Kiemelkedően sok mobilt passzolt el tavaly a Xiaomi

A kínai mobilok tavaly nagyon erős évet zártak, elég csak a Huawei százmilliós készülékleszállítására, vagy a Google-lel kötött partneri kapcsolatra gondolni (Nexus 6P), de szerkesztőségünkben is rengeteg mobil megfordult a Népköztársaságból, beleértve a Lenovo, a Meizu és a Xiaomi ajánlatait. Az utóbbi vívta ki a fiatal gyártók közül a legnagyobb tiszteletet az elmúlt években, és 2013-14-ben olyan sebességgel terjeszkedtek, hogy 2015-től eleinte 100 millió, később pedig 80 millió mis készülék eladását várták. Ez azonban nem jött össze, a Xiaomi ma ugyanis „több mint 70 millió készülék” értékesítését jelentette be, ami azt is jelenti, hogy visszaesett a terjeszkedés üteme, annak ellenére, hogy például Indiában egyre komolyabb a jelenlétük.

a Redmi Note 2 (alul) a Redmi 2 Pro társaságában
a Redmi Note 2 (alul) a Redmi 2 Pro társaságában [+]

A konkurenciát és a kínai piac telítettségét figyelembe véve ugyanakkor egyáltalán nem rossz eredmény a 15%-os előrelépés a 2014-es, 61 milliós eladási mutatóhoz képest, főleg úgy, hogy a Snapdragon 810-es, erősen melegedő Mi Note Prót leszámítva nem volt igazi csúcskategóriás ajánlatuk az elmúlt 12 hónapban. 2016-ot kapásból lendületesen kezdték, hiszen bemutatkozott a 4100 milliamperórás Redmi 3 és a Snapdragon 650-es Redmi Note 3 Pro, a Xiaomi Mi 5 pedig alighanem az év első felének egyik legnépszerűbb új ajánlata lesz a Kínai Népköztársaságban. A további terjeszkedés innentől kezdve ugyanakkor az újabb külföldi piacokra való sikeres betörés függvénye lehet.

Előzmények

Hirdetés