Lenyomta a Xiaomi a FitBitet

Rekord negyedévet zárt a Xiaomi, és olyannyira tekintélyes számban keltek el a mobiljai, hogy az utóbbi időszakban a HTC, az LG, a Vivo, a TCL (Alcatel, BlackBerry), a Meizu, a Sony és a Microsoft (bocsi) előtt végeztek. A Mi termékek azonban az okosmobiloknál jóval szerteágazóbbak, akad hangfaltól kezdve a légszűrőig mindenféle kütyü, nem egy karra erősíthető ketyerét mi is kipróbáltunk.

OLED kijelző és érintőgomb is került a Xiaomi Mi Band 2-re
OLED kijelző és érintőgomb is került a Xiaomi Mi Band 2-re [+]

A Mi Band sorozat – meglepő – remek ár/érték arányáról ismert, és meglehetősen népszerű is, elsősorban persze Ázsiában. A viselhető, csatlakoztatott és/vagy okoskütyük együttes piaca persze fiatal, így évente komoly átrendeződés figyelhető meg. A Strategy Analytics felmérései szerint tavaly a Fitbit még 28,5%-os piaci részesedéssel bírt, a Xiaomi 15%-kal, az Apple pedig 9%-kal. Idén azonban már a Xiaomi vezet (17,1%), a FitBit a második (15,7%) és az Apple Watchcsal a szegmens nyereségét lényegében egyedül begyűjtő cupertinóiak a harmadik helyen állnak a második negyedév után (13%).


Várhatóan a Porsche Design Huawei Watch sem hozza el az Android Wear platform átütő sikerét [+]

A top 3-ba nem fért bele a Gear eszközöket forgalmazó Samsung és egyik Android Wear gyártó sem. Ami a darabszámot illeti, a Xiaomi 3,7 millió karra erősíthető izét szállított le, a FitBit 3,4-et, az Apple 2,8-at, mindenki más pedig 11,7 milliót. A teljes szegmens 21,6 millió darabot tett ki, ami minimális változás a tavalyi húszmillióhoz képest. Magyarán nem robbant be az okoskütyü piac úgy, ahogyan azt a szereplői szerették volna.

Előzmények

Hirdetés