Keresettek a Sony Ericsson mobiljai

A japán–svéd Sony Ericsson Mobile Communication Ltd. háromszorosára, 109 millió euróra növelte nettó nyereségét az idei első negyedévben. A Sony Corp. és a Telefon AB LM Ericsson közös tulajdonában álló cég árbevétele több mint másfélszeresére, 1,99 milliárd euróra nőtt, ez 120 millió euróval haladja meg a Reuters konszenzusát. A Sony Ericsson az első negyedévben 13,3 millió készüléket értékesített, 41 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az átlagos készülékár az előző negyedévhez képest 4 százalékkal, 149 euróra nőtt. Összehasonlításképpen: a piacvezető Nokia készülékeinek átlagára ugyanezen időszak alatt 99 euróról 103 euróra emelkedett. Az eredmények közzététele után az Ericsson részvényárfolyama 1,7 százalékkal emelkedett a stockholmi tőzsdén; a Sony kurzusa szintén erősödött, de még a mobilcég eredményeinek közzététele előtt, a csoport nyereségéről felröppenő hírek hatására.

A Sony Ericsson telefonjai közül továbbra is népszerűek a 2005-ben piacra dobott, zenelejátszásra is alkalmas készülékek, amelyekből az első negyedévben 2,5 millió talált gazdára. A cég, amely a Gartner piackutató adatai szerint 2005-ben a globális mobilpiacon 6,3 százalékos részesedéssel rendelkezett, 2006 első hónapjaiban rekordszámú új modellt dobott piacra, közöttük minden idők legolcsóbb Sony Ericsson-telefonját, amelytől főként a fejlődő országok piacán várnak jó szereplést.

Azóta történt

Hirdetés