Hirdetés

SE blog: Xperia PLAY játékkosár #2

Folytatjuk az Xperia PLAY játékokat bemutató blogsorozatunkat, melyben ezúttal három Gameloft által gyártott alkotást mutatunk be. Ezek közül kettő PC-n és konzolokon is bizonyított már, egy pedig Android-exkluzív, mely manapság a rengeteg brandesített alkotás után kifejezetten üdítő színfoltnak számít. Az Assassin's Creed: Altair's Chronicles, a Backstab és a Splinter Cell: Conviction erőteljes triójáról lesz szó az alábbiakban.

Assassin's Creed: Altair's Chronicles

A PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra megjelent játék "kistestvérének" tekinthető a program, mely az eredeti sztorit hivatott kiegészíteni egy plusz szállal. Olyan, mint egy kiegészítés, de mivel kizárólag hordozható eszközökre érhető el, abszolút külön szoftverként kell kezelni, ami korrekt és működő piaci modellnek mondható.

A fenti "kistestvér" jelző száz százalékig illik a programra: az eredeti sorozat nyílt világai helyett itt egy zárt, perspektivikus nézetű, oldalra haladós, korlátozott játékteret kapunk. Olyan, mintha egy 80-as, 90-es évekből itt ragadt platformjátékkal lenne dolgunk, feltupírozott grafikával. Látványra elmegy a játék, ám a kamerakezelés és az irányítás kettőse nagy mértékben rontja a játékélményt: alapvetően a kameraszög megnehezíti a pályákon való mozgolódást, továbbá meglehetősen gyakran esik meg az, hogy a kamera beragad vagy valami oknál fogva elkezd rángatózni. Pozitívum viszont a hangulatos világ és a korrekt hanghatások, melyek fényében még idegesítőbbek az irányításbeli problémák. A sorozat rajongóinak mindenképp ajánlott, a többiek viszont találhatnak jobb alkotásokat is a műfajban; ettől függetlenül ez sem egy rossz szoftver. A fent látható videó az olasz illetőségű Cellulare Magazine érdeme.

Backstab

A Gameloft házi fejlesztése, ami egy 18. század egy kalózoktól zsúfolt, alternatív világába repít el minket. A sztori egy tipikus bosszútörténet: főszereplőnk feleségét megölik, őt magát pedig megkínozzák, majd magára hagyják meghalni. A bosszú erőt ad neki, így ezzel feltápolva irányítandó karakterünkön múlik az, hogy elégtételt vegyünk életünk megrontóin.

A grafika szemet gyönyörködtető: a textúrák élesek, a fények elképesztően jól néznek ki valamint a szinkronhangok  és a zene is teljesen illeszkednek az összképbe. Az irányítás is olyan, amit már a PlayStationökön megszokhattunk: a két érintős joypaddel irányítjuk a karaktert és a kamerát, a négyzettel kaszabolhatjuk az ellenséget, a bal triggergombbal célzunk, míg a jobbal lövünk. Megjegyzendő, hogy a karakter mozgását a nyílgombokkal is tudjuk manipulálni.

A játékmenetre sem nem lehet panasz: a kezdetekkor in media res egy városban dúló háborúba csöppenünk, úgyhogy sok időnk nem lesz körbenézni, mert folyamatosan harcolnunk kell. A mozdulatok változatosak, a robbanások látványosak és külön öröm, hogy az Assassin's Creed mintájára Eziot megszégyenítő módon tudunk házak tetejére mászni és azokon ugrálni. A kezdő küldetés után ráadásul a GTA-khoz hasonlóan szabadon bejárhatjuk az adott települést és kiválaszthatjuk, hogy melyik küldetést szeretnénk elvégezni. Egy újabb saját Gameloft ötlet, amely száz százalékig csalódásbiztos; mindenképpen megéri a beleölt pénzt, a szórakozás garantált!

Splinter Cell: Conviction

Az eredeti verzió egy az egybeni átirata a program, az adott hardverhez igazítva, a PC-s/konzolos sorozat ötödik tagjáról van szó. A sztori szerint az amerikai speciális erők magasan képzett kémét alakítjuk, akinél lánya meggyilkolásával elpattant a cérna: felesküdött, hogy a kormánnyal és a rossz fiúkkal szembeszállva bosszút áll gyermekének gyilkosain. Teszi mindezt egy lopakodásra kihegyezett akciójáték keretein belül, ahol a látványvilág, azon belül is a fény-árnyék kettős megteremti meg a kellően sötét hangulatot ahhoz, hogy minden egyes lépésünket a lehető legóvatosabban tegyük meg.

Egy-egy ellenfél likvidálása előtt a lélegzetünk is eláll, a hangulat tényleg a tetőfokon van. Ez részben annak köszönhető, hogy lehetőségünk van lopakodva becserkészni a rosszfiúkat, ami nem lételeme a játéknak, de opciónak mindenképp kiváló, hiszen sok játékos szereti az ilyesmit. Reflex- és gamepad bajnokok persze nevetve végigrohanhatnak a küldetéseken, ám így pont a lényegtől, a kiváló játékélménytől fosztják meg magukat, már csak azért is, mert a különféle kütyükkel és látványos mozdulatokkal így nem biztos, hogy találkozni fogunk. Aki szereti ezt a műfajt és az sem riasztja vissza, hogy az ügyesség mellett logikára is szükség van a korrekt végigjátszáshoz, az nyugodtan próbálkozzon meg a mobilos Splinter Cell család eddigi egyik legjobb tagjával.

Azóta történt