A CHS-t, mint nagykereskedést szerintem nem sokaknak kell bemutatni. A cég 15 éve hazánk vezető IT disztribútora, és elsősorban a számítástechnikában jártasaknak lehet ismerős a neve. Azonban foglalkoznak mással is, többek között PNA navigációs készülékekkel is, erre építve rendezték meg az első CHS GPS napot. A Smartshop (mint társrendező) jóvoltából mi is hivatalosak voltunk az eseményre. Ebben a bejegyzésben inkább magát a rendezvényről kívánok szólni néhány szót, az ott látott újdonságokról pedig egy következő írásban olvashattok majd.
A gyártók standjai az előtérben [+]
A GPS nap a CHS budaörsi központjában került megrendezésre. Az épület bejáratánál több standba botlottam, itt a Mio, a Becker, a TomTom és a GoClever készülékei voltak megtekinthetők, továbbá a Smartshop is hozott néhány érdekességet. Kis idő múlva a sajtótájékoztatók elmaradhatatlan eseménye következett, az előadások. Itt egyrészt a már említett négy márka képviselői mutatták be jelenlegi és jövőbeli PNA kínálatukat, illetve ehhez kapcsolódó szolgáltatásaikat. Közöttük kitűnt a WEGO nevű szerkezet. Ez egy olyan navigációs készülék, amely nem rendelkezik hagyományos kijelzővel, helyette a szélvédőre vetíti az információkat. Igazán érdekesnek hangzik és reményeink szerint hamarosan részletes tesztben is bemutathatjuk ezt a típust.
Kémfotón az iGO Amigo 2.0 egy demó készüléken [+]
A navigációs készülékek gyártóin felül ott volt az NNG, a TrafficNav Kft. és a GPS Tuner képviselője is, akik szoftveres oldalról közelítették meg az autós navigáció témakörét. Az NNG a hamarosan megjelenő iGO Primo 2.0-ra helyezte a hangsúlyt, a TrafficNav Kft. a TMC szolgáltatás fejlődését kívánta prezentálni, a GPS Tuner pedig az Outdoor Navigation nevű programját mutatta be. Ez a program a rendezvény napján (június 16.) vált elérhetővé Android platformra (a bejelentést rögtön ellenőriztem is, a prezentáció végére már telepítettem is a programot a telefonomra). Az előadások után némi frissítővel pótoltuk az energiánkat, majd következett egy érdekes, autózással kombinált kis játék, melyen a résztvevők nyerhettek is (sajnos nekem nem sikerült).
Kabriózás közben is jó GPS-en navigálni [+]
Elsőként egy autóval elvittek minket a telephelytől nem messze lévő zöld terület közepére, ahol is két, koordinátával megjelölt pontot kellett geocaching módra megtalálni. Mindkét helyen hostessek vártak minket egy-egy tesztkérdéseket tartalmazó lappal. Ezen felül mindkét helyen volt egy, a tesztkérdésekhez tartozó feladat, az eredményt közösen kellett kiszámolni, az eredményt pedig fotóval rögzíteni. Közben több autóval is fuvaroztak minket, melyekben (egy kivételével) 2-2 navigációs készülék volt, így azokat élesben, működés közben is láthattuk. Az autóőrültek kedvéért (én is eléggé az vagyok) végül azt is elárulom, milyen autókban ültem: Hyundai ix35 és ix20, Toyota Auris Hybrid és Fiat 500 Cabrio (a tető persze nyitva volt). Az újdonságokról tehát egy következő bejegyzésben írok és persze mihamarabb várjuk, hogy részletesebben is bemutathassuk ezeket olvasóinknak.
Rusi