- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Audiofil mobillal készül a Moondrop
ma 3,5 és 4,4 mm-es jack csatlakozó is lesz rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szicsu
őstag
válasz Gyantusz #2241 üzenetére
A ''legyőzhetetlenségében'' rejlő ''misztikum''-tól már-már agygörcsöm van.
Látom, német harckocsiknál má' megint misztifikál a csapat...
Lehet, hogy misztifikálok,de akkor is a tigrisek a megjelenésükkor szinte legyőzhetetlenek volta. A háború végére már voltak komoly ellenfelei (IS-1,2). De 1942-43-ban nem sok mindennel lehetett elbánni vele ha , megvolt ''mindene'' (benzi,lőszer), ja és műkődőképes állapotban volt A megfelelő személyzet is nagyon fontos volt. A legnagyobb ''ász'' talán Michael Wittmann volt aki élete során összesen 138 harkocsit és 132 ágyút semmisitett meg harckocsijával. Ez döntöen nem befolyásolta a háború menetét. Mikor megjelentek a tigrisek a harcmezőn akkor lőttek rájuk mindenel,de csak ''kongatták a dobozt''. Ekkoriban megtanulták tisztelni a tigrist.A háború végefelé megjelentek az elhárítására szolgáló technikák is és a tekintéy a háború végére megkopott.
A tigris nem volt üzembiztos,ami nagy hátránya volt.Földi Pál könyvében olvastam ,hogy több tigrist robbantott fel a személyzet,mit amennyit kilőttek az ellenséges csapatok.Ha ez így igaz akkor kár volt őket gyártani
A háború folyamán a nagyon sikeres példány volt a Panzerkampfwagen IV. Sok veriáns készült belőle és 8519 db . A H- J sorozat már fel tudta venni a versenyt a szövetséges közepes hk-kal.Megbízható konstrukció volt ami nem egy elhanyagolható dolog.
A Panzerkampfwagen V is jelentős fegyver lehetett volna a németek kezében csak ebből is kevés volt, ez igaz a többi típusra is.''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
JagdPanther
aktív tag
hiába volt lőszere&benzinje, ha egyszer közel értek hozzá bármivel ki lehetett lőni azt is(ahogy azt az előttem szólók is írták). és ne feledkezzünk meg az elenséges zuhanóbombázókról(IL2,3,10 - és gyártottak belőlük kb 40ezret. igaz hogy havonta csak mintegy 5000gép volt bevethető állapotban de az folyamatosan).
-
td
senior tag
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #2249 üzenetére
Ennyire nehéz felfogni, hogy egy hk-nak nincs első futóműve? Van egy futóműve, amit fel lehet osztani jobb és baloldalira, de nem első és hátsóra! Vannak görgők/tengelyek, aiket előlről hátrafelé számoznak.
Egy 10mm-es lemezről nem fog lecsúszni egy lövedék, hanem simán átüti. Akár mennyire döntöd meg.
A Tiger homlokbáncélja nem csak a 81°-ban böntött lemezből állt. Ez a közel függőleges része, amit az F34 löveg már át tudott ütni közelről. Nem kellene szaját szájunk íze szerint értelmezni a dolgokat. Amit te írtál az legfeljebb féligazság. Ha figyelembe vesszük a homlokfelületet, akkor könnyen belátható, hogy annak egyik legkisebb része az általad említett rész. Még a teknő és a föld közt is több hely van. Van 66°-ban döntött 100mm-es része is.
Egyébként a vsz dolgok mik lennének? Ha a virtuálisan megnövekedett vastagságra gondolsz, akkor azt ''kissé'' elszámoltad! Panther esetén ez 139,48mm (35°), Tigernél 101,25mm (80°) - 109,46mm (66°). Összekeverted, hogy melyket honnan mérik: A Panther esetén amit megadtál a függőlegestől, a Tiger esetén a vízszintestől van mérve! Itt mind a vízszintestől számítva. Guderian kicsit nagyobb elme volt mint te, ezt ne feledd. És szívén viselte a rábízott fegyvernem sorsát.
A technikai fejlettség, bonyolultság valamilyen szinten együtt járhat a megbízhatatlansággal. Az akkori technológiai szinten ez fokozottan igaz volt. A németek kissé túltervezték magukat. -
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #2248 üzenetére
Gyártási számokkal gondjaid vannak.
M4A2: 8053db
M4A2(76)W: 2915db
Összesen: 10968db (Rogr Ford: A Sherman harckocsi 94. oldal)
Ebből hogyan adtak át 24500db-ot a ruszkiknak? (nesze neked saját kútfő! )
A Sturmtigerekhez nem építettek új alvázakat! Sérült hk-k alvázait hasznosították újra. 18-at és nem 20-at. (Roger Ford: A Tigris harckocsi 88.oldal)
A Pz IV F1 volt zwischenlösung, a rövid csövű löveg miatt. Átmeneti megoldás volt, amíg nem gyártották a KwK40-et nagy mennyiségben. Utólag mindet átépítették F2-re. A köztudatba a JPz IV/70(A) került át ilyen néven. (És félhivatalosan is ez volt a neve) Mielőtt azt mondanád, hogy ez senkit sem érdekel, gondolkodj el a Sturmtiger név használatán, ugyanis az nem volt hivatalos! Panzersturmmörser volt hivatalosan. A Wespe-t pedig kerüld, annak használatát ugyanis Hitler egy-az-egyben megtiltotta!
Kit érdekel, hogy Rommel mit mondott? Nem saját gondolata volt. Ki is írta nem régiben, hogy ''Melyik is volt előbb?'' Douhet úgy jön ide, hogy ő volt az első aki ezt felismerte.
Nem ''elvietnamizálja'' hanem simán ''vietnamizálja''! Én nem fejtettem ki az indokokat. Közismert, hogy ez volt az egyik választási ígérete, amit be is tartott. Nem véletlenül ígérte ezt!
[Szerkesztve] -
raszputyin
senior tag
Én már azt hiszem, kicsit kinőttem a haditechnika és a mítoszok iránti lelkesedésből , de bejöttem, mert kíváncsi voltam, hogy elhangzott-e: miért épp harmadik birodalom. Rövid keresés után úgy látom, nem, úgyhogy leírom, mert engem meglepett... először azt hittem, hogy a nyugati világ az első, Szovjet-Oroszország a második. Aztán azt, hogy a másik kettő Nagy-Britannia és Franciaország, esetleg az Egyesült Államok. De nem ilyen banális a dolog
A ''harmadik birodalom'' (a német Reich egyébként nem utal egyértelműen se a zsarnokságra/monarchiára, sem pedig a grandiózus méretekre, ezért kérdés, jogos-e így fordítani) elnevezését azzal érdemelte ki Hitler álmaiban, hogy ugye az ''első'' német birodalom a ''Német Nemzet Szent Római Birodalma'', azaz Rőtszakállú Frigyes német-római császársága volt, amit végleg ugyan csak a napóleoni háborúk és az 1815-ös bécsi kongresszus számolt föl, de már a XIV. századra elvesztette egységét és meghatározó jellegét; a második természetesen az 1871. január 18-án, Versailles-ban kikiáltott, majd 1918-ban elbukott császárság, amit Otto von Bismarck kovácsolt össze, saját büszke tolmácsolásában ''vérrel és vassal'', és II. Vilmos herdált el oly céltudatosan.
Az elmebeteg bukott festő beszédeiben gyakran ''ezeréves birodalom''-ként hivatkozott az építendő államára, ez már kicsit egyértelműbb utalás az elvárásaira és arra, hova helyezte a saját jelentőségét a történelemben. -
#65675776
törölt tag
válasz JagdPanther #2252 üzenetére
Az Il-2/10 nem zuhanóbombázó, hanem csatagép. A csatagépek alapvető feladata a szárazföldi csapatok harcának támogatása, míg a zuhanóbombázóké a pontcélok támadása. Az előbbi komoly páncélzatot igényel, az utóbbi nem. Az FW-190 A (Anton) változata vadászgép volt szinte 0 páncélzattal, az F (Fridrich vagy Fritz) csatarepülő erős páncélzattal (nehezebb is volt nem kevéssel), a G (Gustav) zuhanóbombázó némi páncélzattal. A Dora-t nem említem, mivel abból csak vadász verzió volt és jelentősen különbözött a csillagmotoros változatoktól (soros motor, megnyújtott törzshátsórész, fegyverzet...).
A Sturmovik-ból tényleg rengeteget gyártottak, de volt jónéhány hónap, hogy a németek többet lőttek le, mint amennyi a gyárból kigördült.
A Tiger és minden akkori harckocsi legsebezhetőbb pontja a közhiedelemmel ellentétben nem a farpáncél volt. Hanem a motortér teteje, ahol könnyedén befolyt bármi. Pl a Molotov-koktél égő benzine. De elég volt rá egy gránátköteg is. -
mityku
aktív tag
válasz Gyantusz #2243 üzenetére
Jaj értem én! Nem is gondoltam komolyan!
Csak megragadott ez a ''már megint misztifikál a csapat'' mondat!!!
Figyelj én nem állok le vitatkozni olyannal, akiről látom, hogy jobban vágja a témát mint én! Tehát nem okoskodni akarok.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
szicsu
őstag
válasz JagdPanther #2252 üzenetére
HA közel értek hozzá.
Ha nyílt terepen és csak 1 km ről vette észre a Tigris az elenséget, akkor 500 m-t kellet megteni az ellenségnek hogy elég közel érjen hozzá, és ki tudja lőni. Én nem szívesen lettem vola egyik közeledő páncélosban sem''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
Senki sem mondta, hogy rólad van szó! Van/volt itt néhány ember aki a történelmi tényekkel akart állandóan vitatkozni úgy, hogy az egészről szinte semmi gőze se volt. Műszaki vonalon meg főleg sötétek voltak (gondolom ma is azok). Aztán Gyantusz-szal karöltve bevezettük itt a valóságot.
A debreceni MM-ban most is 2k a Híd a Kwai-folyón. Vaskereszt pedig 954HUF. -
mityku
aktív tag
válasz #65675776 #2257 üzenetére
Tényleg amit a Balatonból kiemeltek egyik éven, arról tudni valamit?
Elkezdték a helyreállítását vagy ami maradt belőle az tovább rohad a szabad ég alatt? Egyszer jó lenne egy darabban látni ép állapotban. (álmodozni jóóó )
''A Sturmovik-ból tényleg rengeteget gyártottak, de volt jónéhány hónap, hogy a németek többet lőttek le, mint amennyi a gyárból kigördült.''
Na az szép mennyiség lehetett!
''A Tiger és minden akkori harckocsi legsebezhetőbb pontja a közhiedelemmel ellentétben nem a farpáncél volt. Hanem a motortér teteje, ahol könnyedén befolyt bármi. Pl a Molotov-koktél égő benzine.''
Az ilyen dolgok végett tervezték a rá következő harckocsiknál függőleges felületüre a szellőzőrészt gondolom (illetve ahol abban az időben eleve függőleges volt a felület ott nem volt probléma).
Azért érdemes belegondolni, hogy egy szinte pénzbe nem kerülő eszközzel (Molotov-koktél) gallyra lehet vágni egy nála (most csak mondok egy számot!)1000X drágább dolgot! Elég szar érzés lehetett a parancsnokonak! Olvastam egy esetet; afganisztáni háború alatt történt (talán már a vége fele), egy Stinger rakétával leszedtek egy Il-76-st vagy An-22-st (nem vagyok biztos a típusban sajnos), mindegy végül is, hogy melyik volt. De ott is adott volt egy alacsony költségü fegyver, amivel egy több millió dollár értékü gépet szedtek le.
td: akkor is nagy görények!
Végül is nem baj! Ma megvettem végre a Végső visszaszámlálást (szintén 990Ft by: tesco), abba is van 2 vh.) [egy pici]Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
#65675776
törölt tag
Ahogy JagdPanther is rámutatott: egy az egy elleni harc esetén még rendben is van amit mondazs, de az oroszokra csak kezdetben volt jellemző a magányos hk. (mikor először találkoztak a németek T34-el az egyedül volt és csak a hadosztály kisegítő csapatainak egyik FlaK18-asa tudta megsemmisíteni gyakorlatilag mögöttes területen. Áttörés egy hk-val. Erre varjál gombot!) Hamar rájöttek, hogy nem életbiztosítás taktika. Ugyanis ahogy elterjedt a PaK40 és PaK38 (utóbbi is képes volt közel 1km-ről kilőni a T34-et szemből, csak az orosz hadjárat elején még kevés volt belőle!), illetve a KwK38 L/60-al szerelt Pz IIIJ - hogy a Pz IV F2-ről már ne is beszéljünk - jelentősen megnőttek a veszteségeik. Utóbbi hk minden szempontból egyenértékű volt a T34-el.
De visszatérve a Tigerre: többször is megemlítette rajtam kívül Gyantusz is, hogy a Tiger tornya ritka lomha volt, ráadásul szögsebessége függött a motor fordulatszámától is! Minimum 25s kellett a körbeforgatásához (a T34-nek 16s, a Sherman-nek 10s) maximum 60! Ez elég komoly harcászati hátrány, ugyanis csökkenti a célpontváltási sebességet, ezáltal az időegység alatt lekűzdhető célpontok számát. Mápredig a Tigert akár 2-4 fős csoportokban is bevetették. Ha az ellen idejében észrevette őket és volt 4-10 szeres túlerőben, akkor jó eséllyel minden Tiger elveszett. Ugyanis amíg a célpontáthelyezéssel szarakodtak addig azok kétszer megkerülhették őket. Wittmann is elvesztette a Tiger-ét Villers-bocage-nál (kettőt is).
mityku: Az azért elég valószerűtlen, hogy egy darab Stinger, Igla vagy Strela elég legyen egy négy hajtóműves gép megsemmisítéséhez. Az amerikaiak amikor kiképezték a mudzsahedeket a Stinger-re beléjük verték, hogy a legkisebb cél ellen is legalább kettőt indítsanak.
[Szerkesztve] -
mityku
aktív tag
válasz #65675776 #2263 üzenetére
Rosszúl fejeztem ki magamat! Eltalálták és ebből kifolyólag a kényszerleszállás során oly mértékben sérült, hogy selejtezni kellett!
Valamelyik Regimentben volt ez a cikk amiben említették.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
td
senior tag
válasz raszputyin #2256 üzenetére
Ja, az egyik Hitlerről szóló könyvben van is egy korabeli emlék-képeslap (valamilyen évfordulóra adták ki talán), amin a három államfő (nem a legjobb szó ide) feszít, és persze valami propagandaszöveg is van alatta.
''Pre-visualization hardware by AMD Opteron processors.''
-
#65675776
törölt tag
Így már mindjárt más! Azért nem teljesen mindegy, hogy mi miatt kell selejtezni egy gépet. A négyhajtóműves gép esetén egy Stinger/Igla/Strela/Redeye találat nem kellene, hogy ilyen véget jelentsen. A pilóta bénán tette le a gépet. A négyhajtóműves gépek esetén ugyanis csak akkor adják ki a repülési típusengedélyt, ha képes tartósan három hajtóművel is repülni. Óceánrepülésnél ez a feltétel két hajtóműre szigorodik.
-
td
senior tag
Na, azt meg is találtam a neten, de rosszul emlékeztem, ugyanis négyen vannak rajta:
II. Frigyes
Otto von Bismarck
Paul von Hindenburg
Adolf Hitler
A szöveg pedig: Amit az uralkodó meghódított, a herceg formába öntött, a tábornagy megvédett, azt megmentette és egyesítette a katona. Egyértelmű utalás van benne, ha végignézzük a rangok csökkenését a sorban. Egyébként ''Bismarck megalázónak tekintette a hazája és Ausztria közti státuskülönbséget, porosz dominanciájú Észak-Európát képzelt el, az osztrákok kizárásával'' (mult-kor.hu), ami a bő fél évszázaddal későbbi események tükrében, nevezetesen, hogy egy osztrák vette át náluk a hatalmat, igen ironikusan hangzik.
A képeslapot az 1933-as nürnbergi NSDAP-gyűlés alkalmából adták ki.
A kép forrása: [link]
Múlt-kor: [link]
Találtam egy érdekes lapot is a keresgélés közben, ami ''akkor-és-ma'' jellegű fényképekkel van tele:
The Third Reich In Ruins: [link]
Azon belül is ezt az oldalt nézegettem eddig alaposabban: [link]. Érdekesek azok a tornyok, most láttam először ilyeneket. Az elsőt a sorban az I. vh. áldozatainak emelték, a birodalmi sas és a horogkereszt ma már nem része, illetve eltávolították belőle a jelképes (szerintem kicsit ''parasztvakító'') koporsót is. A második egy kilátótorony másolata, a korábbi Bismarck--toronyhoz hasonlóan Hitler-toronynak (Hitlerturm) nevezték el. Kb. ez áll az akkori képeslapon: ''A haza szolgálatában a Führerért''.
Térkép hozzá: [link]
[Szerkesztve]''Pre-visualization hardware by AMD Opteron processors.''
-
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2263 üzenetére
Ezek mind igazak a lövegtorony forgatásról,de az elenség túlnhyómó része egy irányból közelít,és két lövés között van idő néhány fokot fordítani a tornyon.Ha olyan sokan jöttek két-három irányból, akkor meg annyit kell kilőni amennyit lehet és spuri onnan,vagy harcolni az utólsó vérig.
A tigris nem volt legyőzhetetlen,de nehezen adta a ''skalpját''.
A július 5-én.....Michael Wittmann SS-Obersturmführer, egymaga 30 harckocsit és 28 páncéltörő löveget semmisített meg Tigrisével. Franz Staudegger SS-Oberscharführer, aki szintén a Leibstandarte kötelékében harcolt, 22 T-34-est lőtt ki egy 50 tagú szovjet páncélos oszlopból. Staudegger-t tettéért Lovagkereszttel jutalmazták.
És nagyon sok ilyen történet van még.
Túlerővel minden legyőzhető,még késekkel felszerelkezve is bevehető egy géppuskafészek,csak a veszteségek..........''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
Erre Tuhacsevszkíj a legjobb példa. A németek által is bevezetett harckocsi magasabbegységek (hadosztály, hadtest, hadsereg, hadseregcsoport/front) harcászatának/hadászatának kidolgozása az Ő nevéhez fűződik. 1936/37-re már közel teljesen ilyen elvek alapján épült fel a Vörös Hadsereg! Aztán jött a Sztalini tisztogatás, aminek keretében Tuhacsevszkíjt az elsők között végezték ki. És mint a rendszer ellensége (trockista) vele együtt az összes elméletét is megsemmisítették, az általa elképzelt és már majdnem felépített hadsereget visszaalakították a korábbi elvek szerint (azaz a hk-kat csak a gyalogság támogatására alkalmazták, szétszórva a gyalogos egységek között). Érdekes lett volna a II. vh keleti hadszíntere ha maradt volna a Tuhacsevszkíj-féle felépítésű a VH. Lehet nem jutottak volna messzire a németek. A Pz III/IV akkori változatai nem igazán voltak jobbak a BT-5/7-nél. Tűzerőben/mozgékonyságban pedig alúl is maradtak. Az orosz 45mm-es ágyú igencsak jó fegyver volt. Amin a hadjárat kezdeti német sikere alapult az semmi más mint a vezetés és a taktika.
A KV-2 érdekes eszköz volt. Létjogosultsága semmi. Legfeljebb önjáró lövegként. A KV-1 sokkalta jobb volt nála. Komoly probléma volt, hogy az orosz hk-kban nem volt rádió. Csak az egységparancsnokikban. Így kissé nehéz volt irányítani a harcukat. (Ugyan ez igaz volt a Vörös Légierőre is.)
szicsu: Az oroszok sem voltak olyan hülyék, hogy egy támadásra libasorban vonuljanak. Ahhoz mindig szétbontakoztak, tehát nem volt olyan egyszerű a helyzet, ahogy azt Te felvázolod. És azt se felejtsd el, hogy az ágyút újra is kell ám tölteni! És a Tigerben - ahogy Gyantusz is írta - össze-vissza voltak elhelyezve a lőszertárolók. Magyarán a töltőkezelőnek bizony nem volt egyszerű dolga. És csak a saját erejére hagyatkozhatott.
Az általad említett esetek sosem a frontvonalban történtek, szétbontakozott egységek ellen. Minden esetben felvonuló csapatokat aprítottak meg így. Ellenpéldaként meg lehet emliteni a nyugati fronton zajló dolgokat. Nem véletlenül vonultak a németek leginkább éjszaka és akkor is a korábban szokottnál jóval nagyobb távközzel. Volt ott olyan, hogy szövetséges korlátlan légi fölény. -
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2275 üzenetére
Otto Carius Oberleutnant szintén jó néhány forró helyzetet élt át Tiger-ével. Az 1944. július 22-i malinava-i csatára például így emlékszik:
''Megközelítettük a falut, hogy ellenőrizzünk egy megerősítetlen jelentést, amely ellenséges csapatmozgásokról számolt be. Felkúsztunk a dombra, Albert (Albert Kerscher) pedig kiszúrta őket, legkevesebb öt T-34-es volt ott és gyalogság nagy létszámban. Visszamentünk a Tigrisekhez és megtámadtuk a falut. Észrevettem, hogy két T-34 kiszúrta a harckocsimat, és felém forgatták a tornyaikat. Én is rájuk fordultam, de Albert gyorsabb volt és elkapta őket, a harckocsik felrobbantak. Bejutottam a faluba, és repesz-robbanó lőszerrel lőttem a teherautókat és a gyalogságot. Az oroszokat meglepte a támadás, ekkor már meghátráltak, megkezdték a visszavonulást. A helység sarkában találkoztunk velük, három T-34-es harckocsival. Albert a bal oldalamon haladt, és a hozzám legközelebbi páncélost kilőtte. A másik kettőt én lőttem ki, teljesen tehetetlennek tűntek, mert egyikük sem lépett fel támadóan velem szemben. Ekkor észrevettem egy páncélost, amit elsőre Királytigrisnek véltem, úgy hétszáz méterrel odébb. A rádiósom tudatta velem, hogy 50 kilométeres körzeten belül egyetlen Tigris II harckocsi sincs, így tüzet nyitottam. Kilőttük a harckocsit, később kiderült, hogy egy újonnan hadrendbe állított típus volt, amelyet JS-I néven azonosítottunk. Több puha járművet (nehézfegyverzettel nem rendelkező járművek, például teherautók) is kilőttünk, illetve számos páncélelhárító üteget is megsemmisítettünk, majd a falu mögött még további három T-34-est találtunk. A lövegtornyok már a detonációk irányába fordultak, már várták, hogy mikor bukkanunk elő a porfelhőből. Valószínűleg nem tudták, hogy ellenséges vagy saját jármű közeledik, mivel már áttörtük a vonalaikat. Még azelőtt kilőttük mind a hármat, hogy rájöttek volna, mekkora hibát követtek el. Mire megérkezett a gyalogságunk, már összesen 17 ellenséges harckocsit lőttünk ki, és Isten tudja, hány teherautót és ágyút. Felvettük a megfelelő pozíciót, hogy védeni tudjuk az állásainkat, míg a gyalogság kisöpörte a maradék ellenállást.''''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
Ez csak a szét nem bontakozott egységek esetén lehet igaz. Ha már harci alakzatot vettek fel, pláne ha már meg is keveredett az, akkor nem igazán foglalkoztak a parancsokkal, ami el sem jutott hozzájuk. Ma is általános szokás, hogy egy akármilyen járműoszlopnak az első és utolsó egységét lövik ki. Ezzel ugyanis teljesen megbénítják az oszlopot, főleg, ha kicsi a távköz. Az amerikaiak is csináltak ilyet nem egyszer '91-ben Irakban.
-
#65675776
törölt tag
Ebből csak az maradt ki, hogy vajon járt-e a T-34-esek motorja? Mert ha nem, akkor kézzel kellet a tornyaikat forgatni, ami bizony igencsak lassan zajlott! A puha célpontot simán lehetett volna páncáélozatlanként kifejteni. A páncélelhárító üteg megint érdekes megfogalmazás. Ez utóbbi kettő akár fordítói ferdítés is lehet, gyanítom az.
Amit korábban írtam, az nagyszámú és egyszerre felbukkanó ellenséges hk esetén igaz. Mint pl Kurszk. A meglepetés mindig harcászati előnyt biztosít (esetenként akár hadászatit is), itt is erről volt szó. -
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2282 üzenetére
''Ebből csak az maradt ki, hogy vajon járt-e a T-34-esek motorja? ''
Szerintem nem az a lényeg,hogy ment-e a motor,vagy nem,hanem hogy megtörtént,vagy nem.
De a jelentés szerint megtörtént.
Mert szerintem se volt tökéletes a tieger,de ha beindult és minden klapolt akkor pusztított''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
Igenis lényeges szempont, hogy járt-e a motor! Ugyanis álló motorral az egyik legfőbb előnyét veszítette el a T-34: a fürge tornyot. Ezért építenek az utóbbi időben fejlesztett hk-kba kisegítő hajtóművet. Ennek jelenlétében ugyanis álló motorral (azaz nagyságrendekkel alacsonyabb fogyasztás mellett) is ugyan olyan sebességgel forgatható a torony, mint járó motorral. Telepített harcállások (pl körletbiztosítás, ellenőrzőpont...) ez kiemelt fontosságú szempont.
Ha nem veszed figyelembe az összes körülményt, akkor téves következtetéseket fogsz levonni.
-Az oroszok így jártak a Spanyol-polgárháborúban. Nem volt sok hk-ütközet. Ami volt azt többnyire ők nyerték, jelentős gyalogsági támogatás mellett. Következtetés: a hk-knak csak a gyalogság támogatása a feladata (ne feledjük, Tuhacsevszkíj ekkor már nem élt!).
-A németek, akik alulmaradtak, felismerték, hogy a hk-ik komoly fejlesztésre szorulnak (akkoriban még csak a Pz I és II állt szolgálatban. Gyengén páncélozott és gyenge fegyverzetű volt mindkettő. Alapvetően kiképzésre szolgáltak). Ekkor már elkezdődött a Pz III és IV gyártása (vagy legalább is küszöbön állt). Tudatosult bennük, hogy jó irányba indultak el (bár a BT-2 esetén az oroszok által alkalmazott döntött páncélzatot elfelejtették figyelembe venni. Ez érthető, mivel akkori pct-lövegeik még az azonos vastagságú függőleges páncéllemezt sem voltak képesek átütni.). Ezen összecsapások következménye lett a Pz IIIA gyártásának szinte azonnali felfüggesztése, és a 37mm-es ágyú 50mm-esre cserélése, aminek rövidcsövű változata a T-34/KV-1 megjelenéséig bőven elég volt a szovjet hk-k ellen. (A Matilda (II) és a Char B széria nem ér! Azokkal kapcsolatban szinte semmiféle információjuk nem volt, az orosz eszközökről viszont komoly ismeretekkel rendelkeztek a korábbi közös fejlesztőprogramok révén.) És felismerték, hogy a páncélosegységek mellé támogató gyalogság szükségeltetik!
Pedig ugyan abból indult ki mindkét fél. Hogy ki értékelte megfelelően az eseményeket? Ez a Barbarossa során kiderült. Az oroszok annyira sem voltak képesek, hogy a korábbi német hadjáratok (Lengyelország, Németalföld, Skandinávia, Franciaország) eseményeit elemezzék. Már akkor rá kellet volna jönniük a saját hülyeségükre.
Amennyiben (szerinted) nem fontos a járó motor kérdése, és ezt a németek is így értékelik, akkor nem okozott volna nekik problémát az orosz hk-magasabbegységek két-három Tigerrel való megtámadása. Hamar rájöttek volna mekkorát tévedtek! Ezekben az egy-két-három-négy Tiger lever egy egész páncélos-százaadot esetekben egy közös vonás van: minden esetben álló, vagy vonuló egységek ellen, meglepetésszerűen indított támadás esete forgott fenn. Soha sem támadáshoz szétbontakozott csapatok ellen zajlottak ezek a rajtaütések! (Ehhez hasonlítható az SAS Észak-afrikai tevékenykedése. Ott is kicsiny csapatok mértek megsemmisítő csapást jóval nagyobb német egységekre. Hogyan is? Meglepetésszerű támadással bázisok és az ott tartózkodók ellen. Sohasem harcolban álló csapatok ellen! Amennyiben időben észlelték a jelenlétüket, azaz elveszett a meglepetés ereje, bizony csúfos kudarcot vallott a bevetésük. Ugyanilyen körülmények között lőtték ki Wittmann-t Villers-bocage-ban. Volt olyan önelégült-hülye, hogy visszament. Addigra a britek komoly védekező állásokat építettek ki, köztük csapdapozíciókkal (ami szintén a meglepetésre épül) amikben Firefly-t is alkalmaztak. Eredmény közismert. A pontos számok: 13(!) Tiger, 29 megsemmisített angol hk (összesen 48 jármű, 255 fő szövetséges veszteség (sebesültek, halottak)). A Firefly kilőtt két Tiger-t, egy harmadik ráborított egy falat (magyarul csak harcképtelenné tette, nem semmisítette meg). A második támadásban (kiépített és felkészült erők ellen) a Tigerek egy hk-t sem tudtak kilőni! Annyira nem lehengerlő arány, mint azt mondani szokták. (forrás: Dr. S. Hart & Dr. R. Hart: A Waffen-SS fegyverei és harceljárásai, Hajja & Fiai, 1999, 184. oldal)
[Szerkesztve] -
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2287 üzenetére
Ez teljesen igaz,hogy a nem járó motor hátrány.
De ha kilőnek egy hk-t akkor a többiek nem indítanak egyből?
Meg a tigrist elég nagy távolságból észlelni lehetett a nagy hangja miatt.......
Ebben az esetben az ellenséges hk-k szeméjzete is hozzájárult a vesztükhöz.''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
szicsu
őstag
még találtam néhány leírást
''Egy Tiger-t egyszer, valamikor 1943-ban, 227-szer találtak el páncéltörő puskával, 14-szer 52 mm-es páncéltörő ágyúval, 11-szer pedig 76,2 mm-es löveggel, de még így sem sikerült átütni a páncélzatát''
Egy Tunéziában zsákmányolt Tigrist az angolok alapos vizsgálatoknak, teszteknek vetettek alá, melynek eredményeképp a hadmérnökök az alábbi jelentést továbbították a brit hadvezetés felé:
''A Panzerkampfwagen Mk6 Tiger harckocsi lövegtornya nagyon stabil, mind előre-, mind oldalirányba történő tüzelés esetén. A löveget teszteltük 1100 yardra lévő álló célpont ellen. Az első lövés után iránykorrekciót hajtott végre a lövegkezelő, majd további öt lövést adott le, amelyekből öt közvetlen találatot ért el. A teszt folytatásaként a lövegkezelő 15 mérföldes sebességgel mozgó, 1500 yardra lévő célpontra nyitott tüzet, az öt lövésből három ért el találatot. Ezt követően 1600 méterre helyeztük el a célpontot, amelyet a negyedik lövés semmisített meg. Teszteltük a legnagyobb tűzgyorsaságot, amely során 39 másodpercet vett igénybe négy lövés egymás utáni leadása, ez az eredmény jóval nagyobb tűzgyorsaságot tanúsít, mint amelyre a mi nehézpáncélosaink képesek. A Tiger-ről megállapítottuk, hogy mindent egybevetve egy kiváló harckocsi, egyszersmind elrettentő erővel bíró eszköz, amelyet nem szabad alábecsülni. Véleményem szerint a Panzer Mk6 Tigris harckocsi jobb tulajdonságokkal bír, mint a saját alakulataink rendelkezésére álló Sherman harckocsik. A nagy sebességű lövege lehetővé teszi, hogy a mi 6 fontos lövegeink hatótávolságán kívülről nyisson tüzet. Könnyűszerrel képesek megsemmisíteni a mi páncélosainkat akár 1000 yardnál nagyobb távolságból. Nem tudok olyan esetről, mikor egy Sherman képes lett volna kilőni egy Tiger harckocsit 300 yardnál nagyobb távolságról. A német páncélosok java légitámadások vagy mechanikus problémák miatt veszett el a csatamezőn, míg saját harckocsi-veszteségeink 85 százalékát német harckocsik és páncélelhárító lövegek okozták. Előfordult már, mikor egy lövés lepattant a Sherman páncéljáról, de túl sok olyan esetnek voltam szemtanúja, mikor az M4 lövedékei pattantak le a Tiger vastag homlokpáncélzatáról. A mi lövegeink nem rendelkeznek a nagysebességű német lövegek páncélátütő-erejével. Bizonyításul hivatkozok egy esetre, amely 1943 februárjában történt. A Sherman-ek által közvetlenül szemből kilőtt AT [páncélelhárító] lövedékek lepattantak a Tigris vastag páncéljáról, és saját egységeink csak úgy tudták megállítani a német harckocsit, hogy az egyik M4 közvetlen közelről rálőtt a lánctalpra.''''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
szicsu
őstag
ezen a képen pontosan mit látunk? [link]
''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
A páncéltörő puskák (mint PTRD, PTRS) már a Pz III ellen sem értek szinte semmit. Nem igazán értem ezzel miért foglalkoztak egyáltalán a szövetségesek. Az 52mm-es ágyú megint elég hurka volt. A 76,2 már egy érdekes kérdés. Melyik ágyúról van szó és milyen irányból. A Sherman-ekben alkalmazott M1(A1) 76mm-es pct ágyú 500-600m környékéről szemből át tudta ütni a Tiger teknőjét. Hátúlról több mint 1500m-ről volt hatásos. A brit 17pdr (pounder - fontos, azt mutatja milyen tömegű lövedéket lőtt ki) viszont közel egyenértékű volt a KwK42-vel! Halálos fenyegetés a Tigerre nézve minden irányból. A 6pdr viszont tényleg gyenge volt.
A Shermant a a Tigerrel összevetni elég övön alúli. Nem egy kategória a kettő. A nyugati szövetségeseknek nem volt komoly nehézhk-ja a Pershing megjelenéséig. A Churchill nem volt alkalmas hk-k elleni harcra. A Cromwell-család elavult technológiával készült (szegecselt páncélzat). A Pershing már elég komoly hk volt: korrekt páncélzat, kitűnő 90mm-es ágyú (közelítette a KwK43/3-at), kitűnő mozgékonyság. Az utóbbiban az egyik legjobb volt a II- vh hk-i közül. Csakhát későn és kevés. Ami érdekessé tehette volna a vh végi csatákat, az a Centurion. '45 első felében került rendszeresítésre, csak a hadszintérre már nem ért el (Dániában bevetették, de ott harcok már nem zajlottak). Kitűnő es tartós konstrukció volt, az izraeliek még '82-ben Libanonban is bevetették, ahol alig maradt el a T-72-től! Persze erőteljesen korszerűsített formában: 105mm-es L7A3 löveg (a legkiválóbb 105-ös, amit valaha is építettek!), ERA, erősebb motor. Mindenesetre a kezdeti szériák is komoly eszközök voltak. A ruszkiknak ott volt a Sztalin sorozat. Mindenben felűlmúlták a Tiger-t! (A Vorosilovokat inkább hagyjuk.)
A tunéziai vizsgálat vezetett egyébként a Firefly kifejlesztéséhez. Ez azért nem volt annyira nehéz: az amerikaiak már akkor is beletervezték a hk-ikba a továbbfejlesztési potenciált. A 75mm-es M3 ágyú és az ahhoz tervezett torony alapvetően átmeneti megoldásnak készült, amíg nem sikerül egy kellően stabil tornyot fejleszteni az M1(A1) löveg számára (az oroszok imádták ezt az ágyút, ami sokkal jobb volt az F34-nél). A késői csapatokhoz kerülése a 76mm-es ágyúnak szinte kizárólag a hkegységek vezetőinek tudható be. Ellenezték egy új ágyú rendszeresítését (szimplán lusták voltak megismerni a régi jól ismert helyett. Normandiában rájöttek. Akkor hirtelen el kezdték szorgalmazni a gyártását.) Maga a fegyver/torony '43-ra kész volt. -
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2291 üzenetére
Hát igen az Is I-II-III as hk-nál nem bíztak semmit a váletlenre,mármint a löveget és a páncélzatott illeti.De vigyáztak is rá a hk parancsnokok mert néhány esetben kivégzéssel jutalmazták az is hk elvesztését
Amerikai részről meg az M 26 os volt a tigris ellenfele,ill az már jobb is volt
[Szerkesztve]''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
szicsu
őstag
Most olvaatam egy tartalmas cikket a a 8,8 cm lövegekről.
Csak maradt néhány kérdőjel bennem
Az alabbi gránátokról nem sokat tudtam meg
Tudnátok segíteni néhány magyar nyelvű linkkel
8,8 cm Sprgr. Patr. L/4,5
8,8 cm Pzgr. Patr. 39
8,8 cm Pzgr. Patr. 40''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
válasz JagdPanther #2297 üzenetére
A cső alapján kijelenthető, hogy nem KV-1. annak látványosan vastagabb a csöve, és nem nyúlik túl a teknőn.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házimozi belépő szinten
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Aliexpress tapasztalatok
- Vicces képek
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Space Black - Kártyfüggetlen, 1 ÉV GARANCIA, 100% Akkumulátor
- iPhone XS - 64GB - Space Gray - Független Eladó!
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Újszerű, gyártói garanciális ASUS VIVOBOOK S 14 FLIP TN3402/Ryzen 5 7530u/16 GB DDR4/256 SSD/Tablet