A Honda gyártja majd a Sony autóit?

Valami lesz, mert a két cég együttműködést kötött, ráadásul ennek talán pont a Honda lehet az igazi nyertese.

A Sony időről-időre megmutat egy koncepcióautót, amivel az a célja, hogy demonstrálja mindazokat az elektronikai és telekommunikációs megoldásokat, amelyeket beszállítóként képes kínálni. Szenzorokra, kamerákra, radarokra, vezetést támogató rendszerekre és komplett fedélzeti IT-ra érdemes itt gondolni elsősorban, de a Vision-S fogadtatása annyira pozitív lett, hogy komolyan elgondolkodtak a sorozatgyártáson az osztrák Magna-Steyr jóvoltából. Még közúti tesztek is zajlottak a szomszéd országban.

Aztán egyszer csak bejelentették, hogy inkább mégsem, de létrehoztak Sony Mobility néven egy divíziót, aminek elég homályos céljai voltak, mindenesetre az összes autós fejlesztést belapátolták alá. Most kvázi meglepetésként jött a hír, hogy a Sony és a Honda együttműködésre lép, ami a Sony számára nyilván azért logikus, mert két japán vállalat általában gördülékenyebben dolgozik együtt, másfelől pedig nem is nagyon volt más opció, ha komoly autógyártó partnerre volt szükségük.


[+]

Mostanra ugyanis már a legtöbb gyártó kész stratégiával és együttműködésekkel vág bele az e-autós világba, meglepő módon egyébként pont a japánok húzták a legtovább az időt, de még a mamutnak számító Toyota is hirtelen egy tucatnyi modellt jelentett be, a Mazdánál pedig már egy ideje az utakon van az MX-30. A Honda viszont mindeddig csak az ultracuki, de mindenképpen rétegmodellnek tekinthető Honda e-t tudta felmutatni, ami igencsak vérszegény egy olyan korban, amikor más gyártók a komplett kínálatot elektrifikálják.


[+]

A Honda és a Sony együttműködése tehát ebből a szempontból abszolút indokolható. 2022-ben megalapítják a céget (amelyre egyelőre New Company néven hivatkoznak), 2025-re autó is készül, ami roppant rövid időtáv lenne akkor, ha a nulláról kéne kifejleszteni egy elektromos modellt, de vélhetően a Hondánál sem vágták el a dolgot (már csak azért sem, mert a kínai piacra a SUV kategóriában kínálnak tisztán elektromos meghajtású modellt), a Sony pedig már szintén évek óta csiszolgatja a tanulmányait.

A New Company fogja készíteni a formatervet, intézi a fejlesztést és az értékesítést is. A gyártás a Honda dolga lesz, az informatikai hátteret pedig a Sony teszi bele a cégbe. A szervizhátteret is a Honda biztosítja majd. Hogy az új cégnek mi lesz a végleges neve, arra talán már nem kell sokat várni, de 2025 előtt maximum tanulmány formájában látunk majd tőlük konkrét autókat, akár valami Sony-féle Visionről, akár a Honda világához közelebb álló megoldásról is legyen szó.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés