- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
Kozben haladok jeep-el. Ha minden igaz megvan veglegesnek mondhato normal map, meg turom picit PSben, mert nehany helyen gany.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
asszem megvagyunk [link]
9500 tri amugyAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Tudjátok, mi a durva?
MAX 9 szoftveres renderelési módban patentul megy egy 1 MB-os S3 Trio64/V2-vel! Azt hittem, leesek a székről.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
veterán
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #4855 üzenetére
koszi
naigen, ugye kereknel van legnagyobb kulonbseg lowpoly meg highpoly kozt, es viszonylag zart forma...de ja, nekem is tecccik
amugy azota meghalt a monitorom, de szerencsere van uj...jameg sikerult nyul alatt kiizzadnom egy hasznalhato AO mappot, meg elkezdtem textura froccsentest..ill majdnem leteptem falrol tapetat, annyira felbaszott bodypaint.
Nemtom, hasznalja vki? mer nekem eloszoris nem volt hajlando hivatalos pluginjevel kiexportalni semmitsem max 2009-bol, ill. ha obj-t mentettem ki, akkor vmiert keptelen volt atszenvedni bodripaintbe UV-t. Nagynehezen vegulis 7es maxbol sikerult ateroszakolnom, viszont viewport hasznalhatatlan modon "akadt" pedig csak 1db 2k-s textura volt modellen. Akadt= mozgatod nezetet, amig lenyomva tartod egergombot minden fasza, de ha felengeded, akkor viewport visszaugrik mozgatas elotti allapotra, majd gondolkozik 1-2 mp-et es vegulis odaugrik, ahova eredetileg mozgattad...hasznalhatatlan.
barkinek barmi otlet? Probaltam lebutitani mindenfele megjelenitest, de semmi reakcio...meg ugyanmar...nehogy egy 2k-s texturhaval ne lehessen dolgozni.
ja amugy R3.11-es verzio.[oWn]f4te: En honapokig hasznaltam anno egy voodoo 3000essel...mondjuk texturakat nem volt hajlando megjeleniteni viewportban De asszem S3 Trio uberel
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
félisten
Szevasztok!
I'm back!
Nyúltáp: zsír a verda!
Nosss, máris egy kérdés: egy szöveges logót szeretnék animálni, méghozzá úgy, hogy soft-body lenne a logo, és ráesik egy asztalra (rigid body), és remeg, mint a zselé.
Egy probléma van, hogy mivel a logo szöveges, így több egymással össze nem kötött betűből áll. Ha egy ojjektumból áll a 9 betű, akkor szétrepülnek a polygonok a szimulációnál, ezért külön vettem őket, de így sem jó.
3db betűvel még műxik a reactor, de a negyediknél már ugyanúgy szétrepül. Érdekes, hogy nem a betűk számától függ, mert két, egymás melletti betűvel sem megy.
Ha próbaképpen jó távol rakom őket egymástól, akkor is csak max 3db betűvel megy.
Van 1db soft-body collection, és minden betűn van egy Reactor Softbody módosító, és a SB collection-be fel is vannak véve a betűk.
A másik necces dolog, hogy amikor műxik, akkor sem ér össze a talajjal egy betű sem, hanem jóval felette megáll a levegőben. Bizti van valami beállítás erre, de még nem találtam meg.
Szóval itt állok meglőve.Persze, guglizok ezerrel, de ha valaki tud valamit, akkor ne fojtsa magába a választ.
Köcce!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Nyúltáp
senior tag
Koszi
Szetszallas ellen eloszor is kapd szet szoveged betunkent kulon ojjektekre, aztan jatszadozz el a softbody modosito damping ertekevel. Az egesz amugy a betuk formajatol fugg. Ha egy betud szetszall, akkor csokkentsd addig dampinget, amig normalisan le nem fut szimulacio.
Talajhozhozzanemeres: Probalgasd reactor alatt havok fulnel a collision tolerance-ot ill properties ful alatt a shell erteket.No, huzok vissza texturat heggeszteni.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
sNORh
addikt
A "Kelly L. Murdock 3DS Max 7 Biblia I-II kötet (+CD)"-hez most hozzátudnék jutni 4k-ért, az alapokat vágom, nekem részletes, elmélyülő írás kellene.
Mennyire jó ez a könyv?Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
sNORh
addikt
válasz icecave #4862 üzenetére
UV-zni ott a CG Academy féle tutorial, az elég jól belemerül, csak akárhol nézem még mindig 15k-ért adják mindenhol a könyvet.. 4kért szerintem nemhagyom ott.. nameg magyar..
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Apollyon
Korrektor
válasz icecave #4862 üzenetére
Hi!
Én is megakartam venni a bibliát, de hozzátettél hogy ne vegyem meg.
Amúgy is v9-eshez ugye nem a legjobb, meg állítólag (haverom szerint) lehet hogy a 2009-es verzióhoz is fordítanak egy könyvet...#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Nyúltáp
senior tag
Az osszes biblia egy melyik gomb mire valo enciklopedia. Szoval arra jo, hogy egy atfogo keped legyen programrol, de semmilyen szinten nem mennek bele reszletekbe, kivetel nehany animacio es bevilagitas felszinet karcolgato par oldalas leiras (amugy tok trivialis alap dolgok, amik kabe 125 kulonbozo helyen lelhetok fel neten, ilyen 3 pontos bevilagitas esatobbi)
Szoval ha tisztaban vagy alapokkal akkor inkabb vegyel a penzbol egyegy specialis terulettel melyebben foglalkozo konyvet szvsz jobban megeri. De ha meg kezdo, avagy picivel afolotti szinten vagy, akkor talan tudhat ujat mondani biblia is. Persze ne varj hosszu oldalakon keresztul felvazolt vilagrengeto technikai trukkoket.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Apollyon
Korrektor
válasz Nyúltáp #4867 üzenetére
Azért gondoltam hogy nem lesz valaki professional pusztán könyvekből.
De egyébként hogy lesz? Kezdőként még elég messze vagyok tőle, de azért érdekel. Gondolom nem a félmillás 246órás képzés teszi proffá az embert, hanem talán internet meg új szavak esetére egy szótár és trükközés hogy mi mire jó.. Vagy vmi más?#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
nagyúr
válasz Apollyon #4868 üzenetére
Én speciel főiskolán a bulik helyett modelleztem... állandóan.
Aztán bekerültem egy magyar, majd később egy külföldi demoscene csapatba. Itt már voltak olyanok, akik játékot fejlesztettek különböző cégeknél, mondták, hogy inkább low poly irány, stb...
Szóval szép lassan.
Mondjuk, mikor elkezdtem maxozni, még fél év után is (pedig minden nap több órát nyomultam vele) azt hittem soha nem fog ez nekem menni. -
veterán
egyetértek, soksok gyakorlással lesz haladó az ember... a profivá váláshoz szerintem más is kell, sok más területen is tapasztalat és tehetség, pl kézi rajz vagy hasonlók. Ha mondjuk ez igaz, sosem lesz belőlem profi egy kockát nem tudok lerajzolni
Mindenesetre szerintem sok, fokozatosan nehezedő modellekkel (legalábbis modellezés téren) lehet fejlődni. Ha túl kicsi a haladás, akkor nincs kihívás, ha túl nagy, és nem sikerül, akkor meg nincs sikerélmény... meg kell találnod, miben vagy jó, nekem pl az organikus modellezés nem megy, de az unorganikus egészen kezd menni most katedrálist modellezek egy ismerős sajátpromó/reel animációs filmjébe, ami persze az én reel-em is lesz majd nagyon majd, mert iszonyatos sok munka, én meg emellett elwowozom az időt, dolgozom, és az egyetemen is lassan vizsgaidőszak, amikor meg fogok dögleni...majd ha le lett csekkolva a templom állásaa, tolok még róla fel képet ide is...
amúgy a profizmustól még én is messze állok, de azért jól esett, hogy pár képem alapján lettem megkeresve látványterves munkák elvégzésére, és túl is estem páron már (Würth, Hell, Golding Media, Phillip Morris...) (amiknél megtanultam, milyen kompromisszumkésznek kell lenni, ha nyakon a határidő )[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nagyúr
válasz Menthirist #4870 üzenetére
Igazából senkit nem érdekel, hogy valaki tud-e rajzolni. Ha le tudod modellezni/feltexturázni amit elég raknak vagy mutatnak, az elég. Vannak a rajzolásra külön koncept artistok.
-
sNORh
addikt
-
veterán
válasz icecave #4871 üzenetére
amennyire én észrevettem, aki jól tud rajzolni, annak sokkal jobb érzete van a kompozícióhoz is, színekhez is, stb, ami mind a modell minőségén javít. Ráadásul sokszor magad vagy a saját concept artistod a közepes / kis projektekben. Textúra festésnél sem hátrány, ha nem csak fotóból tudsz minőségit alkotni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Met
nagyúr
A modell nem az enyém, csak a render A hátsó ablakokból csak úgy lehet eltüntetni a tükröződést ha kitörlöm őket? Mármint az üvegeket.
Nincs fényforrás, hdri "világít""If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
dy_nmq
aktív tag
gondolom vray.... a hátsó ablak baja nem a reflection hanem a refraction. environmentben a refraction override-ba tolj be egy sima fekete színt és jo lesz! Amugy érdemes a subpixel mappingot bekapcsolni, vagy finomabb AA szüröt használni mert a világos/sötét atmenetek a tükrözödéseken elég recések. érdemes lenne DMC-s AA min1 max100-al subpixelmappinggal, és progressive path tracing-el renderelni. lényegesen továbbtartana valószínűleg de jobb eredményt dobna!
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
De4d
őstag
Üdv.
Valaki el tudná mondani hogy, pl 9es maxben készített anyagot hogy lehet úgí elmenteni hogy, korábbi max is megnyissa pl 8as (vagy 2009est a 9esben)?Minden jó, ha a vége jó!
-
dy_nmq
aktív tag
progressive path tracing vray-ben nem emlékszem hogy le van-e irva benne, de a dmc sampler-ben az adaptive amount-ot (ami alapbol 0,85) állítsd át 1-re - vki okos mondta nekem már nem emlékszem ki/miért.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
félisten
Sziasztok!
Hi-poly modell esetén is be kell tartani, hogy legfeljebb 4-szögű polykat használok?
Eddig sosem figyeltem erre, de most, hogy átalakítottam ennek megfelelően egy régi modellemet, sok forma nem olyan, ahogy eddig volt, ami nyilvánvaló, de egy rakás új poly-t kellett felvinnem, hogy majdnem olyan legyen, mint volt. Ez még nem baj, de kezd lehalni a kártyám amikor vertex résznél vagyok, és be van kapcsolva az "edged faces" is.
Nem tudom, hogy fogok így csontozni, mert emlékeim szerint a setupolt modell alatt bő fél fps-t szokott produkálni a kártyám.
Tényleg, hipoly, vagy low-poly szinten szokás csontozni? Netes tutorialokban majdnem mindenhol hi-poly szinten nyomják, még a 2003-as leírásokban is. Ha a pár éves gépemen lehal, akkor mások hogy csinálták 5-6 éve??
Már többször csináltam hipoly, és lowpoly szinten is, de a hipoly esetben a kezelhetetlen sebesség miatt szívtam, lowpoly szinten meg amiatt, hogy tök máshogy néz ki, ha a deformált testre rakok meshsmooth-ot, és intenzív skin morph tudott csak segíteni, de ez kissé sufni megoldásnak tűnik nekem.
Kiváncsi vagyok, hogy más is szív, vagy csak én vagyok béna.Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Met
nagyúr
Milyen néven keressek olyan képeket amihez van panoráma kép a HDR-hez és van egy normál kép amibe be lehet tenni ps-el a rendert?
Mint az ilyen képekhez"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Nyúltáp
senior tag
Ha animalni akarod karaktert, akkor ja, celszeru 4 szogu polykat hasznalni deformalodas miatt. Nem vagyok otthon animacioban, de ha jol tudom, akkor alltalaban keszul modellbol ket verzio, egy high amit renderkor hasznalnak, meg egy low, amit animalashoz.
Menyire highpoly amugy aza highpoly? Mert nalam olyan 7-800ezer polyig viszonylag siman hasznalhato viewport (max 2009) bekapcsolt wireframe mellett is....amugymeg legegyszerubb ha csak siman kikapcsolodMet: Mar mult heten is akartam linkelni, csak nem talaltam meg 1970 Plymouth
A srac beigert egy tutorialt vhol forumban, ugyhogy erdemes visszanezni nehanapjan.ui.: ja amugy megdoglott monitorom helyett vettem egy 16:9-est....mitnemondjak, levagyok dobbenve mekkora barom voltam eddig. Nemtom mer, de nagyon ellene voltam a wide paneleknek, mindig idegesitett, hogy milyen alacsonyak..mondjuk egyet sem hasznaltam huzamossabb ideig mekkora baromsag. 19es normal 4:3as helyett vettem egy 20as wideot
ugye csak 1 col, de erzetre siman 3nak tunik, max-rol meg PSrol neis beszeljunk, vegre elferek gombokkal meg panelekkel jee[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
félisten
válasz Nyúltáp #4886 üzenetére
Köszi a választ!
Én is 2009-es MAX-ot használok. (32bites "Design" verzió XP-n.)A low poly karakter ~5000 háromszögből áll, meshsmooth után meg 80000-ből.
A 80k-s verzió 110fps-t tud wireframe nélkül, és 35-öt wireframe-el.
Ez eddig szuper, de amint átlátszóvá teszem, ez nagyon leesik, de még így is lehetne vele dolgozni. Viszont, amint elkezdek Physique-el envelope-okat állítgatni, totál lehal az egész; jóval 1 fps alatti értékek jönnek ki, még kikapcsolt wireframe-el is, holott néha jól jön, mert segít az envelope-ok beállításánál - jobban látom a karakter felépítését.Ha átváltok low-polyba, akkor meg minden megy 20-30fps-el, de máshogy néz ki egy behajlított kéz, vagy csípő, ha low poly szinten csontozom, és utána van rajta a meshsmooth, mintha fordítva lenne.
Eddig az jelentett megoldást, hogy turbosmooth-ot használtam 1-es iteration-al a csont+anim-hoz, és utána cserélem le meshsmooth-ra 2-es iteration-al.
Így még elfogadható lesz az eredmény, de így is bele kell nyúlni skinmorph-al elég gyakran.
Persze, lehet, hogy ez mind normális.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Nyúltáp
senior tag
Najo, leellenorizve, megerositve. Telleg szaggat mint allat physiquevel(de utallom leirni nevet)
De probald csak ki skinnel, nekem 300e polyval siman szaladgalt. Nemtom mitol lehet, physiquedeblabla szerintem vmi soft selectionos megkozelitessel kezeli envelopokat, ami sok vertexnel szaggatt mint a kurvaelet, skin meg valoszinuleg vertex paint iranybol kozelit temahoz.
szerintem..de aztan barmi lehet persze.
otelt sajna nincs....illetve az lett volna amit irtal, hogy dobd ra meshsmoothot psyhinemiromleanevet utan, de ahogy irtad is, nem lesz pont ugyan olyan, mintha meshsmoothos verziot csontoznad. Mondjuk szerintem ebbol az iranybol kene kozeliteni, hatha van vmi trukk ra,Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
félisten
válasz Nyúltáp #4888 üzenetére
Ja, mindenképpen ki kell találnom valamit, mert már nagyon szeretnék haladni.
Egyelőre félmegoldásnak jó a turbosmooth és az utólagos skinmorph.
Nézek tutorialokat is, de szinte mindenhol vékony modelleken mutogatják, ahol nem jön ki a különbség a hipoly-lopoly csontozás között, így nem is nyúlnak bele skinmorph-al. Direkt összedobtam egy sovány manót, és azzal tényleg tök egyszerű minden...
Kellett nekem hájas békával kezdenem. De akkor is kitörpölöm a tuti módszert. Majd írok, hogy mire jutottam.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Met
nagyúr
Az mitől lehet, hogy a renderelt képen olyan a kasztni mintha lenne rajta valamilyen smooth?
Pedig nincs semmi..."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
A 3ds max-ban nincsen olyan opció esetleg, amivel rajzolás közben lejjebb lehetne venni a megjelenítési minőséget, hogy ne akadjon a cucc? Mert elég zavaró hogy nagy testeknél még az atomerőműnek vélt gépemnél is akad. -
mate0217
aktív tag
válasz dangerzone #4894 üzenetére
Sziasztok!!
Most kezdem igazából 3d studio maxozni kéne egy kis segitség hogy kezdjem el
ELöre is köszi!!!
Hol a nyuszi? - Hole a new see? Hideg van. - He dag one. Van két macskám. - One Kate much come. http://s1.bitefight.hu/c.php?uid=117708
-
Nyúltáp
senior tag
válasz dangerzone #4894 üzenetére
adaptive degradation neven fut.
Viewport configurationnel van neki kulon ful.mate: kezdesnek legjobb a beepitett tutorialokkal kezdeni, aztan korbenezni neten.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
mate0217
aktív tag
ok!!!!!
Hol a nyuszi? - Hole a new see? Hideg van. - He dag one. Van két macskám. - One Kate much come. http://s1.bitefight.hu/c.php?uid=117708
-
Nyúltáp
senior tag
WIP
felkesz diffuse + normalAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...