Komet.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1393 üzenetére

    Balkán-kereszt.

    Kurt Rieder és Földi Pál finoman szólva is bulvár-''szakírók''. Aki tényekre vágyik olvassa inkább John Keegan (minden bizonnyal napjaink legjobb, leghitelesebb történésze), Számvéber Norbert műveit. Alapműnek tekinthető A. J. P. Taylor - A II. Világháború okai című könyve.

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1321 üzenetére

    Méghozzá Hans Ullrich Rudel Stuka pilóta, aki több mint 1000 harckocsit pusztított el. A kitüntetés pontos neve: Lovagkereszt kardokkal gyémántokkal és arany tölgyfalombbal. Volt ennél magasabb is, amit Göring alapított saját magának. Ha jól emlékszem a Vaskereszt nagykeresztjének hívta.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1397 üzenetére

    Szerintem viszont igen is volt itt zsidózás, méghozzá nem is burkoltan: #196 csak példának okádék.

    Mondok másik fegyverekkel kapcsolatos érdekességeket:

    Az AK csak alakjában hasonlít a MP44 - másnéven StGw44 (SturmGewehr, ez is propagandajelölés, akárcsak a V-fegyverek esetén) - nevezetű fegyverre. Az MP44 ugyanis billenő zártestes volt, az AK köztudottan forgó zárfejes. Ami viszont ebből a szempontból hasonlít a SturmGewehrre az az FN FAL (Fusil Automatique Leger), ugyanis ez is billenő zártestes.

    Létezett - igaz csak terv szintjén - az MP45 is, ezt Ludwig Vollgrimmler tervezte. Szerkezetileg görgőkkel késleltetett tömegzáras fegyver volt. Vollgrimmler a II.VH után Spanyolországban telepedett le. A CETME (Centro de Estudios Técnicos de Materiales Especiales) keretein belül befejezte a fegyver terveit, ami sorozatgyártásba került, rendszeresítette szinte minden spanyol fegyveres szervezet. Amikor a németek újjászervezték a hadseregüket (BundesWehr néven) elkezdtek alkalmas lövészfegyvert keresni. Legfőbb jelöltjük a FAL volt, ám a belgák mereven elzárkóztak a németek részére történő bármiféle fegyvereladástól. Ekkor került képbe a CETME: ismerték a tervezőt, tetszett a terv, megvolt a hajlandóság az eladásra. Megvették a licencet, alapítottak egy fegyvergyárat az áttervezésre, gyártásra. Ez a vállalat a Heckler & Koch, az áttervezett fegyver pedig G3 néven került rendszeresítésre. Létezik ez a fegyver (méretileg és teljesítményileg) ''lekicsinyített'' változatban: ezt nevezik MP5-nek.
    Hülyén hangzik, de alapvetően visszavásárolták a gyártási jogokat. Az MP44 pedig fel sem merült. Mondhatnánk, hogy azért, mert ''náci'' múltja van. Ez viszont ott hibádzik, hogy az MG42 áttervezett változatait - MG1, MG2, MG3 redszeresítették! Sőt az MG3 mai napig rendszerben van, felváltását mostanában kezdték el az MG43-mal!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1399 üzenetére

    Van egy kitűnő fegyverekkel foglalkozó folyóirat Magyarországon: Kaliber. Magas színvonal, kitűnő minőség. Az első 28 számot, amelyek már teljes mértékben elfogytak, letöltheted pdf-ben innen: Bővebben: link. Az történelmi jelentősségú, leginkább II. VH-s, fegyverekről Klabacsek Gyula szokott írni, kiemelkedő színvonalon. Ami eddig szerepelt: MP40, PPS-41, M1 Thompson, STEN, G41, G43, MG34, DP. MEg még sok egyéb. Az általad említett könyv is kitűnő forrás. (lehet tévedek, de mintha szó lenne benne a SturmGewehr-ről is) Ezenkívül Haditechnika. Neten is lehet találni ezerféle helyen, itt az a probéma, hogy sok dilettáns is ír, iszonyat baromságokat. Megbízható, ám szűkös tartalmú pl a Guns.ru, érdemes szétnézni a Wikipedia-n is. A magyar oldalán szinte semmi sincs, angolul már inkább találni. Persze nem olyan részletekbemenőek, mint a Klabacsek féle írások.

    Az MP5SD lőtávolsága valóban a szubszonikus lövedék következménye, azonban amire ez a fegyver szolgál, azaz a fedett bevetésekre, ott ez nem probléma.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1403 üzenetére

    Mondjuk én a helyedben az Aeromagazint vettem volna ki a portfólióból. Nekem igen alacsony színvonalúnak tűnt mindig is, Sajtos nem egy szaktekintély, Szekeres meg még messzebb áll ettől a címtől. Az Aranysas klasszissal jobb, Kővári László igen felkészült szakember. Mellesleg tárgyilagos, ami az Aeromagazinról többnyire nem mondható el. És tegyük hozzá: igazán részletes cikkeket csak az Aranysasban olvashatsz. Nem emlékszem pontosan, de talán a B-1 volt az amiről nem sokkal az aranysas után az Aeromagazinban is jelent meg ismertető. Volt némi kontraszt: Aranysas 5-6 részes, részenként 8-10 oldalas cikk. Aeromagazin 1 rész 4 oldalon. És akkor még nem is vettem figyelembe a Kővári vs Szekeres szempontot...

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1408 üzenetére

    A Regiment-nek elég szegényes a repertoárja. Nyugodtan nekikezdhetnének normális tipusismertetőket írni, növelni a technikai jellegű írások nennyiségét. Esetleg foglalkozhatnának harcászattal/hadászattal is. Jelenleg sak a színes nyomás a többlet a HT-hez viszonyítva, a többiben jócskán lemaradnak. Ha nem változik a színvonal nem fogom havonta venni. Amíg 3 havonta jelenik meg addig belefér ez a minőség. Meg levetkőzhetnék a ''szovjet/orosz fegyver tökéletes, amerikai/nyugati szar'' hozzáállást!!!

    Nekem pont a részletekbe menő leírások miatt tetszik az Aranysas!:

  • #65675776

    törölt tag

    válasz td #1426 üzenetére

    Etnikai/vallási alapon! A tiszti egyenruha nem feltétel, jó a sima közkatonai is. ''Parancsra tettem'' nem kifogás. És nem is ''mennyiség'' függő. A háborús, emberiség illetve emberiesség elleni bűncselekmények soha sem évülnek el.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1428 üzenetére

    Ezt beszéld meg a hágai és egyéb nemzetközi bíróságokkal! Nürnbergben is azzal kezdték, hogy erről hoztak határozatot! Azóta ez a szokás.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1431 üzenetére

    Inkább Te nem érted! Hivatkozhatsz rá, de ezt egyetlen bíroság sem fogja enyhítő körülményként elfogadni. Elkövetted a háborús bűnt, senkit sem érdekel milyen körülmények között!!!


    Azért az aláírásod is árulkodik a nézeteidről (pontosabban a szerzője).

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1434 üzenetére

    Ha szervezett formában kiirtottak egy ukrán, szerb, stb falut, az szintén háborús bűnnek minősül. Ha elrugaszkodunk a II. vh-tól akkor máris érthető miért ítélték el a Mi-Lai-t felgyújtó amerikai katonákat.

    Lehet én vagyok über művelt (legalábbis ebben), de nekem nem igazán hatottak az újdonság erejével. Viszont az oldal egy kitűnő összefoglalása mindennek. És azt is megmutatja, hogy a németek mennyi faszságra baszták el a pénzt feleslegesen.
    PH! terminológiával: Ajánlott!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1436 üzenetére

    Az oroszokra való hivatkozással az a probléma, hogy a győztes féllel szemben senkinek-semmilyen követelése nem lehet. Ilyen a nemzetközi jog ezellen nem tehetsz semmit, legfeljebb tudomásul veheted. Esetleg elköltözhetsz egy lakatlan szigetre, és nem kell többé ilyesmivel foglalkoznod.

    Hogy melyk a jobb? Szerintem a tiszta lelkiismeret.


    Rommel6600 Az utóbbi kijelentéssel az a probléma, hogy a háború tisztességes eszközökkel elfogadott. A népírtás semmilyen formában sem!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1441 üzenetére

    És ha nem a saját népét irtotta az már fel is menti a következmények alól? Attól, hogy valaki zsidó, nem jelenti azt, hogy nem német, magyar stb.! Magyarán Hitler is irtotta a saját népét (lásd még euthanázia program)!

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Petersson #1443 üzenetére

    A Magic nem berendezés, hanem egy szervezet neve! Hasonlóan Bletchly Park-hoz (fedőnevén Ultra).

    Az atombomba titkát nem kapta meg sohasem hivatalos úton a Szovjetúnió! Naiv fizikusokból szervezett kémhálózat útján kapták meg. Urániumot meg semennyit.

    A Pearl Harbour elleni támadásnak a terve is elegendő lett volna háborús indoknak. Viszont amennyiben a megfejtett üzeneteket eljuttatják a nemzetközi szervezetekhez, akkor leleplezték volna, hogy feltörték a kódot! Ezzel egy hadititkot adtak volna ki, ami azt jelentette volna, hogy egy igen komoly stratégiai előnyről önszántukból lemondtak volna. Ezután ugyanis a japánok biztosan megváltoztatták volna a kódrendszert, aminek feltörését kezdhették volna előlről az amerikaiak. Mindez az áldozatok számának jelentős növekedését, a háború elhúzódását okozta volna!

    Lehet elfelejted, megkockáztatom soha nem is tudtad, hogy az információ birtoklása hosszú ideje a győzelem egyik legfontosabb tényezője!!!

    A II.vh kitörését nem lehetett volna megakadályozni azzal, hogy meghiúsítják a Nyugat-Európa illetve Pearl Harbour elleni támadást. Erről nem a szövetségesek döntöttek, hanem a támadások megindítói!

    Megakadályozni úgy lehetett volna, hogy a franciák a rendelkezésükre álló kb 100 hadosztályból 1-2-t bevetettek volna a Rajna-vidéket remilitarizáló német zászlóaljak ellen, illetve nem működnek közre Csehszlovákia feldarabolásában. (Hitler ugyanis félt a csehszlovák hadseregtől, és a határmenti csehszlovák erődrendszertől, mivel akkoriban a csehszlovák hadsereg felszerelés tekintetében jobb volt a német haderőktől, létszámban pedig hasonló. Nem véletlenül vettek át több csehszlovák fegyvert a német haderők és használtak nagy mennyiségben Franciaország és a Szovjetúnió megtámadása során!) Ezekkel a tetteikkel az akkori brit és francia politikusok csak tovább növelték Hitler népszerűségét, hatalmát. Ha időben léptek volna Hitler nagyon hamar megbukott volna! Ezt látta Churchill már 1934-ben. Az akkori brit politikusok viszont nem hittek neki, ezzel tevékenyen hozzájárultak a II. vh kitöréséhez. A franciákról már ne is beszéljünk.

    Nagy-Britanniát pedig igenis meg tudták volna szállni a németek, hogyha következetesen kitartottak volna a RAF elpusztítása mellett. Kb. 3-4 napra voltak tőle, amikor átálltak London bombázására. Ha a RAF megsemmisült volna, akkor légideszant hadművelettel biztosíthatták volna a szükséges időre a Csatornát. A légifölény birtokában sakkban tarthattá volna a Home Fleet-et is. A Brit-szigeteken ugyanis semmiféle nehézfegyver nem volt, puskákat is az amerikaiaktól kellett kérniük!!!

    Az hiányzik még, hog Földi Pál és Kurt Reider könyveire hivatkozz. A szakmaiságtól igen távol állnak, leginkább csak összeesküvés-elméleteket tudnak gyártani. A történések hátteréről lazán megfeledkeznek. A jelek szerint az általad belinkelt oldalon is (ennek kifejtését lásd a hsz elején).

    Ránézve a lapra eléggé anarchista jellege van!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Petersson #1445 üzenetére

    Az arany miért lenne annyira fontos? Gazdasági szempontból mára szinte semmi jelentőssége! És ez volt már a XX. század elején is.

    Az I. vh a gyarmati rendszer megváltoztatása, a gyarmatok újrafelosztása miatt robbant ki. a II. pedig az I.vh utáni békeszerződések miatti elkeseredettség okán (revizionizmus).

    Nem vagy te egy kicsit paranoiás? Vagy csak simán irígy vagy a zsidókra?

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1447 üzenetére

    A II. vh-t alapvetően Clemanceau számlájára lehet írni. Ha a Wilson féle béketerv valósul meg, akkor valószínűleg nincs a II. vh! Csakhát a franciák vezetőjéből kibüffent a mérhetetlen sovinizmus. Mindez viszont nem mentesíti a németeket, és személyszerint Hitlert.

    Az aranyvonatra meg annyit mondok, amit korábban már említettem: a szokásjog szerint a győztes féllel szemben senkinek (legalább is a veszteseknek semmiképpen) sem lehet követelése. Úgyhogy tulajdonképpen egy gesztus, hogy az amerikaiak egyáltalán bármit visszaadnak. Persze teszem hozzá, bírósági itélet is született erről.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz csibor #1452 üzenetére

    Emlékezetem szerint a németekkel egyetemben (illetve utánuk egy kicsivel) a Pearl Harbour elleni támadás után. Mert akkor még ''hűséges'' szövetségesek voltunk. Pontosabban akkor a mindenkori vezetés sokkal lelkesebben nyalt a szövetségeseknek.;]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1459 üzenetére

    Abban mindenképpen igazad van, hogy határozottan el kellett volna kötelezni magunkat. A németek melletti elkötelezettség nem hinném, hogy a mai napra túl sok előnyt hozott volna! Hadianyag nélkül nem lehet sikeres háborút vívni. Ebben Hitler igen komoly hibát vétett. Nem adott el szinte semmit a szövetségeseinek, amikor viszont adott (szinte ingyen) akkor már mindegy volt. Mondjuk az érthető, hogy '35-'43 között nem igazán adakozott, lévén neki sem volt sok mindene, csak annyi amire neki is szüksége volt (vagy még annyi sem, köszönhetően a rossz gyártásszervezésnek, amin csak Speer és Guderian megfelelő feladatkörbe helyezése tudott segíteni. A német ipari termelés csúcspontja '44 ősze volt, amikor egy hónap alatt többet gyártottak, mint '41-ben egész évben!!!) Márpedig hiába kötelezzük el magunkat, ha nincs mivel harcolni! Az Ansaldó ''matchboxok'', Toldik, Turánok nem sok mindenre voltak használhatóak (ezért is lepődök meg ezek esetében a sűrűn használt ''legendás magyar harckocsik'' kifejezésen.

    Szóval érthető, hogy készterméket nem adott, de miért nem adott el licenceket? Illetve megtette a Me-109 esetén '44-ben. Amikor már késő volt, és - tetszik nem tetszik - a Messer addigra elavult.

    Ez a dolog egyik része. A másik pedig az, hogy fel kellett volna ismerni, vagy inkább hajlandóságot kellett volna mutatni az iránt, hogy a mi esetünkben fegyverletétel csak az oroszok előtt volt reális elképzelés! Nem kellett volna annyira erőltetni a nyugati szövetségesek felé a békeajánlatot (amit a helyzetre hivatkozva Ők mindig is elutasítottak), hanem megkeresni a ruszkikat! És következetesnek lenni, elismerni amit tettünk. Nem pedig követelésekkel előállni!!!

    Ha akkor ezt megteszik, valószínűleg az országunk területén sokkal hamarabb végetér a háború. A háború utáni helyzetünkön viszont semmit sem változtatott volna.


    Petersson: A levél tényleg hosszú, de a megállapodás, ami egy ív papíron született nem. Nyugodtan beírhattad volna ide is.

    Románia: Orszország 90%, a többiek 10%
    Görögország: Nagy-Britannia 90%, Oroszország 10% (az USA-val egyetértésben)
    Jugoszlávia: 50-50%
    Magyarország 50-50%
    Bulgária: Oroszország 75% a többiek 25%

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1461 üzenetére

    A románok kezdetben tényleg a bolsevizmus ellen kűzdöttek, az átállás után viszont magukért és nem a fasizmus ellen!

    Hogy mi az árulás az nézőpont kérdése. Szerintem az is árulás, hogy a kirekesztettség éveiben ipari, technológiai együttműködési, majd megnemtámadási szerződést kötök valakivel (amiben a közöttünk elterülő országot is felosztjuk), majd amikor a helyzet, az érdekek úgy hozzák gondolkodás nélkül megtámadjuk őket (illetve a támadást jó előre, még a megnemtámadási szerződés megkötése előtt elkezdjük tervezni, legalábbis fejben). Micsoda korrektség!

    Ha nem ugrana be: Rapalloi szerződés -> Molotov-Ribbentrop paktum -> Barbarossa

    Ezután nem hinném, hogy bármiféle becsületről lehetne, kellene beszélni!

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1467 üzenetére

    Ez alapvetően részletkérdés. Az oroszok szavahihetőségét soha-senki sem hitte el komolyan.

    Viszont nem ők támadtak, így teljességgel irreleváns, hogy mire készültek.

    Félre ne értse senki: nem védem az oroszokat! Viszont az is nagyon távol áll tőlem, hogy a németek cselekedeteit minden körülmények között helyeseljem, mint egyesek (pl cikasz,Petersson, többnyire te).

    Mellesleg támadott volna, men pedig támadt volna.

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1481 üzenetére

    A gázturbina is kémiai energiát alakít át hő- majd mechanikai energiává! A különbség, hogy a rakétahajtóműhöz magaddal kell vinned az oxidálóanyagot is, a gázturbina azt a környező levegőből nyeri. A rakétában csak akkor jön létre öngyulladás, ha az oxidálóanyag és az üzemanyag keveréke hipergol. A Komet esetében ilyen volt. Mellesleg JagdPanther téved amikor különbséget tesz rakétahajtás és sugárhajtás között: a rakétahajtómű is egyfajta sugárhajtómű, akár a gázturbina, a pulzáló hajtómű (ami a Fi-103-ast is hajtotta), a torlósugárhajtómű...

    Nem helyeslem semmelyik fél rossz, erkölcstelen döntéseit. Olyan háborút még nem vívtak, amelyben akár csak egy fél is tiszta maradt volna! Én egy szóval sem mondtam, hogy az oroszokat felmenti az, hogy nem ők támadtak! Viszont így nem őket tartja a történészvilág agresszornak.

    Nem lett volna cseppet sem jobb ez a világ, ha a németek nyerik a háborút.

    A Messzer alatt Én a 109-est értettem, az adott hsz-ben is csak erről a típusról ejtettem szót. Márpedig az bizony '42-re elavult. Az FW-190 csak nagy magasságban mutatott kisebb teljesítményt. A Spitfire akkori változatai minden magasságban felülmúlták. Akkoriban a Messerschmitt műveknek már csak a Schwalbe-ra kellett volna koncentrálniuk. Illetve biztosítani kellett volna a feltételeket a soros motoros Fóka fejlesztéséhez, ami már minden magasságban jelentősen felülmúlta a 109-est!


    Tudom, most nem csak a te felvetéseidre válaszoltam, de nézd el ezt nekem.

    Hogy az amerikaiak lopták az ötleteket? Wernher von Braun önként és dalolva adta fel magát az amerikaiaknak, nem kellett kényszeríteni dokumentációk, ötletek átadására, megtette önszántából is! Az oroszok viszont kényszerítették az általuk elfogott tudósokat az együttműködésre. Az, hogy az amerikaiak ''letelepítettek'' rengeteg tudóst, az leginkább annak köszönhető, hogy megadták a lehetőséget és biztosították a feltételeket és a pénzt a fejlesztésekhez. Nem kellett letelepíteniük senkit, letelepedtek ott maguktól is a tudósok!

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Archer #1483 üzenetére

    A németek teljesen rossz irányba indultak el az atombomba fejlesztése során. Az amerikaiak olyan koncentrációt értek el tudósokban, hogy nem kellett külső forrást igénybe venniük az elméleti K+F-hez. A németek viszont még csak a reaktort sem tudták beindítani. Viszont abban több igazság lenne, ha azt mondanád: magyar találmány! Csak három nevet mondok erre: Wiegner Jenő, Szilárd Leo, Teller Ede. Igen fontos szerepet játszottak a Manhattan tervben. Szilárd Leó-nak köszönhetjük a chemoterápiát, Teller Edének a hidrogénbombát.

    A kifejlet nem változott volna, mivel a németek komoly nyersanyaghiánnyal kűzdöttek. Legfeljebb újra elővették volna a vegyi fegyvereket mindkét oldalon. Pedig Hitler határozottan megtiltotta ezek bevetését! Gondolod, ha az amerikaiaknak is csak kb. 4-5 bombára elegendő hasadóanyaguk volt, akkor a németeknek több?

    Lassan odáig jutunk, hogy minden német találmány, beleértve a szamovárt is, ami köztudottan az egyetlen orosz találmány.:DD

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Archer #1471 üzenetére

    Okos kis oldal: FW-190-esek felülmúltás a Spit-eket az Angliai-csata során!
    A Messzert előnyben részesítették a legjobb pilóták? Kik voltak azok? Hartmann? Legfeljebb a legeredményesebb! Azért megnéztem volna mit csinál a Kanalfronton! Nem véletlen, hogy Priller a III/JG54-et még fél évvel a keleti frontról való áttelepítés után sem tartotta bevetésre alkalmasnak. A csereként keletre települt I/JG26 viszont elég rendesen aprította az oroszokat, alig volt saját veszteségük. Igazából a Luftwaffe vezetése erőltette a 109-est, a pilóták meg azzal repültek amivel az alakulatukat felszerelték. A JG26-ot is vissza akarták állítani Me-109-re, de a parancsnokok ellenállásán, amit a pilóták helyeseltek, megbukott ez a terv. A magyarok nem csak az Emil-t, hanem a Dora-t, és a Gustav-ot is repülték. Ez utóbbi bizonyos alverzióját a Rába is gyártotta.

    Történelemből 1-es.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1490 üzenetére

    Nem attól lesz valaki a legjobb pilóta, hogy Ő lőtte le a legtöbb gépet!!! Az keleti fronton sokkal könnyebb volt légi győzelmet elérni, Hartmann itt lőtte le mind a 352 áldozatát, amelyekből mindössze 7db volt amerikai Mustang! Hogy a keleti fronton mennyire könnyű volt győzelmet elérni, azt jól mutatja Günter Scheel, aki 71 bevetésen 72 légigyőzelmet aratott!

    Galland a sokkal komolyabb kihívást jelentő nyugati fronton lőtt le 104 gépet. Nem lett letiltva a repülésről, hanem General der Jagdfliegerré történt kinevezése után nem sok lehetősége és ideje volt bevetést repülni. Nem véletlenül részesítette előnyben a Fókát!

    A nyugati szövetségesek ellen a legtöbb légigyőzelmet Hans-Joachim Marseille érte el (158), de ebből 151-et Észak-Afrikában, ahol a nyugati frontra már nem megfelelő gépeket vetették be a szövetségesek (P-40, Spit V).

    Rudel NEM vadászpilóta volt, és a példaként való felhozása ott is sántít, hogy Ő Stukával repült!!! Csatarepülő volt.

    Legközelebb nézz utána amiről írsz! Mint a hsz elején említettem Hartmann 352 lgy-et aratott. 302-t senki, Gerhard Barkhorn 301-el a második (bár a Kestrel tesztelésekor egy példányt földhözvágott, és amikor kikászálódott belőle, állítólag azt mondta: (Dreihundert und zwo!) A harmadik Günther Rall 275-tel.

    A legeredményesebb orosz pilóta Ivan Kozsedub (62 lgy), második Alexander Pokriskin (59), a harmadik Grigori Recskalov (58).
    Az amerikaiaknál az első Richard Bong (40)
    A briteknél James Johnson (38).

    Vedd figyelembe, hogy az oroszok és a németek szinte soha a büdös életben nem hívták vissza pihenőre az alakulatokat, ellentétben a britekkel, amerikaiakkal. Ha érdekel egy ''közel'' teljes lista:Bővebben: link.
    Van a listában hiba is: a németek csak 10 lgy után nevezték a pilótákat Experte-nek, ami náluk az ász megfelelője.


    Mivel ez egy hardware fórum a te elméletedet lefordítom processzorra: a 2,66-os Cerka jobb az A64 FX57-nél, mert kemény 60MHz-el nagyobb az órajele.

  • #65675776

    törölt tag

    A Bf és a Me jelölés időben tér el. Amikor a cég felvette Masserschmitt nevét, akkor változott a jelölés Me-re. Ez, ha jól emlékszem 1942-ben történt.

    Azok a pilóták, akik a 109-es többféle változatát is repülték (Hartmann kiesett, mert Ő csak G-n és K-n repült, a kettő pedig nem igazán különbözött egymástól) egyértelműen az F-et tartják a típus csúcsának. Erős fegyverzet, a legjobb manőverezőképesség, agilitás. A G-nek csökkenteni kellett a fegyverzetét, hogy valamennyire szinten tudják tartani a mutatóit. Ez viszont nem sikerült, folyamatosan romlott a teljesítménye. Ezen segítettek a különféle teljesítményfokozók, ezek viszont csak rövid ideig voltak alkalmazhatók (menekülés), mellesleg egy motor életében csak egyszer lehetett alkalmazni. Ezek a rendszerek jelen voltak a Fókákban is (az MW50 legalább is, a GM-1 csak opcionálisan, és nem is igazán használták őket) Utána a motort selejtezni kellett. A legjobb magassági vadásznak a Ta-152H-t tartják mindenhol (itt is volt névváltás, a Focke Wulf ugyanis 44-végétől a főtervező Kurt Tank nevét adta gépeinek), ami az FW-190D továbbfejlesztett változata. A legjobb általános célú német vadászgépnek pedig a Ta-152C-t. Azért mondom, hogy a Me-109 '42-re elavult, mert addigra kimerült a továbbfejlesztési potenciálja. '42-től csak a Gustav-ot toldozták-foldozták de nem igazán értek el fejlődést. A háború elején tényleg a legjobb volt, de eljárt felette az idő.

    A németek azért értek el ilyen magas győzelmi számokat, mert volt mit lelőniük, főleg keleten. Lehet ezen sokan meg fognak lepődni, de az oroszok csak az angoloktól több mint 7000 repülőgépet kaptak! A németek kb 90000 vadászgépet gyártottak a Bf-109 gyártásának kezdetétől. (kb. 54000 109-es, durván 20000 190-es, beleértve a csatagép verziókat is). Volt olyan hónap, hogy a németek több Il-2-t lőttel le, mint amennyit azonos időszak alatt az oroszok gyártottak! A szövetségeseknek, főleg az amerikaiaknak, akik aránylag későn kapcsolódtak be az európai harcokba, sokkal kevesebb cél kínálkozott (az amerikai pilóták kevesebb mint 10 %-a látott egyáltalán német gépet a levegőben!).

    Ajánlott olvasmány: Mike Spick - A Luftwaffe ászai (Hajja & Fiai, 1998)
    Mike Spick - A szövetséges légierő ászai (Hajja & Fiai, 1998)
    A Jagdwaffe (ezt több német vadászpilóta írta, Hajja & Fiai)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1508 üzenetére

    A repüléstől nem tiltották el, csak a harci bevetésektől!

    Az, hogy nem Hartmann a legjobb vadászpilóta nem az én kényszerképzetem. Általánosan elfogadott tény, hogy a nyugati szövetségesek ellen sokkal nehezebb volt lgy-t elérni! Ezért tartják Hartmann-nál nagyobb vadászpilótának Galland-ot, Mölders-t (115), Prillert (101), stb. Hartmann csak keleten harcolt, Mölders mindkét fronton (Ő kitűnő vadászpilóta volt, 14 lgy-ét még Spanyolországban aratta, az első aki 100-ig jutott.) Mikor az orosz frontra került rövid idő alatt 33 lgy-t aratott.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1519 üzenetére

    Debrődi György. Lőszer nem fúródott a testébe, mert abból csak a lövedék hagyja el a fegyver csövét (meg persze a lőportöltet is, de az csak közvetlen közelről okoz sérülést). Egyébként gépágyúlövedékek voltak (20mm, SVAK).

    Az atombomba gyártásához nem kell nehézvíz, azt reaktorokban alkalmazzák moderátorként. Az atombomba gyártásához annyiban kapcsolódik, hogy a szaporító reaktorok egy bizonyos fajtája ilyen (szaporító reaktorokban állítják elő a plutóniumot). A németek viszont még fegyver minőségű uránt sem tudtak előállítani. Gondolkoztak viszont piszkos bombák gyártásán.


    Rommel6600: Hogy nehezebb volt nyugaton lgy-et elérni, ezt a Luftwaffe és a birodalom vezetői is tudták. Ennek következménye, hogy 40 nyugati lgy után automatikusan járt a Lovagkereszt, keleten még 100 után sem! Ott nagyot kellett alakítani, ha valaki meg akarta kapni.
    Szintén mutat valamit a nehézségekből, hogy nyugaton nem volt jellemző az egy bevetésen elért többszörös győzelem (a max talán 6 volt, de ez egy kirívó eset) ellentétben keleten (ott 13 volt a rekord,viszont sűrűn előfordult a 7-8/bevetés).

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1528 üzenetére

    A vh vége felé volt 1, azaz egy, darab vadászostályunk: 101. Puma Vadászosztály. Három százada volt: Zongora, Retek, Drótkefe. (a sorrend nem biztos, hogy ez volt) Tehát más vadászegységben nem is szolgálhatott. Régebben a Top Gun-ban volt egy sorozat a legeredményesebb magyar (ezt kisbetűvel kell írni, mert jelző (nem neked szólt)) vadászpilótákról, Tobak Tibor írta. Ott is olvashattad.

    Mellékesen az előbb elírtam: Debrődy György. Illetve megkapta a vitézi címet is.

    Nekem viszont személy szerint már görcsöm van attól, hogy a magyar vadászrepülést ki akarják egyesek sajátítani csak és kizárólag a Pumáknak! A II. vh elején több vadászegység is volt, pl. a Dongó, amelykben Horty fia is szolgált. És akkor még nem is említettük az I. vh tisztán magyar századait, amelyekből nem is egy volt!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz csibor #1531 üzenetére

    Meg G2-vel, G14-el, G10-el... (A sorrend nem elírás, hanem kronológiai sorrend, így jöttek egymásután.)

    Jared: Itt nézz szét. Bővebben: link

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1535 üzenetére

    Amennyiben a ''kis'' elírás komoly fogalomzavart takar, akkor nem kötözködés, hanem pontosítás, mint jelen esetben is.

    A nehézvízről: Uránból is lehet atombombát gyártani, ahhoz a legkevésbé sem kell nehézvíz. A szaporító reaktorok többségében szintén nem használnak nehézvizet. (mellesleg tudod egyáltalán mi az?)

    Kötözködés: Az, hogy valaki nem ért egyet veled, az nem kötözködés, hanem vélemények ütköztetése (vita). Nem én b+-ezek! Modorod nem sok van. A topic nem arról szól, hogy neonácik gyúljetek ide, hanem a II. vh eseményeiről, főleg a német oldal szempontjából! Viszont a teljes képhez hozzátartozik a másik oldal is!


    A Vaskereszt tényleg jó film. Szintén klasszikus: ''A tengeralattjáró''. Az U-571 meg egy rakás hulladék.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1550 üzenetére

    '' Olvastam, hogy némely reatortípust kifejezetten plutónium gyártására fejlesztettek ki.''

    Ezeket nevezik szaporítóreaktoroknak.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Engineer - #1561 üzenetére

    Magyarországon nem is volt soha repülőgépgyártás. Csak olyan szinten mint jelenleg kb a ''mi autónk''. A Rubik féle gépek csak kis méretű, kis szériás gépek voltak.

    Az Ikarus viszont a '70-es '80-as években a világ buszgyártásának több mint 50%-át(!) adta, csuklós buszokban még nagyobb volt ez az arány.

    A lengyel és szlovák repülőgépgyártásnak jelentős hagyományai vannak, az osztrákoknak ott volt az Öffag (vagy ha jobban tetszik Oeffag), az Albatros...

    Magyarországon nem volt ilyen soha. Egyébként sem tudom miért kell ennyire erőltetni a magyar repgépgyártást. Gyakorlatilag minden technológia hiányzik hozzá.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1566 üzenetére

    Meg nem árt valami megbízható és nagy tárhely. Esetleg saját server.

    zLegolas: Saját építés?

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1569 üzenetére

    Mint gyakorló, de jelenleg passzív, modellező azt mondom neked, hogy egy szemenkénti lánctalp összeállítása sem egy fáklyás menet! A Merkava láncfüggönye meg még okosabb dolog.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz zLegolas #1573 üzenetére

    MiG-21-93? Már csak az R-27 miatt.

    A saját építés kissé pontatlan megfogalmazás volt részemről. Úgy értettem te építetted-e.

    Gratulálok!

    mityku: Az attól is függ hol veszed! Tőlünk északra akár fele ennyiért is megveheted. De 15-25% különbözet biztosan van!

    A helikoptereknél a rotor pontos beállítása szokott problémás lenni, repülőgépeknél szárny vezérsíkok, futók. Lehet anyázni mindegyik műfajban!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz zLegolas #1575 üzenetére

    Persze ez így csak fél megoldás, az oroszok még megváltoztattak ezt-azt: egydarabból készült szélvédő, domborúbb kabintető (tán periszkóp nélkül). Azért jó ez így is. Kabintetőt húzni elég kellemetlen sport.

    Miért nem raksz fel nagyobb képeket?

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cikasz #1577 üzenetére

    Vannak szakboltok, de Cora, Tesco... Ha olcsón akarsz vásárolni, akkor viszont Kassa.

    Illetve Fabulis E-bolt: Bővebben: link

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1579 üzenetére

    Itt viszont elég durván elszaladtak ezek a termékek, pontosabban az áruk!

    Van ismerősöm, aki a Pz IV-et és az SdKfz 251-et teljesen sajátkezűleg építette!
    Meg szenvedélyes műgyűjtő: a 251 már majdnem teljes futóművét ősszeszedte MÉH-telepekről, +Panther futógörgő...

    A házilag gyártott alkatrész nem annyira extra, ha csak lemezmunkát, kisebb faragást igényel. Ezt én is műveltem. Amikor az ember elkezd műgyantához mesterdarabokat, öntőformákat gyártani! Na akkor már tényleg elvetemült.

    Teszem hozzá: van aki annyit költ egyetlen modellre, mint más számítógépre sem!

  • #65675776

    törölt tag

    válasz zLegolas #1581 üzenetére

    A szárnykísérleti az MiG-21LL volt, nem? (lehet tévedek)
    A MiG-21I talán a MiG-21-93-nak megfelelően átépített indiai gépek típusjele. Ők viszont tényleg nem cserélték le a kabintetőket!

    Nem tudom tagja vagy-e bármelyk klubnak, de itt nézz szét:Bővebben: link.
    Még erősen kísérleti stádiumban van, de a galéria már működik!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz zLegolas #1584 üzenetére

    Az Analog-gal kapcsolatban tényleg tévedtem.

    A 93 orosz fejlesztés, a 2000 IMI, a Lancer Elbit. Tudom az utóbbi két eset sokak szemében vörös posztó.

    Lehet szép lassan abba kellene hagynunk az offolást, még ránk szólnak!

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1597 üzenetére

    Valószínűleg a másolás elvetésének oka ugyanaz volt mint később a T-34 esetén: nem voltak hajlandóak elismerni, hogy az alsóbbrendű ellenfél jobbat tervez mint ők! Az gondolom közismert, hogy a Pz V Mercedes-Benz féle változata gyakorlatilag a T-34 közel tökéletes másolata volt. Tökéletes semmiképpen sem lehetett. Rendelkezésre állt ugyan az orosz dízelmotor, de nem tudták lemásolni, mivel a német ipar nem volt képes ekkora méretben alumíniumot önteni! Ennyit arról, hogy mindent a németek találtak ki...

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1599 üzenetére

    A Maybach motorok acél blokkosak voltak! A németek még egy normális dízelmotort sem tudtak kifejleszteni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1601 üzenetére

    Hogy miért jobb a dízel?
    -Sokkal jobb fajlagos teljesítmény, aminek következménye a nagyobb hatótávolság.
    -Az üzemanyaga nem robbanásveszélyes, kevésbé gyúlékony.
    -Kevésbé érzékeny az üzemanyag minőségére: akár petróleum, vagy kenőolaj is tölthető bele. A mai mindenevő motorok is dízelmotorok, akár benzinnel is üzemeltethetőek. Gondolj bele: amikor megszüntették az olmozott benzinek gyártását mennyi probléma lett a régi benzinmotorokkal! Ilyen-olyan adalék kellett az üzemanyaghoz, hogy ne égjen össze a motor, ugyanis hiányzott neki az ólom, mint kenőanyag! A dízelek, mindenevő motorok esetén nincs ilyen probléma.
    -Nagyobb nyomaték.
    -Alacsonyabb fordulatszám, ami kisebb terhelést eredményez a főtengelyen.

    A ''fos'' orosz dízelmotorokról: A T-34 motorja sokáig etalon volt a tervezők számára. Hogy mennyire eltalált konstrukció, azt az is bizonyítja, hogy a T-72 motorja ennek az erősen korszerűsített, továbbfejlesztett változata! A T-34 esetén az erőátvitel volt erőteljesen alulméretezve, illetve nem volt megoldva rendesen a hűtése.

    Viszont napjainkra a német dízelmotorok a legjobbak: nem véletlen, hogy a Challenger és Leclerc trópusi változatai MTU motorosak! (A franciák ott szopták be, hogy egy svéd dízelnek vették meg a licencét.) Velük a versenyt csak a Caterpillar motorok veszik fel.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1604 üzenetére

    Ha valami hajlamos volt a meghibásodásra az pontosan a bonyolult - esetenként túlbonyolított - német technika volt! Az átlapolt futógörgők pedig ''jó időben'' igancsak szerettek összefagyni! Normális helyen minden hadműveleti szünetben átnézik a járműveket.

    Úgy is fogalmazhatnánk: a németek műszereket gyártottak jó drágán és lassan, az oroszok pedig fegyvereket olcsón és gyorsan. Ez mondjuk egy kicsit sarkított, de a lényeg benne van.

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1610 üzenetére

    Én soha egy szóval sem állítottam, hogy a németek loptak ezt, vagy azt, a szövetségesek soha! Az köztudott, hogy a németek már akkor ismertek minden ma ismert szárnyformát. Annyira beleélték magukat ebbe, hogy jó sok pénzt el is basztak ilyesmire. Az egész II. vh alatt mindenki ''lopott'' mindenkitől. Én viszont azt mondom, hogy egy jó megoldást nem átvenni az baromság. Arról csak a németek tehetnek, hogy meglepődtek a T-34-en. A döntött páncélzat egy amerikai mérnök Christie ötlete volt még a '30-as években. Csak az oroszok ismerték fel rajta kívül ennek az egyszerű megoldásnak az előnyeit!

    Az orosz ipart nagyon lebecsülöd! Sok tekintetben tényleg kissé elmaradott volt, de kohászatban a világ élvonalába tartozott már akkor is. Nem okozott gondot nekik alumínium motorblokkot, vagy mondjuk a T-34/85, IS-1/2/3 nem kifejezetten kisméretű tornyát leönteni. A németek erre nem voltak képesek. Gyártástechnológiai szempontból súlyos hiba volt a németek részéről, hogy egyes üzemek nem voltak hajlandóak futószalagon termelni. Nem voltak képesek racionalizálni a termelést. Erre kitűnő példa a harckocsialvázak esete: a németek gyártották a PzII, PzIII, PzIV, PzV, Pz VIE, PzVIB, 38t alvázakat. Az oroszok a T-34 és a KV, később a T-34 és IS alvázakat. De egyszerre mindig csak kettőt! A németek viszont elaprózták az erőforrásaikat.

    A többlet tömegről: a T-34 nem volt több 30t-nál. Az ez alapján megtervezett Panther 45t volt! Pedig 30-ra tervezték (ez a protopéldányok típusjelzéséből is kiderül!).

    Igazán az a probléma veletek, hogy azt hiszitek mindent a németek találtak ki, csak bolsevista/zsidó trükkök útján került minden a szövetségesek kezére. Erre a legdurvább példa részetekről az atombomba volt: megsúgom, a németek még az alapkutatásokat sem tudták befejezni! A nehézvíz témát kár elővenni, nem feltétlenül szükséges, csak bizonyos műveletek esetén van szükség rá, de csak bizonyos technológiák mellett. A németek ilyet választottak, és nem tudtak váltani amikor szükség lett volna rá.

    A topic címére utalva: Ti a misztikum világában éltek, mi sokkal inkább a valóságban. (ha jobban tetszik: Ti a Mátrixban, mi a való világban)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Jared #1614 üzenetére

    Nem csak a felfüggesztés, hanem a döntött páncélzat is. Ezt kivételesen tisztességes úton szerezték meg az oroszok: fizettek a licencekért.

    Még valamiben rosszabbak voltak az oroszok: alapon gyáva egy népség, de tuningolva (amit ott elfogyasztott vodkában mérnek nem MHz-ben) már nem ismertek lehetetlent. Persze látni se nagyon láttak, menni se nagyon tudtak egyenesen, de ez utóbbi miatt nehezebb volt eltalálni őket. :DD
    A vh végére taktika és stratéga szintjén utólérték a németeket.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1618 üzenetére

    Haditechnika 2003/3 81-82.oldal. Itt aránylag részletes leírást találhatsz a T-72 motorjáról. Egyébként cikksorozat, a 2003/2-4-ig terjedő számokban olvasható. (Ha jól tudom az Abrams gázturbinája is mindenevő.)

    csibor: Azért a Sherman-t se kell annyira lenézni mint szokták. Itt is alkalmazták a döntött páncélzatot, a vegyesen öntött/hegesztett szerkezetet. A futómű egy kicsit bonyolultra sikeredett. A 75mm-est leszámítva kitűnő ágyúkat építettek bele (bizony az amerikai 76mm-es hasonló teljesítményű volt mint a KWK-40, az angol 17 fontos -amit a Firefly változatokba építettek- a KWK-42-höz hasonló teljesítményt nyújtott). Létezett dízelmotoros változat, az M4A2. Viszont az amerikai vezérkar hozott egy döntést, miszerint csak benzinmotoros hk-kat állítanak szolgálatba. Úgyhogy a több mint 9000 legyártott A2-es pár darabot leszámítva a ruszkikhoz került, akik nagyon is szerették. A lőszerek robbanását elkerülendő több változat vizes lőszertárolóval épült (a típusjelzésben erre utal a W). Hogy melyik jobb a T-34 vagy a Sherman? Természetesen a Panther!;] Koreában szembekerült egymással a két típus (mármint a T-34 és a Sherman) és a Sherman bizonyult jobbnak. Pedig a koreaiak/kínaiak a T-34/85-öt használták! A Shermannak nem létezett ezzel egyenértékű harckocsi változata akkoriban.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák