Megtorpant a Huawei gazdasági lendülete

Viszont egyelőre nem zuhantak be a bevételek.

Nincs könnyű helyzetben a kibontakozó gazdasági válsághelyzetben egyetlen piaci szereplő sem, az amerikai kormányzattal hadban álló Huawei problémái pedig már a pandémia előtt elkezdődtek, lásd a Google-licenc elvesztését. Az ötödik generációs adatátviteli berendezésekben is érdekelt sencseni óriás hálózatkiépítőként és mobilgyártóként azonban nincs rossz helyzetben, hiszen épp a telekommunikáció az, ami igazán pörög, miközben az emberek egymástól fizikai távolságot tartanak. Ezzel magyarázható, hogy bár az árbevételek oldaláról az évek óta látható lendületnek vége, nem viselte meg 2020 első negyedéve igazán a Huawei-t, pedig a koronavírus első gócpontja éppen hazai piacán volt.

A Huawei P40 és P40 Pro matt kivitelben
A Huawei P40 és P40 Pro matt kivitelben [+]

A gyártó minden üzletágat egyebe véve 182,2 milliárd jüan összesített árbevételre tett szert, ami 8,4 billió forintnak felel meg, ez pedig 1,2%-os éves előrelépést jelent. Igaz, a nyereségi ráta 8%-ról 7,3%-ra esett vissza. Bár pontos adatokat a gyártó nem közölt a mobilos eladásról, piaci részesedése növelésével számol a vizsgált időszakban, és sikerült kellő készletet felhalmozni a telefonjaiból az eladások zavartalan biztosítására. Az elemzők persze világszinten visszaeséssel számolnak a mobilos biznisz tekintetében, és az még mindig a jövő zenéje, hogy a világ azon részein, ahol a Google szolgáltatásait előszeretettel használják, mennyire lesznek kapósak a nélkülük kapható, HMS-es mobilok. Erre vonatkozó adatot a gyártó nem közölt.

Előzmények

  • Huawei P40 - kisebb nehézségek

    Nagyon jó minőségű telefon a P40, remek a mérete is, de vagy teljes Google rendszer kéne rá, vagy egy bitang jó ár. Egyik sincs.

  • Huawei P40 lite - kényszerpályán

    Az első olyan telefon a P40 lite, amelyen már nincsenek Google szolgáltatások, de középkategóriás mivolta miatt nagy mennyiséget terveznek belőle eladni, amit a korrekt árazás is segít.

Hirdetés