Még ilyen körülmények között is jól teljesít a Huawei

A Strategy Analytics becslése szerint egyre szűkül a rés a világelső Samsung és a második Huawei között.

A The Korea Herald Strategy Analytics elemzésére alapozott cikke szerint a Huawei év végére közelebb kerülhet a világranglétrán az első helyen álló Samsunghoz, ami főleg a többszörösen nehezített pálya mellet elismerésre méltó teljesítmény. Az elemzők úgy számolják, a Huawei 251 millió leszállított készülékkel zárhatja a 2019-es évet, ami 17,7%-os piaci részesedésre fordítható le nemzetközi viszonylatban.

A csökkenő tendencia lassan fordulni látszik nemzetközi szinten.
A csökkenő tendencia lassan fordulni látszik nemzetközi szinten.

Ez mindössze 3,6 százalékponttal marad el a jelenleg is piacvezető Samsung várható 21,3%-os részesedésétől. A Huawei 2016 óta következetesen kivitelezi a bejelentett stratégiát: 2021-ig meg kívánja szerezni a világelsőséget az eddig stabilan domináló Samsungtól, akik a becslések szerint 323 millió eladott (nem leszállított) készülékkel zárhatják az idei évet.

2019 Q3-ban az Európai régió is pozitív mérleggel zárt.
2019 Q3-ban az Európai régió is pozitív mérleggel zárt.

A Huawei tavaly 14,4% piaci részesedéssel kezdte az idei évet, míg a Samsung 20,3%-kal vezetett. Noha a koreaiak továbbra is több készüléket szállítanak le és értékesítenek, a különbség folyamatosan csökken a két legnagyobb gyártó között, még azzal együtt is, hogy a nemzetközi helyzet egyre fokozódik. Ehhez persze nagyban hozzájárul az a döbbenetes volumen, amit a Huawei Kínában értékesít.

A prémium szegmensben azért az Apple továbbra is verhetetlen.
A prémium szegmensben azért az Apple továbbra is verhetetlen.

A harmadik helyet nemzetközi perspektívában továbbra is az Apple birtokolja továbbra is egyre növekvő különbséggel az egykori harmadik Huawei-hez képest. Az elemzők szerint az amerikaiak 193 millió készülékkel 13,6%-os piaci jelenléttel kezdhetnek neki 2020-nak. Az adatok egyelőre becsléseken alapulnak, a tendenciák viszont stabilan megállapíthatóak. Bár az Apple hagyományosan erős az ünnepi időszakban, a hátrány szignifikáns ledolgozása nem valószínű.

Előzmények

Hirdetés