Rekordra hajt a Xiaomi SU7 Ultra

Pályára szánt sportautóvá alakított prototípust mutatott be a Xiaomi első EV-jéből.

A Nordschleife meghódítására készül a Xiaomi, a kínai techóriás fegyvere pedig a hétvégén bemutatott SU7 Ultra lesz. A Nürburgring több mint 20 kilométeres szakaszán az SU7 Ultra változata egyelőre csak prototípusként futja majd a köröket az ősszel, Lei Jun vezérigazgató ígérete szerint már októberben. 2025-ben viszont már sorozatgyártott négyajtósként térne vissza az SU7 Ultra a Nodrschleiféra, hogy letaszítsa a Porsche Taycant trónjáról. A prototípusok között idén a Volkswagen ID.R ellen fog versenyezni.


(forrás: Xiaomi) [+]

Az SU7 pályaváltozata az általunk az MWC-n látottnál jóval agresszívabb kasztnit tudhat magáénak. Az első szárnyak és a motorháztetőbe nyitott légcsatornák mellett áramvonalasabb az oldalszoknya és van egy hatalmas hátsó szárny is a leszorítóerő 2145 kg-ra növelésére. A szénszálas karosszéria 300 kilogrammal könnyebb a standard SU7-nél a maga 1900 kilogrammjával.

(forrás: Xiaomi) [+]

A Xiaomi szerint az SU7 Ultra 1,97 másodperc alatt van százon és 5,96 másodperc kell neki elérni a 200 km/h-t, végsebessége meghaladja a 350 km/h-s értéket. Az ehhez szükséges, kombinált 1548 lóerőt három elektromos motor biztosítja: két új, HyperEngine V8-nak nevezett és egy, a standard SU7-ben is megtalálható V6. Az új V8 a Xiaomi eddigi legerősebbje, másodpercenkénti fordulatszáma elérheti a 27 200-at, egyenként 578 lóerős és legnagyobb nyomatéka 635 Nm. A Xiaomi és a CATL közös fejlesztésű, 897 voltos Kirin 2-es akkumulátora biztosítja a szükséges energiát, viszont ennél többet nagyon nem tudni róla. A Xiaomi annyit mondott még, hogy 12 perc alatt újra lehet tölteni az autót.


(forrás: Xiaomi) [+]

Az SU7 Ultra erejének megfékezésére nagy teljesítményű hatdugattyús kovácsolt féknyergek és versenybetétek vannak mind a négy keréken (elöl 42, hátul 32 mm-es tárcsákkal). Ezek akár a 800ºC-ot meghaladó hőmérsékletet is kibírják, részt vesznek a motorenergia visszanyerésében és 2,36 G feletti lassulást képesek elérni, így egy 0-100-as sprintről 25 méteren belül megállítják az autót a kínai weboldal (fordítása) alapján.


(forrás: Xiaomi) [+]

Azóta történt

Előzmények