- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Netfone
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
hát akkor többmindent is hibásan láttál... először is: nem én vagyok a vezér... nincs itt vezér... senki sem... másrészt mégcsak a legtapasztaltabbnak vagy legügyesebbnek sem nevezném magam (mert pl ott van Nyúltáp kollega is ). Maradjunk annyiban, hogy az "öreg rókák" és tapasztaltabbak közül én vagyok jelenleg a legkevésbé elfoglalt, így rendszeresen tudom nézni az oldalt, és ha tudok válaszolok... Hátrányom az, hogy MAX-hoz nem igazán értek, sőt... maya user vagyok...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dy_nmq
aktív tag
Én is így voltam valahogy, mikor megtudtam van itt Max topic tudtam hogy itt a helyem
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
dy_nmq
aktív tag
Azthiszem mostantól én is próbálok válaszolgatni az itt elhangzó kérdésekre lévén hogy én viszont csak a maxhoz értek Ha valamilyen rendering(vray-es) vagy shader kérdés van abban tudok segíteni.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
haky
senior tag
Nekem meg ma hozza a GLS a max 9 magyarnyelvu oktatokonyvet remelem hasznos lesz
[ Szerkesztve ]
Aki másnak retyvetyutyu...
-
dregpeter
tag
hi
problémám a követkető: [link]
skinnel valo csonotozás: az a bajom , hogy ugyebár csontokhoz hozzá lehet rendelni a objetkum pontjait hogy ha a csont mozog milyen erősggel mozduljon a hozzá rendelt pont, nos van pár pont ami mindig piros marad nem lehet lejebb vinni az erősségét, miért?
csak akkor lehet lenullázni amikor a exclude select verts -re megyek ( áthuzott fej) aztán ha tegyük fel beakarom jelölni hogy kék azaz 0,1 es erősségű legyen piros lesz megint, miért van ez? ez valami 3dsmax hiba?
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
Met
nagyúr
Nekem a rendereléssel kapcsolatban lenne kérdésem, milyen felbontásban érdemes, hogy nagy is legyen és "gyorsan" is lerenderelje (tudom ez ojjektum stb. függő, de valami optimális beállítás érdekelne) vagy kissebb méretben de nagyítható?
Az előbb nekiálltam 1280x1024-es rendernek de kiakadt tőle a gép
Gondoltam jó lesz WP-nek"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
dy_nmq
aktív tag
Hmm... Hogy milyen felbontásban renderelj az eléggé relatív... Ha mondjuk 1280-ban sokáig tart akkor rendereld kisebben, ameddig az élvezhetőség rovására nem megy persze . De a WIP vs. Final minőség közt azért nem csak a felbontás a mérvadó, sőt. Vissza lehet venni a különféle(ez renderelő motor függő) mintavételezési minőségekből ilyen-olyan subdivison-ökből és gyorsabb is lett a render. De ha valami konkrétabb dolgot kérdezel konkrétabb választ is tudok adni...
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
veterán
én konkrétan a wip részeket mindig 640x480 körül renderelem, esetleg néha kisebben... Kikapcsolom a fölös objekteket, csak azt nézem, amire kíváncsi is vagyok... aztán ha eljön a final render ideje, akkor szépen bekapcsolgatok mindent, amit kell (de nem szoktam amúgy renderelni...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dy_nmq
aktív tag
Jut eszembe: A region render jóbarát ha csak egy adott részletre vagy kíváncsi.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
veterán
-
veterán
válasz dregpeter #4163 üzenetére
akkor legyél te az, aki érteni fogsz hozzá... ez nem a max tudás mélységéről szól, marhára nincs olyan ember, aki mindent tudna a max-ban mélységében, egész egyszerűen azért, mert átkozott tág téma... én pl 3 éve maya-zok, és mégis egyedül a modellezés terén mondanám azt, hogy valszeg úgy-ahogy mélységében ismerem, a többi részt csak felületesen... Emiatt nekem jöhetnek a "mért nem értek én a rendereléshez mélységében?", "miért nem értek a részecskefolyamokhoz mélységében?" " a csontozáshoz?" "a plugin-programozáshoz?" "a cloth-hoz?"...stb témákkal, max felvilágosítom őket, hogy gyakorlatilag ezek mélységében való ismerettség gyakorlatilag külön szakma mind...
Amúgy tedd fel a kérdést olyan helyen, ahol nem csak kb 5 ember van, akik közül egy sem profi, hanem valami nagyobb helyen (pl cgtalk)Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dregpeter
tag
válasz Menthirist #4164 üzenetére
igazad van, nagyon igazad van, örülök, egy valaki legalább segit, olasz avgy orosz forumot nem tudtok ahol ezzel fogllakoznak? mert más idegennyelvet sajnos nem bezsélek
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
-
dy_nmq
aktív tag
Pontosan. Én pl. életemben egyszer csontoztam karaktert akkor is csak azért mert munka volt. Ha tudnám a választ a kérdésedre nagyon szívesen segítenék hidd el. De ettől függetlenül az nagyon nem tetszik ahogy a "vacak képek"-ről vélekedsz . A tökéletesen lemodellezett feluvzott becsontozott karaktereket is simán le lehet húzni ha tré a render... Ne tessék alábecsülni a renderelés fontosságát. Sokan hiszik mostanság hogy 2 kattintás a vray-ben és kész a csodarender a fotoreál világ... azért ahhoz több kell rendering szinten(is).
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
dregpeter
tag
nem kell elcsöppeni, nem sértésnek szántam. Egyszerűen utobbi időben amit irtam bármit ide mint "kérdés" sose tudta senki. De ezen se kell besértödni, mert nem bántásnak szánom, csak bosszant. Nem azt hogy nem tudják az emberek, hanem hogy Én megakadok.
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
haky
senior tag
az igazán profi én vagyok most kezdtem el..megvettem a könyvet és mint egy kisiskolás a hév-en hazafelé is azt olvastam most pedig gyakorlok szorgalmasan
Aki másnak retyvetyutyu...
-
Met
nagyúr
Hát ha lesz nekem is egy jó render set akkor én is hasonlóan fogok cselekedni
Apropó, Vray beállítást nem lehet elmenteni és ha kell betölteni? Vagy legalább, hogy alapból Low prioritin és messages ablak nélkül kezdjen? Utóbbitól befagy a Max:S"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Met
nagyúr
Nos, ezekkel a beállításokkal iszonyat sokáig tart, 1 óra a mindenféle prepass és kb. 3 óra lett volna a végleges render de azt már nem vártam meg. A Max memória fogyasztása felugrott 400 mega fölé :S
Melyik értéket vegyem lejebb, hogy némiképpen felgyorsuljanak a dolgok?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
dy_nmq
aktív tag
Image sampler: adaptive legyen
AA filter: catmull rom
Az Irrmap hsps subdivje legyen 30 helyett 20, a light cache subdiv legyen 300. Többet nagyon nem lehet tweakelni rajta jelentös minőségromlás nélkül, max a vraylight subivje legyen 8 ha nem annyi. Amugy a 400 mega fogyasztás nem vészes, lehet esetenként sokkal-sokkal több is. De amugy nagyban függ a renderidő attól hogy mi a tárgy amit látni akarsz a studiorenderben. Próbáld ki egy sima fehér kockával ha azzal is tré akkor csináld meg elölröl hátha.https://www.artstation.com/artist/dy217
-
Nyúltáp
senior tag
render beallitasokhoz nem szolnek azt ma tobbiek megtettek.
Kepileg annyit fuznek hozza, hogy probald meg kontrasztosabb bevilagitassal renderelni(vagy fotosoppal megbirizgalni, mert jelen allapotban nagyon szetmosott kontrasztalan a kep), ill. pakolj be egy direkt fofenyt is szerintem(ha raktal, akkor meg probald meg erosebbre venni)
ha rajtam mulna, en hozzanyulnek meg kamerahoz is, egy hatasvadaszabb beallitas jobb lenne, es talan a kivagas is picit szuk, jobb es baloldalt lehet kene hagyni egy picivel tobb teret a modellnek, igy most elegge be van szorulva. kiserletezz kulonbozo keparanyokkal.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz dregpeter #4155 üzenetére
most igy hirtelen csak 1 tippem lenne kep alapjan.
ha jol latom csak 1 csont hat a vertexre, plussz be van pippantva normalize.
Ha normalize be van love, a max arra fog torekedni, hogy a vertexre hato csontok ossz erosegge mindig 1 legyen, tehat mivel jelen esetben csak 1 csont hat ra, akkor annak az erosseget mindig feleroszakolja 1re. Lodd ki normalizet, es elvilegremelhetoleg megoldodik a problemad.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Met
nagyúr
Köszi mindkettőtöknek.
Mindíg ez van, a modelezés megy de a bevilágítás, kamerabeállítás meg a renderelés az nem annyira
Alapvetően az a baj szerintem, hogy nem rögtön látom a végeredményt.
Azthiszem holnap, berakok egy kannát vagy valami egyszerű objectet és azon gyakorlatozok, elvileg hamarabb végez a renderrel, vagy tévedek?
Régebben még nem volt ilyen, megkérdezem megint hátha azóta fejlődött a technika
Szóval nincs arra mód, hogy több szakaszban rendereljek? Tehát megy 1-2 órát, pause, gép kikapcs majd másnap folytat.Még egy kérdés, az ablak üveggel mit csináljak? Vray shader black glass, nincs belsőtér ezért kell átláthatatlannak lennie, de így olyan "mű".
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Nyúltáp
senior tag
uveg azert mu, mert nincs mit visszatukroznie, így tok matt az egesz(whiteboxokat leszamitva). Nem mondom hogy hasznalj hdri-t, mivel studiorendert akarsz, de mondjuk gradiensekkel kiserletezheccc reflection slotban. Vagy par okosan elhelyezett fenyforrassal.
Kepkivagas meg kompozicio belovesehez en mindig elhideolom a kis apro kutyuket es csak par a kepet nagyban befolyasolo nagy terfogato ojjektet hagyok meg, aztan azokat renderelem alap shaderrel. De azisjo, ha gyorsan 5perc alatt osszedosz egy autoforma masszat, aztan azzal kiserletezel.
Ha tobb szakaszban akarsz renderelni, renderelj pass-okba.
amugy is sokkal kornyzetkimelobb meg egeszsegesebb render passokat hasznalni. Rengeteg idot meg lehet sporolni. Eleg egyszer lenyomni mindent, aztan fotosopba ma ugy nyulsz bele kepbe bevilagitasba ahogy akarsz.
kis tulzassal perszeui.: jameg hali minden uj emberkenek, a forum populacioja egybol nott vagy 230%-ot
ui.2.: Menth vmi gaz van a linkelt kepeiddel me mindegyikre 404-et dob.[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Met
nagyúr
válasz Nyúltáp #4187 üzenetére
Úgy döntöttem újra kezdem, na nem az egészet, megvan a fél modell csak onnantól, meg kell csinálnom a gumit is rendesen nincs mese, azért nem mondhatom, hogy mindegyik kocsin slick gumi van meg megpróbálok valam belső teret is összedobni.
A mai este termése: [2] [3]
Lényegesen szebbnek látom és hamarabb is végzett, lehet nem kell 6 Vray fényforrás na meg a lentebb javasolt butítások is közrejátszanak.
Erről a passos renderről kicsit bővebben lehetne? Vagy F1?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Nyúltáp
senior tag
1000%-al jobb, vegre van kontraszt a kepeken.
Volt egy nagyon jo tutorial vhun render pass-okrol. mondjuk brasilhoz, de az elv ugyanaz.
lenyeg, hogy kulon kepekre renderelheted le arnyekokat, direkt/indirekt fenyeket, visszatukrozodeseket sotobo aztan fotosopba osszedobva oket, egyenkent szabalyozhato mindegyik. Tehatha plo nem eleg vilagos egy direkt fenyforrasod, siman PS-ben feljebb huzhatod fenyerot, nemke ujrarenderelni.
linkmaxban amugy render elements neven fut a dolog
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
wombation
tag
Lenne 1 problem...
V-ray progit használnám már végre valahára,de azokban a fenti négyzetekben 1szerűen nem jelenik meg semmi...miért nem?[link]"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."
-
wombation
tag
Ja,és renderelésnél ezt kapom [link]
[ Szerkesztve ]
"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."
-
Met
nagyúr
Támadt egy kis problémám.
Az mitől lehet, hogy a Bend-től nem kör hanem elipszis alakú lesz a "kör"?
360 fok van beállítva, próbáltam kissebb/nagyobb plane-el de sose lesz szabályos kör"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
dregpeter
tag
sziasztok
olyna kérdésem van, hogy 3ds maxban, viewport beckgroundba beállitom hogy a nézetablakba betegye a képet amit szeretnék, és egy másik nézetablakba ugyan akkora nézetbe, amit betesz képet sokkal nagyobb lesz vagy kisebb, nem ugyanolyan, emiatt tegyük fel ha szemből és profilbol akarok megcisnálni egyszerűen lehetettlen, mert akkor a szemből csnálom és átváltok profilbe akkor amit addig csináltam mondjuk szemet, a szembeni képpel, majd profilba váltanék akkor nem egyezik a helyzete, hogyan lehetne ezt megoldani hogy a kép ugyanakkora legyen mint a másik nézetablakban?
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
atm*RefeeZ
tag
válasz dregpeter #4196 üzenetére
valszeg a képek felbontása nem teljesen kompatibilis,legalábbis ha jól értem amit mondasz. szal mondjuk jó volna ha nem backgroundba tennéd hanem plane-re materialként és ott nagyobb esélyed van normálisan belőni a profil meg front nézeteket. remélem jól értettem a dolgot és valamivel előre lendültél
-
dregpeter
tag
válasz atm*RefeeZ #4197 üzenetére
igen jol, teljes mértékben, de a materialos is probáltam , de azzal az a bajom, hogy amit csinálok nem látom. magyarul felteszem plane -re a materialt, de amit cisnálok az eltakarja egy idő után, mert ha wireframe -ra váltok ugyebár akkor a plane is abba vált és az objektumom is, na ez a gond, ha a Planere huzott material maradna smooth + highliths be akkor rendbe lenne, de igy nem
ja és a kép amit beteszek háttérnek ugyanaz, aaz egy képen van a szemből nézet és a profil, kicentizve hogy ugy passzoljon az áll a állal stb.
tehát ez a gondom, szélese világon
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte Brix GB-BRR3H-4300 4300u, 16GB DDR4, 256GB SSD
- HP Probook 450 G5 - 8th Gen i5/8GB/128GB
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM68-P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- Cashbox Base online pénztárgép
- Samsung utángyártott toner garnitúra eladó, ST-CLP504S / 415 /4195 S
- Nintendo Switch OLED WHITE 64GB.+Extra tartozékok,Kiváló állapotban,Tökéletes működéssel.
- Asus Akció:Core i7(3.Genes)-14" Érintős-Asus S400C Noti-8Gb-256 SSD-3 órás akku-legolcsóbban!!
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!