Hirdetés

Értelmetlenek lennének az okosórák?

Hirdetés

Az okosórák megjelenésekor igazán izgalmasnak és előremutatónak tűnt a koncepció, kicsit mindenki a Star Trekben, de legalábbis egy sci-fiben érezhette magát a hordható technológia elérhetővé válásával. A technológia messze ígéretesebbnek mutatkozott, mint amit a jelenlegi elemzések mutatnak. Az eMarketer elméletének utókövetése után kiderült, hogy az idei évre előre vetített számokat durván felülbecsülték.

A Samsung Gear Fit 2 igen sokoldalú jószág, beépített GPS modullal
A Samsung Gear Fit 2 igen sokoldalú jószág, beépített GPS modullal [+]

Előrejelzésük szerint az Egyesült Államokban 63,7 millió felhasználónak kellett volna hordható okoseszközt használnia internet hozzáféréssel, ehhez képest mindössze 39,5 millió felhasználót regisztráltak. Az ilyen jellegű eszközök penetrációjának növekedését a felnőtt felhasználók körében 60%-ra tették a 2016-os évben, a mostani eredmények viszont csak 24,7%-os növekedést mutatnak. Cathy Boyle, az eMarketer elemzője kifejtette a kutatás kapcsán, hogy az Apple Watch megjelenése előtt a hordható okoseszközök piacát az aktivitásmérők dominálták, amelyek fő funkciója a felhasználók szerint az egészségkövetés és aktivitásmonitorozás, ráadásul ez egy kifejezetten árérzékeny szegmens a küytük között. A kifinomultabb, funkciógazdagabb, de lényegesen többe kerülő, valamint az okostelefonokkal felhasználási terület szempontjából nagyobb átfedést mutató okosórák nem tettek szer akkora népszerűségre, mint a pontosan meghatározható és egyéb eszközzel nem helyettesíthető feladatkörrel bíró, olcsóbb árfekvésű aktivitásmérők.

A Moto 360 roppant népszerű eszköz volt, de még ma is sokan kedvelik az okoskütyü második generációját
A Moto 360 roppant népszerű eszköz volt, de még ma is sokan kedvelik az okoskütyü második generációját

Ez magyarázat lehet a Pebble FitBit általi felvásárlására, mivel a számok azt mutatják, az emberekben kicsi a hajlandóság többet fizetni egy olyan hordható okoseszközért, aminek a funkcionalitását nagyjából le tudják fedni az eleve adott okoskészülékükkel és egy kedvező árú, alapképességekkel bíró aktivitásmérővel. Ezek az eredmények és következtetések egyébként egybecsengenek Shakil Barkat, a Motorola nemzetközi termékfejlesztési részlegének igazgatója által felvetett tendenciára, miszerint a cég nem érez elég motivációt a piac részéről arra, hogy új termékkel álljanak elő az egyébként igen népszerű Moto 360 második generációját követendő. Mindennek ellenére az elemzők lassú növekedést prognosztizálnak, így az elemző cég felmérése szerint az okosórát birtoklók száma 2020-ra elérheti a 21,1%-ot, a jelenlegi 15,8-cal szemben.

Azóta történt

Előzmények

  • Michael Kors váltja a Huawei Watchot

    A Michael Kors divatház által jegyzett Android Wear alapú óra elérhető a Google áruházában, míg a Huawei Watch továbbra is hiánycikk.

  • Jövőre sem lesz új Moto 360

    Azt eddig is tudtuk, hogy a Lenovo idén nem készül új Moto 360 okosórával, de tegnap óta az is biztos, hogy jövőre sem.

  • Samsung Gear Fit 2 - szerintem valami követ

    A Samsung első okos-fitnesz karkötő-órájának továbbfejlesztett változata érdemben csak egy, de annál lényegesebb ponton tér el elődjétől, ez pedig a beépített GPS, ami kényelmesebbé teszi a használatot.

  • Pebble Time Round - ugyanaz kerekben

    A legújabb Pebble nagyjából ugyanazt tudja, mint négyzetes kijelzős Time, csak sokkal légiesebb. Cserébe gyengébb is az üzemideje.

Hirdetés