Hirdetés
Az okosórák megjelenésekor igazán izgalmasnak és előremutatónak tűnt a koncepció, kicsit mindenki a Star Trekben, de legalábbis egy sci-fiben érezhette magát a hordható technológia elérhetővé válásával. A technológia messze ígéretesebbnek mutatkozott, mint amit a jelenlegi elemzések mutatnak. Az eMarketer elméletének utókövetése után kiderült, hogy az idei évre előre vetített számokat durván felülbecsülték.
A Samsung Gear Fit 2 igen sokoldalú jószág, beépített GPS modullal [+]
Előrejelzésük szerint az Egyesült Államokban 63,7 millió felhasználónak kellett volna hordható okoseszközt használnia internet hozzáféréssel, ehhez képest mindössze 39,5 millió felhasználót regisztráltak. Az ilyen jellegű eszközök penetrációjának növekedését a felnőtt felhasználók körében 60%-ra tették a 2016-os évben, a mostani eredmények viszont csak 24,7%-os növekedést mutatnak. Cathy Boyle, az eMarketer elemzője kifejtette a kutatás kapcsán, hogy az Apple Watch megjelenése előtt a hordható okoseszközök piacát az aktivitásmérők dominálták, amelyek fő funkciója a felhasználók szerint az egészségkövetés és aktivitásmonitorozás, ráadásul ez egy kifejezetten árérzékeny szegmens a küytük között. A kifinomultabb, funkciógazdagabb, de lényegesen többe kerülő, valamint az okostelefonokkal felhasználási terület szempontjából nagyobb átfedést mutató okosórák nem tettek szer akkora népszerűségre, mint a pontosan meghatározható és egyéb eszközzel nem helyettesíthető feladatkörrel bíró, olcsóbb árfekvésű aktivitásmérők.
A Moto 360 roppant népszerű eszköz volt, de még ma is sokan kedvelik az okoskütyü második generációját
Ez magyarázat lehet a Pebble FitBit általi felvásárlására, mivel a számok azt mutatják, az emberekben kicsi a hajlandóság többet fizetni egy olyan hordható okoseszközért, aminek a funkcionalitását nagyjából le tudják fedni az eleve adott okoskészülékükkel és egy kedvező árú, alapképességekkel bíró aktivitásmérővel. Ezek az eredmények és következtetések egyébként egybecsengenek Shakil Barkat, a Motorola nemzetközi termékfejlesztési részlegének igazgatója által felvetett tendenciára, miszerint a cég nem érez elég motivációt a piac részéről arra, hogy új termékkel álljanak elő az egyébként igen népszerű Moto 360 második generációját követendő. Mindennek ellenére az elemzők lassú növekedést prognosztizálnak, így az elemző cég felmérése szerint az okosórát birtoklók száma 2020-ra elérheti a 21,1%-ot, a jelenlegi 15,8-cal szemben.