MWC 2024: Surranópályán gurult be a Xiaomi SU7

Az európai forgalmazás odébb van, Kínában már tesztelik az utakon.

Hirdetés

A mobilvilág és az autóipar összefonódása Kínában a legszorosabb, és nem igazán akar kimaradni egy nagy szereplő sem az utaktól a zsebkészülékeken át az otthonig tartó ökoszisztéma kiépítéséből, lásd a Huawei vagy épp a Geely-Meizu törekvéseit.


[+]

Nem rövid idő egy hagyományos járművet kifejleszteni, és végképp tovább tart egy mobilgyártónak a legelső, ráadásul csupa technológiával felszerelt, villanymotoros autóját a tervezőasztaltól az asztaltcsíkig eljuttatni, ám a Xiaomi túlvan az SU7 szedán bejelentésén és természetesen Barcelonába is elhozta, persze tesztvezetés lehetősége nélkül.


[+]

Elvégre még Kínában is tesztjelleggel gyűjti a mutatós és áramvonalas jármű a kilométereket, a Xiaomi szakembere pedig az ottani árazásról is csak annyit árult el, hogy a Tesla Model 3 sávjával érdemes számolni, amely 245-285 ezer jüan között mozog (12-14 millió forint).


[+]

A Xiaomi egyébként azért is készült el első villanyautójával ilyen gyorsan, mert elektromos rolleres tapasztalatai mellett a BAIC gyártósoraival is számolhat, és a kiállított SU7 legalábbis igen színvonalasan lett összerakva, nyilvánvaló kezdő hibák nélkül.


[+]

Egy kis specifikáció: 4997 x 1963 x 1455 mm, 3000 mm-es tengelytáv, 1980 kg alaptömeg, 0,195 Cd légellenállási együttható. Két verzióval készül a Xiaomi: az olcsóbbik hátsókerekes 299 lóerő teljesítménnyel és 73,6 kWh-s akkucsomaggal a CATL-től, ami az európainál megengedőbb, 688 km-es CLTC hatótávot ígér. A kiállított SU7 Max verzió összkerekes 578 lóerővel, 2,78 másodperces gyorsulással 100 km/h-ra, 265 km/h-s végsebességgel, 101 kWh-s teleppel és 800 km-es CLTC hatótávval.


A belső a hivatalos sajtóanyagból [+]

A 800 voltos rendszerrel nem lesz gond a gyorstöltéssel, és bár a teljesítményt a Xiaomi egyelőre nem kommunikálja, tíz perc alatt állítólag 390 km hatótáv vándorolhat a padlólemezbe integrált akkucsomagba. A tágas belső teret és első-hátsó csomagtartót egyelőre nem lehetett szemügyre venni, mindenesetre a fedélzeti rendszert a Xiaomi HyperOS vezérli egy 16,1"-es első és két 7,1"-es hátsó megjelenítővel, a navigáció pedig az 56"-es HUD-on is megjelenhet.

Felül a LiDAR, alul pedig az elülső kamerák és szenzorok
Felül a LiDAR, alul pedig az elülső kamerák és szenzorok [+]

A hardveralapot a Qualcomm Snapdragon 8295 biztosítja, a LiDAR-ral és számos kamerával, illetve egyéb szenzorral felszerelt vezetéssegítő rendszert pedig az Nvidia Orin-X. A Xiaomi kolléga szerint az L2-es önvezetés a járműnek már megy, tehát képes saját magát az úton vezetői felügyelettel irányítani, öntudatra azonban még nem ébredt. Na most arra a kérdésre, hogy lesz-e mifelénk SU7, és ha igen, mikor, a Xiaomi szakembere nyilván hárított, hiszen először Kínát kell meghódítania, ami egyébként aligha okoz majd problémát, inkább a kezdő gyártási kapacitás és kihozatal, illetve a gyermekbetegségek korrekciója lesz a szűk keresztmetszet, nem a vásárlói érdeklődés.


[+]

Ám azért az évtized közepétől a Xiaomi is nyilvánvalóan elkezdhet a nemzetközi piacokon kopogtatni, hiszen be akar kerülni az autóipari top 5-be, és arra egy régió, egy modellel biztos nem lesz elég. Az első benyomásaink pozitívak: jó partnerekkel építette meg a gyártó az SU7-et, a puding próbája persze ezúttal is az evés lesz, és odébb van még, amikor elvihetjük egy tesztkörre, hiszen a kínai vásárlóknak sem indult még meg a kézbesítés.

Előzmények

Hirdetés