Hirdetés

MWC blog: A HTC Vive beszippant és azonnal meg akarod venni

A HTC pont egy éve ugyanitt, Barcelonában mutatta be a Valve-val közösen fejlesztett VR sisakját. Akkor nem tudtuk kipróbálni, egy kanadai újságíró (akit ismertünk még a CES-ről) áradozott róla vagy 20 percig teljes átéléssel (egy kollegina konkrétan kizavarta a press centerből, amikor már nagyon belelendült), de idén baromira tudtam, hogy most eljött az alkalom. Vasárnap a Pepcom rendezvényén lehetett regisztrálni időpontot, nyitásra ott voltam és Kinddal együtt felírtuk magunkat csütörtökre. Mert már csak akkor volt hely.


[+]

Ez szerintem jól mutatja, hogy a Vive-ról tényleg köztudott, hogy ez valami frankóság, valami csoda, valami új. Én szkeptikus vagyok, a Gear VR is szórakoztat, meg az Oculus Rift is, de azért az ember tudja, hogy amit lát, az marhára nem a valóság, nekem ezek a cuccok igazából a körülnézés extráját adják hozzá az eddigiekhez, de a Vive az állítólag más. Oké, ha más, akkor ki szeretném próbálni, úgyhogy 11:30-ra volt időpontunk, de 11:15-kor már ott voltunk Kinddal, szóltunk a kislánynak, hogy mi fel vagyunk ám itt írva és tényleg megelőztük az ott kígyózó sort (Legendd beállt, de rájött, hogy zárásig sem fog eljutni a tényleges kipróbálásig).


[+]

Én kezdtem. Az operátor fickó felrakta a fejemre a sisakot, láttam egy nagy szürke semmit, aztán amikor a kezembe adta a két kontrollert, akkor már röhögtem: a virtuális valóságban láttam ezeket pont ott, ahol voltak igaziból. Alul van egy trigger, felül néhány gomb és egy érintős-benyomható tárcsa, mindig láthatom, hogy épp hova tettem az ujjam, valami érzékeli és a szemem előtt ez is megjelenik. Utána mászkálnom kellett egy kicsit, ahol a fal volt, ott egy lézerháló jelezte a virtuális valóságban, hogy ne menjek tovább, profi.


[+]

És akkor elkezdődött. Először csak egy inaktív szereplő voltam, egy elsüllyedt hajón álltam, a felbontás sokkal jobb, mint a Gear VR-nál, semmi lag, semmi késlekedés, a látómezőmet kitöltötte a környezet. Úszkáltak a halak körülöttem és akkor tettem egy lépést. Így, igazából, a valóságos lábammal. És a virtuális valóságban is megtörtént ugyanez és ekkor kihajoltam a korláton és lenéztem a mélybe. Az igazi fejemmel és nyakammal kihajoltam (nyilván roppant hülyén nézett ki kívülről) és a Vive mindezt lekövette. Rögtön. Teljes természetességgel. Ez egy merőben új élmény volt. Én ebben a virtuális valóságban tudok mozogni. Bármerre. Nem is kellett tanulni.


[+]

Aztán kaptam mindkét kezembe egy pisztolyt. A kontrollerek voltak azok, de pisztolynak látszódtak a virtuális valóságban, megtanultam pajzsot használni, kint találtam magam valami tetőn és nekemtámadt egy sereg ufó. És az ember el tud hajolni a lövések elől, be tud bújni a pajzs mögé, miközben a másik kezével lő. Kind ezt annyira átélte, hogy minden óvintézkedés ellenére tarkónvágta a fal, merthogy ha a delikvens hátrafelé szökdécsel, akkor nem látja a virtuális védőhálót. Jobban is játszott, elhajolt, elugrált a lövések elől, körbetáncolta a területet, ahogyan kell. A harmadik app egy rajzolgatós izé volt, a kezemben ecset, a levegőbe festettem, aztán körüljártam. Rajzoltam egy fekvő négyzetet, aztán átdugtam rajta a kontrollert - de ezt csak én láttam, kívülről nyilván teljesen értelmezhetetlen volt, hogy a mi fenét művelek. Kis videó:

Próbálom valahogyan átadni, hogy a Vive miért más. Nehéz, mert át kell élni, ki kell próbálni. Rongyos 800 dollár kell csak hozzá, meg egy PC, amin fut a kliens. És nem árt egy 4 x 4 méretes üres terület is. És persze amit láttunk, az baromi jó, de jó kérdés, hogy hogyan fogok Lara Croftként oldalra vetődni majd kétszer úgy, hogy ne rúgjam le a porcelán vázát otthon és ha rusholunk CS-ben, akkor miképp lesz megoldva a rohanás előre. Át kell gondolni a legnépszerűbb játékkategóriákat, ha a virtuális valóság ennyire tényleg valóság, akkor nem csak a játékipar kap egy teljesen új platformot, hanem az oktatás, az útifilm, a NatGeo és a felnőtt tartalom is. És ha azt mondtuk, hogy bizonyos játékok addiktívak, akkor a Vive sokszorosan az.

A 2016-os MWC-re kijutásunkat támogattákAlcatel One TouchTelekom

Hirdetés

Elképesztő, 60 millió forintos összdíjazású AI hackathon Budapesten!

PR Budapesten rendezi meg egy magyar tech cég az első nemzetközi, 24 órás AI hackathonját! Bárki jelentkezhet, aki a mesterséges intelligenciában jártas és képes 24 óra alatt valami egyedit, kreatívat alkotni!

  • Kapcsolódó cégek:
  • HTC

Azóta történt

  • Előrendelhető a HTC Vive

    Európában borsosabb a HTC és a Valve virtuális valóság rendszerének az ára. A kiszállítás az első készletekből április 5-én kezdődik.

Hirdetés