MWC 2018: Szúnyogokra vadásztam a Qualcomm VR demójában

Hirdetés

Ugyan a világ minden szegletétől odautazott, Snapdragon SoC-t rejtő mobilok miatt látogattam a Qualcomm standjához, az egyik munkatársnőjük mégis gyorsan a VR-szekcióhoz irányított, hogy a chipset tervező legújabb virtuális valóság platformját élőben kipróbáljam egy referenciakészülék segítségével. Minden részvevőnek jutott egy kb. 3 x 3 méteres szoba, mégpedig azért, hogy a PC-t, telefont vagy bármely külső eszközt nem igénylő szemüveggel és egy fejhallgatóval a fejen szabadon fordulhassak, guggolhassak, dőlhessek vagy hajoljak, a valóságban és a virtuális térben egyaránt. A Roomscale fantázianevű megoldás előnye, hogy úgy lehet a szobát bebarangolni, hogy külső szenzorokra nincs szükség.


[+]

A Snapdragon 845-tel és két, 1014 x 1152 pixeles, 120 Hz-es megjelenítővel szerelt headset ugyanis 6DoF, teljes önállóságot garantáló mozgásérzékeléssel, illetve belső kameráinak hála aktív szemkövetéssel rendelkezik. Az űrbázis témájú demó a humorra ment rá: a grafikailag elég részletes és főleg a természetes világításban erős, virtuális kis túrának egy robotvezetője akadt, aki egyszerre próbálta a helyszínt bemutatni, és újrahasznosított, szórakozott fémkollégáinak a bénázását palástolni. Aztán jöttek az űrszúnyogok és előkerült a fegyver, a mellékelt távirányító segítségével elindítva a vadászatot...


[+]

A referencia headset azt hivatott demózni, hogy a virtuális térben mennyire szabadon lehet mozogni, illetve azt, hogy az új lapkának mennyire meg se kottyan a komolyabb 3D-s motor, bár a szemüvegnek a HTC Vive Prónál sokkal kevesebb pixelt kell renderelnie. Annál is inkább, mert a szemkövetés lehetővé teszi, hogy a részletes grafika ott jelenjen meg, ahova az ember éppen pillant, látószöge perifériáin pedig alacsonyabb felbontású textúrákkal és 3D elemekkel lessen takarékoskodni, ami a beépített akkumulátoros eszközök szempontjából fontos hír.


[+]

A Qualcommank egyébként elég jól megy VR-vonalon: a Lenovo Mirage Solo és más headsetek is beépítették a Snapdragon 835-öt önálló eszközeikbe, a 845 pedig komoly grafikus előrelépést ígér, hogy a képminőség és a képfrissítés oldaláról is szintet lehessen ugrani a mobil VR jelenlegi korlátaihoz képest. A 30%-kos teljesítménynövekedés és fogyasztáscsökkenés minden bizonnyal számos partnert meg fog győzni, hogy 2018-ban Snapdragon 845-re épülő AR vagy VR-headsettel rukkoljon elő, mobil vagy bármilyen külső eszköz csatlakoztatása nélkül. Hacsak a füleseket nem vesszük ide.

MobilarenaSEAT AtecaLG V30

Előzmények

  • Új mobil VR platformmal készül a Qualcomm

    A legfőbb változás, hogy a Snapdragon 835-öt az újabb 845-ös SoC váltja.

  • Samsung Gear VR kontrollerrel - bemutató

    Távirányítót kapott a Gear VR, amely a szemüveggel és attól függetlenül is megvásárolható. Megnéztük, mennyire praktikus és milyen tartalmak érhetők el jelenleg hozzá.

  • HTC Vive – álomból valóság

    Kipróbáltuk a HTC és a Valve által közösen fejlesztett virtuális valóságot, amely lehetővé teszi a térben való mozgást és a kezeink használatát is. Köröket ver mindenre, amit eddig láttunk.

  • Samsung Gear VR - szemünk előtt a jövő

    Az Oculussal közösen fejlesztett, a virtuális valóság megjelenítésére egy Galaxy Note 4-gyel képes szemüveg az elmúlt évek egyik legnagyobb technológiai fejlesztése, de veszélyes is.

Hirdetés