Nem lesz Facebook mobil

Az olcsó iPhone-hoz hasonlóan időről-időre előkerülnek a süllyesztőből a Facebook mobillal kapcsolatos pletykák is, melyeket Mark Zuckerberg, a cég alapító-vezérigazgatója minden egyes alkalommal alaptalan spekulációnak nevez. Ugyan nem tisztem a saját vélemény megfogalmazása, de mivel az történetesen a cégvezetőével is maximálisan egyezik mégis megosztom azt: a világ legnagyobb ostobasága lenne, ha a legnépszerűbb közösségi oldal a partnereivel kerülne közvetlen versenyhelyzetbe. Zuckerberg szerint egy ilyen mobil optimális esetben is talán 10-15 millió vásárlót csábíthatna el, míg az iOS 6 rendszerszintű integrációja és a HTML5-alapú klienseket felváltó, nagyságrendekkel gyorsabb és kényelmesebb natív megoldások segítségével a mobilos felhasználói tábor könnyedén megduplázódhat. Ez pedig több százmilliós bővülést eredményezhet, mégpedig úgy, hogy az operációs rendszerekbe való integráció oroszlánrésze igazából nem is a Facebook feladata.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés