Az átlagos kijelzőméret-növekedés miatt a tabletek iránti kereslet jelentősen csökkent. A 8,7%-os negyedéves csökkenés (2019 Q1 - Q2) mellett éves összehasonlításban összesen 11,9%-os visszaesést regisztráló szegmensben jelentős javulást várnak az elemzők az idei harmadik negyedévben. Az előrejelzett fellendülés és a gyenge második negyedév is ugyanarra az okra vezethető vissza. Az egyik tényező az Apple iPad termékciklusa, a másik a Huawei. Így en bloc.
Az Apple továbbra is dominálja a piacot. [+]
A Huawei Egyesült Államokkal való feszült viszonyának enyhülését követően a Huawei visszatér a normál üzletmenethez, ami a tabletek piacán is éreztetni fogja a hatását, miután a konfliktusok következtében nemzetközi viszonylatban a negyedik helyre esett vissza. Ezzel párhuzamosan a Lenovo visszatért a pályára az ötödik helyen. A sorrend jelenleg egyébként a következő: Apple (nem sokkal) az első, Samsung, Amazon, majd a Huawei és a Lenovo zárja a top ötöt.
A tegnap bemutatott Samsung Galaxy Tab S6 az iPad Pro kihívója
Az elemzők nem csak 19,3%-os erősödésre számítanak, de az erőviszonyok átrendeződésére is. Az Amazon a gyenge júliusi promóciós időszakot követően a negyedik helyre csúszhat, ami a Lenovonak jelenthet helycserés támadást, a Huawei pedig sereghajtóként találhatja magát. A szegmensben a 10 hüvelykes képátlót meghaladó eszközök sikeresek.