Kantar: Vége a Samsung és az Apple uralmának

Hirdetés

A mobilkommunikációs iparágban az elmúlt években egyértelműen a Samsung és az Apple dominált, és nem csak eladások tekintetében, hanem szabadalmi harcokban is. A Kantar Worldpanel legújabb felmérései szerint azonban vége a két techóriás rivalizálásának, egyre több gyártó csíp el kisebb-nagyobb piaci szeletet tőlük. Persze ettől még bőven akadnak olyan régiók, ahol az említett két cég óriás előnnyel vezet: ilyen Amerika, ahol az értékesítések 36 százalékáért a Samsung, 29-ért pedig az Apple felelős, más kérdés, hogy ha csak a legújabb generációs készülékeikre bontjuk le a statisztikát (tehát Galaxy S7/S7 edge-re és iPhone 6s/6s Plusra), akkor 1,4 százalékra csökken a különbség (16 illetve 14,6 százalék).


(forrás: MobileSiri) [+]

Mind a négy készülék tulajdonosai nagyjából ugyanolyan "közegből" érkeznek, egyik sem vesz el a másiktól vásárolókat, a Samsung zászlóshajóinak birtokosai közül mindössze 5 százalék rendelkezett korábban Apple eszközzel, fordítva sem kirívó ez az érték: 14 százalék, ráadásul mindkét brand kedvelőinek 88 illetve 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy marad a márkánál. Angliában is az USA-hoz hasonló a helyzet, ám Kínában kezd nagyot fordulni a világ, hiszen immár a Huawei vezet (bár az elmúlt két évben állt már az élen a Xiaomi és az Apple is), a vállalattal kapcsolatosan azt prognosztizálják, hogy 2021-re globálisan is élre állnak, főleg az amerikai és az indiai törekvéseiknek köszönhetően. Az Apple-nek és a Samsungnak tehát nem csak egymásra kell figyelniük, hanem a többi kínai cégre (Xiaomi, Oppo, Vivo), vagy éppen a Google-re, hiszen ott is készülnek valami nagy dobással.

Előzmények

Hirdetés