Tarol a Realme Indiában

A harmadik negyedéves adatok nagyon kedvezőek a legdinamikusabban fejlődő, továbbra is Xiaomi uralta mobilpiacon.

A globális piac egy ideje küzd a leszállított példányszámokkal, a lassú, de folyamatos csökkenés az idei harmadik negyedévben fordult pluszba, igaz, mindössze 1%-kal a tavalyi megegyező időszakhoz képest, de a tendencia biztató. Az 5G infrastruktúra valóban lendületet adhat a szegmensnek, de a világ két legnagyobb piacának fejlődése is jelentősen nyomott a latba. A Huawei Kínában rekordokat döntöget, Indiában pedig a Realme tarol.

Indiában a tavalyi megegyező időszakhoz képest 26,5%-os növekedéssel számolhatnak, ami éves viszonylatban 9,3%-os pluszt jelent 2018-hoz képest. Az eladásokat túlnyomó többségét (80%) még mindig a belépő kategóriás mobilok teszik ki (200 dollár alatti eszközök), noha ez a szegmens valamelyest csökkent (5%) a középkategória (200-500 dollár) javára, ami így hat százalékpontot erősödött. A felső árkategóriában a OnePlus 7, a Vivo V15 Pro és a Redmi K20 a legnépszerűbb, 200 és 300 dolláros sávban pedig a Samsung Galaxy A50, a Redmi Note 7 Pro és a Vivo Z1 Pro a favorit.

Az 500 dollár fölött kezdődő prémium kategóriában az Apple a piac 51,3%-át birtokolja, főleg a kedvezőbb áron elérhető korábbi modelleknek köszönhetően (iPhone XR, iPhone 8, iPhone 7 128GB), a 4G képes butatelefonok viszont folyamatosan piacot veszítenek, noha az összes leszállított készülék még mindig 43,3%-át teszik ki.


[+]

27,1%-kal a legerősebb szereplő a piacon továbbra is a Xiaomi, 8,5%-os éves növekedéssel, ami pont, amennyit a Samsung elért, csak a Xiaomi nem mínuszban. Ez azért még elég az egyelőre stabil második helyhez, amit a Vivo veszélyeztet 58,7%-os növekedéssel. A Vivo nyakán viszont ott a 403%-os növekedést produkáló Oppo sub-brand, a Realme, akik Európában is sikerrel léphetnek piacra. Az Oppo 11,8%-os piaci részesedése az idei harmadik negyedévben 92,3%-os növekedés eredménye éves összehasonlításban.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés