Elkészült a Khronos Group által karban tartott OpenGL nyílt grafikai szabvány hordozható eszközöket célzó változatának legfrissebb kiadása, mely képminőség, sebesség és programozói felületek kapcsán is jelentős előrelépést ígér. Az új változat kapcsán a legfőbb cél a kompatibilitási előírások szigorítása volt, hiszen a chipgyártók kezének megkötésével a készülékek közötti inkompatibilitások is felszámolásra kerülhetnek, melyből a fejlesztők és a felhasználók is profitálnak. Grafikai fronton komoly előrelépést jelent az ETC2/EAC (Ericsson Texture Compression / Extended Access Control) bevetése, mely nagy felbontású kijelzőkön is jobb képminőséggel kecsegtet a textúrák méretének jelentős megnövelése nélkül. Fejlesztők számára fontos újdonság a mélységi textúrák árnyékvetítésre történő használatának lehetősége, mely révén a tárgyak saját magukat is beárnyékolhatják részben. Legalább ugyanilyen fontos előrelépés lehet a teljes és részleges takarások egyszerű lekérdezése, mely révén elkerülhető, hogy az alkalmazás felesleges időt fordítson az amúgy sem látható részekre. Az OpenGL ES 3.0 ennél persze jóval több újdonságot tartogat, melyből elsőként várhatóan a Snapdragon S4 Pro processzor köré épülő készülékek profitálhatnak majd.
Megérkezett az OpenGL ES 3.0
Előzmények
-
A motorháztető alatt: Qualcomm Snapdragon S4
Megnéztük, hogy mit tud a Qualcomm legújabb SoC-je, mely valószínűleg sok készülékben megtalálható lesz az év második felétől.
-
Nagyító alatt az Intel Atom Z2460
Megnézzük, mit tud az Intel mobiltelefonokba szánt, Medfield kódnéven futó lapkakészlete, amely egy speciális akkumulátorkímélő eljárással is fel van szerelve.
-
NVIDIA Tegra 3 - Az első négymagos
Megvizsgáltuk az NVIDIA legújabb lapkakészletét: a Tegra 2 utódja szinte minden tekintetben felülmúlja az elődöt.