IFA 2018: Jönne Magyarországra a Gigaset

Hirdetés

A Gigaset 8 éve vált le a Siemensről, de csak két éve jöttek rá igazán, hogy a DECT telefonokat ideig-óráig még el lehet adni, de hosszútávon egyre kevésbé lesz rájuk szükség, úgyhogy belevágtak az okostelefonok gyártásába is. Ami még úgy sem könnyű feladat, hogy a Gigaset nem egy teljesen ismeretlen márkanév, egy csomó piacon a felmérések alapján egészen népszerű. Nyilván otthon, Németországban a leginkább, de a spanyoloknál és az oroszoknál is az. És nálunk sem ismeretlen.


[+]

Nekünk eddig egyetlen Gigaset telefont sikerült tesztelnünk, a GS160 viszont nem volt egy nagy eresztés, főleg azon az áron, amin hozzá lehetett jutni. A legfrissebb modell most a GS185, ami 5,25 inches, 18:9 arányú, HD+ felbontású kijelzőt, Qualcomm Snapdragon 425-ös chispetet és 2 GB RAM-ot kapott. Elöl-hátul 13 megapixeles a kamera, van ujjlenyomat-olvasó, két SIM-et, illetve ezen felül egy microSD-t is be tud fogadni, 8.1-es Android dolgozik rajta, illetve - ez talán a leglényegesebb - 4000 mAh-s akkumulátort kapott. Mindezért pedig 180 eurót kérnek Németországban.


[+]

És amikor már félig-meddig csalódottan visszaraktam a pultra a készüléket, akkor egy fickó a standon azt javasolta, hogy adjuk oda a névjegyünket és majd keresni fog minket egy illetékes, ha kérdéseink lennének. Oké, mondtuk, majd másnap valóban találkoztunk Oliver Kinnével, aki a Gigaset értékesítési és marketing vezetője, bár nem voltak tökéletesek az információi, mert azt gondolta, hogy mi magyar disztribútorok vagyunk és majd kötünk üzletet, de egyáltalán nem jött zavarba, amikor számára is kiderült, hogy tök mással foglalkozunk.


[+]

Oliver nagyon őszinte ember volt, pontosan tudja, hogy kikkel lehet és kikkel nem érdemes versenyezni a piacon. Minden modelljükhöz készül versenytárs-elemzés, amelyből látják, hogy mely területeken tudnak jobbak lenni a konkurenciánál azonos árpont mellett, ezért abszolút értette, amikor feldobtuk, hogy egy Xiaomival, vagy egy Meizuval szemben nem fog tudni labdába rúgni. És igazából nem is akar, a német piacon már 1%-os részesedést szereztek alig több mint egy év alatt, ami itt már egészen jelentős szám, ebben az országban ugyanis havonta 2 millió új okostelefon talál gazdára. Ez pedig már az a mennyiség, ami mellett érdemes fenntartani a mobilos üzletágat, ráadásul nem véletlenül írhatják rá a Gigaset termékekre, hogy "made in Germany", nyilván a komponensek  egy része külföldről (főleg Ázsiából) jön, de itt rakják össze és a készülékház, valamint a szoftver is itt készül.


[+]

Azt is gondolják, hogy az operátori kínálatba még nekik is nehéz bekerülniük, de az eddigi tapasztalatok alapján úgy látják, hogy a kártyafüggetlen piacon van esélyük a hazai piacon is, a célcsoportjukat is elég jól meghatározta: azok a 30 év feletti felhasználók jöhetnek szóba, akik ebben a 120-300 eurós árszegmensben keresnek telefont, nincsenek különösebb elvárásaik, nem nagyon érdekli őket a technológia, de egy megbízható, német márkát előnyben tudnak részesíteni kevésbé ismert, bár olcsóbb brandekkel szemben. A német számok egyelőre alátámasztják, hogy ebben az elképzelésben van ráció, noha a hazai piac sokkal árérzékenyebb, mindenesetre Oliver most magyar viszonteladókat keres, hogy a Gigaset okostelefon itthon is jelen lehessenek.

Azóta történt

  • Gigaset GS185 - a német márka árfolyama

    A Siemensnek már nincs ehhez semmi köze, viszont a gyártónál nagyon büszkék arra, hogy ráírhatják, hogy Németországban készül a telefon. De ez nem biztos, hogy elég a sikerhez.

Előzmények

  • Gigaset GS160 - kezdeti nehézségek

    A Gigaset immáron a mobilbiznisz felé kacsintgat. Az itthonra is eljutó első modellje a belépő kategóriában próbál harcolni, de ott nincs sok esélye.

Hirdetés