Új villanyautót vitt Vegasba a Sony

Két évvel az első Vision-S után itt a második, az SUV szegmenst megcélozva.

Nem egy tradicionális tech gyártó próbálkozik hardverrel, szoftverrel vagy multimédiával bekopogtatni az autóipar ajtaján, ami érthető, mert ahogy fejlődik a technológia, úgy nő a közös pontok száma, és úgy köt ki egyre több kamera, chip és komolyabb számolási teljesítmény egy-egy járműben.

A Vision-S 02 SUV a két éve leleplezett Sony luxusszedán mellett
A Vision-S 02 SUV a két éve leleplezett Sony luxusszedán mellett [+]

Mostanság boldog-boldogtalan a villanyautókra és az önvezetésre koncentrál, és tényleg szalad az idő, mert már két éve annak, hogy a Sony Las Vegasba vitte a Vision-S 01 luxusszedán prototípust. Elsőre még úgy tűnt: az egyedi tervezés leginkább a Sony hardveres megoldásait kívánja demonstrálni potenciális partnerek felé, és szó nem volt tömeggyártásról.


[+]

Ám az elmúlt két évben a prototípusok szorgosan gyűjtötték az utakon a kilométereket, és most már a japánoknak jóval nagyobb rálátása van az EV piac elvárásaira, illetve saját lehetőségeire. Éppen ezért jött létre frissen a Sony Mobility részleg, amely villanyautók és kapcsolódó technológiák fejlesztésére fókuszál saját hatáskörben.


[+]

Most pedig eljött az idő a méltán vagy méltatlanul népszerű SUV kategóriában is megpróbálkozni, és bár Vision-S 02 még mindig csak egy prototípus, megvásárolható jármű ígérete nélkül, aláhúzza a gyártó egyre nyilvánvalóbb EV-s törekvéseit a drasztikusan átalakuló járműpiacon.

A kedvcsináló a puszta paraméterek helyett leginkább a vezetési élményre és a felhőtlen használatra megy rá, egy rakás technológiai fejlesztés kényelmi előnyével, de azért íme, pár adat. Az új vízió 4,895 x 1,93 x 1,650 méteres, 3,03 méteres tengelytávolsággal, 15,75 cm-es hasmagassággal és 2,480 tonnás tömeggel.


[+]

A hajtásért egy-egy 200 kW-os elektromos motor felel összkerékmeghajtással és több mint 180 km/h-s végsebességgel, a Vision-S 02 pedig négy és hétüléses konfigurációban is létezik. Elöl három megjelenítő szórja az adatokat középen, plusz egy-egy oldalt, visszapillantó funkcióval, míg lejjebb egy érintőpanel kapott helyet.


[+]

A középső sorban akad egy megjelenítő a két első ülés között, melyek hátuljára is került egy. Itt ketten vagy hárman foglalhatnak helyet kiszerelés szerint, a hétszemélyes változat esetében a harmadik sorban továbbá még ketten, lehajtható ülésekkel a hatalmas csomagértért.

A kényelmi és szórakozási funkciók mellett a Sonynak fontos a biztonság és a vezetéssegítés is, L2+ szintet megcélozva az önvezető skálán, azaz teljes autonómiáról egyelőre nincs szó. Van viszont 18 Sony IMX kamera és ToF egység szétszórva, 18 radar és ultrahangos szenzor, valamint 4 LiDAR szenzor, többek között sávváltást javasolva vagy automatikus parkolást elvégezve.

A komolyabb autonómia persze a tervek között van, a fenti videó pedig 5G kapcsolaton keresztül távvezérlő képességeket demonstrál. Amúgy, ha már van a Sonynak egy rakás kütyüje, akkor megvan a Vision-S mobilapp egy rakás kezelőfunkcióval és slusszkulcs szereppel, valamint a különféle adatkommunikációs csatornákon keresztül az élő adatmegosztás és mondjuk a garázs, illetve egyéb csatlakoztatott eszközök kezelése.

A Sony Mobility tehát láthatóan végiggondolta a most már két villanyautóból álló Vision-S kollekciót, persze maga a tömeggyártás döbbenetesen költséges és komplex, számos buktatót rejtő folyamat vitatható nyereségességgel, hatalmas kezdeti beruházással és alacsony kezdő gyártásszám esetében szükségszerűen luxuskategóriás vételárakkal. Egyelőre a Sony nem kommunikál arról, hogy elkötelezte volna magát a tömeggyártás mellett, de már vizsgálja a piaci bevezetés lehetőségeit, és koncepciószinten jól áll a márka.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés